Nie rozumiem dlaczego by tak postępować z gothic 3, skoro gra prezentuje inny styl graficzny a grafika została wykonana w innej "technologii". Jakiś kretynizm wciskania i adaptowania wszystkiego co wychodzi z pod nazwy gothic. Wystarczy popatrzeć na niektóre mody korzystające z "dobrodziejstw" tej gry, aby stwierdzić jaka to pomyłka.
Odnośnie tego co dał Avallach to: o córka rybaka. Jeśli faktycznie takie modele znajdowały się w grze to nie ma co się dziwić legendarnej już "złej optymalizacji". Swoją drogą to nie jedyny przypadek głupoty grafików z PB. Jeszcze jak gra była w fazie zapowiedzi wypuszczono szereg renderów, gdzie teren a zwłaszcza budynki były bardzo szczegółowe. To wszystko można było później obejrzeć na prawdziwych screenach, czy osobiście w grze, tyle że bardzo mocno i niechlujnie obcięte, aby ostatecznie jakoś działało

. W ostateczności modele i tak były do dupy i mało szczegółowe, bo ktoś się zachłysnął marketingowym bełkotem producentów sprzętu i developerów i pomyślał, że jak za kilka lat wypuści swoją zajebistą grę to już można olać całkiem kwestie optymalizacji czy ogólnego rozsądku

. Grafika i technologia gothic3 to najbardziej przereklamowana rzecz z branży z jaką się dotąd spotkałem. Ilość zapowiedzi, lanserskich artykułów i wierszy zachwalających na długo przed premierą to, czego oni tam nie użyli była ogromna.