Podążanie za bohateram 4273 11

O temacie

Autor knsboss

Zaczęty 26.03.2011 roku

Wyświetleń 4273

Odpowiedzi 11

knsboss

knsboss

Użytkownicy
posty15
  • Użytkownicy
Chodzi mi o to, że chce zmienić rutynę na taką żeby NPC podążał za mną. W sensie mówię Chodź za mną a on idzie. Jak zmienić rutyna npcetowi w dialogu i na jaką. Proszę o pomoc.
 

Revolution

Revolution

Użytkownicy
posty127
Propsy20
Profesjabrak
  • Użytkownicy
wypróbuj easy dialog maker  :naughty:  na pewno sobie dzięki niemu poradzisz
 

Kaban PL

Kaban PL

Użytkownicy
posty64
Propsy12
  • Użytkownicy

Kaban PL

Podążanie za bohateram
#2 2011-03-26, 20:09(Ostatnia zmiana: 2011-03-26, 20:12)
dodajesz rutynę:(zmieniasz też id)
func void Rtn_Follow_55555()
Cytuj
{
   TA_Follow_Player(08,00, 23,00, "XXX");
    TA_Follow_Player(23,00, 08,00, "XXX");
};
Dodajesz w dialogu nowa opcję dialogową z flags 1 żeby zawsze było i w FUNC VOID (końcówka każdej opcji dialogowej) dodajesz linijke
Cytuj
Npc_ExchangeRoutine(self, "Follow");

EDIT:
Aha, i w ten sposób możesz zrobić npc'a o wielu zastosowaniach. A czynności możesz znaleźć w pliku TA w:
Cytuj
E:\Gothic2\_Work\data\Scripts\Content\AI\Human
lub znaleźć gościa który coś danego robi i skopiować rutynę :)

Pozdrooo :)
 
Zapraszam na mój kanał youtube



http://www.youtube.com/user/TheKaban25

knsboss

knsboss

Użytkownicy
posty15
  • Użytkownicy
A w miejsce waypointu napisać wpisać XXX? Bo jaki niby waypoint wpisać?
 

EdekSumo

EdekSumo

Wyspa Khorinis
posty1739
Propsy925
ProfesjaLvl designer
  • Wyspa Khorinis
XXX bo nie ma ustalonego wp
 

Kaban PL

Kaban PL

Użytkownicy
posty64
Propsy12
  • Użytkownicy
xxx - to znaczy jak powiedział edek że nie ma wp ustalonego tzn, że robi daną czynność w dowolnym najbliższym wp.( chyba że robi coś na przedmiotach to wtedy nic nie robi np TA_Saw - piłowanie - bez hmmm tego do cięcia drewna będzie sobie stał jak w rutynie TA_Teach_WP czy jakoś tak) :}
 
Zapraszam na mój kanał youtube



http://www.youtube.com/user/TheKaban25

knsboss

knsboss

Użytkownicy
posty15
  • Użytkownicy
No kurde nie wiem co robię źle!
 

Alexik

Alexik

Użytkownicy
posty396
Propsy150
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
najlepiej podaj skrypt dialogu i postaci to sprawdzimy  :roll:
 

Kaban PL

Kaban PL

Użytkownicy
posty64
Propsy12
  • Użytkownicy
masz przykład tutaj i się wzoruj:


Cytuj
INSTANCE DIA_FH_Dance   (C_INFO)
{
   npc         = FH;
   nr          = 10;
   condition   = DIA_FH_Dance_Condition;
   information = DIA_FH_Dance_Info;
   permanent   = TRUE;
   description = "Zatańczysz?";
};
FUNC INT DIA_FH_Dance_Condition()
{   
      return TRUE;
};
FUNC VOID DIA_FH_Dance_Info()
{
   AI_Output (other, self, "DIA_FH_Dance_15_00");//Zatańczysz?
   AI_Output (self, other, "DIA_FH_Dance_04_01");//Jasne.
   Npc_ExchangeRoutine(self, "Dance");
   AI_StopProcessInfos (self);
};


a tu skrypt npc'a


Cytuj
INSTANCE FH (NPC_DEFAULT)
{
   //-------- primary data --------
   name         = "Face Helper1";
   Npctype         = NPCTYPE_FRIEND;
   guild         = GIL_NONE;
   level         = 999;         // real 15, aber 999 damit er nicht vor dem Brückegolem flieht!
   voice         = 5;
   id            = 1311;
   flags         = 0;

   //--------- abilities --------
   attribute[ATR_STRENGTH]    =   45;
   attribute[ATR_DEXTERITY]    =   35;
   attribute[ATR_MANA_MAX]    =   50;
   attribute[ATR_MANA]       =   50;
   attribute[ATR_HITPOINTS_MAX]   =   220;
   attribute[ATR_HITPOINTS]    =   220;
   
   //-------- visuals --------
   //                   animations
   Mdl_SetVisual      (self,"HUMANS.MDS");
   //                     Body-Mesh         Body-Tex   Skin-Color   Head-MMS         Head-Tex   Teeth-Tex
   Mdl_SetVisualBody (self,            "hum_body_Naked0",       1,      0,      "Hum_Head_Bald",       0,       0,         NO_ARMOR);

    fight_tactic   =   FAI_HUMAN_STRONG;
      
   //-------- inventory --------
   
   //-------- ai --------
   daily_routine   =   Rtn_start_1311;
};

FUNC VOID Rtn_start_1311 ()
{   
   TA_Smalltalk   (08,00,   23,00,"XXX");    
   TA_Smalltalk   (23,00,   08,00,"XXX");
};

FUNC VOID Rtn_Dance_1311 ()
{   
   TA_Dance   (08,00,   23,00,"XXX");    
   TA_Dance   (23,00,   08,00,"XXX");
};

Specjalnie nie dałem od razu na podążanie, nie dostaniesz wszystkiego "na tacy" :)
 
Zapraszam na mój kanał youtube



http://www.youtube.com/user/TheKaban25

knsboss

knsboss

Użytkownicy
posty15
  • Użytkownicy

knsboss

Podążanie za bohateram
#9 2011-03-29, 15:08(Ostatnia zmiana: 2011-03-29, 16:00)
Dobra sprawdzę i zaraz napisze o rezultatach.

Super! Działa! Wielkie dzięki!
Mam takie jedno małe pytanie nie związane z tematem. Co zrobić żeby się mod skończył tzn np. z kimś gadamy a po tym wraca się do menu głównego.
 


knsboss

knsboss

Użytkownicy
posty15
  • Użytkownicy
Ok, super, dzięki już wiem wszystko :D  . Temat do zamknięcia.
 


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry