Pomoc dla początkującego 3610 7

O temacie

Autor greex

Zaczęty 28.04.2012 roku

Wyświetleń 3610

Odpowiedzi 7

greex

greex

Użytkownicy
posty96
Propsy14
  • Użytkownicy
Witam. Gram w Gothica już od dobrych kilku lat, grałem w wiele modyfikacji, lecz sam dopiero wczoraj próbowałem coś zrobić - chciałbym w przyszłości zrobić mini moda urozmaicającego na początek lokacje o nowe przedmioty, w przyszłości jak się trochę poduczę to zrobię może jakiś mały obozik ( 3-4 NPC ). Ale do rzeczy"

1. Dla testu usunąłem spacerem roślinność wokół wieży Xardasa, następnie zapisałem jako test.ZEN. Następnie za pomocą Gothic VDFS przerobiłem to na test.mod - później zrobiłem plik ini, mod wyświetla się w Starterze, ale teren wokół wieży Xardasa pozostaje niezmieniony. Co źle zrobiłem?

2. Czy można z poziomu spacera edytować rzeźbę terenu, domki czy potrzeba do tego program do grafiki 3d?

3. Gdy korzystam z tutoriala dodawania vobów dochodzę do punktu:

"IV.   Następnie klikami PPM w obojętnym miejscu na mapie świata i z listy wybieramy Insert [zCVob]:"

Później są kroki:

"1.   Zakładkę Modify
2.   Zaznaczamy opcję Visual
3.   Wybieramy odpowiedni model *.3ds z katalogu głównego Gothic/_Work/Data/Meshes ( i tu właśnie przydają się obrazki wszystkich modeli w *.3ds, jeżeli nie mamy to staramy się trafiać na ślepo już intuicyjnie po nazwach."

Niestety, nie mam zakładki Modify. Na dole jest "visual:", ale jak kliknę to nic się nie dzieje. Dodam,ze mam spacera 2.6.

Proszę o pomoc, z góry dzięki ! :)
 

koksikmajor

koksikmajor

Użytkownicy
posty692
Propsy89
  • Użytkownicy

koksikmajor

Pomoc dla początkującego
#1 2012-04-28, 14:13(Ostatnia zmiana: 2012-04-28, 14:14)
Cytuj
1. Dla testu usunąłem spacerem roślinność wokół wieży Xardasa, następnie zapisałem jako test.ZEN. Następnie za pomocą Gothic VDFS przerobiłem to na test.mod - później zrobiłem plik ini, mod wyświetla się w Starterze, ale teren wokół wieży Xardasa pozostaje niezmieniony. Co źle zrobiłem?

podmień plik NewWorld.ZEN a będzie działać

Cytuj
2.Czy można z poziomu spacera edytować rzeźbę terenu, domki czy potrzeba do tego program do grafiki 3d?

Nie, ewentualnie można na spacerze ale nie polecam

Cytuj
3. Gdy korzystam z tutoriala dodawania vobów dochodzę do punktu:

"IV.   Następnie klikami PPM w obojętnym miejscu na mapie świata i z listy wybieramy Insert [zCVob]:"

Później są kroki:

"1.   Zakładkę Modify
2.   Zaznaczamy opcję Visual
3.   Wybieramy odpowiedni model *.3ds z katalogu głównego Gothic/_Work/Data/Meshes ( i tu właśnie przydają się obrazki wszystkich modeli w *.3ds, jeżeli nie mamy to staramy się trafiać na ślepo już intuicyjnie po nazwach."

a klikałeś apply?

i kolejna rada "zajrzyj do działu "tutoriale" tam będziesz wszystko miał
 

greex

greex

Użytkownicy
posty96
Propsy14
  • Użytkownicy
1. NewWorld.ZEN, który instaluje się wraz z GMDK, czy zawarty w Data/Worlds.vdf?

2. Ok, dzięki.

3. Tak, nic to nie dało.
 

Alexik

Alexik

Użytkownicy
posty396
Propsy150
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy

Alexik

Pomoc dla początkującego
#3 2012-04-28, 14:50(Ostatnia zmiana: 2012-04-28, 14:52)
1.Najlepiej ,żeby zadziałało to usuń lub przenieś gdzieś Worlds.vdf
3.Edytne posta i pokaze ci to zaraz na przykładzie
 

greex

greex

Użytkownicy
posty96
Propsy14
  • Użytkownicy
1.Najlepiej ,żeby zadziałało to usuń lub przenieś gdzieś Worlds.vdf
3.Edytne posta i pokaze ci to zaraz na przykładzie

To pokaż jakbyś mógł ;)
 

Sawik

Sawik

Moderator działu
Rebel
posty4772
Propsy3197
ProfesjaNierób
  • Moderator działu
  • Rebel
1. W swoim ini tam gdzie masz World = NewWorld/NewWorld.zen daj World = test.zen powinno działać. Jeżeli trzymasz swój świat w jakimś  podfolderze Worlds np. Worlds/Test to przed nazwą świata musisz podać nazwa_folderu/ Czyli jeżeli masz świat Test.zen w folderze test dajesz World = test/Test.zen
2. Co do budynków da się, ale jednym z problemów jest chociażby to że deszcz przez nie przenika, co do terenu to ktoś mi mówił że da się, ale jest to bardzo ograniczone.
3. Obejrzyj videotutorial by RafalBudis Dokładnie omówione podstawy
 
Życzę wam seksu analnego po stronie biernej.
Dropbox +500 mb na start
LowPoly
Wykonanie modelu niskopoligonowego to sztuka kompromisu. Nie jest to jedynie uproszczenie modelu wysokopoligonowego, ale głęboka modyfikacja oraz podejmowanie decyzji często zmieniających wygląd pierwotny obiektu, tak by przy najmniejszej ilości trójkątów uzyskać jak najwierniej odwzorowany kształt oryginału. Nie można też zapomnieć o tym iż musi nadal wyglądać przekonywająco i tak balansować by uzyskać efekt optymalny.

Podstawowym założeniem jest, że model nie powinien mieć zbędnych, niewidocznych dla gracza detali włączonych w geometrie. Większość obiektów jakie znajdują się w grze powinna prezentować się najlepiej z odległości około 3-5 metrów. Wszelkie detale, które zanikają, wydają się płaskie lub zlewają się z bryłą modelu należy uznać za zbędne i pozostawić je na normal mapie.

Fakt, iż gracz będzie w stanie podejść bliżej do obiektu i zobaczyć go z mniejszej niż 3m odległości nie powinno stanowić większego problemu, gdyż większą rolę odgrywają wtedy tekstury oraz dodatkowy detal zależny od materiału obiektu. To właśnie kompromis między wydajnością, a szczegółowością otoczenia.

Detal, którego nie widać z 3-5 metrów nie powinnien istnieć w geometrii modelu.
Krawędzie znajdujące się blisko siebie, które zlewają się z większej odległości należy uprościć do wspólnej płaszczyzny

greex

greex

Użytkownicy
posty96
Propsy14
  • Użytkownicy
1. W swoim ini tam gdzie masz World = NewWorld/NewWorld.zen daj World = test.zen powinno działać. Jeżeli trzymasz swój świat w jakimś  podfolderze Worlds np. Worlds/Test to przed nazwą świata musisz podać nazwa_folderu/ Czyli jeżeli masz świat Test.zen w folderze test dajesz World = test/Test.zen
2. Co do budynków da się, ale jednym z problemów jest chociażby to że deszcz przez nie przenika, co do terenu to ktoś mi mówił że da się, ale jest to bardzo ograniczone.
3. Obejrzyj videotutorial by RafalBudis Dokładnie omówione podstawy

Dzieki ;) Później spróbuje, bo obecnie jestem trochę zmęczony po powrocie z dworu.

Jeszcze co do 3 - chętnie bym tak zrobił i wam tyłka nie zatruwał, ale spaliło się coś w nadajniku z mojego normalnego internetu i muszę siedzieć na blueconnectcie z ograniczeniem transferu, a filmiki dużo ważą.
 

greex

greex

Użytkownicy
posty96
Propsy14
  • Użytkownicy
Dobra, doszedłem do tego ;) Nie to visual zaznaczałem o które chodziło. Teraz mam jeszcze dwa:

1. Dodaję voba, ustalam mu miejsce na mapie i tak robię z kilkoma, zapisuję ZEN'a wrzucam do gry i już? Czy jeszcze coś trzeba zrobić po drodze? :)

2. Jako ścieżkę do voba mogę podać własną bryłę 3d?
 


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry