Wieć tak od niedawna staram się zrobić małego moda.Dużo czytałem na forum tutoriali na temat pisania skryptów i obsługi spacera.
Jednak chyba nie umiem dobrze wykorzystać tej wiedzy, bo mój npc nie spawnuje się w nowym świecie, a gdy przywołam za pomocą kodu to pojawia się, ale nie wtedy nie idzie do waypointu.
Niżej napisze wszystko co zrobiłem i proszę o pomoc:
Znalazłem sobie świat na worldofgothic.de i stworzyłem waypointy (posiadał tylko startpoint). Następie przerobiłem skrypt Lorda Hagena na swojego npc i dopisałem go do nowego skryptu w start upie oraz 2 linijki w NPC_Globals.
Zrobiłem paczkę z modem gdzie umieściłem: Zena, gothic dat i pozostałe pliki dat, gothic src i ou.bin. Bum ! nie działa ;[
EDIT: Zapomniałem napisać, że przed zrespasowaniem skrypów w spacerze usunałem gothic.dat aby uzyskać nowy
Tutaj jest moja paczka jak ktoś chce to może przejrzeć 
http://www.filesonic.com/file/557491584
Skrypt NPC
instance Pal_20001_Hugs (Npc_Default)
{
	// ------ NSC ------
	name 		= "Lord Hugs";
	guild 		= GIL_PAL;
	id 			= 20001;
	voice 		= 4;
	flags      =  NPC_FLAG_IMMORTAL;   														
	npctype		= NPCTYPE_MAIN;
	
	// ------ AIVARS ------
	aivar[AIV_ToughGuy] 			= TRUE;
	aivar[AIV_ToughGuyNewsOverride] = TRUE;
	aivar[AIV_IGNORE_Murder]		= TRUE;
	aivar[AIV_IGNORE_Theft] 		= TRUE;
	aivar[AIV_IGNORE_Sheepkiller] 	= TRUE;
	
	// ------ Attribute ------
	B_SetAttributesToChapter (self, 6);																	
		
	// ------ Kampf-Taktik ------
	fight_tactic		= FAI_HUMAN_MASTER;	
	
	// ------ Equippte Waffen ------																	
	EquipItem			(self, ItMw_2h_Pal_Sword);
	
	// ------ Inventory ------
	B_CreateAmbientInv 	(self);
		
	// ------ visuals ------																			
	B_SetNpcVisual 		(self, MALE, "Hum_Head_Fighter", Face_N_Tough_Okyl, BodyTex_N, ITAR_PAL_H);	
	Mdl_SetModelFatness	(self, 1.5);
	Mdl_ApplyOverlayMds	(self, "Humans_Militia.mds"); 
	// ------ NSC-relevante Talente vergeben ------
	B_GiveNpcTalents (self);
	
	// ------ Kampf-Talente ------																		
	B_SetFightSkills (self, 80); 
	// ------ TA anmelden ------
	daily_routine 		= Rtn_Start_20001;
};
FUNC VOID Rtn_Start_20001 ()
{	
	TA_Stand_ArmsCrossed	(08,00,20,00,"test_01");
    TA_Stand_ArmsCrossed	(20,00,08,00,"test_02");
};
Linijki dodane do NPC_Globals
var C_NPC Hugs;Hugs = Hlp_GetNpc(PAL_20001_Hugs);
Skrypt dodany do startupa:
//-----------------------TEST---------------------------
//                   Zamek Test
//------------------------------------------------------
// *********
// BIGCASTLE01A.zen
// *********
func void STARTUP_BIGCASTLE01A()
{
Wld_InsertNpc (PAL_20001_Hugs,"TEST_01");
};
	func void INIT_SUB_BIGCASTLE01A()
	{
	};
func void INIT_BIGCASTLE01A()
{
	B_InitMonsterAttitudes ();
	B_InitGuildAttitudes();
	B_InitNpcGlobals ();
	
	INIT_SUB_BIGCASTLE01A();
};