Dostosowanie modelu do Gothic II 11866 23

O temacie

Autor Istredd

Zaczęty 10.08.2015 roku

Wyświetleń 11866

Odpowiedzi 23

Gizbor17

Gizbor17

Użytkownicy
janusz grafiki
posty352
Propsy493
ProfesjaGrafik 3D
  • Użytkownicy
  • janusz grafiki
No dobra, jak się uprzesz to da się to nawet zrobić otwierając plik modelu w notatniku i edytując jego strukturę tekstowo.

Robić to scalając pasujące do siebie płaszczyzny, a potem usuwając zbędne wierzchołki? Mapowanie raczej by tego nie przetrwało w dobrym stanie. Bez wykorzystania automatycznego narzędzia zeszłoby na to więcej pracy niż na wymodelowanie low-poly od zera traktując ten model jako referencję. Na oko trzeba by zejść co najmniej 4 krotnie z ilością trójkątów.
Bez przesady, nie jest to tak nieopłacalne jak napisałeś. Model, który został przedstawiony przez autora tematu może i jest bardzo szczegółowy, ale większość modeli już nie. Przykładowo modele z Gothic 3, przeciętna zbroja ma ok 9k trójkątów, spokojnie można zoptymalizować ją pod Gothica 2 bardzo w krótkim czasie. W Skyrimie również modele nie są aż tak złożone jak te z Wiedźmina 2 i jeszcze wielu innych grach. Tak więc jeśli ktoś nie umie modelować i nie zamierza posiąść tej umiejętności, a chce mieć jakąś tam zbroje z innej gry w Gothicu, to bardziej opłaca mu się nauczenie optymalizacji modeli. Wymodelowanie modelu low poly to nie wszystko, trzeba go jeszcze zmapować i otexturować, z tym drugim jest o wiele trudniej. A tutaj optymalizowany przeze mnie model http://s6.ifotos.pl/img/g3buntowp_errahhr.png . Zrobiłem to w dość krótkim czasie, oryginalna wersja miała ok 8k trójkątów.
 

oskardon

oskardon

Użytkownicy
posty91
Propsy38
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
Bez przesady, nie jest to tak nieopłacalne jak napisałeś. Model, który został przedstawiony przez autora tematu może i jest bardzo szczegółowy, ale większość modeli już nie. Przykładowo modele z Gothic 3, przeciętna zbroja ma ok 9k trójkątów
A ja napisałem o właśnie o bardzo szczegółowym modelu przedstawionym przez autora tematu:
Nie da się przez ręczne modyfikacje zmienić tak złożonego modelu na akceptowalny w zwykłym Gothicu.
Jakiś prostszy, np właśnie z Gothica 3 (prawie 10 letniej gry) pewnie przerobisz ręcznie w rozsądnym czasie, chociaż niewiele się przy tym nauczysz.
 
Life is brutal and full of zasadzkas.

Draks

Draks

Użytkownicy
Gothic 2 Nowy porządek
posty1715
Propsy766
ProfesjaGrafik 3D
  • Użytkownicy
  • Gothic 2 Nowy porządek
Oskardon ty chyba masz jakiś problem, zbroja nilfgardczyka z Wiedźmina 2 wcale nie jest tak bardzo złożona pancerz, ma 10 000 trójkątów, a zbroja którą przerobił Gizbor 8000 dodam, że zredukował ją do 1500, na pewno nie miał by problemu z tym pancerzem, żeby go zredukować do 3000.
 

Gizbor17

Gizbor17

Użytkownicy
janusz grafiki
posty352
Propsy493
ProfesjaGrafik 3D
  • Użytkownicy
  • janusz grafiki
Bez przesady, nie jest to tak nieopłacalne jak napisałeś. Model, który został przedstawiony przez autora tematu może i jest bardzo szczegółowy, ale większość modeli już nie. Przykładowo modele z Gothic 3, przeciętna zbroja ma ok 9k trójkątów
A ja napisałem o właśnie o bardzo szczegółowym modelu przedstawionym przez autora tematu:
Nie da się przez ręczne modyfikacje zmienić tak złożonego modelu na akceptowalny w zwykłym Gothicu.
Jakiś prostszy, np właśnie z Gothica 3 (prawie 10 letniej gry) pewnie przerobisz ręcznie w rozsądnym czasie, chociaż niewiele się przy tym nauczysz.

Myślę, że nawet w przypadku modelu przedstawionego przez Istredda lepszym rozwiązaniem było zoptymalizowanie go niż robienie go całkiem od zera (modelowanie, mapowanie, texturowanie). Co do nauki, to może wielkiej wiedzy się nie zdobędzie, choć ja często przyglądam/wzoruje się na modelach z różnych gier, a przy upraszczaniu można poznać model naprawdę dokładnie.
 


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry