Broń namierza przedmioty 3624 11

O temacie

Autor HellVard

Zaczęty 20.07.2012 roku

Wyświetleń 3624

Odpowiedzi 11

HellVard

HellVard

Użytkownicy
posty520
Propsy91
Profesjabrak
  • Użytkownicy

HellVard

Broń namierza przedmioty
2012-07-20, 18:41(Ostatnia zmiana: 2012-07-20, 18:43)
Zrobiłem "nową" broń. Przywołałem ją w grze kodem i zacząłem walkę, po pobiciu kilku obywateli okazało się, że bezi z wyciągniętą ową bronią namierza nie tylko npc-ów, ale również np. broń, którą upuścili, co w walce bardzo przeszkadza. Ze standardową bronią nie mam tego problemu. Chyba nie ma sensu wklejania tu skryptu tej broni, bo po prostu skopiowałem inną i zmieniłem jej staty (wartość, obrażenia i wymagania co do siły, dodałem efekt "dymu" ze szponu beliara) oraz wygląd. O co może chodzić?

Sawik

Sawik

Moderator działu
Rebel
posty4772
Propsy3197
ProfesjaNierób
  • Moderator działu
  • Rebel
Wyłącz marvina.
 
Życzę wam seksu analnego po stronie biernej.
Dropbox +500 mb na start
LowPoly
Wykonanie modelu niskopoligonowego to sztuka kompromisu. Nie jest to jedynie uproszczenie modelu wysokopoligonowego, ale głęboka modyfikacja oraz podejmowanie decyzji często zmieniających wygląd pierwotny obiektu, tak by przy najmniejszej ilości trójkątów uzyskać jak najwierniej odwzorowany kształt oryginału. Nie można też zapomnieć o tym iż musi nadal wyglądać przekonywająco i tak balansować by uzyskać efekt optymalny.

Podstawowym założeniem jest, że model nie powinien mieć zbędnych, niewidocznych dla gracza detali włączonych w geometrie. Większość obiektów jakie znajdują się w grze powinna prezentować się najlepiej z odległości około 3-5 metrów. Wszelkie detale, które zanikają, wydają się płaskie lub zlewają się z bryłą modelu należy uznać za zbędne i pozostawić je na normal mapie.

Fakt, iż gracz będzie w stanie podejść bliżej do obiektu i zobaczyć go z mniejszej niż 3m odległości nie powinno stanowić większego problemu, gdyż większą rolę odgrywają wtedy tekstury oraz dodatkowy detal zależny od materiału obiektu. To właśnie kompromis między wydajnością, a szczegółowością otoczenia.

Detal, którego nie widać z 3-5 metrów nie powinnien istnieć w geometrii modelu.
Krawędzie znajdujące się blisko siebie, które zlewają się z większej odległości należy uprościć do wspólnej płaszczyzny

EdekSumo

EdekSumo

Wyspa Khorinis
posty1739
Propsy925
ProfesjaLvl designer
  • Wyspa Khorinis
Tak się dzieje jak masz wyciągniętą broń i naciśniesz chyba f8 (podskoczysz do góry) schowanie i ponowne wyciągniecie broni sprawia że wszystko jest normalnie.
 

Sawik

Sawik

Moderator działu
Rebel
posty4772
Propsy3197
ProfesjaNierób
  • Moderator działu
  • Rebel
Ja tak mam jak tylko włączę marvina, więc nie jestem pewien czy to co napisałeś jest prawdą.
 
Życzę wam seksu analnego po stronie biernej.
Dropbox +500 mb na start
LowPoly
Wykonanie modelu niskopoligonowego to sztuka kompromisu. Nie jest to jedynie uproszczenie modelu wysokopoligonowego, ale głęboka modyfikacja oraz podejmowanie decyzji często zmieniających wygląd pierwotny obiektu, tak by przy najmniejszej ilości trójkątów uzyskać jak najwierniej odwzorowany kształt oryginału. Nie można też zapomnieć o tym iż musi nadal wyglądać przekonywająco i tak balansować by uzyskać efekt optymalny.

Podstawowym założeniem jest, że model nie powinien mieć zbędnych, niewidocznych dla gracza detali włączonych w geometrie. Większość obiektów jakie znajdują się w grze powinna prezentować się najlepiej z odległości około 3-5 metrów. Wszelkie detale, które zanikają, wydają się płaskie lub zlewają się z bryłą modelu należy uznać za zbędne i pozostawić je na normal mapie.

Fakt, iż gracz będzie w stanie podejść bliżej do obiektu i zobaczyć go z mniejszej niż 3m odległości nie powinno stanowić większego problemu, gdyż większą rolę odgrywają wtedy tekstury oraz dodatkowy detal zależny od materiału obiektu. To właśnie kompromis między wydajnością, a szczegółowością otoczenia.

Detal, którego nie widać z 3-5 metrów nie powinnien istnieć w geometrii modelu.
Krawędzie znajdujące się blisko siebie, które zlewają się z większej odległości należy uprościć do wspólnej płaszczyzny

EdekSumo

EdekSumo

Wyspa Khorinis
posty1739
Propsy925
ProfesjaLvl designer
  • Wyspa Khorinis
Jest prawie cały czas mam marvina włączonego i wiem kiedy to się dzieje :D
 

HellVard

HellVard

Użytkownicy
posty520
Propsy91
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Nie wiem czy sposób z marvinem działa, bo w międzyczasie zmieniłem damage edge na damage fire i teraz nie ma problemów z namierzaniem przedmiotów. A przy okazji, spacer działa mi straszliwie powoli. Skrypt broni, kilkanaście linijek kodu, kompilował mi jakieś 20 minut, jeśli nie więcej. Nie mam super zajebiaszczego kopma, ale 2 GB Ram i procek Intel I3 3GHZ powinien chyba wystarczyć? Zresztą kompa formatowałem jakieś 3 tygodnie temu i wtedy spacer działał mi szybciej.

HerrKlebstoff

HerrKlebstoff

Użytkownicy
posty165
Propsy48
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Cytuj
A przy okazji, spacer działa mi straszliwie powoli. Skrypt broni, kilkanaście linijek kodu, kompilował mi jakieś 20 minut, jeśli nie więcej.

Człowieku, to jest spacer - największa porażka piranii. To zawsze zamula. :-)
 

HellVard

HellVard

Użytkownicy
posty520
Propsy91
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Cytuj
A przy okazji, spacer działa mi straszliwie powoli. Skrypt broni, kilkanaście linijek kodu, kompilował mi jakieś 20 minut, jeśli nie więcej.

Człowieku, to jest spacer - największa porażka piranii. To zawsze zamula. :-)

Wiem ;) Ale jak wspomniałem wcześniej - przy mniej zaśmieconym kompie bardziej mi zamula :/

HerrKlebstoff

HerrKlebstoff

Użytkownicy
posty165
Propsy48
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Zrób syf na kompie, może zadziała. :P
Cóż, spacer lubi odwalać cyrki. Ja przykładowo kupiłem sobie nowy sprzęt, znacznie lepszy i spacer bardziej mulił, pomimo pół terabajta wolnej pamięci i kompletny brak syfu.
 

HellVard

HellVard

Użytkownicy
posty520
Propsy91
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Mam dziwny problem. Wstawiłem nową postać i dwie bronie. Gdy zaczynam nową grę, mam od razu w ekwipunku po 100 strzał i bełtów, 30 wytrychów i trochę innych śmieci. Skąd się to wzięło?

Luk

Luk

DreamVader 2
Sursum Corda! Wiwat Car!
posty1168
Propsy319
ProfesjaTłumacz
  • DreamVader 2
  • Sursum Corda! Wiwat Car!

Luk
DreamVader 2

Broń namierza przedmioty
#10 2012-07-22, 23:27(Ostatnia zmiana: 2012-07-22, 23:27)
Robiłeś skrypt od podstaw, czy na gotowcu? Być może zmienna dawała do ekwipunku te strzły, bełty i wytrychy
 
Spoiler
https://www.youtube.com/watch?v=DsSwvh4npMQ

HellVard

HellVard

Użytkownicy
posty520
Propsy91
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Wziąłem gotowy skrypt innej postaci i go pozmieniałem. Ale dlaczego to bezi dostał nowe przedmioty?


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry