Var int (nazwa zmiennej);
Oczywiście bez nawiasów. Taką linijkę umieszczasz nad instance.
Ale na początku zmienna nie posiada żadnej wartości więc żeby przypisać jej wartość musisz napisać coś takiego:
(nazwa zmiennej) = TRUE;
BEZ NAWIASÓW i pamiętaj żeby FALSE i TRUE pisać z dużych liter.
No a warunki:
if ( (nazwa zmiennej) == TRUE)
{
};
i taki mały przykład:
// ************************************************************
// Hallo
// ************************************************************
var int Gunnar_Hallo;
INSTANCE DIA_Gunnar_Hallo (C_INFO)
{
npc = BAU_902_Gunnar;
nr = 1;
condition = DIA_Gunnar_Hallo_Condition;
information = DIA_Gunnar_Hallo_Info;
permanent = TRUE;
description = "Co słychać?";
Gunnar_Hallo = FALSE; //Tutaj nie jest konieczne ale możesz dodać by zdefiniować ją na początku dialogu
};
FUNC INT DIA_Gunnar_Hallo_Condition()
{
return TRUE;
};
FUNC VOID DIA_Gunnar_Hallo_Info()
{
AI_Output (other, self, "DIA_Gunnar_Hallo_15_00"); //Co słychać?
if (TRUE == FALSE)
{
AI_Output (self, other, "DIA_Gunnar_Hallo_10_01"); //Odkąd Onar ogłosił, że zatrudnia najemników, wszędzie aż się roi od opryszków.
AI_Output (self, other, "DIA_Gunnar_Hallo_10_02"); //Zlazła się tutaj cała hołota, która wcześniej nie miała odwagi wyleźć z lasu.
AI_Output (self, other, "DIA_Gunnar_Hallo_10_03"); //Teraz schodzą się ze wszystkich stron.
};
Gunnar_Hallo = TRUE;
};