1141
Pradawni.
Główna fabuła nawiązująca to zakonu Pradawnych rozpoczyna się od maga (Gardhar) z obozu strażników przed kopalnią. Mag wyśle nas na zwiedzanie terytorium orków w poszukiwaniu miejsca gdzie uderzył pocisk z jego maleńkiej katapulty. Wejście do jaskini jest pomiędzy Obozem Orków a wieżą Xardasa w dole, niedaleko bajorka. Wejścia pilnują dwie elity. Musimy wskoczyć do dołu, lub zejść po kamolach (Gardhar podarował nam runę teleportuj więc nie będzie problemu z powrotem), tam oprócz dwóch robali będzie kryształ. Kryształ oddajemy magowi, czekamy dwa dni i rozmawiamy. Dostaniemy kamień teleportacyjny. Radzę przygotować się na walkę wskazane wypicie miksturki szybkości biggrin.gif. Teleportujemy się do groty, w której znajdują się także katakumby paladynów. Po rozmowie ze strażnikiem musimy go zabić. Przełącznik podnoszący kratę znajduje się z tyłu jednego z grobowców. Dalej czeka nas spacerek i eksterminacja nieumarłych. Na końcu tunelu jest teleport do opuszczonej kopalni.
W opuszczonej kopalni czeka nas tylko walka. Główny cel to dotarcie do teleportu. Znajdziecie tutaj kartki wydarte z pamiętnika pewnego generała jak i samego generała i to co z niego zostało warto poczytać jego historię. W kopalni znajduje się też leże królowej robali, jest tam sporo ciekawych itemów. Po drodze do teleportuj napotkacie strażnika portalu, moja sugestia to wypić miksturę prędkości (lub użyć pierścienia od Anghara) i szybko koło niego przebiec. A walka z mieczem w ręku to czyste samobójstwo. Teleport łatwo znaleźć.
Po teleportacji znajdziemy się w świątyni Pradawnych. Rozmowa ze smokiem, który zamieni się w jednego z Pradawnych (Algirion), wyjaśni nam, że musimy porozmawiać z przywódca kongregacji, KenUdzem. Znajdziemy go w głównej Sali (Sala Kryształu). Po rozmowie na dobre zaczyna się mitrężna droga wypełniania zadań (Droga Siedmiu kroków) biggrin.gif Należy porozmawiać ponownie z Algirionem (najczęściej studiuje księgi w bibliotece, czasami jest też w komnacie spotkań). Wypytajcie go o wszystko. Dowiecie się, że nasza Droga Siedmiu kroków rozpoczęła się kiedy skrzyżowaliśmy miecz z Lordem Korthagorem (strażnikiem portalu i ostatnim z Paladynów Innosa). Aby dowiedzieć się więcej należy przeczytać księgę Illuminatii. I znowu rozmawiamy z Algirionem. Wyjaśni nam, że następny krok to honor i doradzi, żebyśmy porozmawiali z SheerGharem (sala Wojowników). Sheer uraczy nas gadką i najzwyczajniej w świecie zaatakuje Bezia. Po walce powie nam, że właśnie pokonaliśmy kolejny krok na drodze Siedmiu Kroków. Teraz możemy porozmawiać o zadaniach z pozostałymi Pradawnymi (wcześniej mieli tylko ogólne teksty). Najlepiej jest wykonać zadania dla Khana na początek. Trzeba mu dostarczyć jakiś trunek. Sugerowany jest bimber, najlepsza nagroda (ćwiczenia wzmacniające siłę). Kolejny może być FladNag (sala Portali). Ten mag jest dość dziwny (najwłaściwsze słowo to niezrównoważony). W każdym razie wzgardzi bezimiennym. I znowu idziemy do Algiriona. Ten wyjaśni nam dlaczego Flad się tak zachowuje. Kiedy znowu zagadamy do Flada, wybieramy kolejno:
1. Wiara w przyjaciół czasami przyćmiewa prawdę o nich.
2. Ja też poznałem gorzki smak zdrady.
3. Ja pragnę jedynie... wolności.
W końcu zdobyliśmy podwaliny zaufania u maga.
Został Balaiareth. Ten zleci nam na pozór proste zadanie zabicia Ognionoścy, jednak w zależności od tego jaką drogę obierzemy, zależą dalsze zadania.
A więc to jest najlepszy moment aby udać się do Podziemnego Świata (do groty, prowadzi teleport). No cóż tutaj przede wszystkim musimy nie dać się zabić. Kiedy wyjdziemy z jaskini zaraz na prawo będzie posąg smoka i Ognisty Strażnik. Po zabiciu strażnika należy wziąć wszystko co ma przy sobie (Ognisty Kryształ będzie potrzebny do zadania). Znajdziemy tam też potężną kuszę i kilka bełtów do niej (używanie wskazane tylko na najmocniejszych przeciwników). Kryształu Ognistego Strażnika można używać jako runy, zaklęty jest w nim potężny czar ułatwiający przetrwanie w grocie. Schodzimy w dół, uwaga na Aligatory! Widać domek nad brzegiem zamarzniętego jeziora (jest to celowe działanie, wiemy jak się odmraża wodę tongue1.gif Chcieliśmy wprowadzić różne anomalie do tego świata, żeby czymś się wyróżniał. Grota jest także zrobiona jako outdoor, więc padający deszcz, chmury, etc to nic nie normalnego. Kiedy porozmawiamy z EliNe ta opowie nam więcej o Podziemnym Świecie, wytłumaczy dlatego tak się dzieje). Przed domkiem stoi EliNe, jedna z Pradawnych. Zleci nam zadanie ze znalezieniem trzech roślin: Nocny Aloes (znajdziemy go w miejscu pilnowanym przez Jaskiniowe Trole), Mroczny Szczaw (rośnie w kępie roślin jak przejdziemy przez most, niedaleko miejsca gdzie żerują Podziemne Ścierwojady) i Ciernista Paproć (rośnie przy wejściu do jaskini, w której znajdują się robale i lasku nieopodal). Potrzebujemy, co najmniej po jednej sztuce każdej z tych roślin (co do nagrody to polecam pierścień). Teraz musimy poczekać na zakończenie przygotowań do rytuału. Po dwóch dniach znowu rozmawiamy z EliNe, która czeka na nas za domkiem wśród swych pieszczoszków. Jeden z ostrokołów zamieni się w Nekromantę, którego musimy zabić (czasami po walce EliNe nie reaguje na inicjację dialogu, najlepiej wtedy użyć Kryształu Czasu ze świątyni lub łóżka, żeby zmienić czas gry i będzie ok). W końcu zdobyliśmy zaufanie EliNe
Kolejne zadanie to wydostanie się z tego świata. Rozmawiamy z EliNe. Dowiadujemy się, że potrzebujemy czterech kluczy, aby Pradawna mogła z nich złożyć kamień teleportacyjny. Klucze są strzeżone przez strażników: Ognisty Strażnik (ten z początku zwiedzania Groty, Ognisty Kryształ ma przy sobie), Kryształ Bestii (znajduje się w małej kapliczce wokół, której kręci się pełno Rozpruwaczy), Kryształ Demona (znajduje się w warowni jaskiniowych Troli, także w kapliczce) i ostatni Kamienny Kryształ (pilnowany przez najpotężniejszą z bestii żyjących w Podziemnym Świecie, kryształ umieszczony jest na katafalku, jest tam też Dotyk Beliara, młot, którym możemy zabić Ognionoścę i Czara Życia, z której możemy zaczerpnąć wodę ze źródła życia bonusy do statów). Mamy już wszystkie kryształy, teraz rozmawiamy z EliNe, która stworzy z nich kamień teleportacyjny. Możemy teraz opuścić Podziemny Świat, jednak pozostała jeszcze do wykonania misja dla Balaiaretha, czyli zabicie Ognionoścy.
WAŻNE! Musimy najpierw porozmawiać z EliNe. W zależności od tego, jaką opcje dialogową wybierzemy tak tez potoczą się nasze losy:
1. E, po prostu podziwiam te zwierzęta.
Kłamiemy, jest to jednoznaczne z wybraniem Drogi Beliara.
2. Balaiareth potrzebuje krwi tego potwora.
Mówimy prawdę, tylko tak będziemy mogli dalej podążać Drogą Innosa i tylko wtedy zdołamy pomóc Pradawnym w zniszczeniu zła.
Najpierw opiszę drogę Innosa. Wybraliśmy opcję z powiedzeniem prawdy o zamierzeniach Balaiaretha. EliNe opowie nam dość długawą historię i wyśle nas do SheerGhara. Sheer z kolei skieruje nas do Algiriona (nasza prawdomównością zdobyliśmy szacunek Algiriona) a ten do FladNaga po fiolkę z fałszywą krwią Ognionoścy. Rozmawiamy z Balaiarethem i wręczamy mu fałszywą fiolkę. Wojownik będzie z nas drwił, ale podaruje nam klucz do jego kryjówki (znajduje się na terytorium orków, tam gdzie w G2 Diego czekał na Bezia) i zniknie
Teraz jesteśmy gotowi na rozmowę z KenUdzem. Wielki Mistrz karze nam znaleźć wśród Pradawnych Mistrza i mentora. Mamy dwie możliwości wyboru:
- droga wojownika. Rozmawiamy z SheerGharem, który zgodzi się zostać naszym Mistrzem, daje nam wspaniały amulet i nauczy nas walki dwuręcznym mieczem aż do poziomu arcymistrzostwa (100%).
- droga magii. Rozmawiamy a Algirionem. Mag zgodzi się i przekaże nam pradawną wiedzę zaklinania czarów w kryształy runiczne. Aby stworzyć taki kryształ musimy użyć na Krysztale Wieczności (kryształ w komnacie z Kenem) odpowiedniego kryształu runicznego. Im potężniejszy kryształ, tym potężniejsze zaklęcie. Można stworzyć pięć unikatowych kryształów: Bitewny Szał, przyzwanie Pantery, transformacja (50% szansy na panterę lub Orka Elitę), Łzy Innosa i Gniew Innosa (najpotężniejszy czar obszarowy w grze, można go stworzyć TYLKO z użyciem Kryształy Zwycięzców, którzy podaruje nam avatar Innosa, kiedy zabijemy wszystkich przeciwników na starożytnej Arenie Ognia musimy zagadać do Skrzypka po ostatniej walce ). UWAGA! Czary te są niezwykle potężne, niestety moc kryształów jest ulotna dlatego, kryształów można użyć określoną ilość razy im potężniejszy czar, tym mniejsza ilość użycia, np. Gniewu Innosa można użyć 5 razy i radzę dobrze przemyśleć gdzie bo czar zabija wszystko w promieniu 20m. Kryształy runiczne, w które możemy zakląć są rozsiane po wszystkich lokacjach, np. na stosie skarbów w podziemiach Wieży Mgieł, w opuszczonej kopalni, etc.
Teraz znowu udajemy się na rozmowę z Kenem. Czeka nas kolejna próba: Wiedza. Podaję w kolejności poprawne odpowiedzi:
1. Cień.
2. Śmierć.
3. Mrok.
Ken na wyśle do Mistrza. Mistrz zleci nam zadanie przyniesienia Kryształu Zwycięstwa (opisałem już wyżej co i jak). Teraz znowu rozmawiamy z Kenem i ten nakaże nam wypełnić konkretne zadanie. Musimy przejrzeć prawdziwe zamiary Magów Wody. Uogólniając musimy zdobyć dowody na to po co naprawdę Magowie Wody potrzebują tyle magicznej rudy (jest to nawiązanie do NK w G2). A więc dowody to:
1. Prywatne zapiski Saturasa (znajdują się w ukrytej skrzyni, musimy zejść w dół tam gdzie jest kopiec rudy w Nowym Obozie, po drodze będzie mostek, pod którym ukryta jest ta skrzynia).
2. Dziwna Księga, zawiera opis rytuału, znajduje się pod stołem w bibliotece Magów Wody.
3. Słowa Inkantacji, znajdują się w skrzyni, w jaskini niedaleko kręgu, w pobliżu zatopionej Wieży Xardasa (w skrzyni, w tej jaskini znajdziemy także truchło maga ognia i inne ciekawe przedmioty).
Wracamy z dowodami do Kena. Znowu czeka nas długaśna gadka i w momencie kiedy Ken ma nam wyjawić prawdę o najpotężniejszym z Reliktów Innosa, sługi Beliara atakują świątynię. Niestety giną też niektórzy z Pradawnych a Ken pada nieprzytomny. Rozmawiamy z Algirionem i Sheerem. Ostatni z żyjących Pradawnych powiedzą nam, że musimy odnaleźć Uriziela, która kiedyś był jednym z nich a teraz to on stoi na czele sług Beliara. Musimy odnaleźć głównego złego bossa.
Balaiareth przed zniknięciem podarował nam klucz do swojej kryjówki (jaskinia na terenach orków, tam gdzie czekał Diego w G2). Obóz jest dobrze strzeżony przez orków. Oczywiście Balaiareth nie zdradzi nam gdzie ukrywa się jego Mroczny Mistrz. Pow alce znajdziemy przy jego ciele kryształ teleportacyjny. Znajdziemy się w miejscu z teleprotem
Witamy na wsypie...
No tutaj czeka nas sporo walki i podziwiania widoków. Uriziel znajduje się w wieży strzeżonej przez rzesze orków i Czarnych Magów. Ale aby dostać się na drugą stronę wyspy (znajduje się tam też starożytna świątynia Orków i obozowisko najemników). Musimy przekonać smoka pilnującego bramy, żeby nas przepuścił. Możemy go też zabić, ale to nie jest takie prosty (w MT poznacie prawdziwą potęgę smoków, przy których te z NK to tylko przerośnięte jaszczurki). Smok pozwoli nam przejść jeżeli odnajdziemy jego jajo, które porwał Uriziel i tak zmusił smoka do służby. Jajo znajduje się w jaskini przed obozem Sekty, jest strzeżone przez 2 elity. Jak ktoś ma silnie rozwinięty instynkt macierzyński to może użyć jaja i stać się mamusią małego smoczka tongue1.gif Po oddaniu jaja smokowi, smok opowie nam trochę szczegółów o wyspie i zniknie. Podaruje nam teleport prowadzący na drugą stronę wsypy. Ale uwaga bo wylądujemy w samym środku obozowiska orków (orkowie nie muszą nas jednak od razu zaatakować to zależy od szczęścia gracza). Uriziel znajduje się w wysokiej wieży, strzeżonej przez kolejnego Czarnego maga o bardzo ciekawym imieniu (szczególnie Kazz go polubi) tongue1.gif. Uriziel zaproponuje nam współpracę. Możemy się zgodzić lub nie. Jeżeli nie zgodzimy się, czeka nas walka. Przy ciele uriziela znajdziemy kolejny teleport, którzy przeniesie nas na szczyt wieży, głowę Mrocznego Arcymaga, którą musimy zanieść KenUdzowi, bardzo ciekawy czar, etc. Nie będę wyjawiał co znajdziecie na szczycie wieży old_wink.gif Po odnalezieniu najcenniejszego reliktu Innosa wracamy do świątyni Pradawnych. Najpierw rozmawiamy z Sheerm i Algirionem a dopiero później z Kenem. W zależności od tego kto został naszym Mistrzem otrzymujemy szatę lub zbroję.
Droga Beliara.
No jest dość prosta. Zabijamy Ognionoścę (Dotykiem Beliara), oddajemy Balaiarethowi prawdziwą krew. Teraz Pradawni nas nie lubią biggrin.gif Szukamy Balaiaretha na powierzchni, ten daje nam zadanie z areną i kryształem Zwycięzców. Kiedy oddamy mu kryształ oczywiście nas zaatakuje.
Dalej jest analogicznie. Z tym, że Czarni Magowie nas nie atakują a Uriziel od razu daje nam zadanie pozbycia się Pradawnych. No cóż walka łatwa nie będzie, ale można ich zabić. Wracamy do Uriziela z Kryształem Początku a Czarny Arcymistrz w nagrodę nas atakuje. Analogicznie obszukujemy ciało i teleportujemy się na szczyt wieży. Tam będzie też inaczej jednak nie napiszę jak, sprawdźcie sami.
Dość ogólnie opisałem Pradawnych. Polecam przeszukanie wszystkich miejsc i skrzyń bo warto
Główna fabuła nawiązująca to zakonu Pradawnych rozpoczyna się od maga (Gardhar) z obozu strażników przed kopalnią. Mag wyśle nas na zwiedzanie terytorium orków w poszukiwaniu miejsca gdzie uderzył pocisk z jego maleńkiej katapulty. Wejście do jaskini jest pomiędzy Obozem Orków a wieżą Xardasa w dole, niedaleko bajorka. Wejścia pilnują dwie elity. Musimy wskoczyć do dołu, lub zejść po kamolach (Gardhar podarował nam runę teleportuj więc nie będzie problemu z powrotem), tam oprócz dwóch robali będzie kryształ. Kryształ oddajemy magowi, czekamy dwa dni i rozmawiamy. Dostaniemy kamień teleportacyjny. Radzę przygotować się na walkę wskazane wypicie miksturki szybkości biggrin.gif. Teleportujemy się do groty, w której znajdują się także katakumby paladynów. Po rozmowie ze strażnikiem musimy go zabić. Przełącznik podnoszący kratę znajduje się z tyłu jednego z grobowców. Dalej czeka nas spacerek i eksterminacja nieumarłych. Na końcu tunelu jest teleport do opuszczonej kopalni.
W opuszczonej kopalni czeka nas tylko walka. Główny cel to dotarcie do teleportu. Znajdziecie tutaj kartki wydarte z pamiętnika pewnego generała jak i samego generała i to co z niego zostało warto poczytać jego historię. W kopalni znajduje się też leże królowej robali, jest tam sporo ciekawych itemów. Po drodze do teleportuj napotkacie strażnika portalu, moja sugestia to wypić miksturę prędkości (lub użyć pierścienia od Anghara) i szybko koło niego przebiec. A walka z mieczem w ręku to czyste samobójstwo. Teleport łatwo znaleźć.
Po teleportacji znajdziemy się w świątyni Pradawnych. Rozmowa ze smokiem, który zamieni się w jednego z Pradawnych (Algirion), wyjaśni nam, że musimy porozmawiać z przywódca kongregacji, KenUdzem. Znajdziemy go w głównej Sali (Sala Kryształu). Po rozmowie na dobre zaczyna się mitrężna droga wypełniania zadań (Droga Siedmiu kroków) biggrin.gif Należy porozmawiać ponownie z Algirionem (najczęściej studiuje księgi w bibliotece, czasami jest też w komnacie spotkań). Wypytajcie go o wszystko. Dowiecie się, że nasza Droga Siedmiu kroków rozpoczęła się kiedy skrzyżowaliśmy miecz z Lordem Korthagorem (strażnikiem portalu i ostatnim z Paladynów Innosa). Aby dowiedzieć się więcej należy przeczytać księgę Illuminatii. I znowu rozmawiamy z Algirionem. Wyjaśni nam, że następny krok to honor i doradzi, żebyśmy porozmawiali z SheerGharem (sala Wojowników). Sheer uraczy nas gadką i najzwyczajniej w świecie zaatakuje Bezia. Po walce powie nam, że właśnie pokonaliśmy kolejny krok na drodze Siedmiu Kroków. Teraz możemy porozmawiać o zadaniach z pozostałymi Pradawnymi (wcześniej mieli tylko ogólne teksty). Najlepiej jest wykonać zadania dla Khana na początek. Trzeba mu dostarczyć jakiś trunek. Sugerowany jest bimber, najlepsza nagroda (ćwiczenia wzmacniające siłę). Kolejny może być FladNag (sala Portali). Ten mag jest dość dziwny (najwłaściwsze słowo to niezrównoważony). W każdym razie wzgardzi bezimiennym. I znowu idziemy do Algiriona. Ten wyjaśni nam dlaczego Flad się tak zachowuje. Kiedy znowu zagadamy do Flada, wybieramy kolejno:
1. Wiara w przyjaciół czasami przyćmiewa prawdę o nich.
2. Ja też poznałem gorzki smak zdrady.
3. Ja pragnę jedynie... wolności.
W końcu zdobyliśmy podwaliny zaufania u maga.
Został Balaiareth. Ten zleci nam na pozór proste zadanie zabicia Ognionoścy, jednak w zależności od tego jaką drogę obierzemy, zależą dalsze zadania.
A więc to jest najlepszy moment aby udać się do Podziemnego Świata (do groty, prowadzi teleport). No cóż tutaj przede wszystkim musimy nie dać się zabić. Kiedy wyjdziemy z jaskini zaraz na prawo będzie posąg smoka i Ognisty Strażnik. Po zabiciu strażnika należy wziąć wszystko co ma przy sobie (Ognisty Kryształ będzie potrzebny do zadania). Znajdziemy tam też potężną kuszę i kilka bełtów do niej (używanie wskazane tylko na najmocniejszych przeciwników). Kryształu Ognistego Strażnika można używać jako runy, zaklęty jest w nim potężny czar ułatwiający przetrwanie w grocie. Schodzimy w dół, uwaga na Aligatory! Widać domek nad brzegiem zamarzniętego jeziora (jest to celowe działanie, wiemy jak się odmraża wodę tongue1.gif Chcieliśmy wprowadzić różne anomalie do tego świata, żeby czymś się wyróżniał. Grota jest także zrobiona jako outdoor, więc padający deszcz, chmury, etc to nic nie normalnego. Kiedy porozmawiamy z EliNe ta opowie nam więcej o Podziemnym Świecie, wytłumaczy dlatego tak się dzieje). Przed domkiem stoi EliNe, jedna z Pradawnych. Zleci nam zadanie ze znalezieniem trzech roślin: Nocny Aloes (znajdziemy go w miejscu pilnowanym przez Jaskiniowe Trole), Mroczny Szczaw (rośnie w kępie roślin jak przejdziemy przez most, niedaleko miejsca gdzie żerują Podziemne Ścierwojady) i Ciernista Paproć (rośnie przy wejściu do jaskini, w której znajdują się robale i lasku nieopodal). Potrzebujemy, co najmniej po jednej sztuce każdej z tych roślin (co do nagrody to polecam pierścień). Teraz musimy poczekać na zakończenie przygotowań do rytuału. Po dwóch dniach znowu rozmawiamy z EliNe, która czeka na nas za domkiem wśród swych pieszczoszków. Jeden z ostrokołów zamieni się w Nekromantę, którego musimy zabić (czasami po walce EliNe nie reaguje na inicjację dialogu, najlepiej wtedy użyć Kryształu Czasu ze świątyni lub łóżka, żeby zmienić czas gry i będzie ok). W końcu zdobyliśmy zaufanie EliNe
Kolejne zadanie to wydostanie się z tego świata. Rozmawiamy z EliNe. Dowiadujemy się, że potrzebujemy czterech kluczy, aby Pradawna mogła z nich złożyć kamień teleportacyjny. Klucze są strzeżone przez strażników: Ognisty Strażnik (ten z początku zwiedzania Groty, Ognisty Kryształ ma przy sobie), Kryształ Bestii (znajduje się w małej kapliczce wokół, której kręci się pełno Rozpruwaczy), Kryształ Demona (znajduje się w warowni jaskiniowych Troli, także w kapliczce) i ostatni Kamienny Kryształ (pilnowany przez najpotężniejszą z bestii żyjących w Podziemnym Świecie, kryształ umieszczony jest na katafalku, jest tam też Dotyk Beliara, młot, którym możemy zabić Ognionoścę i Czara Życia, z której możemy zaczerpnąć wodę ze źródła życia bonusy do statów). Mamy już wszystkie kryształy, teraz rozmawiamy z EliNe, która stworzy z nich kamień teleportacyjny. Możemy teraz opuścić Podziemny Świat, jednak pozostała jeszcze do wykonania misja dla Balaiaretha, czyli zabicie Ognionoścy.
WAŻNE! Musimy najpierw porozmawiać z EliNe. W zależności od tego, jaką opcje dialogową wybierzemy tak tez potoczą się nasze losy:
1. E, po prostu podziwiam te zwierzęta.
Kłamiemy, jest to jednoznaczne z wybraniem Drogi Beliara.
2. Balaiareth potrzebuje krwi tego potwora.
Mówimy prawdę, tylko tak będziemy mogli dalej podążać Drogą Innosa i tylko wtedy zdołamy pomóc Pradawnym w zniszczeniu zła.
Najpierw opiszę drogę Innosa. Wybraliśmy opcję z powiedzeniem prawdy o zamierzeniach Balaiaretha. EliNe opowie nam dość długawą historię i wyśle nas do SheerGhara. Sheer z kolei skieruje nas do Algiriona (nasza prawdomównością zdobyliśmy szacunek Algiriona) a ten do FladNaga po fiolkę z fałszywą krwią Ognionoścy. Rozmawiamy z Balaiarethem i wręczamy mu fałszywą fiolkę. Wojownik będzie z nas drwił, ale podaruje nam klucz do jego kryjówki (znajduje się na terytorium orków, tam gdzie w G2 Diego czekał na Bezia) i zniknie
Teraz jesteśmy gotowi na rozmowę z KenUdzem. Wielki Mistrz karze nam znaleźć wśród Pradawnych Mistrza i mentora. Mamy dwie możliwości wyboru:
- droga wojownika. Rozmawiamy z SheerGharem, który zgodzi się zostać naszym Mistrzem, daje nam wspaniały amulet i nauczy nas walki dwuręcznym mieczem aż do poziomu arcymistrzostwa (100%).
- droga magii. Rozmawiamy a Algirionem. Mag zgodzi się i przekaże nam pradawną wiedzę zaklinania czarów w kryształy runiczne. Aby stworzyć taki kryształ musimy użyć na Krysztale Wieczności (kryształ w komnacie z Kenem) odpowiedniego kryształu runicznego. Im potężniejszy kryształ, tym potężniejsze zaklęcie. Można stworzyć pięć unikatowych kryształów: Bitewny Szał, przyzwanie Pantery, transformacja (50% szansy na panterę lub Orka Elitę), Łzy Innosa i Gniew Innosa (najpotężniejszy czar obszarowy w grze, można go stworzyć TYLKO z użyciem Kryształy Zwycięzców, którzy podaruje nam avatar Innosa, kiedy zabijemy wszystkich przeciwników na starożytnej Arenie Ognia musimy zagadać do Skrzypka po ostatniej walce ). UWAGA! Czary te są niezwykle potężne, niestety moc kryształów jest ulotna dlatego, kryształów można użyć określoną ilość razy im potężniejszy czar, tym mniejsza ilość użycia, np. Gniewu Innosa można użyć 5 razy i radzę dobrze przemyśleć gdzie bo czar zabija wszystko w promieniu 20m. Kryształy runiczne, w które możemy zakląć są rozsiane po wszystkich lokacjach, np. na stosie skarbów w podziemiach Wieży Mgieł, w opuszczonej kopalni, etc.
Teraz znowu udajemy się na rozmowę z Kenem. Czeka nas kolejna próba: Wiedza. Podaję w kolejności poprawne odpowiedzi:
1. Cień.
2. Śmierć.
3. Mrok.
Ken na wyśle do Mistrza. Mistrz zleci nam zadanie przyniesienia Kryształu Zwycięstwa (opisałem już wyżej co i jak). Teraz znowu rozmawiamy z Kenem i ten nakaże nam wypełnić konkretne zadanie. Musimy przejrzeć prawdziwe zamiary Magów Wody. Uogólniając musimy zdobyć dowody na to po co naprawdę Magowie Wody potrzebują tyle magicznej rudy (jest to nawiązanie do NK w G2). A więc dowody to:
1. Prywatne zapiski Saturasa (znajdują się w ukrytej skrzyni, musimy zejść w dół tam gdzie jest kopiec rudy w Nowym Obozie, po drodze będzie mostek, pod którym ukryta jest ta skrzynia).
2. Dziwna Księga, zawiera opis rytuału, znajduje się pod stołem w bibliotece Magów Wody.
3. Słowa Inkantacji, znajdują się w skrzyni, w jaskini niedaleko kręgu, w pobliżu zatopionej Wieży Xardasa (w skrzyni, w tej jaskini znajdziemy także truchło maga ognia i inne ciekawe przedmioty).
Wracamy z dowodami do Kena. Znowu czeka nas długaśna gadka i w momencie kiedy Ken ma nam wyjawić prawdę o najpotężniejszym z Reliktów Innosa, sługi Beliara atakują świątynię. Niestety giną też niektórzy z Pradawnych a Ken pada nieprzytomny. Rozmawiamy z Algirionem i Sheerem. Ostatni z żyjących Pradawnych powiedzą nam, że musimy odnaleźć Uriziela, która kiedyś był jednym z nich a teraz to on stoi na czele sług Beliara. Musimy odnaleźć głównego złego bossa.
Balaiareth przed zniknięciem podarował nam klucz do swojej kryjówki (jaskinia na terenach orków, tam gdzie czekał Diego w G2). Obóz jest dobrze strzeżony przez orków. Oczywiście Balaiareth nie zdradzi nam gdzie ukrywa się jego Mroczny Mistrz. Pow alce znajdziemy przy jego ciele kryształ teleportacyjny. Znajdziemy się w miejscu z teleprotem
Witamy na wsypie...
No tutaj czeka nas sporo walki i podziwiania widoków. Uriziel znajduje się w wieży strzeżonej przez rzesze orków i Czarnych Magów. Ale aby dostać się na drugą stronę wyspy (znajduje się tam też starożytna świątynia Orków i obozowisko najemników). Musimy przekonać smoka pilnującego bramy, żeby nas przepuścił. Możemy go też zabić, ale to nie jest takie prosty (w MT poznacie prawdziwą potęgę smoków, przy których te z NK to tylko przerośnięte jaszczurki). Smok pozwoli nam przejść jeżeli odnajdziemy jego jajo, które porwał Uriziel i tak zmusił smoka do służby. Jajo znajduje się w jaskini przed obozem Sekty, jest strzeżone przez 2 elity. Jak ktoś ma silnie rozwinięty instynkt macierzyński to może użyć jaja i stać się mamusią małego smoczka tongue1.gif Po oddaniu jaja smokowi, smok opowie nam trochę szczegółów o wyspie i zniknie. Podaruje nam teleport prowadzący na drugą stronę wsypy. Ale uwaga bo wylądujemy w samym środku obozowiska orków (orkowie nie muszą nas jednak od razu zaatakować to zależy od szczęścia gracza). Uriziel znajduje się w wysokiej wieży, strzeżonej przez kolejnego Czarnego maga o bardzo ciekawym imieniu (szczególnie Kazz go polubi) tongue1.gif. Uriziel zaproponuje nam współpracę. Możemy się zgodzić lub nie. Jeżeli nie zgodzimy się, czeka nas walka. Przy ciele uriziela znajdziemy kolejny teleport, którzy przeniesie nas na szczyt wieży, głowę Mrocznego Arcymaga, którą musimy zanieść KenUdzowi, bardzo ciekawy czar, etc. Nie będę wyjawiał co znajdziecie na szczycie wieży old_wink.gif Po odnalezieniu najcenniejszego reliktu Innosa wracamy do świątyni Pradawnych. Najpierw rozmawiamy z Sheerm i Algirionem a dopiero później z Kenem. W zależności od tego kto został naszym Mistrzem otrzymujemy szatę lub zbroję.
Droga Beliara.
No jest dość prosta. Zabijamy Ognionoścę (Dotykiem Beliara), oddajemy Balaiarethowi prawdziwą krew. Teraz Pradawni nas nie lubią biggrin.gif Szukamy Balaiaretha na powierzchni, ten daje nam zadanie z areną i kryształem Zwycięzców. Kiedy oddamy mu kryształ oczywiście nas zaatakuje.
Dalej jest analogicznie. Z tym, że Czarni Magowie nas nie atakują a Uriziel od razu daje nam zadanie pozbycia się Pradawnych. No cóż walka łatwa nie będzie, ale można ich zabić. Wracamy do Uriziela z Kryształem Początku a Czarny Arcymistrz w nagrodę nas atakuje. Analogicznie obszukujemy ciało i teleportujemy się na szczyt wieży. Tam będzie też inaczej jednak nie napiszę jak, sprawdźcie sami.
Dość ogólnie opisałem Pradawnych. Polecam przeszukanie wszystkich miejsc i skrzyń bo warto