Teksturowanie we 3D max 1878 2

O temacie

Autor

Zaczęty 31.10.2008 roku

Wyświetleń 1878

Odpowiedzi 2

FireBoll
  • Gość
Emmm wiem że głupie pytanie ale jak się teksturuje we 3 d max? obiekt mam zmapowany jak by co ;p  tylko teksturować nie umiem :(  wiem że jest do tego tutek ale on mi nic nie mówi bo nie da sięz niego nic nauczyć xD
 

Żadna Głupia Spółgłoska

Żadna Głupia Spółgłoska

Użytkownicy
Mniejszość Żydowska na HMS Stuleja
posty2557
Propsy3534
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
  • Mniejszość Żydowska na HMS Stuleja
W oknie uvki wybierasz Tools -> Render UVW template (chyba), wybierasz odpowiadającą Ci wielkość (normalnie jest to 1024x1024, możesz wpisać 2048x2048 jeśli zależy Ci na jakości). Wtedy to wrzucasz sobie do programu graficznego (oczywiście najlepiej z warstwami, chociaż i w Paincie byś mógł robić ;p ). Na odpowiednie fragmenty (polygony) uvki naklejasz odpowiednie tekstury, a po zakończeniu po prostu wyłączasz warstwę z uvką. Na koniec zwyczajnie wrzucasz skończoną teksturę do maxa. Na jej podstawie możesz też zrobić normal, specular i inne mapy i wrzucić w odpowiednie miejsca w maxie. Dodatkowo, zanim zaczniesz robić właściwą teksturę, możesz zrobić sobie taką testową, żeby wiedzieć, co gdzie jest i czy wszystkie polygony mają dobrą orientację, coś jak to:
http://img128.imageshack.us/img128/8955/uvwkuferarr1xc4.png
Ale przyznam, akurat takie strzałki nie są specjalnie dobre.
 
Często odkrywa się, jak naprawdę piękną jest rzeczywiście piękna kobieta dopiero po długim z nią obcowaniu. Reguła ta stosuje się również do Niagary, majestatycznych gór i meczetów, szczególnie do meczetów.
Mark Twain

setkalion

setkalion

Użytkownicy
posty17
  • Użytkownicy

setkalion

Teksturowanie we 3D max
#2 2008-11-30, 19:35(Ostatnia zmiana: 2008-11-30, 19:36)
"W oknie uvki wybierasz Tools -> Render UVW template"  gdzie to jest w 3ds max 7??
 


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry