Witam. Nie dawno miałem problem z tym systemem, i ze stworzeniem odpowiedniego skryptu auto-destroy. Ale go rozwiązałem, i dla tych, którzy dopiero zaczynają zabawę, i maja z tym problem pisze ten tutorial.
Na początek musimy oczywiście mieć ParticleSystem utworzony i ustawiony tak jak chcemy.
Potem tworzymy do niego skrypt, dajmy na to Eksplozja.
wchodzimy do niego, zmieniamy nazwę z Public class MonoBehaviour : MonoBehaviour
na Public class Eksplozja : MonoBehaviour
Następnie szukamy funkcję update (void Update ()
{
)
I pod nią wpisujemy taką linijkę:
if(particleSystem.IsAlive())
{
Destroy(gameObject, 1); //<---- liczba 1 określa czas po jakim objekt ma zostać zniszczony
Teraz wystarczy zapisać, wejść w unity i przeciągnąc skrypt na ParticleSystem (Inspektor/Okno Hierarchy/Widok 3D).
Mam nadzeję, że komuś pomogłem