Dishonored poznałem kilka dni temu i jestem zadowolony że tak późno je poznałem - ciężko byłoby czekać tak długo na sequel. Gra naprawdę mnie wciągnęła (pierwszy raz grę skończyłem w parę godzin po kupnie, obecnie przechodzę na bardzo trudnym poziomie jednocześnie nikogo nie zabijając) spędziłem trochę czasu szukając informacji o drugiej części więc pomyślałem że odkopię temat.
Cieszy mnie fakt że będziemy mogli wybrać jedną z dwóch grywalnych postaci - Corvo i Emily, obie postaci będą posiadały różne umiejętności. Skillset Corvo ma nie różnić się zbytnio od pierwszej odsłony podczas gdy Emily ma mieć całkowicie odmienne drzewko umiejętności, chociaż niektóre umiejętności różnią się głównie nazwą Blink Corvo u Emily nazywa się Far Reach dla przykładu chociaż są też spore różnice w zastosowaniu (i dystansie). Właśnie, drzewko umiejętności - gra ma posiadać drzewka pozwalające na rozwijanie umiejętności w zależności od tego czy chcemy zostać zabójcą czy też pacyfistą. Rozwijanie umiejętności będzie prawdopodobnie polegało na tworzeniu kościanych amuletów (bone charms), sądząc po tym że taki system craftingu został zapowiedziany. Gra ma być też o wiele trudniejsza, będzie między innymi opcja która pozwoli strażnikom zauważyć nas w trakcie wychylania się zza rogu.
Corvo i Emily nie są już niemi (a raczej to Corvo odzyskał głos), w trakcie misji będą dzielili się z graczem swoimi przemyśleniami oraz spostrzeżeniami, dialogi bohaterów również mają dostać dubbing, dzięki czemu nasza postać zacznie brać aktywny udział w rozmowach.
Mechanika konsekwencji naszych wyborów zostaje jedynie rozszerzona o nawiązania do wątków pobocznych, w przeciwieństwie do Dishonored gdzie liczyła się wyłącznie liczba zabitych. Serce używane w pierwszej części pomoże nam też odkryć osobowość postaci w którą nim wycelujemy. Strażnik pracujący by wyżywić rodzinę będzie większym uderzeniem w wskaźnik chaosu aniżeli skorumpowany czy brutalny strażnik.
Niewiele znalazłem na temat fabuły, szczególnie że niechętnie do tego podchodziłem obawiając się spoilerów.
Gra toczy się piętnaście i pół roku po morderstwa cesarzowej (15 lat od wydarzeń z gry).
Naszym celem jest znalezienie zabójcy królów (pun intended) który za cel obiera sobie głównie przeciwników Emily przez co plotka głosi jakoby stał za tym Crovo lub wręcz sama Emily. Większość gry spędzimy na wyspie Serkonos w mieście Karnaca borykającym się z podobnym problemem do Dunwall, jednak zamiast plagi i szczurów tutaj śmierć roznoszą krwiopijcy (Bloodflies).