Problem z Mover`em 4017 10

O temacie

Autor pnaro

Zaczęty 4.11.2015 roku

Wyświetleń 4017

Odpowiedzi 10

pnaro

pnaro

Użytkownicy
posty63
Propsy3
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
Witam! Po długiej nauce w końcu udało mi się "mniej więcej" ogarnąć tworzenie moverów.
Niestety mam jeden problem przy którym wale w klawiaturę , mianowicie mover działa dobrze ,
 ale w grze muszę na switch nadusić 2 razy by otworzyc bramę - zamknąć 3 razy.
 Wie ktoś co robię źle ?
 

Mark56

Mark56

Moderator
som veľký magič
posty1632
Propsy1846
ProfesjaAnimator
  • Moderator
  • som veľký magič
@Splash  @Caesum   ?  Może coś w ustawieniach zrobiłeś źle ?
 


Splash

Splash

Moderator
posty4209
Propsy3412
ProfesjaNierób
  • Moderator
Próbowałeś z tym filmem?
https://www.youtube.com/watch?v=M9GEHhKA9xg
 
Nie zajmuję się multiplayerami do Gothica. Przestańcie zawracać mi tym głowę...
Ps. Siemekk ma downa i śpi w pufie

pnaro

pnaro

Użytkownicy
posty63
Propsy3
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
Ten filmik oglądałem. Znalazłem jeden błąd który robiłem mianowicie w switch opcje return miałem na false.
Teraz jest już prawie ok, ale i tak by ponownie przełączyć muszę odczekać około 10 sekund . 
 

Vamper

Vamper

Użytkownicy
posty62
Propsy2
Profesjabrak
  • Użytkownicy
W tym samym okienku gdzie ustawiasz True/False  możesz też ustawić czas otwierania i zamykania bramy. Powinno być gdzieś na dole okna
 

kaczka

kaczka

RaveN Studio
Definitely not kaczka!
posty2280
Propsy2392
NagrodyV
ProfesjaLvl designer
  • RaveN Studio
  • Definitely not kaczka!
Nie chodzi o czas zamykania otwierania. W objectpages miałeś coś takiego (nie pamiętam nazwy dokładnie) ale bodaj przy zaznaczonym obiekcie (bramie), która ma się podnosić(i)zamykać, jest ilość wymaganych użyć czy coś.
 

Vamper

Vamper

Użytkownicy
posty62
Propsy2
Profesjabrak
  • Użytkownicy
O to chodzi o wymagania. Przypominam sobie, że właśnie trzeba zmienić wartość i jak mnie pamięć nie zawodzi to nie są liczby tylko nazwa tej funkcji bo widziałem kiedyś film na yt o tworzeniu bramy. A tak swoją drogą, jeżeli dźwignia wymaga jakiegoś przedmiotu do otwarcia (tak jak dźwignia do bram świątyni śniącego u orków wymagała posążka) to jest ten sam skrypt jak w przypadku drzwi i skrzyń?
 

Mark56

Mark56

Moderator
som veľký magič
posty1632
Propsy1846
ProfesjaAnimator
  • Moderator
  • som veľký magič
Myślę ze obojętne jaki skrypt, ważne jest by istniała funkcja o takiej nazwie.
 


Caesum

Caesum

Użytkownicy
posty1729
Propsy2216
NagrodyV
Profesjabrak
  • Użytkownicy
moverbehavior na 2STATE_TOGGLE
reacttoontrigger true
reacttoontouch false
reacttoondamage false
respondtoobject true
respondtopc true
respondtonpc true
senduntrigger true

Sprawdź czy przy spamowaniu w przycisk 'trigger' brama się otwiera i zamyka. Możliwe, że za długo ci się otwiera więc na wszelki wypadek porównaj kategorię keyframe z jakąś inną bramą.

Żeby przełącznik był na przedmiot, np klucz, wpisz nazwę przedmiotu do 'usewithitem'.

Sprawdź czy na trasie animacji bramy nie ma vobów z właczonymi kolizjami. W Rzece kiedyś wstawiłem kamień pod bramą i w związku z tym nie chciała się otwierać.
 

pnaro

pnaro

Użytkownicy
posty63
Propsy3
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
Już to rozgryzłem. Okazało się że w switch na samym dole jest taka opcja rewind, która domyślnie ustawiona  jest na false.
Po przełączeniu na true działa, a w moverbehavior miałem coś open_time zmieniłem na 2STATE_TOGGLE. Po zapisaniu, w grze działa bez zarzutu.Dzieki za pomoc!
Mozna zamknąć.

Post połączony: 2015-11-15, 15:56
 

Gornos

Gornos

Quest Pack Team
posty90
Propsy87
ProfesjaLvl designer
  • Quest Pack Team
Tak na przyszłość - ten open_time coś tam, jest timerem, który został pewnie zrobiony po to, żeby do każdego movera nie pisać skryptu powrotu po jakimś czasie. W każdym bądź razie gdy użyjesz tej opcji, to mover wykonuje swoją animację (w przypadku bramy się zamyka), odczekuje kilka sekund (w tym czasie nie możesz właśnie wciskać dźwigni bo i tak ci nic nie da) i wraca, po czym ponownie możesz nacisnąć dźwignię.

EDIT: A ogółem movery mają problemy z kolizjami z innymi przedmiotami (czyli ten przykład z głazem, który ktoś podał wyżej), więc najlepiej, żeby nic nie znajdowało się w ich pobliżu, bądź była zaznaczona tylko ta środkowa opcja na TRUE (nie pamiętam nazwy, chodzi mi o te opcje cddyn, cdstatic i tą trzecią)
 


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry