Tekstury na model nakładanie 1915 3

O temacie

Autor PrzemoRi

Zaczęty 12.02.2012 roku

Wyświetleń 1915

Odpowiedzi 3

PrzemoRi

PrzemoRi

Użytkownicy
posty64
Propsy2
  • Użytkownicy
Ehh... na 3D się za nic nie znam a problem wygląda tak:
Wyjąłem z plików Gothic 2 model miecza i jest on bez tekstur, więc chciałbym się dowiedzieć jak zrobić by ten model (.3ds) był od razu z nałożonymi teksturami...
 

Sawik

Sawik

Użytkownicy
Rebel
posty4772
Propsy3197
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
  • Rebel
On tak naprawdę tekstury ma tylko twój program do 3D ich nie widzi pokaż mu gdzie są lub trzymaj model w folderze z teksturami, jeżeli sprawdzasz to w jakiejś grze to też musisz przenieść tekstury.
 
Życzę wam seksu analnego po stronie biernej.
Dropbox +500 mb na start
LowPoly
Wykonanie modelu niskopoligonowego to sztuka kompromisu. Nie jest to jedynie uproszczenie modelu wysokopoligonowego, ale głęboka modyfikacja oraz podejmowanie decyzji często zmieniających wygląd pierwotny obiektu, tak by przy najmniejszej ilości trójkątów uzyskać jak najwierniej odwzorowany kształt oryginału. Nie można też zapomnieć o tym iż musi nadal wyglądać przekonywająco i tak balansować by uzyskać efekt optymalny.

Podstawowym założeniem jest, że model nie powinien mieć zbędnych, niewidocznych dla gracza detali włączonych w geometrie. Większość obiektów jakie znajdują się w grze powinna prezentować się najlepiej z odległości około 3-5 metrów. Wszelkie detale, które zanikają, wydają się płaskie lub zlewają się z bryłą modelu należy uznać za zbędne i pozostawić je na normal mapie.

Fakt, iż gracz będzie w stanie podejść bliżej do obiektu i zobaczyć go z mniejszej niż 3m odległości nie powinno stanowić większego problemu, gdyż większą rolę odgrywają wtedy tekstury oraz dodatkowy detal zależny od materiału obiektu. To właśnie kompromis między wydajnością, a szczegółowością otoczenia.

Detal, którego nie widać z 3-5 metrów nie powinnien istnieć w geometrii modelu.
Krawędzie znajdujące się blisko siebie, które zlewają się z większej odległości należy uprościć do wspólnej płaszczyzny

maciejh

maciejh

Rzeka
posty779
Propsy258
ProfesjaScenarzysta
  • Rzeka
Co to za program?
 

PrzemoRi

PrzemoRi

Użytkownicy
posty64
Propsy2
  • Użytkownicy

PrzemoRi

Tekstury na model nakładanie
#3 2012-02-13, 17:10(Ostatnia zmiana: 2012-02-13, 18:18)
Problem chwilowo rozwiązany.
 


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry