Witam
od paru dni po głowie chodzi mi pomysł przelania do starego gothica 2 tworów mojej wyobraźni. Pochłonąłem liczne poradniki, ale generalnie po każdym przeczytanym pojawiają się problemy, czasem z powodu, że coś nie działa, czasem moja ambicja przerasta umiejętności wyniesione z samouczków i chcę robić rzeczy, których tam nie ma. Mam doświadczenie w moddowaniu wyniesione z innych gier, zdaję sobie sprawę, że tworzenie modów to właśnie takie kombinowanie, ale póki co, jako początkujący nie wiem, gdzie szukać. Wolę zatem zapytać, niż wypalać swój zapał na męczenie się z prehistoryczną technologią gothica. Nie wykluczone, że mój problem znalazł się już na forum, wierzę że moderator nie zje mnie z tego powodu.
Przechodząc do meritum: edycja świata. W plikach gry znalazłem świat zapisany w formacie 3DS. Odpaliłem w Blenderze, porobiłem kilka zmian (generalnie w planach mam spore zmiany, ale od czegoś trzeba zacząć), z pomocą poradnika wyeksportowałem świat do *.zen, wrzuciłem do spacera i... uświadomiłem sobie, że w ten sposób straciłem wszystkie waypointy i voby. Istnieje jakiś sposób na import gotowego świata w *.zen, czy muszę się pogodzić z myślą, że łatwiej stworzyć zupełnie nowy świat, niż stracić młodość na coś, co autorzy już zrobili?
edit: skoro już i tak napisałem - może jeszcze mały problemik. Otóż zrobiłem dialog z postacią, pięknie się w opcjach rozmowy wyświetla, ale postacie w ogóle nie rozmawiają, po prostu od razu wraca menu wyboru zagadnienia rozmowy. Robiłem wszystko według jutubowego poradnika Czipa17. Aha, jeszcze - jak sprawić, by postać ta była permanentnie na mapie, nie przywoływana komendą, jak w w/w poradniku? Znalazłem gdzieś informację na forum, że trzeba zadeklarować go w pliku startup.d, tak zrobiłem, później sparsowałem skrypty i... nic się nie stało. Coś jeszcze trzeba zrobić?