Pomoc przy dialogu 2554 5

O temacie

Autor Vanarius

Zaczęty 30.06.2016 roku

Wyświetleń 2554

Odpowiedzi 5

Vanarius

Vanarius

Riquer Team
Początkujący Modder
posty332
Propsy62
ProfesjaGrafik 3D
  • Riquer Team
  • Początkujący Modder
Witam, mam pytanie a zarazem problem. Czy jest możliwość żeby użyć funkcji
if (Npc_KnowsInfo (other, DIA_Bla_Bla))na
Info_AddChoice (DIA_BLA_Hello, "BLA BLA", DIA_Bla_Nie);czyli
if (Npc_KnowsInfo (other, DIA_Bla_Nie))
Chodzi mi żeby po wyborze DIA_Bla_Nie, był inny dialog u innej postaci
bo jak użyje to co jest na górze to wyskakuje mi błąd
"U:PAR: CONTENT\STORY\DIALOGE\DIA_BLA_BLA.D: Wrong type :
DIA_Bla_Nie"
Czy ogóle jest możliwe żeby jakiś to sposób zadziałało, czy trzeba zmienne napisać?
Z góry dzięki za pomoc :D (Pliki tak się nie nazywają, ja tylko podałem przykład)
 

Bogdan Zwei

Bogdan Zwei

Użytkownicy
Wulgarny skurwiel pierdolony.
posty1864
Propsy541
Profesjabrak
  • Użytkownicy
  • Wulgarny skurwiel pierdolony.
Trzeba zmienne. Oczywiście, mam nadzieję, że nie robisz czegoś takiego, że dajesz if (Npc_KnowsInfo (other, DIA_Bla_Nie)) i zaraz pod tym warunkiem, w tej samej funkcji jest Info_AddChoice (DIA_BLA_Hello, "BLA BLA", DIA_Bla_Nie).

Ogólnie w dialogach najlepiej używać zmienne, bo czasami co nie co się buguje i niektóre warunki nie działają.
 
:ok: zachęca do dalszej pomocy. Nie zapominaj o tym!

Prywatne wiadomości typu "Ej, pomocy" kasuję od razu. Od tego jest forum, a nie PW.

To me, defeat in anything is merely temporary, and its punishment is but an urge for me to greater effort to achieve my goal. Defeat simply tells me that something is wrong in my doing; it is a path leading to success and truth.

In order to realize our true self we must be willing to live without being dependent upon the opinion of others.

Vanarius

Vanarius

Riquer Team
Początkujący Modder
posty332
Propsy62
ProfesjaGrafik 3D
  • Riquer Team
  • Początkujący Modder

Vanarius
Riquer Team

Pomoc przy dialogu
#2 2016-06-30, 14:16(Ostatnia zmiana: 2016-06-30, 14:31)
Niee... Nie robię tak xD Zawsze daje pod AI_Output :D


Post połączony: 2016-06-30, 14:31
Ogóle, możesz mnie naprowadzić na dobry tor? Bo niestety nie ogarniam jak napisać tą zmienną, dziwnie to zabrzmi ale ogarniam tylko zmienną do takich dialogów że jak nie mam np; 30 sztuk złota to jest inny dialog a jak mamy to dostajemy i jest inny dialog. Taką jak ma Matteo, ewentualnie możesz napisać postać z gothica co ma tą zmienną którą szukam :D
 

Konsyliarz

Konsyliarz

Użytkownicy
posty39
Propsy1
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Var int (nazwa zmiennej);

Oczywiście bez nawiasów. Taką linijkę umieszczasz nad instance.
Ale na początku zmienna nie posiada żadnej wartości więc żeby przypisać jej wartość musisz napisać coś takiego:

(nazwa zmiennej) = TRUE;

BEZ NAWIASÓW i pamiętaj żeby FALSE i TRUE pisać z dużych liter.
No a warunki:

if ( (nazwa zmiennej) == TRUE)
{
};

i taki mały przykład:

// ************************************************************
//     Hallo
// ************************************************************
var int Gunnar_Hallo;

INSTANCE DIA_Gunnar_Hallo   (C_INFO)
{
npc         = BAU_902_Gunnar;
nr          = 1;
condition   = DIA_Gunnar_Hallo_Condition;
information = DIA_Gunnar_Hallo_Info;
permanent   = TRUE;
description = "Co słychać?";

Gunnar_Hallo = FALSE; //Tutaj nie jest konieczne ale możesz dodać by zdefiniować ją na początku dialogu
};
FUNC INT DIA_Gunnar_Hallo_Condition()
{
return TRUE;
};
FUNC VOID DIA_Gunnar_Hallo_Info()
{
AI_Output (other, self, "DIA_Gunnar_Hallo_15_00"); //Co słychać?
if (TRUE == FALSE)
{
AI_Output (self, other, "DIA_Gunnar_Hallo_10_01"); //Odkąd Onar ogłosił, że zatrudnia najemników, wszędzie aż się roi od opryszków.
AI_Output (self, other, "DIA_Gunnar_Hallo_10_02"); //Zlazła się tutaj cała hołota, która wcześniej nie miała odwagi wyleźć z lasu.
AI_Output (self, other, "DIA_Gunnar_Hallo_10_03"); //Teraz schodzą się ze wszystkich stron.
};

Gunnar_Hallo = TRUE;
};

 

Bogdan Zwei

Bogdan Zwei

Użytkownicy
Wulgarny skurwiel pierdolony.
posty1864
Propsy541
Profesjabrak
  • Użytkownicy
  • Wulgarny skurwiel pierdolony.
Cytuj
if (TRUE == FALSE)

???
 
:ok: zachęca do dalszej pomocy. Nie zapominaj o tym!

Prywatne wiadomości typu "Ej, pomocy" kasuję od razu. Od tego jest forum, a nie PW.

To me, defeat in anything is merely temporary, and its punishment is but an urge for me to greater effort to achieve my goal. Defeat simply tells me that something is wrong in my doing; it is a path leading to success and truth.

In order to realize our true self we must be willing to live without being dependent upon the opinion of others.

Konsyliarz

Konsyliarz

Użytkownicy
posty39
Propsy1
Profesjabrak
  • Użytkownicy
if ( Gunnar_Hallo == TRUE)*

Machnęło się :)
 


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry