[PROBLEM] Brak okienka dialogowego 5425 9

O temacie

Autor Tracha

Zaczęty 5.05.2015 roku

Wyświetleń 5425

Odpowiedzi 9

Tracha

Tracha

Użytkownicy
Ride by night...
posty4
Propsy1
ProfesjaGrafik 2D
  • Użytkownicy
  • Ride by night...
Cześć!

Zrobiłem sobie skrypt na postać, broń i dialogi wg. poradnika Czipa17.

Wszystko było ok, postać zespawnowałem, broń jest. Problem pojawia się kiedy chce z nią pogadać, kiedy chce pogadać z kimkolwiek bo wtedy WSZYSTKIE dialogi w grze nie mają dźwięku, nie pojawia się okienko z rozmową, po prostu wciskam w wyborze dialogów jakąś opcję i nic się nie dzieje. Tak jakby rozmowa minęła w ułamku sekundy, nawet okienko się nie otworzyło.

Specjalnie aby próbować to naprawić zainstalowałem na czysto G2 i NK. Do tego G2MDK, polskie skrypty i polski spacer.

Wszystko się dobrze spisuje na normalnej Nocy Kruka (Wiadomo, jest tylko niemieckie menu i napisy dialogowe ale jest głos, pojawiają się dialogi).

Jednak kiedy odpalam z moda to nic nie działa. Poniżej wrzucam kod z programu zSpy. Z tego co widzę nie wykrywa dialogów.

Spoiler
[i] 00:55 Info:  4 B:     VP: Closing Videofile: "D:\JOWOOD\GOTHIC II\_WORK\DATA\VIDEO\INTRO_ADDON.BIK" .... <zBinkPlayer.cpp,#128>
[i] 00:55 Info:  4 B:       VP: Closing Videofile finished .... <zBinkPlayer.cpp,#134>
[i] 00:55 Info:  5 B:     GAM: Game unpaused .... <oGame.cpp,#2767>
[i] 00:55 Info:  5 X:     [LoadThemeByScript]: loading theme:XAR_DAY_STD .... <zMusic_Dm.cpp,#519>
[w] 00:55 Warn:  0 U:     AI: Output-unit DIA_Addon_Xardas_AddonIntro_Add_14_10 not found ! .... <oNpc.cpp,#13943>
[w] 00:56 Warn:  0 U:     AI: Output-unit DIA_Xardas_Hello_15_03 not found ! .... <oNpc.cpp,#13943>
[w] 00:56 Warn:  0 U:     AI: Output-unit DIA_Xardas_Hello_14_04 not found ! .... <oNpc.cpp,#13943>
[w] 00:56 Warn:  0 U:     AI: Output-unit DIA_Xardas_Hello_14_07 not found ! .... <oNpc.cpp,#13943>
[w] 00:56 Warn:  0 U:     AI: Output-unit DIA_Xardas_Hello_14_08 not found ! .... <oNpc.cpp,#13943>
[w] 00:57 Warn:  0 U:     AI: Output-unit DIA_Xardas_Hello_14_09 not found ! .... <oNpc.cpp,#13943>
[w] 00:57 Warn:  0 U:     AI: Output-unit DIA_Xardas_Hello_15_10 not found ! .... <oNpc.cpp,#13943>
[w] 00:57 Warn:  0 U:     AI: Output-unit DIA_Xardas_Hello_14_11 not found ! .... <oNpc.cpp,#13943>
[w] 00:57 Warn:  0 U:     AI: Output-unit DIA_Xardas_Hello_14_12 not found ! .... <oNpc.cpp,#13943>
[w] 00:57 Warn:  0 U:     AI: Output-unit DIA_Xardas_Hello_15_13 not found ! .... <oNpc.cpp,#13943>
[w] 00:57 Warn:  0 U:     AI: Output-unit DIA_Xardas_Hello_14_14 not found ! .... <oNpc.cpp,#13943>
[w] 00:57 Warn:  0 U:     AI: Output-unit DIA_Xardas_Hello_14_15 not found ! .... <oNpc.cpp,#13943>
[i] 00:59 Info:  5 C:     SND: Creating Sound Instance LOGENTRY   (alternative: 0) .... <zSndMss.cpp,#1297>
[w] 00:59 Warn:  0 U:     AI: Output-unit DIA_Xardas_TODO_15_00 not found ! .... <oNpc.cpp,#13943>
[w] 00:59 Warn:  0 U:     AI: Output-unit DIA_Xardas_TODO_14_01 not found ! .... <oNpc.cpp,#13943>
[w] 00:59 Warn:  0 U:     AI: Output-unit DIA_Xardas_TODO_14_02 not found ! .... <oNpc.cpp,#13943>
[w] 00:59 Warn:  0 U:     AI: Output-unit DIA_Xardas_TODO_14_03 not found ! .... <oNpc.cpp,#13943>
[w] 00:59 Warn:  0 U:     AI: Output-unit DIA_Xardas_TODO_14_04 not found ! .... <oNpc.cpp,#13943>
[w] 01:00 Warn:  0 U:     AI: Output-unit DIA_Xardas_TODO_14_05 not found ! .... <oNpc.cpp,#13943>
[w] 01:00 Warn:  0 U:     AI: Output-unit DIA_Addon_Xardas_Add_14_07 not found ! .... <oNpc.cpp,#13943>
[w] 01:00 Warn:  0 U:     AI: Output-unit DIA_Addon_Xardas_Add_14_08 not found ! .... <oNpc.cpp,#13943>
[i] 01:01 Info:  1 B:     Introducing chapter: Rozdział 1 (6000ms) .... <oGameExternal.cpp,#7257>
[i] 01:01 Info:  1 B:     Introducing chapter ended. .... <oGameExternal.cpp,#7261>
[w] 01:02 Warn:  0 U:     AI: Output-unit DIA_Xardas_FirstEXIT_15_00 not found ! .... <oNpc.cpp,#13943>
[w] 01:02 Warn:  0 U:     AI: Output-unit DIA_Xardas_FirstEXIT_14_01 not found ! .... <oNpc.cpp,#13943>
[w] 01:02 Warn:  0 U:     AI: Output-unit DIA_Xardas_FirstEXIT_14_02 not found ! .... <oNpc.cpp,#13943>
[i] 01:02 Info:  1 R:     Deleting EV_PROCESSINFOS message [OK] .... <oNpcMessages.cpp,#1283>
[i] 01:02 Info:  5 C:     SND: Creating Sound chapter_01.wav   (single)  .... <zSndMss.cpp,#1126>
[i] 01:03 Info:  3 B:     GMAN: Entering Menu-Section .... <oGameManager.cpp,#1350>
[i] 01:03 Info:  3 B:     VID: Videomode found .... <oGameManager.cpp,#1112>
[i] 01:03 Info:  3 B:     VID: Secure videomode found: 800x600x16 .... <oGameManager.cpp,#1116>
[i] 01:03 Info:  4 B:     GMAN: Menu started (ingame) .... <oGameManager.cpp,#1396>
[i] 01:03 Info:  5 B:     GAM: Game paused .... <oGame.cpp,#2744>
[i] 01:05 Info:  5 B:     GAM: Game unpaused .... <oGame.cpp,#2767>
[i] 01:05 Info:  4 B:     GMAN: Menu finished .... <oGameManager.cpp,#1410>
[i] 01:05 Info:  4 B:     MENU: LEAVE_GAME .... <oGameManager.cpp,#1430>
[i] 01:05 Info:  4 B:     GMAN: Menu-Selection "exit" .... <oGameManager.cpp,#1437>
[i] 01:05 Info:  3 B:     OPT: Applying settings ... .... <oGameManager.cpp,#1178>
[i] 01:05 Info:  3 B:       OPT: Lookaround inverse = 0 .... <oGameManager.cpp,#1221>
[i] 01:05 Info:  3 B:       OPT: Music-Volume: Value=0.800000012 .... <oGameManager.cpp,#1233>
[i] 01:05 Info:  3 B:       OPT: Sound-Volume: Value=1 .... <oGameManager.cpp,#1234>
[i] 01:05 Info:  3 B:       OPT: Mouse-Enabled = 1 .... <oGameManager.cpp,#1240>
[i] 01:05 Info:  3 B:       OPT: Mouse-Sensitivity = 0.550000012 .... <oGameManager.cpp,#1241>
[i] 01:05 Info:  3 B:       OPT: Level-Sight: Value=300, resulting factor=3 .... <oGameManager.cpp,#1251>
[i] 01:05 Info:  3 B:       OPT: Vob-Sight: Value=14 .... <oGameManager.cpp,#1254>
[i] 01:05 Info:  3 B:       OPT: Sky: Value=1 .... <oGameManager.cpp,#1271>
[i] 01:05 Info:  3 B:       OPT: Model-Details: Value=1 .... <oGameManager.cpp,#1294>
[i] 01:05 Info:  3 B:       OPT: Blood-Details: Value=2 .... <oGameManager.cpp,#1302>
[i] 01:05 Info:  3 B:     GMAN: Leaving Menu-Section .... <oGameManager.cpp,#1537>
[i] 01:05 Info:  3 B:     GOTHIC: Exiting game ... .... <oGameManager.cpp,#628>
[i] 01:05 Info:  0 D:     OBJ: zCWayNet leaks, num: 1 .... <zObject.cpp,#691>
[w] 01:05 Warn:  0 D:     OBJ: Memory leaks found! .... <zObject.cpp,#699>
[i] 01:05 Info:  0 D:     OBJ: zCWaypoint leaks, num: 2959 .... <zObject.cpp,#691>
[i] 01:05 Info:  0 D:     OBJ: zCVobStartpoint leaks, num: 1 .... <zObject.cpp,#691>
[i] 01:05 Info:  0 D:     OBJ: zCVobSpot leaks, num: 2289 .... <zObject.cpp,#691>
[i] 01:05 Info:  0 D:     OBJ: zCEventManager leaks, num: 1121 .... <zObject.cpp,#691>
[i] 01:05 Info:  0 D:     OBJ: oCWorld leaks, num: 1 .... <zObject.cpp,#691>
[i] 01:05 Info:  0 D:     OBJ: oCTouchDamage leaks, num: 3 .... <zObject.cpp,#691>
[i] 01:05 Info:  0 D:     OBJ: oCObjectFactory leaks, num: 1 .... <zObject.cpp,#691>
[i] 01:05 Info:  0 D:     OBJ: oCMsgConversation leaks, num: 6542 .... <zObject.cpp,#691>
[i] 01:05 Info:  0 D:     OBJ: oCMsgManipulate leaks, num: 1 .... <zObject.cpp,#691>
[i] 01:05 Info:  0 D:     OBJ: oCMsgMovement leaks, num: 2 .... <zObject.cpp,#691>
[i] 01:05 Info:  0 D:     OBJ: oCNpc leaks, num: 1055 .... <zObject.cpp,#691>
[i] 01:05 Info:  0 D:     OBJ: oCNpcTalent leaks, num: 4541 .... <zObject.cpp,#691>
[i] 01:05 Info:  0 D:     OBJ: oCMobFire leaks, num: 43 .... <zObject.cpp,#691>
[i] 01:05 Info:  0 D:     OBJ: oCMobDoor leaks, num: 190 .... <zObject.cpp,#691>
[i] 01:05 Info:  0 D:     OBJ: oCMobWheel leaks, num: 1 .... <zObject.cpp,#691>
[i] 01:05 Info:  0 D:     OBJ: oCMobContainer leaks, num: 159 .... <zObject.cpp,#691>
[i] 01:05 Info:  0 D:     OBJ: oCMobSwitch leaks, num: 21 .... <zObject.cpp,#691>
[i] 01:05 Info:  0 D:     OBJ: oCMobBed leaks, num: 7 .... <zObject.cpp,#691>
[i] 01:05 Info:  0 D:     OBJ: oCMobInter leaks, num: 463 .... <zObject.cpp,#691>
[i] 01:05 Info:  0 D:     OBJ: oCMOB leaks, num: 112 .... <zObject.cpp,#691>
[i] 01:05 Info:  0 D:     OBJ: oCItem leaks, num: 5397 .... <zObject.cpp,#691>
[i] 01:05 Info:  0 D:     OBJ: zCViewDraw leaks, num: 1 .... <zObject.cpp,#691>
[i] 01:05 Info:  5 X:     zCDXTCCache_D3D :: ClearCache: Surfaces to clear - 0 .... <zRndD3D_DxtcCache.cpp,#177>
[i] 01:05 Info:  0 D:     OBJ: oCZoneMusicDefault leaks, num: 1 .... <zObject.cpp,#691>
[i] 01:05 Info:  0 D:     OBJ: oCZoneMusic leaks, num: 36 .... <zObject.cpp,#691>
[i] 01:05 Info:  0 D:     OBJ: zCVobSoundDaytime leaks, num: 41 .... <zObject.cpp,#691>
[i] 01:05 Info:  0 D:     OBJ: zCVobSound leaks, num: 499 .... <zObject.cpp,#691>
[i] 01:05 Info:  0 D:     OBJ: zCZoneZFogDefault leaks, num: 1 .... <zObject.cpp,#691>
[i] 01:05 Info:  0 D:     OBJ: zCZoneZFog leaks, num: 6 .... <zObject.cpp,#691>
[i] 01:05 Info:  0 D:     OBJ: zCZoneVobFarPlaneDefault leaks, num: 1 .... <zObject.cpp,#691>
[i] 01:05 Info:  0 D:     OBJ: zCZoneVobFarPlane leaks, num: 1 .... <zObject.cpp,#691>
[i] 01:05 Info:  0 D:     OBJ: zCVobAnimate leaks, num: 14 .... <zObject.cpp,#691>
[i] 01:05 Info:  0 D:     OBJ: zCPFXControler leaks, num: 16 .... <zObject.cpp,#691>
[i] 01:05 Info:  0 D:     OBJ: zCEarthquake leaks, num: 1 .... <zObject.cpp,#691>
[i] 01:05 Info:  0 D:     OBJ: zCMover leaks, num: 56 .... <zObject.cpp,#691>
[i] 01:05 Info:  0 D:     OBJ: zCTriggerList leaks, num: 19 .... <zObject.cpp,#691>
[i] 01:05 Info:  0 D:     OBJ: zCTrigger leaks, num: 13 .... <zObject.cpp,#691>
[i] 01:05 Info:  0 D:     OBJ: zCTriggerWorldStart leaks, num: 6 .... <zObject.cpp,#691>
[i] 01:05 Info:  0 D:     OBJ: zCCodeMaster leaks, num: 6 .... <zObject.cpp,#691>
[i] 01:05 Info:  0 D:     OBJ: zCMessageFilter leaks, num: 6 .... <zObject.cpp,#691>
[i] 01:05 Info:  0 D:     OBJ: zCTriggerUntouch leaks, num: 1 .... <zObject.cpp,#691>
[i] 01:05 Info:  0 D:     OBJ: zCVobLight leaks, num: 3404 .... <zObject.cpp,#691>
[i] 01:05 Info:  0 D:     OBJ: zCVob leaks, num: 13483 .... <zObject.cpp,#691>
[i] 01:05 Info:  0 D:     OBJ: zCVobLightPreset leaks, num: 11 .... <zObject.cpp,#691>
[i] 01:05 Info:  0 D:     OBJ: zCVertexBuffer leaks, num: 154 .... <zObject.cpp,#691>
[i] 01:05 Info:  0 D:     OBJ: zCLightMap leaks, num: 10034 .... <zObject.cpp,#691>
[i] 01:05 Info:  0 D:     OBJ: zCTexture leaks, num: 1106 .... <zObject.cpp,#691>
[i] 01:05 Info:  0 D:     OBJ: zCSoundFX leaks, num: 112 .... <zObject.cpp,#691>
[i] 01:05 Info:  0 D:     OBJ: zCSkyControler_Outdoor leaks, num: 1 .... <zObject.cpp,#691>
[i] 01:05 Info:  0 D:     OBJ: zCSkyControler_Indoor leaks, num: 1 .... <zObject.cpp,#691>
[i] 01:05 Info:  0 D:     OBJ: zCMeshSoftSkin leaks, num: 12 .... <zObject.cpp,#691>
[i] 01:05 Info:  0 D:     OBJ: zCProgMeshProto leaks, num: 629 .... <zObject.cpp,#691>
[i] 01:05 Info:  0 D:     OBJ: zCParticleFX leaks, num: 859 .... <zObject.cpp,#691>
[i] 01:05 Info:  0 D:     OBJ: zCMorphMesh leaks, num: 67 .... <zObject.cpp,#691>
[i] 01:05 Info:  0 D:     OBJ: zCModelAni leaks, num: 146 .... <zObject.cpp,#691>
[i] 01:05 Info:  0 D:     OBJ: zCModel leaks, num: 902 .... <zObject.cpp,#691>
[i] 01:05 Info:  0 D:     OBJ: zCMesh leaks, num: 36 .... <zObject.cpp,#691>
[i] 01:05 Info:  0 D:     OBJ: zCMaterial leaks, num: 3282 .... <zObject.cpp,#691>
[i] 01:05 Info:  0 D:     OBJ: zCLensFlareFX leaks, num: 7 .... <zObject.cpp,#691>
[i] 01:05 Info:  0 D:     OBJ: zCDecal leaks, num: 1407 .... <zObject.cpp,#691>
[i] 01:05 Info:  0 D:     OBJ: zCAIBase leaks, num: 189 .... <zObject.cpp,#691>
[i] 01:05 Info:  0 D:     OBJ: zCCamTrj_KeyFrame leaks, num: 39 .... <zObject.cpp,#691>
[i] 01:05 Info:  0 D:     OBJ: zCCSCamera leaks, num: 10 .... <zObject.cpp,#691>
[i] 01:05 Info:  0 D:     OBJ: zCAICamera leaks, num: 1 .... <zObject.cpp,#691>
[i] 01:05 Info:  0 D:     OBJ: oCVisualFX leaks, num: 189 .... <zObject.cpp,#691>

Ktoś coś doradzi? Może źle skompilowałem paczkę, źle sparsowałem skrypty lub coś błędnie zrobiłem albo nie uwzględniłem czegoś w paczce? (Gothic.dat i ou.bin)
 

Sawik

Sawik

Moderator działu
Rebel
posty4772
Propsy3197
ProfesjaNierób
  • Moderator działu
  • Rebel
Musisz zaktualizować dialogi. 
Polecam Redefixa. Archaiczny, pełny nielogicznych błędów sposób to zrobienie tego w spacerze. 
 
Życzę wam seksu analnego po stronie biernej.
Dropbox +500 mb na start
LowPoly
Wykonanie modelu niskopoligonowego to sztuka kompromisu. Nie jest to jedynie uproszczenie modelu wysokopoligonowego, ale głęboka modyfikacja oraz podejmowanie decyzji często zmieniających wygląd pierwotny obiektu, tak by przy najmniejszej ilości trójkątów uzyskać jak najwierniej odwzorowany kształt oryginału. Nie można też zapomnieć o tym iż musi nadal wyglądać przekonywająco i tak balansować by uzyskać efekt optymalny.

Podstawowym założeniem jest, że model nie powinien mieć zbędnych, niewidocznych dla gracza detali włączonych w geometrie. Większość obiektów jakie znajdują się w grze powinna prezentować się najlepiej z odległości około 3-5 metrów. Wszelkie detale, które zanikają, wydają się płaskie lub zlewają się z bryłą modelu należy uznać za zbędne i pozostawić je na normal mapie.

Fakt, iż gracz będzie w stanie podejść bliżej do obiektu i zobaczyć go z mniejszej niż 3m odległości nie powinno stanowić większego problemu, gdyż większą rolę odgrywają wtedy tekstury oraz dodatkowy detal zależny od materiału obiektu. To właśnie kompromis między wydajnością, a szczegółowością otoczenia.

Detal, którego nie widać z 3-5 metrów nie powinnien istnieć w geometrii modelu.
Krawędzie znajdujące się blisko siebie, które zlewają się z większej odległości należy uprościć do wspólnej płaszczyzny

chicken

chicken

RaveN Studio
posty1230
Propsy559
ProfesjaNierób
  • RaveN Studio
W GothicStarter_Modzie nie będą nowe dialogi działać.

WateR

WateR

Użytkownicy
Pułkownik IV Rzeszy
posty28
Propsy3
ProfesjaSkrypter
  • Użytkownicy
  • Pułkownik IV Rzeszy
Zawsze musisz włączać NOWĄ GRĘ. Jeśli już zaaktualizowałeś dialogi, wejdź w nową grę. Nie wczytuj.
 

Tracha

Tracha

Użytkownicy
Ride by night...
posty4
Propsy1
ProfesjaGrafik 2D
  • Użytkownicy
  • Ride by night...
Zawsze musisz włączać NOWĄ GRĘ. Jeśli już zaaktualizowałeś dialogi, wejdź w nową grę. Nie wczytuj.

Cały czas wchodzę w nową grę.

W GothicStarter_Modzie nie będą nowe dialogi działać.

Czyli przez mod startera nie odpalę gotowej paczki z dialogami, bo nie będą działać? To co zrobić aby zadziałały?

Musisz zaktualizować dialogi.
Polecam Redefixa. Archaiczny, pełny nielogicznych błędów sposób to zrobienie tego w spacerze.

Sprawdzę zaraz tego Redefixa ale jeśli oprócz dialogów robię nową postać, bronie... To wtedy muszę użyć Spacera.
 

Suabyak

Suabyak

Użytkownicy
posty41
Propsy1
ProfesjaSkrypter
  • Użytkownicy
Cześć!

Zrobiłem sobie skrypt na postać, broń i dialogi wg. poradnika Czipa17.

Wszystko było ok, postać zespawnowałem, broń jest. Problem pojawia się kiedy chce z nią pogadać, kiedy chce pogadać z kimkolwiek bo wtedy WSZYSTKIE dialogi w grze nie mają dźwięku, nie pojawia się okienko z rozmową, po prostu wciskam w wyborze dialogów jakąś opcję i nic się nie dzieje. Tak jakby rozmowa minęła w ułamku sekundy, nawet okienko się nie otworzyło.

Specjalnie aby próbować to naprawić zainstalowałem na czysto G2 i NK. Do tego G2MDK, polskie skrypty i polski spacer.

Wszystko się dobrze spisuje na normalnej Nocy Kruka (Wiadomo, jest tylko niemieckie menu i napisy dialogowe ale jest głos, pojawiają się dialogi).

Jednak kiedy odpalam z moda to nic nie działa. Poniżej wrzucam kod z programu zSpy. Z tego co widzę nie wykrywa dialogów.

Ktoś coś doradzi? Może źle skompilowałem paczkę, źle sparsowałem skrypty lub coś błędnie zrobiłem albo nie uwzględniłem czegoś w paczce? (Gothic.dat i ou.bin)

Mam ten sam problem i też proszę o odpowiedź.
 

gothic1210
  • Gość
Przecież Sawik napisał, że trzeba zaktualizować dialogi. 
 

Tracha

Tracha

Użytkownicy
Ride by night...
posty4
Propsy1
ProfesjaGrafik 2D
  • Użytkownicy
  • Ride by night...
Aktualizowałem je poprzez sparsowanie skryptów w Spacerze. Niby to powinno pomóc, mimo że jest archaicznym rozwiązaniem.
 

WateR

WateR

Użytkownicy
Pułkownik IV Rzeszy
posty28
Propsy3
ProfesjaSkrypter
  • Użytkownicy
  • Pułkownik IV Rzeszy
Ale jak już zrobiłeś update dialogów, to musisz dodać je do paczki. W tej paczce muszą być te zaaktualizowane, a ty zapewne masz te stare. Nie pamiętam, ale do paczki dodawało się chyba tylko ou.bin. Zresztą - na poradniku czipa17 masz wszystko.
 

Splash

Splash

Moderator
posty4209
Propsy3412
ProfesjaNierób
  • Moderator
Żadna paczka nie jest potrzebna. Za dużo się Czipa naoglądaliście. Obstawiam, że masz paczkę z polskimi dialogami w rozszerzeniu VDF. Usuń ją, bo kolejność sprawdzania plików w Gothicu wygląda tak: folder _work, potem folder data w głównym folderze Gothica. Dowodem jest to, że jeśli masz GMDK i jakiś texturepack, to działają ci tekstury z texturepacka, a nie z folderu _work.
 
Nie zajmuję się multiplayerami do Gothica. Przestańcie zawracać mi tym głowę...
Ps. Siemekk ma downa i śpi w pufie


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry