Witam! Jestem w trakcie pisania gierki, w której wcielamy się w managera boksu. Nie dodaję tego tematu do działu "developing" ponieważ uznałem, że wolę luźną dyskusję. A więc przechodząc do rzeczy...
1. Co sądzicie o grze tego typu? Na rynku spotkałem się tylko z dwiema, grywalnymi grami. Jako iż interesuję się boksem, postanowiłem że napiszę grę o tej tematyce. Postawiłem na menadżera, który będzie miał za zadanie poprowadzić maksymalnie 15(?) bokserów do chwały. Wydaje mi się, że napisanie bijatyki o tej tematyce na PC się nie opłaca - nie wyobrażam sobie takiej gry na klawiaturze. Oczywiście można wszystko pisać pod Pada lub Joya, ale nie chcę się na razie bawić w coś takiego. Może kiedyś. Co sądzicie o tym projekcie? Zagralibyście?
2. Jestem w trakcie pisania schematów walk pomiędzy bokserami. Zastanawiam się jak to rozwiązać. Planuję zrobić coś takiego:
- Każdy bokser będzie miał określoną liczbę Punktów umiejętności. Kiedy dochodzi do walki program porównał by PU obu bokserów, a następnie dla każdego z nich wybrał by zakres liczb w zależności od PU np. bokser1 (PU = 90)(zakres: 1-75) ; bokser2 (PU = 30)(zakres: 76-100) - następnie gra losowała by liczbę w zakresie 1-100. Jeśli np. gra wylosuje liczbę 25 wygrywa bokser1, a bokser2 dostaje -15 do wytrzymałości. Jeśli wytrzymałość większa jest od 0, to przechodzą do następnej rundy.
Nie mam za bardzo pomysłu na walkę. Wydaje mi się, że mój sposób może mieć niedociągnięcia i może być żmudny, czasochłonny i za bardzo losowy. Jak Wy byście to zrobili? Jakieś pomysły, sugestie?
3. No i tytuł. Jak nazwalibyście tą grę? Jeśli macie jakieś pomysły piszcie. Mimo, że gra w całości będzie po polsku prosiłbym o tytuły angielskie - według mnie lepiej brzmi. Nie chodzi mi o to, żebyście nazwali mi grę, sam mam kilka pomysłów, aczkolwiek chętnie poczytałbym wasze propozycje.
Liczę na luźną dyskusję, wszystkie pytania można zadawać tutaj. Z góry dzięki za pomoc.
Aha, grę piszę w Game Maker Studio(nie jest to typowy klikacz, w moim projekcie trzeba będzie napisać duże ilości skryptów).