Mod jako całokształt 2885 7

O temacie

Autor Jarkendar777

Zaczęty 12.09.2017 roku

Wyświetleń 2885

Odpowiedzi 7

Jarkendar777

Jarkendar777

Użytkownicy
posty49
Propsy1
ProfesjaScenarzysta
  • Użytkownicy
Witam, szczerze mówiąc mam nadzieję, ze wielu zrozumie o co mi chodzi, bo nie wiem od czego zacząć.  Zawsze chciałem modować i po ślęczeniu w poradnikach umiem dodawać voby, pfx, npc, przedmioty w ekwipunku, skrzynie, trochę gorzej nowe bronie, zbroje czy waypointy. Ale nie w tym rzecz.

Nie wiedzę zależności w modzie jako całokształtu powiązań tak, by wszystko działało.  Np bez mrugnięcia okiem podmienię lub dodam teksturę w Goman w zainstalowanym gothicu, podobnie jak z rzeczami wyżej, ale nie mam pojęcia jak zrobić moda tak, by był czymś co się dodaje do gry po instalacji czyli nie zmiany w zainstalowanym gothic 1 tylko, by mod mógł dodać nową rozgrywkę,, by w pliku ini gdy otworzę gothic starter i kliknę na ikonę moda mod się załadował ze wszystkim od świta, po nowe postacie, zadania etc. Na razie tego nie widzę i to w sumie mój ostatni i największy problem.

Post połączony: 2017-09-12, 13:41
 
Wiem czym jest świat. Ale on nic nie wie o mnie.

Zucklov

Zucklov

Quest Pack Team
Sztywniutko
posty1220
Propsy1241
ProfesjaSkrypter
  • Quest Pack Team
  • Sztywniutko
Po pierwsze, jeżeli masz MDK, to tekstur nie podmienia się w GoManie.
Po drugie, rozumiem, że chodzi ci o to, że chciałbyś, aby Twój mod był jakimś injectorem, tak jak działają mody innych gier? Możesz tak zrobić ze wszystkim poza skryptami.
 
Lieb Vaterland magst ruhig sein

Jarkendar777

Jarkendar777

Użytkownicy
posty49
Propsy1
ProfesjaScenarzysta
  • Użytkownicy
Mniej więcej. Bo przecież to co edytuję w grze zmienia tylko grę,a mod to coś co można zainstalować w każdym gothicu. i przyznam, ze gdyby ktoś mi to wytłumaczył to byłbym bardzo wdzięczny, bo tej rzeczy nie kumam. 
 
Wiem czym jest świat. Ale on nic nie wie o mnie.

Zucklov

Zucklov

Quest Pack Team
Sztywniutko
posty1220
Propsy1241
ProfesjaSkrypter
  • Quest Pack Team
  • Sztywniutko
Ale skrypty Gothica działają jak jedna, nierozłączna całość. Oczywiście jest kilka różnych "paczek", takich jak skrypty odpowiedzialne za muzykę, menu czy pfxy (znajdują się w scripts/system), jednak są to skrypty "techniczne" (brak mi lepszego słowa; dość powiedzieć, że są one inicjowane niezależnie od "głównej" paczki Gothic.src/dat). W obu przypadkach jednak niemożliwe jest jednak działanie na zasadzie wstrzykiwania kodu, ponieważ muszą one być skompilowane w całości przy uruchomieniu gry.
 
 
Lieb Vaterland magst ruhig sein

Nestarion

Nestarion

Użytkownicy
posty32
Propsy26
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Wystarczy zrobić paczkę z modem programem gothicVDFS. Paczka musi mieć odpowiednią strukturę, czyli _work/data/... i foldery typu textures, scripts worlds w których są elementy twojego moda. Taka paczka może mieć 2 formaty:
1) .vdf - wtedy umieszcza się ją w gothic/data i stamtąd Gothic automatycznie powinien ją już wczytać. Trzeba tylko pamiętać, że Gothic zczytuje pliki .vdf po dacie, a więc jeśli w folderze będzie nowszy plik .vdf niż Twój mod to może on zostać nadpisany i zmiany z twojego moda się nie wczytają do gry.
2) .mod - paczke w takim formacie umieszcza się w Gothic\Data\ModVDF ale potrzebny będzie także plik .ini bo mod będzie odpalany przez GothicStartera, najłatwiej po prostu podejrzeć jak taki plik wygląda w jakiejś istniejącej już modyfikacji.
 

Pan Damian

Pan Damian

Użytkownicy
posty39
Propsy4
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
To proste - tworzysz paczke z modem i voila, inni moga sobie zainstalowac moda u siebie, bo z tego co zrozumialem wlasnie o to ci chodzi - zeby inni mogli zainstalowac twojego moda i odpalac go przez Startera.

https://www.youtube.com/watch?v=FNvE0JFQGvw


Edyt: Kolega mnie ubiegl. :(
 

Zucklov

Zucklov

Quest Pack Team
Sztywniutko
posty1220
Propsy1241
ProfesjaSkrypter
  • Quest Pack Team
  • Sztywniutko
Gothic nie "wymiesza" skryptów z 2 paczek, wczyta te z ostatniej załadowanej.
 
Lieb Vaterland magst ruhig sein

Jarkendar777

Jarkendar777

Użytkownicy
posty49
Propsy1
ProfesjaScenarzysta
  • Użytkownicy
Bardzo dziękuje, bo nie potrafiłem wcześniej tego zobaczyć :) Propsy dla was :D

Post połączony: 2017-09-13, 07:07
Bo tak, chodziło mi to fakt, że jak mogę stworzyć już całego moda do grania w każdym gothicu ze zmian jakie wprowadziłem przy stworzeniu nowych npc, vobów itd tak, by nie ograniczało się to tylko do zmian w w gothic na moim kompie
 
Wiem czym jest świat. Ale on nic nie wie o mnie.


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry