Zamiana tekstury 2007 5

O temacie

Autor MaxZajka

Zaczęty 30.11.2011 roku

Wyświetleń 2007

Odpowiedzi 5

MaxZajka

MaxZajka

Użytkownicy
posty60
Propsy9
  • Użytkownicy

MaxZajka

Zamiana tekstury
2011-11-30, 17:57(Ostatnia zmiana: 2011-11-30, 18:59)
Cześć wam, nie mam pojęcia jak zrobić jedną rzecz. Otóż, mam w gothic np teksturę ziemi, wymiary 256 na 256 załóżmy, a ja bym chciał nadmienić ją na moją która ma 512 na 512, jak to zrobić?? Zwykła podmiana gomanem nic nie daje, zmienia nadal na 256.
 

Sawik

Sawik

Moderator działu
Rebel
posty4772
Propsy3197
ProfesjaNierób
  • Moderator działu
  • Rebel

Sawik
Moderator działu

Zamiana tekstury
#1 2011-11-30, 18:04(Ostatnia zmiana: 2011-11-30, 18:05)
Ogólnie nie polecam takiej zabawy lepiej dodać nową teksturę i sobie spacerkiem to teksturować ale ok.

Pliki na dysku są ostatnim miejscem w którym gothic szuka wszystkiego co mu potrzebne (pierw paczki, potem wersje skompilowane a na końcu pliki nieskompilowane)
Upewnij się że masz zmienione rozszerzenie w textures.vdf (na jakiekolwiek)
Jak już to zrobisz to usuń wersję skompilowaną rozszerzenie .txt i zamień plik z rozszerzeniem .tga na swój o tej samej nazwie.
 
Życzę wam seksu analnego po stronie biernej.
Dropbox +500 mb na start
LowPoly
Wykonanie modelu niskopoligonowego to sztuka kompromisu. Nie jest to jedynie uproszczenie modelu wysokopoligonowego, ale głęboka modyfikacja oraz podejmowanie decyzji często zmieniających wygląd pierwotny obiektu, tak by przy najmniejszej ilości trójkątów uzyskać jak najwierniej odwzorowany kształt oryginału. Nie można też zapomnieć o tym iż musi nadal wyglądać przekonywająco i tak balansować by uzyskać efekt optymalny.

Podstawowym założeniem jest, że model nie powinien mieć zbędnych, niewidocznych dla gracza detali włączonych w geometrie. Większość obiektów jakie znajdują się w grze powinna prezentować się najlepiej z odległości około 3-5 metrów. Wszelkie detale, które zanikają, wydają się płaskie lub zlewają się z bryłą modelu należy uznać za zbędne i pozostawić je na normal mapie.

Fakt, iż gracz będzie w stanie podejść bliżej do obiektu i zobaczyć go z mniejszej niż 3m odległości nie powinno stanowić większego problemu, gdyż większą rolę odgrywają wtedy tekstury oraz dodatkowy detal zależny od materiału obiektu. To właśnie kompromis między wydajnością, a szczegółowością otoczenia.

Detal, którego nie widać z 3-5 metrów nie powinnien istnieć w geometrii modelu.
Krawędzie znajdujące się blisko siebie, które zlewają się z większej odległości należy uprościć do wspólnej płaszczyzny

gothic1210
  • Gość

gothic1210
Gość

Zamiana tekstury
#2 2011-11-30, 18:26(Ostatnia zmiana: 2011-11-30, 18:26)
Cytuj
Ogólnie nie polecam takiej zabawy lepiej dodać nową teksturę i sobie spacerkiem to teksturować ale ok.
Żeby zmienić trawę mam przeteksturowywać całą Kolonię?  :pokerface:  

I jakie .txt????????

@Zajka
Ja proponuję tak:
1.Robisz teksturę w 512 i zapisujesz ją pod nazwą oryginalnej tekstury z gry np. OWODWATRGRASSMIUNDERWATER.TGA
2.Otwierasz GoMana. Otwierasz tę teksturę. I zapisujesz w folderze Textures/_compiled pod ta samą nazwą tylko, że w formacie TEX oraz z dopiskiem -C. Poprawna nazwa:
OWODWATRGRASSMIUNDERWATER-C.TEX
Warto zachowywać tekstury w tga, bo potem jakbyś chciał coś poprawić to masz szybki dostęp.
3. Tworzysz paczkę z modem, która zwiera twoje tekstury.
Są inne sposoby. Ale ja akurat robię tak jak opisałem.
 

Sawik

Sawik

Moderator działu
Rebel
posty4772
Propsy3197
ProfesjaNierób
  • Moderator działu
  • Rebel
Cytuj
Ogólnie nie polecam takiej zabawy lepiej dodać nową teksturę i sobie spacerkiem to teksturować ale ok.
Żeby zmienić trawę mam przeteksturowywać całą Kolonię?  :pokerface:  

I jakie .txt????????
Lepiej ponieważ unikasz problemu z złym skalowaniem które widziałem kilka razy (no wiesz tekstura tu zbyt rozciągnięta tu w micro skali)

A co do txt to mi się oczywiście pomyliło ale ja jestem tylko noobem.
 
Życzę wam seksu analnego po stronie biernej.
Dropbox +500 mb na start
LowPoly
Wykonanie modelu niskopoligonowego to sztuka kompromisu. Nie jest to jedynie uproszczenie modelu wysokopoligonowego, ale głęboka modyfikacja oraz podejmowanie decyzji często zmieniających wygląd pierwotny obiektu, tak by przy najmniejszej ilości trójkątów uzyskać jak najwierniej odwzorowany kształt oryginału. Nie można też zapomnieć o tym iż musi nadal wyglądać przekonywająco i tak balansować by uzyskać efekt optymalny.

Podstawowym założeniem jest, że model nie powinien mieć zbędnych, niewidocznych dla gracza detali włączonych w geometrie. Większość obiektów jakie znajdują się w grze powinna prezentować się najlepiej z odległości około 3-5 metrów. Wszelkie detale, które zanikają, wydają się płaskie lub zlewają się z bryłą modelu należy uznać za zbędne i pozostawić je na normal mapie.

Fakt, iż gracz będzie w stanie podejść bliżej do obiektu i zobaczyć go z mniejszej niż 3m odległości nie powinno stanowić większego problemu, gdyż większą rolę odgrywają wtedy tekstury oraz dodatkowy detal zależny od materiału obiektu. To właśnie kompromis między wydajnością, a szczegółowością otoczenia.

Detal, którego nie widać z 3-5 metrów nie powinnien istnieć w geometrii modelu.
Krawędzie znajdujące się blisko siebie, które zlewają się z większej odległości należy uprościć do wspólnej płaszczyzny

gothic1210
  • Gość
Cytuj
Ogólnie nie polecam takiej zabawy lepiej dodać nową teksturę i sobie spacerkiem to teksturować ale ok.
Żeby zmienić trawę mam przeteksturowywać całą Kolonię?  :pokerface:  

I jakie .txt????????
Lepiej ponieważ unikasz problemu z złym skalowaniem które widziałem kilka razy (no wiesz tekstura tu zbyt rozciągnięta tu w micro skali)

A co do txt to mi się oczywiście pomyliło ale ja jestem tylko noobem.
To wynika ze złego mapowania Koloni w niektórych miejscach. Na Gothikowych teksturac tez to widać.
 

MaxZajka

MaxZajka

Użytkownicy
posty60
Propsy9
  • Użytkownicy

MaxZajka

Zamiana tekstury
#5 2011-11-30, 19:24(Ostatnia zmiana: 2011-11-30, 19:24)
Dobra, dziękuję za informację/pomoc, coś po kombinuję  :wink:
 


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry