Muzyka - kompilowanie? [z Gothica 1 do Gothica 2] 7694 19

O temacie

Autor TheKetrab

Zaczęty 28.11.2015 roku

Wyświetleń 7694

Odpowiedzi 19

TheKetrab

TheKetrab

Użytkownicy
posty334
Propsy217
ProfesjaProducent
  • Użytkownicy
Cześć.

Chciałbym przenieść kilka soundtracków z G1 do G2.
Z racji, że nie chcę się bawić w jakieś konwersje, podmieniłem tylko wybrane pliki z:
F:\Gry\Gothic I\_Work\Data\Music
do: F:\Gry\Gothic II NK\_Work\data\Music
I zmieniłem odpowiednio nazwy, np. Menu.sgt (G1) zmieniłem nazwę na Gamestart.sgt (G2).
Tak samo z plikami *.sty. Oczywiście po stworzeniu paczki z modem muzyka w menu nie działa.

Czy muszę coś dodać w VDFSie? A może skompilować jakoś muzykę?
Jak przenieść muzykę z G1 do G2 poprzez podmianę plików?

Pozdrawiam :)
 

Bogdan Zwei

Bogdan Zwei

Użytkownicy
Wulgarny skurwiel pierdolony.
posty1864
Propsy541
Profesjabrak
  • Użytkownicy
  • Wulgarny skurwiel pierdolony.
Masz pliki .vdf z muzyką zmienione na .disabled?
 
:ok: zachęca do dalszej pomocy. Nie zapominaj o tym!

Prywatne wiadomości typu "Ej, pomocy" kasuję od razu. Od tego jest forum, a nie PW.

To me, defeat in anything is merely temporary, and its punishment is but an urge for me to greater effort to achieve my goal. Defeat simply tells me that something is wrong in my doing; it is a path leading to success and truth.

In order to realize our true self we must be willing to live without being dependent upon the opinion of others.

TheKetrab

TheKetrab

Użytkownicy
posty334
Propsy217
ProfesjaProducent
  • Użytkownicy
Tak, wszystkie są *.disabled oprócz tekstur.
Pliki *.vdf z muzyką to: Sounds, Sounds_Addon, Sounds_Bird ? W takim razie są disabled.
 

Toworish

Toworish

Użytkownicy
http://chomikuj.pl/ToWoRiSh
posty1664
Propsy254
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
  • http://chomikuj.pl/ToWoRiSh
Jak ma ci działać w menu skroro zmieniłeś na gamestart patrz plik
scripts/system/music

Btw nie rozumiem po co wy robicie paczki z modami, wystarczy przecież uruchomić gre GothicStarter'em z zaznaczonym reparse scripts

Sory mój błąd, zaraz napiszę odpowiednio, paczałem w pliki z g1 xd

Edit2:Wygląda na to że robisz wszystko ok, usuń może ewentualnie wszystko z scripts\system_Compiled i uruchom gre z zaznaczonym reparse scripts

Edit3:
Jedyne wyjście to bawić się w konwertowanie lub skopiować z
g1/data\music\menumen wszystkie 3 pliki
i wkleić je z orginalnymi nazwami do g2/\data\music

otworzyć w g2:
Scripts\system\Music\MusicInst.d
A w nim zmienić :
GameStart.sgt na menu.sgt
 
Niebawem...Pierdolnę se poradniki do Goticzka. Albo i nie, bo sie mnie nie chce.

TheKetrab

TheKetrab

Użytkownicy
posty334
Propsy217
ProfesjaProducent
  • Użytkownicy
Nadal nic. Edit 2 i Edit 3 nie pomogły.
Nie sądzę, żebym coś poknocił - na wszelki wypadek zamieszczę fragment skryptu MusicInst.d

//////////////////////
// System
//////////////////////
INSTANCE SYS_Menu         (C_MUSICTHEME_DEF)
{
   file            = "menu.sgt";
   transType         = TRANSITION_TYPE_NONE;
   transSubType      = TRANSITION_SUB_TYPE_BEAT;   
   ReverbMix         = -10;
   ReverbTime         = 8500;
};
INSTANCE SYS_Loading      (C_MUSICTHEME_DEF)
{
   file            = "menu.sgt";
   transType         = TRANSITION_TYPE_NONE;
   transSubType      = TRANSITION_SUB_TYPE_BEAT;   
   ReverbMix         = -12;
   ReverbTime         = 8500;
};
Testowałem to, w czasie gdy miałem wszystkie foldery z muzyką z G1 w muzyce z G2.
Oraz jeszcze zrobiłem test, gdy pliki menu.sgt i *.sty siedziały bezpośrednio w: F:\Gry\Gothic II NK\_Work\data\Music\NewWorld

Mam wrażenie, że albo gra nie widzi nowych plików z muzyką, albo nie widzi skryptu...
-> Oczywiście Reparse Script w gothic Starterze zaznaczone.
 

Toworish

Toworish

Użytkownicy
http://chomikuj.pl/ToWoRiSh
posty1664
Propsy254
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
  • http://chomikuj.pl/ToWoRiSh
Czy na pewno masz w music\NewWorld pliki o nazwie:
Menu.sgt
MENU.STY
menu_MEN.dls
?
usunąłeś z scripts\Compiled plik Music.dat
?
Edit: dodam że sposób z edit3 powyżej sprawdziłem nim napisałem, dlatego też napisałem go pewną ręką
 
Niebawem...Pierdolnę se poradniki do Goticzka. Albo i nie, bo sie mnie nie chce.

TheKetrab

TheKetrab

Użytkownicy
posty334
Propsy217
ProfesjaProducent
  • Użytkownicy
Na oba pytania odpowiedź brzmi: tak.
Kurcze... Spróbowałem zrobić paczkę z modem z dodanym plikiem Music.dat i nic to nie dało ;/
Ciekawi mnie tylko plik Music.src (F:\Gry\Gothic II NK\_Work\data\Scripts\System)
Może tam tkwi problem? Z drugiej strony plik ma tylko 1KB, więc to mało prawdopodobne.

Widzi ktoś jeszcze, co może powodować to, że muzyka w menu się nie zmienia?
-pliki VDF mają rozszerzenie disabled.
-Menu.sgt, MENU.STY i menu_MEN.dls są w folderze NewWorld
-Music.dat usuwam - poprzez Gothic Startera i opcję Scripte Parsen oczywiście tworzy mi się nowy plik Music.dat
 

Toworish

Toworish

Użytkownicy
http://chomikuj.pl/ToWoRiSh
posty1664
Propsy254
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
  • http://chomikuj.pl/ToWoRiSh
http://www.megawrzuta.pl/filesgroup/5b9c7d638eaf2f3b1dea6e1b3a719f46.html

użyj tych plików
btw music.src niema nic do rzeczy w tym przypadku, chuj wie jak ty odpalasz gre, jakieś paczki robisz nie potrzebnie, masz swój gothic.ini wgl?
 
Niebawem...Pierdolnę se poradniki do Goticzka. Albo i nie, bo sie mnie nie chce.

TheKetrab

TheKetrab

Użytkownicy
posty334
Propsy217
ProfesjaProducent
  • Użytkownicy
Podmiana plików nic nie daje. Skrypty kompiluję Gothic Starterem - mówiłem, a dialogi Redefixem.
Plik *.ini... no mam:
Spoiler
;===============================================================================
;
; Konfigurationsdatei um das originale "Gothic II - Die Nacht Raben" zu spielen
;
;===============================================================================
;-------------------------------------------------------------------------------
;
; Informationen (GothicStarter)
;
;-------------------------------------------------------------------------------
[INFO]
Title=Ucieczka
; Info: Name der Modifikation
; Format: <Text>
; Hinweise: Der umgekehrten Schrägstrich '\' sollte nicht verwendet werden.
Version=1.0
; Info: Version der Modifikation
; Format: <Text>
; Hinweise: Der umgekehrten Schrägstrich '\' sollte nicht verwendet werden.
Authors=Ketrab
; Info: Autoren der Modifikation
; Format: <Text>
; Hinweise: Der umgekehrten Schrägstrich '\' sollte nicht verwendet werden.
Webpage=http://www.piranha-bytes.de
; Info: Webseite der Modifikation
; Format: <Text>
; Hinweise: Der umgekehrten Schrägstrich '\' sollte nicht verwendet werden.
Description={\rtf1\ansi\ansicpg1252\pard\qc\lang1031\par Die offizielle Erweiterung \b Die Nacht des Raben \b0 ist eingebettet in das Originalspiel Gothic II.\par Ihr startet eine neue Partie Gothic II und befindet Euch wie gewohnt in Xardas Turm.\par Doch schon in den ersten Minuten spricht Xardas von einer neuen Bedrohung\par und er\'f6ffnet damit einen v\'f6llig neuen Handlungsstrang.\par\par Weitere Informationen finden Sie unter\par http://www.gothic2.de/addon\par\par}
; Info: Beschreibung der Modifikation
; Format: <Text>|<RichText>|<SymLink>
; Hinweise: Wenn der Wert mit "{\rtf1" beginnt, wird er als RTF interpretiert.
; Wenn der Wert mit "!<symlink>" beginnt, wird der folgende Text als Dateiname
; interpretiert und der Inhalt der Datei als Beschreibung angezeigt (RTF-Daten
; werden ebenfalls an "{\rtf1" erkannt). Ansonsten wird es als Text eingelesen.
; (BTW, der GothicStarter liesst bei den INI-Werten maximal 4096 Zeichen aus.)
Icon=GothicStarter.exe
; Info: Angezeigtes Symbol
; Format: <Dateipfad>[,<Index>]
; Hinweise: Beim Dateinamen kann es sich um eine ausführbare Datei (.exe), eine
; dynamisch ladbare Bibliothek (.dll) oder ein Icon (.ico) handeln. Die Pfadan-
; gabe erfolgt relativ zum System-Verzeichnis von Gothic II.  Optional kann der
; Index des Symbols angegeben werden (Standard = 0).  Bei einem positiven Index
; wird (bei 0 beginnend) das <Index>-te Symbol aus der Datei verwendet. Bei ei-
; nem negativen Index wird die Ressource mit der entsprechenden ID verwendet.
;-------------------------------------------------------------------------------
;
; Volumes/Skripte (GothicStarter/Engine)
;
;-------------------------------------------------------------------------------
[FILES]
VDF=Ucieczka.mod
; Wert: VDFS-Volume(s)
; Format: <Dateiname>[  <Dateiname>[  ...]]
; Hinweise: Der Dateiname muss ohne Pfad und mit Dateiendung angegeben werden.
; Bei mehreren Dateien werden diese jeweils mit zwei Leerzeichen '  ' getrennt.
; Der GothicStarter kopiert vor dem Starten einer Modifikation alle angegebenen
; Dateien von [G2ADDON]/Data/modvdf/ nach [G2ADDON]/Data/ (nachdem er zuvor
; alle [G2ADDON]/Data/*.mod nach [G2ADDON]/Data/modvdf/ verschoben hat).
; [Achtung] Der Wert "VDF" muss existieren (selbst wenn er leer ist), damit der
; GothicStarter die INI akzeptiert. Mit dem speziellen Wert "!<invalid>" kann
; das Einlesen durch den GothicStarter expliziet deaktiviert werden.
Game=Content\Gothic
FightAI=Content\Fight
Menu=System\Menu
Camera=System\Camera
Music=System\Music
SoundEffects=System\SFX
ParticleEffects=System\ParticleFX
VisualEffects=System\VisualFX
; Wert: Skriptdateien
; Format: <Dateipfad>
; Hinweise: Die Dateinamen der Quellen (.src) für die jeweiligen Skripte muss
; OHNE Erweiterung angegeben werden. Die Pfadangabe ist relativ zu DIR_SCRIPTS
; (die Engine-Verzeichnisse werden in [G2ADDON]/System/Paths.d definiert).
; Mit dem Dateinamen (ohne Pfad) wird auch der Dateiname der kompilierten Ver-
; sion der Skripte festgelegt (DIR_COMPILED_SCRIPTS/<Dateiname>.DAT).
OutputUnits=OU
; Wert: Sprachausgabe/Untertitel
; Format: <Dateipfad>
; Hinweise: Der Dateiname der Sprachausgabe/Untertitel-Datenbank (.BIN) muss
; OHNE Erweiterung angegeben werden. Die Angabe ist relativ zu DIR_OUTPUTUNITS.
;-------------------------------------------------------------------------------
;
; Startwelt/Spieler (Engine)
;
;-------------------------------------------------------------------------------
[SETTINGS]
World=OldWorld\OldWorld.zen
; Wert: Startwelt
; Format: <Dateipfad>
; Hinweise: Der Dateiname der Startwelt (Neues Spiel) muss inklusive der Datei-
; endung (.zen) angegeben werden. Die Pfadangabe erfolgt relativ zu DIR_WORLD.
Player=PC_Hero
; Wert: Spieler
; Format: <Instanz>
; Hinweise: Der Name der Instanz, die für den Spielercharakter verwendet wird.
;-------------------------------------------------------------------------------
;
;  Einstellungen (Engine)
;
;-------------------------------------------------------------------------------
[OPTIONS]
show_Info=0
show_InfoX=800
show_InfoY=7200
; Mit show_Info=0 wird die Anzeige des Spieltitels in den Menüs deaktiviert.
; Mittels show_InfoX und show_InfoY kann die Position angepasst werden.
show_Version=1
show_VersionX=6500
show_VersionY=7200
; Mit show_Version=0 wird die Anzeige der Version in den Menüs deaktiviert.
; Mittels show_VersionX und show_VersionY kann die Position angepasst werden.
show_Focus=1
show_FocusItm=1
show_FocusMob=1
show_FocusNpc=1
show_FocusBar=1
; Mit show_Focus=0 kann die Anzeige des Spielerfokus deaktiviert werden.
; Mit show_FocusXxx=0 lassen sich die Fokusbeschreibungen einzeln steuern:
; Itm = Beschreibung von Gegenständen, Mob = Beschreibung von interaktiven
; Gegenständen, Npc = Namen von Personen und Monstern, Bar = Lebensbalken.
force_Subtitles=0
; Mit force_Subtitles=1 kann die Anzeige der Untertitel erzwungen werden.
force_Parameters=
; Mit force_Parameters werden zusätzliche Engine-Parameter angegeben.
; (zum Beispiel "-time:17:05" damit ein neues Spiel um 17:05 beginnt)


A tam linijka: Music=System\Music
To trzeba zmienić?
 

Toworish

Toworish

Użytkownicy
http://chomikuj.pl/ToWoRiSh
posty1664
Propsy254
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
  • http://chomikuj.pl/ToWoRiSh
Jeżeli gdziekolwiek masz plik o nazwie:
Ucieczka.mod

To go usuń i wtedy uruchom grę
 
Niebawem...Pierdolnę se poradniki do Goticzka. Albo i nie, bo sie mnie nie chce.

Bogdan Zwei

Bogdan Zwei

Użytkownicy
Wulgarny skurwiel pierdolony.
posty1864
Propsy541
Profesjabrak
  • Użytkownicy
  • Wulgarny skurwiel pierdolony.
Pamiętaj, ze Gothic zawsze czyta swoje pliki w takiej kolejności:
1) skrypty
2) pliki .vdf
3) pliki .mod
 
:ok: zachęca do dalszej pomocy. Nie zapominaj o tym!

Prywatne wiadomości typu "Ej, pomocy" kasuję od razu. Od tego jest forum, a nie PW.

To me, defeat in anything is merely temporary, and its punishment is but an urge for me to greater effort to achieve my goal. Defeat simply tells me that something is wrong in my doing; it is a path leading to success and truth.

In order to realize our true self we must be willing to live without being dependent upon the opinion of others.

Toworish

Toworish

Użytkownicy
http://chomikuj.pl/ToWoRiSh
posty1664
Propsy254
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
  • http://chomikuj.pl/ToWoRiSh
A nie przypadkiem
vdf
mod
a jak niema tych to wtedy
skrypty?
Edit nawet jeśli, to chodzi tutaj też o pliki z music, zresztą najlepiej nie mieć żadnych paczek wtedy jest pewność że gothic czyta wszystkie pliki z folderów z _work\data
a jak są jakieś paczki to potem pojawiają się problemy jak tutaj:
http://themodders.org/index.php?topic=25469.0
 
Niebawem...Pierdolnę se poradniki do Goticzka. Albo i nie, bo sie mnie nie chce.

Bogdan Zwei

Bogdan Zwei

Użytkownicy
Wulgarny skurwiel pierdolony.
posty1864
Propsy541
Profesjabrak
  • Użytkownicy
  • Wulgarny skurwiel pierdolony.
Weź spakuj swojego moda w .mod, potem dodaj jakiś .vdf, który coś zmienia. Będziesz widział, że skrypty są na początku, bo jak coś w nich brakuje to Gothic szuka .vdf, a jak znajdzie .vdf to go odczytuje, jeśli zaś jest jakiś .mod, to gothic bierze priorytet na pliki .mod. W innym wypadku nie byłoby czegoś takiego, że jak dodasz teksturę, a .vdf nie jest disabled to Gothic czyta z .vdf i nie ma zmian.

Czyli:
1) folder _work (bo niektóry mogą nie zrozumieć)
2) pliki .vdf
3) pliki .mod
 
:ok: zachęca do dalszej pomocy. Nie zapominaj o tym!

Prywatne wiadomości typu "Ej, pomocy" kasuję od razu. Od tego jest forum, a nie PW.

To me, defeat in anything is merely temporary, and its punishment is but an urge for me to greater effort to achieve my goal. Defeat simply tells me that something is wrong in my doing; it is a path leading to success and truth.

In order to realize our true self we must be willing to live without being dependent upon the opinion of others.

Toworish

Toworish

Użytkownicy
http://chomikuj.pl/ToWoRiSh
posty1664
Propsy254
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
  • http://chomikuj.pl/ToWoRiSh
Weź spakuj swojego moda w .mod, potem dodaj jakiś .vdf, który coś zmienia. Będziesz widział, że skrypty są na początku, bo jak coś w nich brakuje to Gothic szuka .vdf, a jak znajdzie .vdf to go odczytuje, jeśli zaś jest jakiś .mod, to gothic bierze priorytet na pliki .mod. W innym wypadku nie byłoby czegoś takiego, że jak dodasz teksturę, a .vdf nie jest disabled to Gothic czyta z .vdf i nie ma zmian.

Czyli:
1) folder _work (bo niektóry mogą nie zrozumieć)
2) pliki .vdf
3) pliki .mod

Dobra, nie stwierdziłem że nie masz racji tylko spytałem czy się nie mylisz z kolejnością, czyli tak jak mówię, najlepiej nie mieć w plikach ani plików .vdf ani plików .mod albo zwyczajnie mieć je wyłączone, wtedy gothic czyta tylko pliki z _work, jednak jesli nie są wypakowane wszystkie animacje to chyba alles konvertien nie działa dobrze, ale co za różnica

Btw @TheKetrab mi działa soundtrack menu z g1 sposobem który ci podałem, napisałeś że zrobiłeś tak jak pisalem, więc jedyne wyjście jakie widzę to usunięcie pliku.mod ja go nie mam, tobie może nie działać przez to że masz.
 
Niebawem...Pierdolnę se poradniki do Goticzka. Albo i nie, bo sie mnie nie chce.

TheKetrab

TheKetrab

Użytkownicy
posty334
Propsy217
ProfesjaProducent
  • Użytkownicy
:facepalm: ...

Sprawa wygląda tak, że chyba od samego początku menu.sgt działał.
Problem pojawiał się w tym, że na początku w menu głównym w G2NK jest taka muzyczka, która trwa tylko 20s...
Muzyka z G1 grała w tle cały czas, ale nie słyszałem jej, ponieważ była zagłuszana przez tą automatyczną muzyczkę.

W takim razie to nie koniec problemu:
Jak usunąć/wyciszyć tą dziwną automatyczną nutę z G2NK?
 

Toworish

Toworish

Użytkownicy
http://chomikuj.pl/ToWoRiSh
posty1664
Propsy254
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
  • http://chomikuj.pl/ToWoRiSh
Nie ma u mnie żadnej innej muzyczki

Post połączony: 2015-11-29, 20:54
A może ty chcesz przenieśc wszystkie soundtracki z g1 do g2 to podmień najwyżej cały plik z scripts\system\music
 
Niebawem...Pierdolnę se poradniki do Goticzka. Albo i nie, bo sie mnie nie chce.

TheKetrab

TheKetrab

Użytkownicy
posty334
Propsy217
ProfesjaProducent
  • Użytkownicy
Ta muzyka mi leci:
https://www.youtube.com/watch?v=wiaExO5BJlQ

i się nakładają dwie na siebie przez to ;/
 

Gornos

Gornos

Quest Pack Team
posty90
Propsy87
ProfesjaLvl designer
  • Quest Pack Team
Wystarczy że usuniesz wpis Gamestart.wav w jakimś pliku .d, który jest w folderze Scripts/System i odwołuje się do sfx, bo to tam właśnie jest zdefiniowany ten utwór.
 

Toworish

Toworish

Użytkownicy
http://chomikuj.pl/ToWoRiSh
posty1664
Propsy254
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
  • http://chomikuj.pl/ToWoRiSh
A usunąłeś plik.mod jak mówiłem, obstawiam że masz coś pomieszne, i gdzieś znajduje się music.dat którego czyta, albo w system\music masz zmienione tylko jedno na menu.sgt mimo że podałeś skrypt w którym są zmienione obydwie linijki
 
Niebawem...Pierdolnę se poradniki do Goticzka. Albo i nie, bo sie mnie nie chce.

TheKetrab

TheKetrab

Użytkownicy
posty334
Propsy217
ProfesjaProducent
  • Użytkownicy
Usunąłem GameStart.wav i wszystko działa.
Dzięki! Propsy lecą.

Do zamknięcia.
 


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry