Edycja modeli [G2NK] 2179 2

O temacie

Autor THC Draq THC

Zaczęty 31.03.2015 roku

Wyświetleń 2179

Odpowiedzi 2

THC Draq THC

THC Draq THC

Użytkownicy
posty5
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
Dopiero zaczynam się bawić w modding Gothic`a i mam pytanie gdzie są modele różnych rzeczy np. zbroi, broni, roślin itd, i w jakim powinny być formacie bo próbowałem otworzyć w zarówno Wingsie jak i blenderze (2.60 z karraxem czy jakoś tak) pliki z folderu Meshes/_compiled gdzie są pliki MRM, Meshes/Items tam są pliki w formacie 3ds. Ani Jednego ani drugiego formatu ani Wings3d, ani Blender nie chciał mi otworzyć.
 

Sawik

Sawik

Użytkownicy
Rebel
posty4772
Propsy3197
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
  • Rebel
Plików nie otwierasz, importujesz je.
Importuj pliki .3DS
 
Życzę wam seksu analnego po stronie biernej.
Dropbox +500 mb na start
LowPoly
Wykonanie modelu niskopoligonowego to sztuka kompromisu. Nie jest to jedynie uproszczenie modelu wysokopoligonowego, ale głęboka modyfikacja oraz podejmowanie decyzji często zmieniających wygląd pierwotny obiektu, tak by przy najmniejszej ilości trójkątów uzyskać jak najwierniej odwzorowany kształt oryginału. Nie można też zapomnieć o tym iż musi nadal wyglądać przekonywająco i tak balansować by uzyskać efekt optymalny.

Podstawowym założeniem jest, że model nie powinien mieć zbędnych, niewidocznych dla gracza detali włączonych w geometrie. Większość obiektów jakie znajdują się w grze powinna prezentować się najlepiej z odległości około 3-5 metrów. Wszelkie detale, które zanikają, wydają się płaskie lub zlewają się z bryłą modelu należy uznać za zbędne i pozostawić je na normal mapie.

Fakt, iż gracz będzie w stanie podejść bliżej do obiektu i zobaczyć go z mniejszej niż 3m odległości nie powinno stanowić większego problemu, gdyż większą rolę odgrywają wtedy tekstury oraz dodatkowy detal zależny od materiału obiektu. To właśnie kompromis między wydajnością, a szczegółowością otoczenia.

Detal, którego nie widać z 3-5 metrów nie powinnien istnieć w geometrii modelu.
Krawędzie znajdujące się blisko siebie, które zlewają się z większej odległości należy uprościć do wspólnej płaszczyzny

THC Draq THC

THC Draq THC

Użytkownicy
posty5
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy

THC Draq THC

Edycja modeli [G2NK]
#2 2015-03-31, 17:51(Ostatnia zmiana: 2015-03-31, 18:15)
Dziękuję. Do zamknięcia.
 


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry