[Gothic II] Tworzenie ścieżek 3407 8

O temacie

Autor Siemekk

Zaczęty 1.03.2017 roku

Wyświetleń 3407

Odpowiedzi 8

Siemekk

Siemekk

Złote Wrota
posty2143
Propsy1154
ProfesjaProgramista
  • Złote Wrota
Od dłuższego czasu chciałem napisać coś fajnego, czyli sroki, wrony, bociany i wszystkie inne ptaszyska które latają po niebie. Pomysł już mam mianowicie musiałbym podczas inicjacji gry tworzyć w na niebie voby lub coś podobnego aby ptaki mogły tam dolecieć (Anim8). I tutaj mam pytanie... Czy dało by się zrobić coś takiego jak "ścieżka" na niebie, która by ustalała teoretyczny ruch ptaka? Chodzi o to, że drób nie ma lecieć sztywno z punku A do punktu B A ---Ptak---> B, tylko leciałby na przykład lekko w górę i potem opadał. 
 

P.S A Splash w szafie i nie ma psychy by mi dać bana.

Bogdan Zwei

Bogdan Zwei

Użytkownicy
Wulgarny skurwiel pierdolony.
posty1864
Propsy541
Profesjabrak
  • Użytkownicy
  • Wulgarny skurwiel pierdolony.
Zawsze możesz ustawić waypointy i podczas przemieszczania się voba po linii prostej zmieniać mu pozycję Y oraz Z. Wyglądało by to mniej-więcej tak, że podczas gdy ptak leci z A do B, jego pozycja linii prostej się nie zmienia (czyli zawsze leci prosto do punktu), ale pozycja boczna (Z) i pozycja wysokości (Y) cały czas się zmienia.

Opcją drugą byłoby umieszczanie vobów na niebie i zmienianie im pozycji XYZ (bez użycia waypointów), z tym, że vob musiałby być (albo i nie musiał, zależy jak sobie to wykombinujesz, ja podaję przykład) npcem, żebyś mógł je zabijać (jeśli tego chcesz) i indywidualnie zmieniać pozycję (poprzez aivary i trafotoworld).
 
:ok: zachęca do dalszej pomocy. Nie zapominaj o tym!

Prywatne wiadomości typu "Ej, pomocy" kasuję od razu. Od tego jest forum, a nie PW.

To me, defeat in anything is merely temporary, and its punishment is but an urge for me to greater effort to achieve my goal. Defeat simply tells me that something is wrong in my doing; it is a path leading to success and truth.

In order to realize our true self we must be willing to live without being dependent upon the opinion of others.

Siemekk

Siemekk

Złote Wrota
posty2143
Propsy1154
ProfesjaProgramista
  • Złote Wrota
Hmmm a ruch wektorowy? Można by było tworzyć wektor na np. współrzędnej 100,200,300 i drugi 200,300,400. Ale nie wiem czy to mogło by działać i dwa czy dało by się stworzyć scieżkę do ruchu (latanie na wzór paraboli).
 

P.S A Splash w szafie i nie ma psychy by mi dać bana.

Bogdan Zwei

Bogdan Zwei

Użytkownicy
Wulgarny skurwiel pierdolony.
posty1864
Propsy541
Profesjabrak
  • Użytkownicy
  • Wulgarny skurwiel pierdolony.
Moim zdaniem byłoby lepiej zrobić potężnie duży skrypt (używając wektorów i zapisując gdzie jak ptak leci/leciał) niż króciutki skrypcik, który będzie wstawiał dodatkowe voby, które spowolnią grę jeszcze bardziej niż skrypt który ma 1000+ linijek.

Od tego byś miał tego ptaka jako oCNpc, żeby zapisywać miliony (tu wyolbrzymienie, ale i tak możliwe do wykonania) warunków lotu. Możesz użyć aivarów, które będą zapisywały, czy ptak leci do osi X i nie może lecieć do osi -X, ustawić minimalną i maksymalną wysokość, skręty lotu, cokolwiek byś chciał. Największy "problem" byłby z pisaniem tego skryptu, bo byłby bardzo długi.
 
:ok: zachęca do dalszej pomocy. Nie zapominaj o tym!

Prywatne wiadomości typu "Ej, pomocy" kasuję od razu. Od tego jest forum, a nie PW.

To me, defeat in anything is merely temporary, and its punishment is but an urge for me to greater effort to achieve my goal. Defeat simply tells me that something is wrong in my doing; it is a path leading to success and truth.

In order to realize our true self we must be willing to live without being dependent upon the opinion of others.

Halicor

Halicor

Użytkownicy
Hauptsturmfuhrer
posty365
Propsy57
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
  • Hauptsturmfuhrer
Zawsze możesz spytać się Grata o jakieś wskazówki.

Kogaan

Kogaan

Użytkownicy
Yellow color.
posty561
Propsy34
ProfesjaGrafik 3D
  • Użytkownicy
  • Yellow color.
Możesz zrobić to na zasadzie tych ryb co pływają w morzu przy khorinis o ile wiem to jedna z ryb właśnie pływa zataczając kółka.
 

Siemekk

Siemekk

Złote Wrota
posty2143
Propsy1154
ProfesjaProgramista
  • Złote Wrota
Przecież gracz ogarnie, że ptak ciągle zatacza kółka... Tutaj trzeba napisać AI coś na zasadzie (Widok z oczu ptaka, traceray i analiza przeszkód) niestety to nie jest na moje obecne możliwości.
 

P.S A Splash w szafie i nie ma psychy by mi dać bana.

Draks

Draks

Użytkownicy
Gothic 2 Nowy porządek
posty1715
Propsy766
ProfesjaGrafik 3D
  • Użytkownicy
  • Gothic 2 Nowy porządek
Ty a jakbyś zrobił coś ala pfx tak jak było widać piorun bariery w gothic 1?
 

Bogdan Zwei

Bogdan Zwei

Użytkownicy
Wulgarny skurwiel pierdolony.
posty1864
Propsy541
Profesjabrak
  • Użytkownicy
  • Wulgarny skurwiel pierdolony.
jakby nałożył masę pfxów na świat to by były masywne spadki fpsów.
 
:ok: zachęca do dalszej pomocy. Nie zapominaj o tym!

Prywatne wiadomości typu "Ej, pomocy" kasuję od razu. Od tego jest forum, a nie PW.

To me, defeat in anything is merely temporary, and its punishment is but an urge for me to greater effort to achieve my goal. Defeat simply tells me that something is wrong in my doing; it is a path leading to success and truth.

In order to realize our true self we must be willing to live without being dependent upon the opinion of others.


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry