Blender - wypuklenie 3083 4

O temacie

Autor Nekron197

Zaczęty 11.03.2013 roku

Wyświetleń 3083

Odpowiedzi 4

Nekron197

Nekron197

Użytkownicy
posty192
Propsy13
  • Użytkownicy

Nekron197

Blender - wypuklenie
2013-03-11, 08:39(Ostatnia zmiana: 2013-03-11, 09:02)
Witam. Chciałbym się zapytać, jak zrobić, aby w blenderze gdy mam np. Cube podzielonego na 3 poziomo extrudując środkowe cięcie, aby te dwa pozostałe w jakimś tam stopniu podążały za nim. Chodzi mi o coś takiego jak wypuklenie: biore 2 vertexy cubea z środkowego cięcia i 2 górne i 2 dolne vertexy będące po tej samej stronie zaznaczonego środka wypuklają się.


Jeszcze chciałbym się zapytać, jak ciąć pojedyncze miejsca np. Mam model człowieka w low poly, i nie chcę ciąć całego korpusu, tylko jedną kratkę.

Edit.
Nie ma to być extrude, tylko wyciągnięcie strzałką np. w prawą strone.
 

Ali G

Ali G

Użytkownicy
Nie odmawia się, kiedy pieniądz woła.
posty682
Propsy727
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
  • Nie odmawia się, kiedy pieniądz woła.

Ali G

Blender - wypuklenie
#1 2013-03-11, 18:59(Ostatnia zmiana: 2013-03-11, 20:44)
Pewnie chodzi Ci o edycje proporcjonalną.

Spoiler

ZigHor

ZigHor

Użytkownicy
posty7
Propsy6
  • Użytkownicy
Jeśli chodzi o cięcie a masz od Blendera 2.63 w góre, połóż się B-Mesh'em. Zaznacz jeden edge i naciśnij "SHIFT+K". Wtedy włączy ci się knife, czyli narzędzie do przecinania meshów wg. twojej woli. Kiedy będziesz przecinam face'a, musisz zacząć od jakiego kolwiek vertex'a (możesz nawet zsubdivitować edge'a i przesunąć vertex na jego środek żeby nie zaczynać od rogu) ponieważ z gdy zaczynamy na środku jest nie ciekawie (łączy się z vertexami i powstaje przecięcie nie planowane). Czasem sprawia on problem przecinając meshe, ale to da się przeżyć.

A jeśli chodzi o to pierwsze - możesz inaczej zrobić stosując modifier "mirror". Możesz przeciąc cube'a na 2 części, jedną zostawić i robić jej mirror (2 strona będzie powtarzała wszystko tak samo jak pierwsza). Jeśli nie o to łazi - musiał byś pokazać na przykładzie bo łba tera nie mam :P
 

LeOn91

LeOn91

Użytkownicy
posty60
Propsy7
  • Użytkownicy

LeOn91

Blender - wypuklenie
#3 2013-03-13, 16:14(Ostatnia zmiana: 2013-03-13, 16:18)
http://zapodaj.net/9d75d84b8a65d.jpg.html

Wydaje mi sie, że o to Ci chodziło :)

Pozdrawiam.

EDIT: Scrolem u myszki ustawiasz zakres na jakim ma działać edycja proporcjonalna.

EDIT2: Nie widziałem załącznika podanego bezpośrednio pod pytaniem,można mój post usunąć.
 

Nekron197

Nekron197

Użytkownicy
posty192
Propsy13
  • Użytkownicy
Wielkie dzięki za pomoc :)
Pozdr.
 


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry