Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - Jedairusz

Strony: 1 2 3 [4] 5 6 ... 56
61
Pytania i problemy / Zbrush - darmowy zamiennik
« dnia: 2017-06-08, 21:55 »
Z filtrów to http://registry.gimp.org/node/69. Poza tym raczej domyślne rzeczy. Tworzę maski korzystając z baz zdjęć typu textures.com
Żeby zrobić dobre tekstury musisz mieć dobrą bazę (wypalone mapki - AO, cavity itp.). Potem dobierasz wartości bazowe i dodajesz detal. :) Tutoriali jest pełno w necie do wszystkiego, jak masz ochotę to działaj po prostu. ;)
I pamiętaj, że narzędzie to kwestia drugorzędna.

62
Pytania i problemy / Zbrush - darmowy zamiennik
« dnia: 2017-06-08, 15:07 »
 @WielkiKaszaniarz - warto by było, żebyś sobie troszkę usystematyzował narzędzia jakich używa się w game-arcie
Programy można by podzielić na te do:
modelowanie lowpoly/hardsurface/UV/rigging/animacja (3ds max, blender, Maya, Modo)
sculpt/polypaint/retopo (Zbrush, Mudbox, Sculptris, 3d coat)
bakowanie (xNormal, Knald, Handplane, Marmoset Toolbag 3)
teksturowanie/proceduralne teksturowanie (Substance Painter, Substance Designer, Quixel)
"tradycyjne" teksturowanie, obróbka zdjęć itp. (Photoshop, Krita, Gimp)
silniki do gier (Unity, Unreal Engine, Cryengine)
Oczywiście to nie wszystkie dostępne programy, tylko nakreślam co się z czym je.
Prawdę mówiąc, żeby ogarnąć różne workflow i techniki pasowałoby znać chociaż po jednym z każdej grupy.
Jeśli chodzi o zbrusha, możesz spróbować okrojonej wersji Zbrushcore https://store.pixologic.com/zbrushcore/single-user-license/

Cytuj
Jeśli dopiero zaczynasz grafike to polecam od razu uczyć się PBRów(albedo, roughness, metallic), a nie phonga/blinna(diffuse, specular)
Trzeba znać to i to. Trzeba też znać oldskulowe podejście z samym diffuse. Różne shadery się spotyka w zależności od gry/platformy/silnika itp.  PBR jest w zasadzie ułatwieniem dla grafików. :)

Cytuj
Nie zaszkodzi najpierw spróbować legalnych ścieżek ;)
Blender/xNormal (handplane)/Krita(Gimp)
Stosunkowo tanie do tego byłoby Zbrushcore i Substance Painter
Ogarniesz to i jesteś kozak.
Cytuj
z drugiej strony nigdy nie zostałbym grafikiem (17 lat) gdyby nie piraty, rozważ to xD
+1 niestety
Cytuj
Kombinowanie z efektami w Gimpie czy nakładaniem kilku obrazów o różnej przezroczystości to technika raczej mierna
Hmm, chyba źle do tego podchodzisz. Piszę to jako wieloletni użytkownik Gimpa.
Spoiler

tekstury były robione w Gimpie, bez zbrusha, substance paintera itp.

63
Teczki grafików / Game-artowa teczka Damiana.
« dnia: 2017-06-05, 13:55 »
Zastanawia mnie, że o 5:53 rano odkopujesz temat sprzed 2 lat. Za autora odpowiem, że to nie nadaje się do Gothica. ;)

64
Teczki grafików / Lotnik - teczka
« dnia: 2017-06-03, 09:57 »
Ładnie, oldschoolowo, ale tekstury aż się proszą o sharpena :)

65
Offtopic / Planeta Małp, a ewolucjoniści xD
« dnia: 2017-05-10, 23:41 »
Cytuj
planeta uformowała się ok. 4,54 ± 0,05 mld lat temu
Cytuj
Najstarsza znana ziemska materia pochodzenia biogenicznego datowana jest na 3,7 mld lat (grafit w przeobrażonych skałach osadowych z zachodniej Grenlandii, 2014)[1] i 3,48 mld lat (piaskowiec znaleziony w Australii Zachodniej, 2013)[2]. W 2016 roku odkryto także prawdopodobne pozostałości sinic- stromatolity[3].
Cytuj
Naukowcy właśnie przesunęli historię życia na lądzie o 3 mld lat wstecz.
Czyli życie na Ziemi powstało zanim powstała Ziemia?
Chyba powinni w redakcji zatrudniać bardziej kompetentnych ludzi...

66
Offtopic / OTO POLSKA
« dnia: 2017-04-26, 16:17 »
Cytuj
duża produkcja pary nie przyniosła by ulew albo w jakiś inny sposób wpłynęła na pogodę
 
Zastanów się jaki byłby to ułamek parowania wody z oceanów.

67
Game Art / Prace Game-Artowe
« dnia: 2017-04-25, 13:13 »
Solidnie, ale szału nie robi. Mam wrażenie, że za mało czasu przysiadłeś przy teksturach roughness. Podłoże i cegły tak trochę plastelinowato, chyba kwestia normalki, zbyt "miękkiej" i wspomnianego roughness. Domyślam się, że to efekt ciężkiej walki w substance designer ;)

68
Offtopic / Planeta Małp, a ewolucjoniści xD
« dnia: 2017-04-05, 21:44 »
Z ogniwami pośrednimi jest problem. Polega on na tym, że jeśli z jednego wyjściowego gatunku kilka milionów lat temu (nazwijmy go X) powstały gatunki Y i Z, to jest wysoce prawdopodobne (wszak warunki środowiska są zmienne w czasie), że nasz X zmienił się w ciągu tych lat albo po prostu wyginął. (gatunki Y i Z mogły zajmować ponadto tę samą niszę ekologiczną i być lepiej przystosowane niż nasz stary X) Ewolucja jest procesem płynnym. Co nie znaczy, że nie mamy gatunków, które pomagają odtworzyć ewolucję danych gromad. Część z nich to relikty - organizmy stare ewolucyjnie, które nie zmieniły się znacząco do naszych czasów. Chociażby taka https://pl.wikipedia.org/wiki/Latimeria latimeria, będąca podobna do ryb, które zaczynały wychodzić na ląd. Z podobnych organizmów wyewoluwały płazy.

69
Offtopic / Planeta Małp, a ewolucjoniści xD
« dnia: 2017-04-05, 21:30 »
Jednym z najlepszych przykładów na ewoluowanie gatunków "na naszych oczach" jest pojawienie się i rozpowszechnianie antybiotykooporności bakterii. Dzięki temu, że dzielą się dużo szybciej niż komórki eukariotyczne i częstość mutacji jest większa ze względu na mniej doskonałe mechanizmy naprawy DNA, nowe cechy pojawiają się błyskawicznie. Odnosząc to do bardziej skomplikowanych organizmów - kiedy powstaje wystarczająco dużo cech (genów wpływających na fenotyp) różniących dwa osobniki - nie mogą one dać płodnego potomstwa, więc są to w zasadzie dwa różne gatunki. Oczywiście o powstawaniu gatunków napisano już mnóstwo. Ten proces nazywa się specjacją. Jeżeli nowe gatunki powstają, to czego jeszcze trzeba, żeby uznać ewolucję za bardzo wysoce prawdopodobną?

70
Offtopic / Planeta Małp, a ewolucjoniści xD
« dnia: 2017-04-03, 11:46 »
Cytuj
Daniel później w Babilonie był najmądrzejszym uczniem w szkole świecko-pogańskim, a to wszystko dzięki Biblii.
Cholera, złe książki czytam.

71
Offtopic / Planeta Małp, a ewolucjoniści xD
« dnia: 2017-04-02, 13:23 »
Objętość mózgu nie przekłada się bezpośrednio na wyższą inteligencję. To tylko jeden z czynników.
PS: Człowiek przyszłości? Dobór naturalny nie działa szczególnie w takim modelu populacji, w jakim żyjemy, więc w przyszłości człowiek będzie bardzo podobny biologicznie do tego, co mamy dziś...

72
Offtopic / Planeta Małp, a ewolucjoniści xD
« dnia: 2017-04-02, 13:22 »
Cytuj
Ja się nie opieram wyłącznie na nim, tylko na Biblii. A Biblia mówi o ludziach, którzy byli kiedyś bardziej wytrzymali i silniejsi.
Chciałbym wytoczyć jakieś argumenty, ale skoro cała prawda jest w Biblii to wszystkie inne nie mają znaczenia :/

73
Offtopic / Planeta Małp, a ewolucjoniści xD
« dnia: 2017-04-01, 11:40 »
Do obu. Jeśli chodzi o nauki biologiczne czuję się dość kompetentny. Trzymam się faktów.

74
Offtopic / Planeta Małp, a ewolucjoniści xD
« dnia: 2017-04-01, 11:36 »
A dlaczego Cię tak boli, że nasz przodek miałby być małpą (czymś co dzisiaj byśmy tak nazwali)? Tak bardzo różnimy się od zwierząt, że nie potrafisz sobie wyobrazić, że mieliśmy gdzieś wspólnego przodka? Polecam książkę:
https://pl.wikipedia.org/wiki/Homo_przypadkiem_sapiens
Poza niewątpliwą wartością naukową całkiem przyjemnie się czyta.

75
Offtopic / OTO POLSKA
« dnia: 2017-03-23, 17:49 »
Tak a propos Polski, ale nie odnośnie fatimskiej, zastanawiam się, czy gdzieś indziej na świecie jest tyle różnych matek boskich :P

76
Offtopic / OTO ZIEMIA
« dnia: 2017-03-21, 13:38 »
Macierewicz zgłosił Tuska do prokuratury... Zdrada dyplomatyczna. Chyba wolę się śmiać niż płakać.

77
Pytania i problemy / Problem z wycięciem.
« dnia: 2017-03-12, 15:19 »
Musisz nadać ścianie grubość. Wymodelować po prostu wnętrze i połączyć je z zewnętrzną ścianą.

78
Teczki grafików / Gizbor
« dnia: 2017-03-02, 00:29 »
Cytuj
Gothic z tego co wiem nie obsługuje mipmap(chociaż moge sie mylić)
Mylisz się.
@Gizbor
Globalny gradient jest do zastanowienia się, bo jeśli chcesz układać beczkę na boku to nie powinno go być raczej.
Z technicznych rzeczy, co związane jest własnie z mipmapami i paddingiem - tło daj mniej więcej takie jak reszta tekstury a nie czarne. Jeśli chodzi o teksturę to brakuje mi trochę highligstów - zarówno na drewnie jak i metalu.

79
Bitwy 3D / Bitwy - odrodzenie -ANNO DOMINI 2017
« dnia: 2017-02-25, 12:05 »
Nie sądzę żeby zebrało się chociaż kilka chętnych osób. Może niech zainteresowani napiszą coś tutaj, będziemy wiedzieli na czym stoimy.

80
Offtopic / O Biblii [wydzielone z "Oto Ziemia"]
« dnia: 2017-02-25, 11:59 »
Przepraszam, @Żelazko, ale fragment o wężach i o chorobach (sic!) psychicznych (nihililizm, hedonizm) to totalne bzdury :P.
Każdy ma swoje potrzeby duchowe, niech realizuje je jak chce, byleby nikomu nie robił krzywdy...

Strony: 1 2 3 [4] 5 6 ... 56
Do góry