Sprint 2806 6

O temacie

Autor Bogdan Zwei

Zaczęty 12.06.2012 roku

Wyświetleń 2806

Odpowiedzi 6

Bogdan Zwei

Bogdan Zwei

Użytkownicy
Wulgarny skurwiel pierdolony.
posty1864
Propsy541
Profesjabrak
  • Użytkownicy
  • Wulgarny skurwiel pierdolony.

Bogdan Zwei

Sprint
2012-06-12, 20:06(Ostatnia zmiana: 2012-06-12, 20:08)
Zrobiłem sobie skrypt sprintu i zamieniłem Tick_Tock'a na Frammer'a z LeGo.

Problem polega na tym, że jak klikam klawisz Z (bo na tym to mam) załącza się sprint, zaś jak klikam go ponownie, nie wyłącza się, chociaż powinien. Zmieniałem także klawisz wyłączania na klawisz X - też nic. A na przytrzymanie klawiszu nie chcę, chcę tylko po kliknięciu. Oto skrypt:

func void Sprint()
{
var int sprint;
               if(MEM_KeyState(KEY_Z)==KEY_PRESSED) && (sprint == 0){

                                if !(C_BodyStateContains(hero, BS_FALL)||C_BodyStateContains(hero, BS_JUMP)) {
sprint = 1;
                                        Mdl_ApplyOverlayMDS(hero, "HUMANS_SPRINT.MDS");
                                };
};

                        if (MEM_KeyState(KEY_Z)==KEY_PRESSED) && (sprint == 1)  {

                                if !(C_BodyStateContains(hero, BS_FALL)||C_BodyStateContains(hero, BS_JUMP)) {
sprint = 0;
                                Mdl_RemoveOverlayMDS(hero, "HUMANS_SPRINT.MDS");        
   };
                        };
};

Co tu źle zrobiłem? Czemu Tick_Tockiem działa, a Frammer'em nie? Z góry mówię, że nie chcę robić tego za pomocą Tick_Tock'ów, bo już nie pamiętam jak się to robiło, a skrypt zrobiłem chyba rok temu wraz z Tick_Tockiem.
 
:ok: zachęca do dalszej pomocy. Nie zapominaj o tym!

Prywatne wiadomości typu "Ej, pomocy" kasuję od razu. Od tego jest forum, a nie PW.

To me, defeat in anything is merely temporary, and its punishment is but an urge for me to greater effort to achieve my goal. Defeat simply tells me that something is wrong in my doing; it is a path leading to success and truth.

In order to realize our true self we must be willing to live without being dependent upon the opinion of others.

Sawik

Sawik

Moderator działu
Rebel
posty4772
Propsy3197
ProfesjaNierób
  • Moderator działu
  • Rebel
Jak masz to dodane w startup.d?
Powinno być FF_Apply("Sprint");
Lub FF_Apply(Sprint);
Nie jestem pewien czy nadal są potrzebne cudzysłowy, wcześniej były potrzebne.
Ogólnie to nie musi być w startupie, ale ja zazwyczaj wyzwalam to przez startup global i nie mam problemu z przechodzeniem na inne zeny itp itd.
FrameFunctions na LeGo wiki, które spolszczam, nie jest to wersja finalna, i jest to jedyne co jest przetłumaczone i wrzucone na neta, dziś w nocy powinienem coś jeszcze dodać jeśli cię to interesuje.
 
Życzę wam seksu analnego po stronie biernej.
Dropbox +500 mb na start
LowPoly
Wykonanie modelu niskopoligonowego to sztuka kompromisu. Nie jest to jedynie uproszczenie modelu wysokopoligonowego, ale głęboka modyfikacja oraz podejmowanie decyzji często zmieniających wygląd pierwotny obiektu, tak by przy najmniejszej ilości trójkątów uzyskać jak najwierniej odwzorowany kształt oryginału. Nie można też zapomnieć o tym iż musi nadal wyglądać przekonywająco i tak balansować by uzyskać efekt optymalny.

Podstawowym założeniem jest, że model nie powinien mieć zbędnych, niewidocznych dla gracza detali włączonych w geometrie. Większość obiektów jakie znajdują się w grze powinna prezentować się najlepiej z odległości około 3-5 metrów. Wszelkie detale, które zanikają, wydają się płaskie lub zlewają się z bryłą modelu należy uznać za zbędne i pozostawić je na normal mapie.

Fakt, iż gracz będzie w stanie podejść bliżej do obiektu i zobaczyć go z mniejszej niż 3m odległości nie powinno stanowić większego problemu, gdyż większą rolę odgrywają wtedy tekstury oraz dodatkowy detal zależny od materiału obiektu. To właśnie kompromis między wydajnością, a szczegółowością otoczenia.

Detal, którego nie widać z 3-5 metrów nie powinnien istnieć w geometrii modelu.
Krawędzie znajdujące się blisko siebie, które zlewają się z większej odległości należy uprościć do wspólnej płaszczyzny

Bogdan Zwei

Bogdan Zwei

Użytkownicy
Wulgarny skurwiel pierdolony.
posty1864
Propsy541
Profesjabrak
  • Użytkownicy
  • Wulgarny skurwiel pierdolony.

Bogdan Zwei

Sprint
#2 2012-06-12, 21:52(Ostatnia zmiana: 2012-06-12, 21:57)
Jest wszystko tak, jak mi doradził Lehona, jest wszystko co musi być.

A włączać się włącza sprint.
 
:ok: zachęca do dalszej pomocy. Nie zapominaj o tym!

Prywatne wiadomości typu "Ej, pomocy" kasuję od razu. Od tego jest forum, a nie PW.

To me, defeat in anything is merely temporary, and its punishment is but an urge for me to greater effort to achieve my goal. Defeat simply tells me that something is wrong in my doing; it is a path leading to success and truth.

In order to realize our true self we must be willing to live without being dependent upon the opinion of others.

Sawik

Sawik

Moderator działu
Rebel
posty4772
Propsy3197
ProfesjaNierób
  • Moderator działu
  • Rebel
Sprawdź printscreenem czy w ogóle spełnia się warunek.
 
Życzę wam seksu analnego po stronie biernej.
Dropbox +500 mb na start
LowPoly
Wykonanie modelu niskopoligonowego to sztuka kompromisu. Nie jest to jedynie uproszczenie modelu wysokopoligonowego, ale głęboka modyfikacja oraz podejmowanie decyzji często zmieniających wygląd pierwotny obiektu, tak by przy najmniejszej ilości trójkątów uzyskać jak najwierniej odwzorowany kształt oryginału. Nie można też zapomnieć o tym iż musi nadal wyglądać przekonywająco i tak balansować by uzyskać efekt optymalny.

Podstawowym założeniem jest, że model nie powinien mieć zbędnych, niewidocznych dla gracza detali włączonych w geometrie. Większość obiektów jakie znajdują się w grze powinna prezentować się najlepiej z odległości około 3-5 metrów. Wszelkie detale, które zanikają, wydają się płaskie lub zlewają się z bryłą modelu należy uznać za zbędne i pozostawić je na normal mapie.

Fakt, iż gracz będzie w stanie podejść bliżej do obiektu i zobaczyć go z mniejszej niż 3m odległości nie powinno stanowić większego problemu, gdyż większą rolę odgrywają wtedy tekstury oraz dodatkowy detal zależny od materiału obiektu. To właśnie kompromis między wydajnością, a szczegółowością otoczenia.

Detal, którego nie widać z 3-5 metrów nie powinnien istnieć w geometrii modelu.
Krawędzie znajdujące się blisko siebie, które zlewają się z większej odległości należy uprościć do wspólnej płaszczyzny

Adanos

Adanos

Administrator
Szara eminencja
posty5204
Propsy3870
ProfesjaProgramista
  • Administrator
  • Szara eminencja
Wywal deklarację zmiennej w funkcji przed funkcję, bo przy każdym wywołaniu funkcji się zeruje i na chwilę się zmienia, gdy wciśniesz klawisz.

Lehona

Lehona

Użytkownicy
posty196
Propsy190
  • Użytkownicy

Lehona

Sprint
#5 2012-06-12, 23:00(Ostatnia zmiana: 2012-06-12, 23:01)
Local variables in Daedalus behave like global variables except you can't natively access them from outside the function. How do you start the FF?

Also, try this script instead, it's neater.
func void Sprint()
{
    var int sprint;
if(MEM_KeyState(KEY_Z)==KEY_PRESSED && !(C_BodyStateContains(hero, BS_FALL)||C_BodyStateContains(hero, BS_JUMP))) {
if(sprint) {
Mdl_RemoveOverlayMDS(hero, "HUMANS_SPRINT.MDS");
} else {
Mdl_ApplyOverlayMDS(hero, "HUMANS_SPRINT.MDS");
};
sprint = !sprint;
};
};
 
Unless specified otherwise, my posts are always about Gothic 2 Night of the Raven.

Bogdan Zwei

Bogdan Zwei

Użytkownicy
Wulgarny skurwiel pierdolony.
posty1864
Propsy541
Profesjabrak
  • Użytkownicy
  • Wulgarny skurwiel pierdolony.
Lehona, the deliverer.

Now it's working again. I don't know why the old script didn't want to work with FF. With Tick_Tock was all OK. O.o

Topic can be closed.



Lehona, wybawiciel.

Teraz znowu działa. Nie wiem czemu ten stary skrypt nie działał z FF. Z Tick_Tock'iem było wszystko OK. O.o

Temat można zamknąć.
 
:ok: zachęca do dalszej pomocy. Nie zapominaj o tym!

Prywatne wiadomości typu "Ej, pomocy" kasuję od razu. Od tego jest forum, a nie PW.

To me, defeat in anything is merely temporary, and its punishment is but an urge for me to greater effort to achieve my goal. Defeat simply tells me that something is wrong in my doing; it is a path leading to success and truth.

In order to realize our true self we must be willing to live without being dependent upon the opinion of others.


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry