Pytanie o aivar. 3406 7

O temacie

Autor Graveir

Zaczęty 18.10.2012 roku

Wyświetleń 3406

Odpowiedzi 7

Graveir

Graveir

Użytkownicy
Avatar Twilight Sparkle / Pożeracz serc
posty1275
Propsy235
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
  • Avatar Twilight Sparkle / Pożeracz serc
Czy istnieje jakiś szybszy sposób na dodanie
aivar[AIV_IgnoresArmor] = TRUE;
do wszystkich postaci w grze?Bo nie uśmiecha mi się zbytnio dodawanie tej jednej linijki do prawie 700 skryptów postaci.
Ponieważ przerobiłem lekko pancerze i jeśli mam je założone,to postacie mówią tekst typu "Ubierz się porządnie".Da radę jakoś to przyśpieszyć lub czy jest jakiś inny sposób,by postacie(nawet jeśli mamy gildię np.maga ognia)nie mówiły w/w tekstu,a mistrzowie(typu Parlan,Pyrokar)nie przyczepiali się do tego,że nie nosimy ich szat?
 
Mój obecny sprzęt PC:
Intel core i5-4590
8 gb ram
Geforce GTX 1050Ti

Sawik

Sawik

Moderator działu
Rebel
posty4772
Propsy3197
ProfesjaNierób
  • Moderator działu
  • Rebel
Tak, dodaj ją do prototypu NPC (NPC_default, folder NPC_Scripts) właściwie to zmień wartość bo ona już tam będzie, ale jak nie to po prostu dodaj.
 
Życzę wam seksu analnego po stronie biernej.
Dropbox +500 mb na start
LowPoly
Wykonanie modelu niskopoligonowego to sztuka kompromisu. Nie jest to jedynie uproszczenie modelu wysokopoligonowego, ale głęboka modyfikacja oraz podejmowanie decyzji często zmieniających wygląd pierwotny obiektu, tak by przy najmniejszej ilości trójkątów uzyskać jak najwierniej odwzorowany kształt oryginału. Nie można też zapomnieć o tym iż musi nadal wyglądać przekonywająco i tak balansować by uzyskać efekt optymalny.

Podstawowym założeniem jest, że model nie powinien mieć zbędnych, niewidocznych dla gracza detali włączonych w geometrie. Większość obiektów jakie znajdują się w grze powinna prezentować się najlepiej z odległości około 3-5 metrów. Wszelkie detale, które zanikają, wydają się płaskie lub zlewają się z bryłą modelu należy uznać za zbędne i pozostawić je na normal mapie.

Fakt, iż gracz będzie w stanie podejść bliżej do obiektu i zobaczyć go z mniejszej niż 3m odległości nie powinno stanowić większego problemu, gdyż większą rolę odgrywają wtedy tekstury oraz dodatkowy detal zależny od materiału obiektu. To właśnie kompromis między wydajnością, a szczegółowością otoczenia.

Detal, którego nie widać z 3-5 metrów nie powinnien istnieć w geometrii modelu.
Krawędzie znajdujące się blisko siebie, które zlewają się z większej odległości należy uprościć do wspólnej płaszczyzny

Bogdan Zwei

Bogdan Zwei

Użytkownicy
Wulgarny skurwiel pierdolony.
posty1864
Propsy541
Profesjabrak
  • Użytkownicy
  • Wulgarny skurwiel pierdolony.

Bogdan Zwei

Pytanie o aivar.
#2 2012-10-18, 11:21(Ostatnia zmiana: 2012-10-18, 14:28)
Albo po prostu w jednym pliku zmień odpowiedni return z TRUE na FALSE.

Plik C_PlayerHasFakeGuild.d

Spoiler

func int C_PlayerHasFakeGuild (var C_NPC slf, var C_NPC oth)
{
var C_Item itm; itm = Npc_GetEquippedArmor(oth);
var int NSC_CommentRangerArmor;
NSC_CommentRangerArmor = TRUE;

if (slf.aivar [AIV_IgnoresArmor] == TRUE)
{
return FALSE;
};

if (slf.aivar[aiv_IgnoresFakeGuild] == TRUE)
{
return FALSE;
};

if (C_NpcIsGateGuard (self) == TRUE)
{
return FALSE;
};


if slf.guild == GIL_BDT
&& C_PlayerIsFakeBandit (slf,oth)
{
if Npc_HasEquippedArmor (oth) == FALSE
{
return TRUE;
}
else
{
return FALSE;
};
};

if Npc_HasEquippedArmor (oth) == FALSE
{
return FALSE;
}
else if slf.guild == oth.guild
{
if (Hlp_IsItem(itm, ITAR_RANGER_Addon) == TRUE)
{
if (NSC_CommentRangerArmor == TRUE)
{
return TRUE;
}
else
{
return FALSE;
};
};

if  (oth.guild == GIL_NONE)
&& ((Hlp_IsItem(itm, ITAR_VLK_L) == TRUE)
|| (Hlp_IsItem(itm, ITAR_VLK_M) == TRUE)
|| (Hlp_IsItem(itm, ITAR_VLK_H) == TRUE)
|| (Hlp_IsItem(itm, ITAR_BAU_L) == TRUE)
|| (Hlp_IsItem(itm, ITAR_BAU_M) == TRUE)
|| (Hlp_IsItem(itm, ITAR_Leather_L) == TRUE))
{
return FALSE; // To tu jest niepotrzebne, ale lepiej zostawić, i tak nic się złego nie stanie.
}
else if (oth.guild == GIL_MIL)
&& ((Hlp_IsItem(itm, ITAR_MIL_L) == TRUE)
|| (Hlp_IsItem(itm, ITAR_MIL_M) == TRUE))
{
return FALSE;
}
else if (oth.guild == GIL_PAL)
&& ((Hlp_IsItem(itm, ITAR_PAL_M) == TRUE)
|| (Hlp_IsItem(itm, ITAR_PAL_H) == TRUE))
{
return FALSE;
}
else if (oth.guild == GIL_SLD)
&& ((Hlp_IsItem(itm, ITAR_SLD_L) == TRUE)
|| (Hlp_IsItem(itm, ITAR_SLD_M) == TRUE)
|| (Hlp_IsItem(itm, ITAR_SLD_H) == TRUE))
{
return FALSE;
}
else if (oth.guild == GIL_DJG)
&& ((Hlp_IsItem(itm, ITAR_SLD_L) == TRUE)
|| (Hlp_IsItem(itm, ITAR_SLD_M) == TRUE)
|| (Hlp_IsItem(itm, ITAR_SLD_H) == TRUE)
|| (Hlp_IsItem(itm, ITAR_DJG_L) == TRUE)
|| (Hlp_IsItem(itm, ITAR_DJG_M) == TRUE)
|| (Hlp_IsItem(itm, ITAR_DJG_H) == TRUE)
|| (Hlp_IsItem(itm, ITAR_DJG_Crawler) == TRUE))
{
return FALSE;
}
else if (oth.guild == GIL_NOV)
&& ((Hlp_IsItem(itm, ITAR_NOV_L) == TRUE))
{
return FALSE;
}
else if (oth.guild == GIL_KDF)
&& ((Hlp_IsItem(itm, ITAR_KDF_L) == TRUE)
|| (Hlp_IsItem(itm, ITAR_KDF_H) == TRUE))
{
return FALSE;
}
else
{
return FALSE;//TRUE; // TRUE = NPC ZACZEPIAJĄ CIĘ, ŻE MASZ NIEODPOWIEDNI PANCERZ!
};
}
else
{
return FALSE; // To jest to samo, co wyżej, ale odpowiada czemuś innemu.
};
};

Masz szczęście, że mam dobry humor, i że wysłałem Ci to już gotowe...
 
:ok: zachęca do dalszej pomocy. Nie zapominaj o tym!

Prywatne wiadomości typu "Ej, pomocy" kasuję od razu. Od tego jest forum, a nie PW.

To me, defeat in anything is merely temporary, and its punishment is but an urge for me to greater effort to achieve my goal. Defeat simply tells me that something is wrong in my doing; it is a path leading to success and truth.

In order to realize our true self we must be willing to live without being dependent upon the opinion of others.

Graveir

Graveir

Użytkownicy
Avatar Twilight Sparkle / Pożeracz serc
posty1275
Propsy235
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
  • Avatar Twilight Sparkle / Pożeracz serc

Graveir

Pytanie o aivar.
#3 2012-10-18, 13:00(Ostatnia zmiana: 2012-10-18, 13:00)
Dodałem to od Sawika i działa.A w których plikach znajduje się ilość puntków nauki potrzebnych do zwiększenia statystyki po przekroczeniu pewnego progu?Chodzi mi o to,że w pewnym momencie 1 punkt siły kosztuje już 2 punkty nauki.
Edit:A niech tam,dam ci tego propsa.
 
Mój obecny sprzęt PC:
Intel core i5-4590
8 gb ram
Geforce GTX 1050Ti

Bogdan Zwei

Bogdan Zwei

Użytkownicy
Wulgarny skurwiel pierdolony.
posty1864
Propsy541
Profesjabrak
  • Użytkownicy
  • Wulgarny skurwiel pierdolony.

Bogdan Zwei

Pytanie o aivar.
#4 2012-10-18, 14:01(Ostatnia zmiana: 2012-10-18, 14:09)
Gothic 2\_Work\data\Scripts\Content\Story\B_Story

Wszystkie B_Teach*.d

/*Edit, nie B_Teach*.d, pomyłka. Chwilka.*/


/*Edit2, to jest to.*/

Gothic 2\_Work\data\Scripts\Content\Story\B_Story

B_GetLearnCostAttribute.d = atrybuty.
B_GetLearnCostTalent.d = walka brońmi.
 
:ok: zachęca do dalszej pomocy. Nie zapominaj o tym!

Prywatne wiadomości typu "Ej, pomocy" kasuję od razu. Od tego jest forum, a nie PW.

To me, defeat in anything is merely temporary, and its punishment is but an urge for me to greater effort to achieve my goal. Defeat simply tells me that something is wrong in my doing; it is a path leading to success and truth.

In order to realize our true self we must be willing to live without being dependent upon the opinion of others.

Graveir

Graveir

Użytkownicy
Avatar Twilight Sparkle / Pożeracz serc
posty1275
Propsy235
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
  • Avatar Twilight Sparkle / Pożeracz serc
Czyli wystarczy zmienić odpowiednio Kosten = żeby 1 punkt statystyki niezależnie od poziomu kosztował 1 punkt nauki?
 
Mój obecny sprzęt PC:
Intel core i5-4590
8 gb ram
Geforce GTX 1050Ti

Bogdan Zwei

Bogdan Zwei

Użytkownicy
Wulgarny skurwiel pierdolony.
posty1864
Propsy541
Profesjabrak
  • Użytkownicy
  • Wulgarny skurwiel pierdolony.

Bogdan Zwei

Pytanie o aivar.
#6 2012-10-18, 14:20(Ostatnia zmiana: 2012-10-18, 14:24)
Kosten = (1); //potrzeba 5 pkt. nauki.
Kosten = (3); // potrzeba 5*kosten pkt. nauki. Tzn. Jeśli Kosten wynosi 3, to 5 mnożymy przez 3, jeśli Kosten wyniesie, np. 35 - mnożymy 5 przez 35 (5*35).

Nie jest to trudne, bo jeśli się popatrzysz na
Spoiler
// ------ Kosten für Einhand % ------
if (talent == NPC_TALENT_1H)
{
if (oth.aivar[REAL_TALENT_1H] >= 120) { kosten = (5); }
else if (oth.aivar[REAL_TALENT_1H] >= 90) { kosten = (4); }
else if (oth.aivar[REAL_TALENT_1H] >= 60) { kosten = (3); }
else if (oth.aivar[REAL_TALENT_1H] >= 30) { kosten = (2); }
else { kosten = (1); };

kosten = (kosten * skill);
};
...zabaczysz, że nie ma tam Kosten = (5);, Kosten = (10);, Kosten = (15);, Kosten = (20);, Kosten = (25);, tylko właśnie 1, 2, 3, 4, 5, więc jest to czyste mnożenie.
 
:ok: zachęca do dalszej pomocy. Nie zapominaj o tym!

Prywatne wiadomości typu "Ej, pomocy" kasuję od razu. Od tego jest forum, a nie PW.

To me, defeat in anything is merely temporary, and its punishment is but an urge for me to greater effort to achieve my goal. Defeat simply tells me that something is wrong in my doing; it is a path leading to success and truth.

In order to realize our true self we must be willing to live without being dependent upon the opinion of others.

Graveir

Graveir

Użytkownicy
Avatar Twilight Sparkle / Pożeracz serc
posty1275
Propsy235
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
  • Avatar Twilight Sparkle / Pożeracz serc
Pozmieniałem wszystkie kosten na 1 i wszystko działa.Dzięki za pomoc,propsy rozdane,a temat do zamknięcia.
 
Mój obecny sprzęt PC:
Intel core i5-4590
8 gb ram
Geforce GTX 1050Ti


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry