NPC nie atakuje innych NPCów po dialogu 2873 6

O temacie

Autor DusterHouse

Zaczęty 22.12.2014 roku

Wyświetleń 2873

Odpowiedzi 6

DusterHouse

DusterHouse

Użytkownicy
posty7
  • Użytkownicy
Mam problem
Chciałem zrobić tak że jak idę z XXX, to po dialogu z YYY, XXX zaatakuje YYY wraz z jego towarzyszami.
Czyli jak dałem taki skrypt w dialogu YYY

AI_Output (other, self,"Nov_6672_YYY_CRAZY_Info1_15_01"); //To nie ma żadnego znaczenia , chłopcy brać ich

var C_NPC der; der = Hlp_GetNpc(VLK_6682_XXX);
var C_NPC kyr; kyr = Hlp_GetNpc(Nov_6672_YYY);
var C_NPC kyr2; kyr2 = Hlp_GetNpc(NOV_6670_Novize);
var C_NPC kyr3; kyr3 = Hlp_GetNpc(NOV_6671_Novize);
Info_ClearChoices(Nov_6672_Kyro_CRAZY);
AI_StopProcessInfos ( self );
Npc_SetTarget(der,kyr);
AI_StartState(der,ZS_ATTACK,1,"");
Npc_SetTrueGuild(kyr, GIL_SCAVENGER);
Npc_SetTrueGuild(kyr2, GIL_SCAVENGER);
Npc_SetTrueGuild(kyr3, GIL_SCAVENGER);

Na początku było bez Npc_SetTrueGuild i nikt siebie nie atakował (akurat w powyższym skrypcie dałem dla testów że tylko XXX atakuje YYY) a gdy zmieniłem gildię na ścierwojada jemu wraz z jego towarzyszami to oni sami siebie atakowali zamiast oni nas a na dodatek ten co miał ich zaatakować czyli XXX kibicował im  :D.


A tutaj jest skrpyt mojego towarzysza XXX po tym jak dołącza do mnie
AI_Output (other, self,"Vlk_6699_SerekHomogenizowany_TestQuest9_Info_15_01"); //Chodź ze mną, potrzebuję cię
AI_Output (self, other,"Vlk_6699_SerekHomogenizowany_TestQuest9_Info_01_02"); //Będę tuż za tobą.
AI_StopProcessInfos (self);
Npc_SetPermAttitude(self,ATT_FRIENDLY);
self.aivar[AIV_PARTYMEMBER] = TRUE;
Npc_SetPermAttitude(self,ATT_FRIENDLY);

Npc_ExchangeRoutine (self, "aaa");


I jeszcze jedno. Co to jest other, self i hero? Bo to jest związane coś ze (zmiennymi?) C_NPC?
i czy
var C_NPC kyr; kyr = Hlp_GetNpc(Nov_6672_YYY);
Npc_SetTrueGuild(kyr, GIL_SCAVENGER);
jest równoznacze z
Npc_SetTrueGuild(Nov_6672_YYY, GIL_SCAVENGER);
 

chicken

chicken

RaveN Studio
posty1230
Propsy559
ProfesjaNierób
  • RaveN Studio
Nie zmieniasz im gildii.
Ustawiasz npc XXX i jego towarzyszom cel na YYY.
Potem każesz im zaatakować go, używasz tej funkcji.
FUNC VOID     AI_Attack                    (VAR C_NPC self)SELF to osoba wykonująca, hero to postać którą gramy, other to npc przeciwny do self.
Cytuj
i czy
var C_NPC kyr; kyr = Hlp_GetNpc(Nov_6672_YYY);
Npc_SetTrueGuild(kyr, GIL_SCAVENGER);
jest równoznacze zNpc_SetTrueGuild(Nov_6672_YYY, GIL_SCAVENGER);
Działanie jest te same.

DusterHouse

DusterHouse

Użytkownicy
posty7
  • Użytkownicy
Wstawiłem jak radziłeś i nie działa

 AI_Output (other, self,"Nov_6672_YYY_CRAZY_Info1_15_01"); //To nie ma żadnego znaczenia , chłopcy brać ich

var C_NPC der; der = Hlp_GetNpc(VLK_6682_XXX);
var C_NPC kyr; kyr = Hlp_GetNpc(Nov_6672_YYY);


Info_ClearChoices(Nov_6672_YYY_CRAZY);
AI_StopProcessInfos ( self );

Npc_SetTarget(der, kyr);
Npc_SetAttitude(kyr, ATT_HOSTILE);
AI_Attack(der);

nie działa a gościu nadal za mną chodzi i nie atakuje
 

Bogdan Zwei

Bogdan Zwei

Użytkownicy
Wulgarny skurwiel pierdolony.
posty1864
Propsy541
Profesjabrak
  • Użytkownicy
  • Wulgarny skurwiel pierdolony.
Wstawiłem jak radziłeś i nie działa

 AI_Output (other, self,"Nov_6672_YYY_CRAZY_Info1_15_01"); //To nie ma żadnego znaczenia , chłopcy brać ich

var C_NPC der; der = Hlp_GetNpc(VLK_6682_XXX);
var C_NPC kyr; kyr = Hlp_GetNpc(Nov_6672_YYY);


Info_ClearChoices(Nov_6672_YYY_CRAZY);
AI_StopProcessInfos ( self );

Npc_SetTarget(der, kyr);
Npc_SetAttitude(kyr, ATT_HOSTILE);
AI_Attack(der);

nie działa a gościu nadal za mną chodzi i nie atakuje

AI_Attack(VLK_6682_XXX);
 
:ok: zachęca do dalszej pomocy. Nie zapominaj o tym!

Prywatne wiadomości typu "Ej, pomocy" kasuję od razu. Od tego jest forum, a nie PW.

To me, defeat in anything is merely temporary, and its punishment is but an urge for me to greater effort to achieve my goal. Defeat simply tells me that something is wrong in my doing; it is a path leading to success and truth.

In order to realize our true self we must be willing to live without being dependent upon the opinion of others.

DusterHouse

DusterHouse

Użytkownicy
posty7
  • Użytkownicy
Cytuj
AI_Attack(VLK_6682_XXX);
Ale to przecież to samo co

AI_Attack(der);
Ale z ciekawości sprawdziłem to i nie działa
 

chicken

chicken

RaveN Studio
posty1230
Propsy559
ProfesjaNierób
  • RaveN Studio
Npc_SetAttitude(kyr, ATT_HOSTILE);
A to po co?

DusterHouse

DusterHouse

Użytkownicy
posty7
  • Użytkownicy
Zawsze to wstawiałem jak 1 osoba atakowała 2 (funkcja ta była w skryptach npców jeśli któraś nas albo kogoś atakowała) i zmienia to nastawienie do nas -  przynajmniej tak mi się zdaje
 


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry