Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Pokaż wątki - Jedairusz

Strony: 1 [2]
21
Gimp / Tekstura, ubiór cz. I
« dnia: 2009-02-04, 11:34 »
Jak Thoro napisał, właściwie bez sensu jest tworzenie tekstur na prawie 10-letnie modele z kiepskim mapowaniem, ale widzę że dużo osób jeszcze się w to bawi. Poza tym może coś się  z tego tutoriala może się przydać do tworzenia tekstur do nowszych gier...
Postanowiłem napisać tutorial na tworzenie tekstury ubrania. Nie będzie ona specjalnie dopracowana, ponieważ na porządny tutorial musiałbym poświęcić
kilka, jeśli nie kilkanaście godzin. Na początek bardzo mało skomplikowane spodnie i buty.

I
Potrzebne narzędzia:
Gimp (2.6)
3ds max (do podglądu naszej tekstury na modelu)

II
Wybrałem model ciężkiej zbroi cienia. (HUM_STTS_ARMOR)
Teraz tworzę nowy obraz w rozdzielczości 1024/1024.
Wklejam tam oryginalną teksturę i rozciągam do rozdzielczości mojego obrazu.
Robię to po to, by wiedzieć gdzie co "leży". Przy nowych modelach robimy najlepiej render Uvki.

III
Przygotuję materiał spodni.
http://cgtextures.com/texview2.php?id=3109...cdf14c27de00d73
Otwieram ten obraz w oddzielnym pliku.

http://cgtextures.com/texview2.php?id=3133...cdf14c27de00d73
Ten obraz również otwieram w oddzielnym pliku.
Kopiuję jego fragment i wklejam na nową warstwę w poprzednim obrazie z III pkt.
Tryb warstwy na twarde światło.
Później usuwam kolory z górnej warstw (Kolory/destruacja)
Widać to na screenie:
http://i42.tinypic.com/30vztya.jpg

Wyszedł trochę za jasny materiał. Przechodzę na dolną warstwę i modyfikuję (Kolory/Jasność i kontrast)
http://i44.tinypic.com/t5o9sg.jpg

Teraz łączymy warstwy (Warstwa/ Połącz w dół)
Poprawię jeszcze trochę kolory (Kolory/ odcień i nasycenie)
W zależności od tego na ile jest rozmyty obraz wyostrzam go.
(Filtry/Uwydatnianie/Wyostrzanie)


IV
Otwieramy plik z teksturą (ten w 1024/1024)
Wklejamy odpowiednio materiał na miejsce spodni.
screen: http://i40.tinypic.com/2rc0efc.jpg

Na warstwie nad materiałem spodni zaznaczamy odpowiedni obszar.
Ustawienia gradientu jak na screenie: http://i44.tinypic.com/21kmt15.jpg
Jeździmy w różnych kierunkach, aby uzyskać podobny efekt jak na screenie.
Tryb tej warstwy zmieniamy na pokrywanie (krycie na 50)
Łączymy warstwy Spodnie I i Spodnie 2.
Teraz używając wypalania i rozjaśniania (Shift+D) (pędzel circle fuzzy 19 skala w zależności od potrzeb) robię cienie między nogami.
http://i42.tinypic.com/mjzgh.jpg
Same spodnie na razie zostawiamy.

V
Próbujemy skompletować materiały na pasek.
http://cgtextures.com/texview2.php?id=2475...cdf14c27de00d73

Układamy materiał na nowej warstwie, zmieniamy odpowiednio rozmiar i układamy na miejscu starego pasa (aby dobrze to ustawić można wyłączyć na moment

widoczność warstwy Spodnie I (Okna/warstwy)
http://i39.tinypic.com/voyb9w.jpg
U mnie pas jest bardzo rozmyty, dlatego znów wyostrzanie (na poziomie 45)
Kolor pasa mnie nie zadowala, jest za bardzo nasycony. Używam narzędzia Odcień i nasycenie oraz Jasność i Kontrast, aby uzyskać efekt jak na screenie:
http://i40.tinypic.com/iwhjdw.jpg

Teraz cień. Na warstwie pas używamy narzędzia Filtry/Światło i cień/ rzucanie cienia.
http://i41.tinypic.com/2v94r6d.jpg

Sprzączka z tego zdjęcia:
http://cgtextures.com/texview2.php?id=1823...cdf14c27de00d73
Wycinamy wklejamy na nową warstwę, odpowiednio zeskalować.

Znów zabawa z kolorami, cień (przesunięcie X i Y: 2 krycie70 )
Wypalanie w odpowiednich miejscach i wyostrzanie warstwy ze sprzączką.
Wycinając fragment sprzączki układamy ćwieki na nowej warstwie
screen:
http://i39.tinypic.com/optn9v.jpg

VI
Zajmiemy się fragmentem poniżej spodni:
http://cgtextures.com/texview2.php?id=2729...cdf14c27de00d73
Przerabiamy ten obraz:
kolory, filtry ( np. nakładanie na płótno, gimpresjonista itp.) itp.
Dalej robimy cienie w odpowiednich miejscach (wypalanie)

VII
Fragment poniżej (w oryginale zapięcia do butów itp.)
screen:
http://i44.tinypic.com/25ap1es.jpg

http://cgtextures.com/texview2.php?id=1522...cdf14c27de00d73
Odpowiednie rozmieszczenie na nowej warstwie, zabawa z kolorami i ostrością, wypalanie, rozjaśnianie dla nabrania głębi.
Teraz zrobiłem coś takiego:
http://i42.tinypic.com/i69sgk.jpg
Jak nietrudno się domyślić skopiowałem fragment pasa i zmieniłem kolory, aby wyszło w miarę naturalnie.

VIII
Buty:
Materiał ten z pkt VII. Używamy rozjaśniania i wypalania, aby zrobić coś podobnego do oryginału:
Screen:
http://i44.tinypic.com/11hxc8m.jpg


Koniec częśći I
Póki co mam zrobione spodnie i buty.
Tekstura niedokończona: http://i42.tinypic.com/97pny1.png
Na modelu wygląda to tak: http://i41.tinypic.com/308hzqw.jpg
W razie jakiś nieścisłości pisać, (na szybko robiłem tutorial)
Kopiować jedynie za zgodą autora

22
Materiały / Pancerze
« dnia: 2008-08-20, 20:36 »
Pomyślałem, że warto zrobić coś dla rozwoju forum.

Ubranie tułacza:
Przygotowałem wersje na właściwie 2 modele:

model asc: Armor_Diego, czy w G1 Hum_SttS_Armor.asc - pancerz Diego
tekstura: http://i38.tinypic.com/2hyw70w.jpg
render: http://i36.tinypic.com/11glijp.jpg


model asc: Armor_VLK_H - ciężka obywatela
http://i37.tinypic.com/2uj6zrn.jpg - tekstura
render: http://i36.tinypic.com/2hcgjdt.jpg

Jakby linki wygasły, nieostro w grze wyglądało, jednym słowem jakby coś było nie tak, piszcie. :lol2:
Aha, w razie użycia w jakimś modzie napisać, że autorem danych tekstur jestem ja i że pochodzą one z forum themodders.org

Jakby co, to można znaleźć także na Wog-u
http://www.worldofgothic.de/modifikation/m...&fileID=424

23
Gimp / Flaga
« dnia: 2008-08-04, 21:20 »
Ostatnio w wielu layoutach i modach pojawia się potrzeba zrobienia jakiejś flagi, a to na miejskiej bramie w bramie miasta z modyfikacji, a to na jakieś elementy w stronie internetowej.
Na początku mówię, że nie lubię pisać tutoriali i nie za bardzo mi wychodzą ze względu na moje metody pracy: eksperymentowanie, wielokrotne zmiany już po zrobieniu np. połowy pracy itp.
W każdym razie postanowiłem opisać trochę operacji w programie graficznym, które pomogą w utworzeniu flagi. W niektórych miejscach słownictwo jest dość uproszczone i czasami używam różnych skrótów myślowych, więc kompletne żółtodzioby mogą mieć problem z niektórymi rzeczami.

Tutorial do GIMP'a w wersji 2.4 (czekam z niecierpliwością na 2.6 :P  )

POMOCE:
plik ze screenami podczas tworzenia, może się przydać w podglądaniu, czy praca dobrze idzie, zawarte są tam wszystkie rys. z pracy po kolei.
http://i33.tinypic.com/kcc615.jpg
tekstura płótna, może się przydać na flagę, lecz nie nie musi
http://i37.tinypic.com/spfxv8.jpg
przykładowy EFEKT: http://i33.tinypic.com/2cmmb77.jpg

Tworzymy nowy przeźroczysty obraz o wymiarach powiedzmy: 180/600
Teraz robimy prostokątne zaznaczenie, odejmujemy od zaznaczenia eliptycznym zaznaczeniem końcówkę, tak jak widać na rysunku 1.
Dalej: Zaznaczenie/Zniekształcenie obwodu lub odejmujemy  po trochu zaznaczeniem odręcznym, w każdym razie ma wyjść tak jak na rysunku 2
Wypełniamy kolorem, ja wybrałem akurat niebieski (515d9b)

Nowa warstwa, wypełniona czarnym.
Teraz narzędzie gradient czarno/biały, tryb: Różnica, kształt liniowy, krycie 100, okresowość brak, dithering włączony, nadpróbkowanie wyłączone.
Ma wyjść coś podobnego jak na rysunku 3. ustawiamy tryb tej drugiej warstwy na pokrywanie, krycie około 35

Kolejna warstwa, wypełniona jakimś odcieniem szarości
Jedno z kilku rozwiązań:
Filtry/ Artystyczne/ nakładanie na płótno
Filtry/ Artystyczne/przekształcenie w tkaninę
Filtry/ Artystyczne/GIMPresjonista (canvas, apply canvas, line-art itp.)
lub po po prostu materiał z neta z ładną, dopasowowaną fakturą np. ten z "POMOCE"
Tryb warstwy pokrywanie, krycie raczej duże, lub twarde światło (mniejsze krycie wtedy) efekt jak na rysunku 4
Te sposoby dadzą raczej płócienną wersję flagi, nad innymi materiałami typu atłas można kombinować

4-ta już warstwa, tym razem na przyciemnienia:
Na krawędziach flagi pędzlem "cirlce fuzzy 19" (ten "miękki) o skali  3 malujemy po trochu
Teraz zmniejszamy krycie do 30 i malujemy "przed krawędziami", tak aby wyglądało to jak na rysunku 5
Zmieniamy tryb warstwy na "Miękkie światło", krycie 80

5-ta warstwa, zadbamy o zagniecenia "poprzeczne"
Wypełniamy ją czarnym, ustawiamy  gradient czarno/biały, tryb: Różnica, kształt liniowy, krycie 100, okresowość brak, dithering włączony, nadpróbkowanie wyłączone.
Wycieramy bardzo miękką gumką (np. circle fuzzy 19 o dużej skali) środek flagi i zostawiamy po bokach zagniecenia, coś jak na 6 rysunku.
Tym razem chodzi nam o efekt podobny do tego na rysunku 6.
Ustawiamy tryb na pokrywanie, krycie ok. 75


6-ta warstwa na wzory w drugim kolorze:
Zaczynamy zabawę z zaznaczeniami i ścieżkami ustalone wzory wypełniamy 2-gim kolorem, który chcemy użyć do zabarwienia flagi.
Tryb tej warstwy ustawiamy na "Kolor" krycie wg. uznania, tak aby uzyskany kolor flagi nam się podobał. Mój efekt na screenie pod rysunkeim 1.
Na kolejnych warstwach możemy dodać np. herb dodatkowe ozdoby itp.

Efekt z dodatkowymi bajerami:  http://i33.tinypic.com/2cmmb77.jpg

Powiedzmy, że kopiować można, ale napisać że autorem jest Jedaith z themodders.org

PS: Jeśli dobrze pójdzie to pojawi się tu niedługo "tłumaczenie" na Photoshopa tegoż tutoriala...

24
Gimp / Tekstura szaty
« dnia: 2008-04-04, 17:23 »
Mój pierwszy tutorial.
Dotyczy tworzenia od zera tekstury szaty do Gothica. Zawiera sporo wskazówek i podpowiedzi...
Starałem się jak najmniej pracować na warstwach i nie komplikować pracy np. używając bardzo dużej ilości filtrów, tak aby zupełni początkujący graficy mogli z niego skorzystać, a także z czystego lenistwa  :P  (ile by było wtedy pisania? :blink:  )

MATERIAŁ I
1.Tworzymy nowy obraz (wymiary wys. 300 szer. 512, biały)
2. Filtry/renderowanie/chmury/jednolite chmury
              Ustawienia
Szczegóły 1
Ziarno losowości 0
Rozm. X  10
Rozm Y 1
Reszta odznaczona (turbulencje itp.)

2. Filtry/wykrywanie krawędzi/krawędź
Wybieramy Algorytm Kompas Prewitt, moc 2,5

3.Kolory/Odwrócenie wartości

4. Można troszeczkę (Filtry/rozmycie/rozmycie Gaussa), powiedzmy moc 2 X i Y

5.Kolory/barwienie
Ja ustawiłem sobie : 25/30/-55 (wychodzi brązowy)

6.Tworzymy nową warstwę (wymiary wys. 300 szer. 512, biały)

7.Filtry/artystyczne/GIMPresjonista/LineArt 2 (reszta ustawienia domyślne)

8. Filtry/artystyczne/GIMPresjonista/LineArt 2 (celowo powtórzyć!)

9. Okna dialogowe/warstwy
Tryb naszej warstwy , na której używaliśmy GIMPresjonisty ustawiamy na:
Tryb : Pokrywanie / Krycie: 50

10. Zapisujemy gdzieś plik
Efekt : textura1

MATERIAŁ 2
1.Tworzymy nowy obraz (wymiary wys. 200 szer. 512, biały)

2.Filtry/renderowanie/chmury/plazma
Ustawienia domyślne
3.Kolory/destruacja (jasność)

4.Filtry/artystyczne/GIMPresjonista/Feathers ustawienia domyślne oprócz (!) zakładki Ułożenie
Ustawienia powyższej zakładki:
Ułożenie - losowo
Kierunki 30
Rozciągłość kątów 360

5.Filtry/Artystyczne/Nakładanie na płótno
Ustawienia
Kierunek - obojętne
Głębia 2

6. Kolory/jasność i kontrast
jasność 40
kontrast 20

7. Zapisujemy plik
Efekt : textura2

MATERIAŁ 3
1.Tworzymy nowy obraz (wymiary wys. 50 szer. 512, biały)
1.Filtry/renderowanie/chmury/plazma
Ustawienia
Turbulencje 5

2.Filtry/zniekształcenia/wytłoczenie
Ustawienia
Wytłoczenie
30/45/1

3.Kolory/barwienie
Ustawienia
wg uznania
Efekt: textura3


Teraz pozostało nam poukładać dane elementy na teksturze i dodać jakieś ozdoby.
Dam kilka podpowiedzi co do tego:
Otwieramy gothicową teksturę szaty, na której modelu będziemy robić swoją
Tworzymy nowy obraz o wymiarach naszej tekstury (np. 512/512 przy ciężkiej szacie wody)
Mamy teraz wgląd  na starą (oryginalną teksturę) i tą którą tworzymy...
Zaczynamy od ułożenia głównego materiału (w moim przypadku MATERIAŁ 1)
Potem układamy pasy drugiego materiału.
Dodajemy szarfę (pas),sprzączkę od pasa
Teraz zaczynamy zabawę pędzlami
Przy krawędziach czegoś co jest "na wierzchu " np. pasa wypalamy jakimś pędzlem (np. Circle Fuzzy 11)
 to co jest pod spodem (materiał szaty)
Tworzymy nową warstwę na ozdoby (mogą być to litery jakiejś dziwnej czcionki , malowanie pędzlami
bazgrołki, płomienie (Filtry/renderowanie/natura/płomień)
Bawimy się z kryciem i trybami warstw
Dodajemy różne zabrudzenia pędzlami np. Galaxy big itp. jeśli używamy pędzla to stosunkowo małe krycie.

Cóż efekt u mnie wygląda tak:
Efekt: tekstura_całość
Rozłożenie na modelu (render z maxa) : screen

Nie jest to nic wielkiego, i ja sam robiłem lepsze, ale chcę pokazać, że nie jest aż tak trudno zrobić coś od zera a nie tylko sklejać...

Kopiować można, ale napiszcie kto był autorem

Strony: 1 [2]
Do góry