Nowego problemy wszelakie: edycja świata 1910 6

O temacie

Autor Anarchy

Zaczęty 28.08.2016 roku

Wyświetleń 1910

Odpowiedzi 6

Anarchy

Anarchy

Użytkownicy
posty9
  • Użytkownicy
Witam

od paru dni po głowie chodzi mi pomysł przelania do starego gothica 2 tworów mojej wyobraźni. Pochłonąłem liczne poradniki, ale generalnie po każdym przeczytanym pojawiają się problemy, czasem z powodu, że coś nie działa, czasem moja ambicja przerasta umiejętności wyniesione z samouczków i chcę robić rzeczy, których tam nie ma. Mam doświadczenie w moddowaniu wyniesione z innych gier, zdaję sobie sprawę, że tworzenie modów to właśnie takie kombinowanie, ale póki co, jako początkujący nie wiem, gdzie szukać. Wolę zatem zapytać, niż wypalać swój zapał na męczenie się z prehistoryczną technologią gothica. Nie wykluczone, że mój problem znalazł się już na forum, wierzę że moderator nie zje mnie z tego powodu.


Przechodząc do meritum: edycja świata. W plikach gry znalazłem świat zapisany w formacie 3DS. Odpaliłem w Blenderze, porobiłem kilka zmian (generalnie w planach mam spore zmiany, ale od czegoś trzeba zacząć), z pomocą poradnika wyeksportowałem świat do *.zen, wrzuciłem do spacera i... uświadomiłem sobie, że w ten sposób straciłem wszystkie waypointy i voby. Istnieje jakiś sposób na import gotowego świata w *.zen, czy muszę się pogodzić z myślą, że łatwiej stworzyć zupełnie nowy świat, niż stracić młodość na coś, co autorzy już zrobili?



edit: skoro już i tak napisałem - może jeszcze mały problemik. Otóż zrobiłem dialog z postacią, pięknie się w opcjach rozmowy wyświetla, ale postacie w ogóle nie rozmawiają, po prostu od razu wraca menu wyboru zagadnienia rozmowy. Robiłem wszystko według jutubowego poradnika Czipa17. Aha, jeszcze - jak sprawić, by postać ta była permanentnie na mapie, nie przywoływana komendą, jak w w/w poradniku? Znalazłem gdzieś informację na forum, że trzeba zadeklarować go w pliku startup.d, tak zrobiłem, później sparsowałem skrypty i... nic się nie stało. Coś jeszcze trzeba zrobić?
 

Xankir

Xankir

Złote Wrota
posty256
Propsy85
Profesjabrak
  • Złote Wrota
 
,,Miecz przeznaczenia ma dwa ostrza. Jednym jesteś ty. Drugim zaś śmierć."
A.Sapkowski

Anarchy

Anarchy

Użytkownicy
posty9
  • Użytkownicy
Widziałem ten temat. Nie ma tam ani słowa o moim problemie.

odpowiedź na powyższy post, który autor edytował, nie mogę z jakiegoś powodu go usunąć.
 

Xankir

Xankir

Złote Wrota
posty256
Propsy85
Profesjabrak
  • Złote Wrota

Xankir
Złote Wrota

Nowego problemy wszelakie: edycja świat
#3 2016-08-28, 18:00(Ostatnia zmiana: 2016-08-28, 18:08)
Nie można usuwać, ponieważ nie jesteś moderatorem. Edytowałem dwa razy, ponieważ za pierwszym razem źle sformułowałem, a za pierwszą poprawką usunąłem link i zapomniałem go dać. Pogłówkuj trochę. Musisz połączyć ten zen z pozostałymi Macrosem. Jak dobrze pamiętam jak połączysz z tym co edytowałeś to przeniesie ci voby.
Musisz dodać jeszcze postać w startup.d http://themodders.org/index.php?topic=73.0 lub http://themodders.org/index.php?topic=81.0 Masz dwa przykłady jak to zrobić.
 
,,Miecz przeznaczenia ma dwa ostrza. Jednym jesteś ty. Drugim zaś śmierć."
A.Sapkowski

Anarchy

Anarchy

Użytkownicy
posty9
  • Użytkownicy
1. Czyli że edytuję fragment, konwerteruję na *.zen, łączę z resztą i będę miał voby w edytowanej części? Zaraz obczaję.
2. Właśnie dodałem do tego pliku, mimo to brak reakcji. Zaraz spróbuję wrzucić go do paczki i zobaczyć, powinno pomóc, ale za każdym razem do sprawdzenia nowej postaci tak robić, trochę sporo roboty.
 

Xankir

Xankir

Złote Wrota
posty256
Propsy85
Profesjabrak
  • Złote Wrota
1. Mi to działa.
2. Jak uruchamiasz Gothica? Prze GothicStarter_mod.exe, a jak tak to masz zaznaczoną opcję parsowania skryptów w nim?
 
,,Miecz przeznaczenia ma dwa ostrza. Jednym jesteś ty. Drugim zaś śmierć."
A.Sapkowski

piootrek86

piootrek86

Użytkownicy
Fanatyk Gothica
posty89
Propsy13
ProfesjaGrafik 3D
  • Użytkownicy
  • Fanatyk Gothica
Przed parsowaniem w spacerze usun pliki ou i oe jakos tak sie nazywaly by ich spacer nie nadpisywal tylko stworzyl nowe. Potem dodaj je do paczki z modem i powinny dzialac dialogi.
 
Mam pomysł na moda ale nie mam chęci i zdolności :D


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry