Projekt platformówka 6847 11

O temacie

Autor Ezzam

Zaczęty 11.08.2012 roku

Wyświetleń 6847

Odpowiedzi 11

Ezzam

Ezzam

Użytkownicy
posty391
Propsy367
  • Użytkownicy

Ezzam

Projekt platformówka
2012-08-11, 11:50(Ostatnia zmiana: 2012-08-12, 12:19)
Robiony od około tygodnia po godzinkę lub dwie dziennie dla rozwinięcia umiejętności.

Gotowe ficzery:
  • wykrywanie kolizji
  • edytor poziomów wraz z zapisywaniem mapy do pliku
  • podstawowa mechanika gry, czyli skakanie etc.
Jeszcze do zrobienia:
  • sklecenie paru mapek
  • npc i proste questy (typu przynoszenie pierdół do enpeca)
  • ładniejsze przejścia między poszczególnymi tile'ami
Screen z gry:


Wideo z edytora (stara wersja, nowa różni się tylko mechanizmem zapisu mapy):
[media]
https://www.youtube.com/watch?v=f-4PgVL02yQ
[/media]
 

XPemuX

XPemuX

Użytkownicy
posty80
Propsy1
  • Użytkownicy
Nie lepiej po prostu robić w takich programach jak np. The games factory 2, czy może Multimedia Fusion 2 (MMF2)? Zapewnia o wiele więcej możliwości i można tam robić wszystko, a nie tylko platformówki.
 

RafalBudzis

RafalBudzis

Użytkownicy
posty1967
Propsy808
ProfesjaSkrypter
  • Użytkownicy

RafalBudzis

Projekt platformówka
#2 2012-08-11, 12:29(Ostatnia zmiana: 2012-08-11, 12:29)
Lecz program jest płatny a wersja demo nie potrafi "zapisywać" do exe

Ezzam

Ezzam

Użytkownicy
posty391
Propsy367
  • Użytkownicy
Cytuj
Nie lepiej po prostu robić w takich programach jak np. The games factory 2, czy może Multimedia Fusion 2 (MMF2)? Zapewnia o wiele więcej możliwości i można tam robić wszystko, a nie tylko platformówki.
Co ty raczysz pierdolić?

Primo: Żadna sztuka zrobić grę w programie. Klik klik i masz grę. Nie o to tu chodzi.

Secundo: Jakiś śmieszny program do robienia gier zapewnia większe możliwości niż wrapper DX9?
Trudne słowo, wygugluj sobie

Konkluzja: Nie wiesz, o czym mówisz.
 

Harris

Harris

Użytkownicy
Give me your soul... Please
posty183
Propsy80
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
  • Give me your soul... Please
Może rozwiń projekt i skleć coś podobnego do tego :D  http://www.victorygames.pl/Final-Vision Połączenie platformówki z nieskomplikowanym RPG'em to ciekawe i grywalne połączenie :D
 

Ezzam

Ezzam

Użytkownicy
posty391
Propsy367
  • Użytkownicy
Przyjdzie i na to czas :)  . Na razie moim priorytetem jest ukończenie gry w kształcie, jaki zaplanowałem.
 

XPemuX

XPemuX

Użytkownicy
posty80
Propsy1
  • Użytkownicy

XPemuX

Projekt platformówka
#6 2012-08-11, 14:03(Ostatnia zmiana: 2012-08-11, 14:05)
Cytuj
Nie lepiej po prostu robić w takich programach jak np. The games factory 2, czy może Multimedia Fusion 2 (MMF2)? Zapewnia o wiele więcej możliwości i można tam robić wszystko, a nie tylko platformówki.
Co ty raczysz pierdolić?

Primo: Żadna sztuka zrobić grę w programie. Klik klik i masz grę. Nie o to tu chodzi.

Secundo: Jakiś śmieszny program do robienia gier zapewnia większe możliwości niż wrapper DX9?
Trudne słowo, wygugluj sobie

Konkluzja: Nie wiesz, o czym mówisz.


Nie no trzymacjcie mnie. Ty masz pojęcie o czym mówisz? Tym co napisałeś ośmieszasz swój projekt wiesz? MMF2 to bardzo zaawansowany program, który pozwala na robienie gier bardzo złożonych. A ty robisz jakiś gówniany "Projekt platformówka" i mówisz, że MMF2 jest tylko głupim programem, a co twój pseduo program jest ok? Pozatym MMF2 jest programem w którym trzeba także znać języki C++ itd. Patrząc na 1 punkt ośmieszasz swój program i nie chce mi się męczyć klawiatury tłumacząc ci co to MMF2...
 

Ezzam

Ezzam

Użytkownicy
posty391
Propsy367
  • Użytkownicy

Ezzam

Projekt platformówka
#7 2012-08-11, 14:15(Ostatnia zmiana: 2012-08-11, 14:28)
Cytuj
MMF2 to bardzo zaawansowany program, który pozwala na robienie gier bardzo złożonych.
Program typu "chcę zrobić grę, ale jestem zbyt tępy by nauczyć się jakiegokolwiek języka programowania".

Cytuj
twój pseduo program jest ok?
Gdybyś przeczytał to, co wcześniej napisałem, wiedziałbyś, że XNA nie jest programem, tylko wrapperem DX9.

Cytuj
Pozatym MMF2 jest programem w którym trzeba także znać języki C++ itd.
Jeśli ktoś zna C++ to nie bawi się w śmieszne programiki, tylko używa Allegro, SDL, czy innych bibliotek do tworzenia gier. (poza tym, patrz edit)

Cytuj
A ty robisz jakiś gówniany "Projekt platformówka"
Pokaż swoje projekty, o wielki programisto gościu korzystający z programów do robienia gier.

EDIT:
Cytuj
The MMF series was designed to be a user-friendly, yet powerful drag-and-drop game and application creation program;
Więc nie pierdol mi tu o konieczności znajomości jakiegokolwiek języka :ayfkm:
 

XPemuX

XPemuX

Użytkownicy
posty80
Propsy1
  • Użytkownicy

XPemuX

Projekt platformówka
#8 2012-08-11, 14:29(Ostatnia zmiana: 2012-08-11, 14:39)
Cytuj
MMF2 to bardzo zaawansowany program, który pozwala na robienie gier bardzo złożonych.
Program typu "chcę zrobić grę, ale jestem zbyt tępy by nauczyć się jakiegokolwiek języka programowania".

Cytuj
twój pseduo program jest ok?
Gdybyś przeczytał to, co wcześniej napisałem, wiedziałbyś, że XNA nie jest programem, tylko wrapperem DX9.

Cytuj
Pozatym MMF2 jest programem w którym trzeba także znać języki C++ itd.
Jeśli ktoś zna C++ to nie bawi się w śmieszne programiki, tylko używa Allegro, SDL, czy innych bibliotek do tworzenia gier. (patrz edit)

Cytuj
A ty robisz jakiś gówniany "Projekt platformówka"
Pokaż swoje projekty, o wielki programisto gościu korzystający z programów do robienia gier.

EDIT:
Cytuj
The MMF series was designed to be a user-friendly, yet powerful drag-and-drop game and application creation program;
Więc nie pierdol mi tu o konieczności znajomości jakiegokolwiek języka :ayfkm:

Wiesz co, mógłbym się tu rozpisywać na temat tego i dyskutować, ale nie chce mi się, bo tylko stracę czas. Narazie  :wink:


EDIT: Wściekasz się jak ta małpa na gumie :lol2:  . Ja tylko zaproponowałem, a ty od razu z mordą wyjeżdżasz. No nic to tyle nie chce mi się już dysktuować.
 

mgr Fartuess

mgr Fartuess

Użytkownicy
Kiedyś to były czasy!
posty1485
Propsy890
ProfesjaProgramista
  • Użytkownicy
  • Kiedyś to były czasy!
Słuchaj XpemuX. Ogólna zależność jest taka. Programy do robienia gier to ściema. Albo używasz gotowego silnika (UDK, CE3, Unity), albo piszesz własny na DX lub OpenGL wspomagając się różnymi bibliotekami, czy frameworkami. XNA jest właśnie frameworkiem opartym o DX9.0c i to frameworkiem dość popularnym i o dużych możliwościach (w zasadzie to możesz na tym zaprogramować zupełnie każdą grę i programując dowolone systemy. Roboty jest od wuja, ale można się sporo nauczyć. Najpierw się zacznie od takich patformówek, a potem skończy na chociażby Bastionie, który właśnie na XNA został napisany, albo na grze w 3D z shaderami i innymi bajerami.
 
Popisuje się ciągle menda jedna...

Ezzam

Ezzam

Użytkownicy
posty391
Propsy367
  • Użytkownicy

Ezzam

Projekt platformówka
#10 2012-08-11, 14:48(Ostatnia zmiana: 2012-08-11, 14:53)
Cytuj
Wściekasz się jak ta małpa na gumie :lol2:  . Ja tylko zaproponowałem, a ty od razu z mordą wyjeżdżasz. No nic to tyle nie chce mi się już dysktuować.
Nie wściekam się, tylko pokazuję poważną lukę w twoim rozumowaniu - myślenie że program do robienia gier jest w stanie równać się z frameworkiem opartym na DX9.

Edit:
Przyganiał kocioł garnkowi :lol:
Cytuj
A ty robisz jakiś gówniany "Projekt platformówka" i mówisz, że MMF2 jest tylko głupim programem, a co twój pseduo program jest ok?
 

Ezzam

Ezzam

Użytkownicy
posty391
Propsy367
  • Użytkownicy
Po paru dniach nicnierobienia zrobiłem postępy w projekcie.

  • przejścia między tile'ami
  • możliwość przechodzenia do innych obszarów (niepokazane na filmie, bo drugi obszar nie jest skończony)
  • przedmioty, które można podnosić i rzucać (w przyszłości element questów)
[media]
https://www.youtube.com/watch?v=Wkb-uA0hAS4
[/media]
 


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry