Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - Sawik

Strony: 1 ... 281 282 [283] 284
5641
Skrypty / Broń tylko na Wrzoda
« dnia: 2011-05-16, 14:52 »
Cos w skryptach zapewne pogadaj z czipem wrocil i znow pomaga zawsze pomaga wiec :ok:  :D  sorry za ortografie ale ze szkoly pisze :(

5642
Pisarstwo / Overgarden
« dnia: 2011-05-15, 23:43 »
Dobra koniec pracy na dzisiaj :lol:
Edit: Ups,jednego nie zauważyłem.
Graveir wiem że chcesz mu pomóc ale nie rób wszystkiego za niego niech sam szuka błędów które popełnił lub niech się wysili i zainstaluje coś co mu sprawdzi pisownię. Microsoft Word dla przykładu lub opera (przeglądarka taka dla niekumatych :lol:  )
A poza tym nie szkoda ci czasu by mu tak wszystko wytykać?? Czy sprawia ci to przyjemność?? :D  No offense of course :lol2:

5643
Pisarstwo / Overgarden
« dnia: 2011-05-15, 20:26 »
Nie jest tragicznie. Ale jeżeli chcesz to dalej prowadzić to pisz w programie który pisownie sprawdza, bo dużo się naśmiałem głównie z pisowni.(i akcji z pedziem :D  ) ode mnie masz propsa ale liczę na poprawę tego co zostało już wytknięte więc nie będę się powtarzał.

5644
Pytania i problemy / KrxImpExp-blender2.57
« dnia: 2011-05-11, 23:44 »
dzięki łapcie popsiaka :D  ale jeszcze pytanie .... czy w tej wersji blendera da się zmienić język ?:D  np na polski :D
Ludzie mówią że się da, ja tam opcji językowych nie znalazłem, lecz nie szukałem zbyt dokładnie ponieważ większość opcji jest po angielsku tak czy inaczej a ja z angielskim problemów nie mam, ale nawet jeżeli angielskiego nie znasz to można się nauczyć tylko co dana funkcja robi zamiast co znaczy.

5645
Pytania i problemy / Pierwszy model 3D
« dnia: 2011-05-11, 22:36 »
Nie. Temat bezpośrednio dotyczy moddingu goticzka.

Jest pytanie o plugin Kerrax, który istnieje tylko dla modderów goticzka.
Autor również pyta się o umieszczenie gotowego pliku w folderach goticzka.

Temat słusznie zajmuje miejsce w dziale GOTICZEK.
Mi się bardziej kojarzyło z 3D, mimo że było nawiązanie do Gothic#msg148272a jest to jednak grafika 3D ludzie którzy mogliby udzielić "fachowej" pomocy będą raczej w tamtym dziale się wypowiadać. Lecz masz rację temat dotyczy zarówno grafiki 3D jaki i problematyki w Moddingu Gothica.
O ile dobrze pamiętam udało mi się wyeksportować model korzystając z wbudowanej w blendera opcji eksportu do 3ds. Nie tym kerraxowym. Jednak nie jestem pewien, nie zajmuję się ani goticzkiem, ani Blenderem.
Też mi się to "udało" wcale to takie trudne nie jest. :D  jednak jest pewien problem ponieważ trzeba wyskalować model przed eksportem ponieważ eksport z blendera nie posiada opcji scale.

5646
Pytania i problemy / Prośba o teksturę
« dnia: 2011-05-11, 22:09 »
Już dawno udzieliłem pomocy dla Maximusa na PW ale postaniwołem napisać również w tym temacie więc inni też będą mogli skorzystać.

Sendspace lub Filesonic
Jest to paczka chyba wszystkich tekstur pustyni wyciągniętych z G3.
Mam nadzieję że komuś się przyda.

5647
Pytania i problemy / Pierwszy model 3D
« dnia: 2011-05-11, 21:11 »
Witam

Stworzyłem w Blenderze model 3D jaskini jednak nie mam pojęcia jak mam ją dodać do G2NK poszperałem na forum i w google jednak nie udało mi się znaleźć odpowiedzi. Czy do blendera też muszę zainstalować coś w stylu Kerraxa i zapisać model jako plik 3ds? Jak tak to w jakim folderze mam potem to wszystko umieścić?
To Karrax jest potrzebny do blendera jest odpowiednia do niego wersja.
      Co do dodawania jaskini to w blenderze można to dość łatwo zrobić przez import gotowego modelu oraz dołączenie go do modelu świata. Napiszę pokrótce jak to zrobić. Załaduj świat do gry lub wymodeluj własny oraz zaimportuj model jaskini. Wyskaluj go do odpowiednich rozmiarów oraz ustaw w gdzie ma się znajdować. Potem połącz modele (ctr+J w object mode) oraz vertexy(alt+m edit mode zaznaczając po jednym vertexie z jaskini i pagórka, góry czy czego tam chcesz) by uniknąć dziur. Potem aby użyć pliku z twoim przerobionym lub nowym światem w spacerze bądź w Gothic#msg148220u musisz wyeksportować go do pliku 3ds. Karrax plugin załatwi sprawę ale nie jestem pewien czy w 2.57 nie było przypadkiem możliwości i bez Karraxa potem zapisujesz to do folderu worlds.
Pamiętaj tylko by oteksturować model jaskini najlepiej w spacerze.

Trochę dziwne że nie znalazłeś odpowiedzi na forum ponieważ temat chyba był już poruszany chociaż nie jestem pewien czy chodziło dokładnie o jaskinie.

Edit: Temat powinien się raczej znaleźć w dziale o 3D. Więcej ludzi znających 3D tam zajrzy.

5648
Spacer / Tyci-pyci 3ds
« dnia: 2011-05-07, 21:53 »
Mam pytanie - jak zeskalować model 3ds, by był większy? Dodałem model i jest jakiś taki mały... Mniejszy od Kamienia, a to dom jest o_O
W  programie do 3D jeżeli używasz karaxa to wyskakuje okienko i tam w scale można zmienić wartość na jaką się chce ale polecam zachować umiar. :D  
W każdym razie tak jest w blenderze, ale nie powinno aż tak bardzo się różnić.

PS Widzę koledzy mnie ubiegli. :D

5649
Pytania i problemy / Blender-animowanie
« dnia: 2011-05-07, 15:34 »
widziałem ten tut 20 razy ale nie mogę się połapać bo blender 2.57 ma inny interface i inne sterowanie tak więc nic mi to nie mówi :/
hmm... ja też używam blender 2.57 i u mnie zadziałało wedle tego tutka więc nie wiem w czym problem a interface blendera jest łatwy w modyfikacji oraz zawsze można pobrać starszą wersję.

5650
Pytania i problemy / Blender-animowanie
« dnia: 2011-05-07, 15:03 »
Mam problem . Otóż zacząłem swoją pracę w blenderze ... wyciągnąłem jedną z animacji z g2nk , otworzyłem model asc potem wczytałem szkielet ... lecz nie znam się na blenderze i mam prośbę . Otóż proszę o instrukcję jak przygotować stanowisko pracy i o potrzebne mi skróty klawiszowe .... oraz jak przechodzić d następnej klatki i jak zapisać klatkę ... jestem jeszcze zielony więc ten tego  :lol:   ;p   aha i moja wersja blendera to 2.57.prosi bym o w miarę szybką i dobrą odpowiedź .
https://www.youtube.com/watch?v=-q4TExpx2-4
tu masz link do krótkiego tutoriala, gość tłumaczy podstawy animacji w blenderze

5651
Pytania i problemy / KrxImpExp-blender2.57
« dnia: 2011-05-05, 21:49 »
Otóż pobrałem dziś blendera 2.57 i KrxImpExp do niego ..... zainstalowałem go i to coś z trudną nazwą też ..... otwieram blendera .... daję importuj a tu nic .... zero asc :/
zainstalowałem to coś do folderu blendera czyli : C:\blenderFundacion\blender 2.57\ i tu :D  
Dlaczego to nie działa ?
Musisz jeszcze plugin aktywować w user preferences lub ustawieniach jesli masz po polsku. W zakładce add-ons znajdź import-export KrxImpExp i zaznacz kwadracik po prawej.

5652
takie małe OT do sawika
Weź do dłoni pierwszą lepszą książkę jaką masz pod ręką, nie ważne czy to będzie harlequin czy jakieś inne gówno, może być nawet Gazeta Wyborcza lub Super Ekspress albo Fakt jak wolisz, bo to nie oto mi chodzi, następnie otwórz ją na dowolnej stronie, zobaczysz w niej takie magiczne rzeczy jak znaki interpunkcyjne, w nawiasie specjalnie dla Ciebie zamieszczę kilka takich przykładowych znaków, oto one: ( . , - : ; ) - przyjrzyj się im dokładnie, bo zaraz napiszę Tobie pewną ciekawostkę dotyczącą tych znaków..... gotowy?..... Dobra nie trzymam Cię już w niepewności, skup się teraz, te w/w znaki interpunkcyjne stosuje się gdy budujemy zdanie wielokrotnie złożone w języku polskim.
Dobra przyjąłem do wiadomości stawiam znaki interpunkcyjne raczej rzadko, ale za me grzechy ciężko żałuje oraz postanawiam poprawę. :D

Ja do PB nic nie mam ,wręcz przeciwnie ,część to moi znajomi po zeszłorocznym Games Convention.
Tylko nie mów że są profesjonalistami .Równie dobrze ja jestem profesjonalistą ,bo tworzę ze znajomkami  RPG w UDK( i mamy już 1 level!).
Po prostu jak ktoś coś dobrze robi nie oznacza że jest ekspertem ,równie dobrze zapaleniec może zrobić to samo (o ile nie jest to słomiany zapał)
No to, żeby już się nie wykłócać uznajmy że PB profesjonalistami nie są ale, G1 i G2 wykonali profesjonalnie. :D  :D  :D

5653
Akurat do wymyślenia fabuły nie potrzeba jakichś wyuczonych skillsów.
Ja się nie zgodzę napisać fabułę może każdy to fakt ale nie każda fabuła przyciągnie chociaż na jakiś czas nie które są od początku głupie fabuła musi być przemyślana i ciekawa do tego potrzeba umiejętności chyba że basujemy na jakimś opowiadaniu,filmie,legendzie czy innym czasoumilaczu :D

5654
"Profejsonalistów z PB" :lol2:  :lol2:  :lol2:  :lol2:  :lol2:  :lol2:  :lol2:        
To że ktoś potrafi z teamem stworzyć dobrą grę nie znaczy że jest profesjonalistą .
Ether Fields to dobra gra ,a no cóż nie obrażając nikogo z tamtejszego teamu ,nie jest to profesjonalny zespół tylko grupa zapaleńców
co masz do PB ? zebrali ekipę i zrobili grę w 3d pamiętając o ograniczeniach w tamtych czasach gothic 1 miał premierę 15 marca 2001 to było prawie nie możliwe i napisali własny silnik który chyba większość ludzi się z tym zgodzi wliczając datę powstania jednym z najlepszych silników stworzonych kiedykolwiek ja osobiście bardzo lubię grafikę w gothic#msg146524u 1 i 2 w G3 jest już przedobrzona ładnie wygląda ale silnik pada jak mu się chce wracając pamięcią do czasów premiery G1 jedynym konkurentem gothica mógłby być jedynie Diablo II wydany trochę wcześniej (29 czerwca 2000) ale tam jest rzut izometryczny i postawione jest na fabułę oraz grywalność no właśnie wymyśliłbyś/ułożył taką fabułę?? No to proszę mi się PB nie czepiać bo w wspominkach was utopię. :D


Wracając do moda no to mamy zaokrągloną datę premiery (tylko mam nadzieję że nie będziecie przesuwać jej za bardzo jak to jest robione z Diablo III :facepalm:  jak dobrze pamiętam to gdzieś w okolicach premiery G3ZB zaczynali przenosić  teraz rzekomo sierpień/wrzesień)
czekam na tego bloga z nadzieją na nowe zrzuty ekranu jeszcze mam prośbę możesz jakoś bardziej określić w jaki sposób będziemy się uczyć magii? znaczy się kumam na razie że zamiast czaru snu jest kołysanka itp :D  ale jak będziemy się tego uczyć od nauczycieli czy kapliczki jak w G3 bo na skilltree jak w Arcanii to nawet nie liczę :lol:  :lol:  :lol:  jak możesz to wklej screen#msg146524a jak Bard czar rzuca no jak fabułę jako tako wyjaśnicie i wyłapiecie takie usterki jak ten paladyn to będzie ok oczywiście jeżeli nie będzie tajemniczej utraty danych z dysku jak to już bywało przy takich produkcjach ale mam nadzieję że będzie :ok:

5655
Pytania i problemy / Problem ze światem Gothica
« dnia: 2011-04-30, 07:42 »
Widzę nie bardzo ktoś udziela Ci jakieś pomocy więc ja ze swojej strony mogę zaproponować że sprawdzę twojego "moda" u siebie jak będzie działać to będziemy szukać winy w sprzęcie jak nie to w modzie. :D  
Jeżeli chcesz zatrzymać projekt w sekrecie to jeżeli jeszcze tego nie zrobiłeś sprawdź na drugim kompie uruchom go przez Gothic Starter znaczy się. :D

5656
Ja mam pytanie odnośnie jednego z filmów wstawionych na kanał gulaszwarriora dokładniej walka z arcyumarłym otóż w napisanej przez was fabule jest że magia runiczna została zniszczona przez Xardasa (jak to w G3 było opowiedziane) to się chwali  :ok:  ale na filmie na początku wtopa :facepalm:  paladyn wali magią a z tego co pamiętam w gothic 1 i 2 nie jestem pewien ale 3 i 4 chyba też, NPC nie mogą używać żadnych zwojów jest to niedociągnięcie z waszej strony czy macie jakieś usprawiedliwienie?

Mod zapowiada się ciekawie polecałbym tylko zmienić nazwę z Wrzoda na jakąś inną po pierwsze Wrzód został zabity przez kopaczy w czwartym (?) rozdziale Gothic 1 a po drugie ilu rodziców mogłoby okaleczyć swoje dzieci takim imieniem :lol:  chyba że to sam Lucyfer sklonował Wrzoda i wysłał na przekór ludziom i orkom.
Sojusz orków z ludźmi nie jest trudny do zaakceptowanie szczególnie po Gothic 3. Jednak nie jest on zupełnie zgodny z fabułą chyba że informację jaką dostajemy od Thorusa w Gothic 3 o podbiciu przez orków wyspy Khorinis oraz zniewoleniu lub zamordowaniu ludzi na wyspie uznamy za kłamstwo bądź powiemy że po wywiezieniu Thorusa i reszty orkowie zwrócili wolność dla ludzi by zyskać sprzymierzeńców w walce z demonami.

No mógłbym jeszcze sporo napisać ale nie będę wam fabuły ulepszał :D  bo przecież wy jesteście twórcami i możecie robić co wam się żywnie podoba :D .


Nie czytałem tematu od deski do deski i może pytania to były już zadane ale na kiedy mniej więcej planujecie premierę lub jakąś grywalną wersje (demo?) oraz czy ukażą się jeszcze jakieś filmiki pokazujące mod najlepiej jakieś ukazujące troszeczkę lokalizacji (film z screenshootami oglądałem ale chciałbym zobaczyć choć trochę więcej :D  )

No ładnie się rozpisałem teraz czekam na odpowiedź. :D

5657
Pytania i problemy / Problem z teksturowaniem
« dnia: 2011-04-28, 18:44 »
Też tak miałem: Zaznacz to rozmazane pole. Kliknij 2 razy na tą niebieską strzałeczkę wcześniej wybierając teksturkęi odnacz
Wielkie dzięki zadziałało nareszcie mogę zacząć teksturowanie świata.
Props leci :D

5658
Spacer / Pomocy! [Spacer 2.6 z G2NK]
« dnia: 2011-04-28, 03:52 »
Mam problem z klawiszologią. Obczaiłem już, że insert i te koło niego okręcają na wszystkie możliwe sposoby voba po naciśnięciu M. Klawisz A podnosi go... Ale KTÓRYM SIĘ OPUSZCZA?!
Podstawowo opuszczasz "Y" ale chyba będzie Ci wygodniej jak wciśniesz jednocześnie lewy shift oraz lewy control wtedy będziesz opuszczał klawiszem "Z"

5659
Pytania i problemy / Problem z teksturowaniem
« dnia: 2011-04-28, 02:40 »
Jakiego programu używasz do modelowania?
Używam Blender 2.57.
Ale chyba zacznę się uczyć obsługi jakiegoś innego bo mimo że blendera obczajam mam problem z modelami w nim wykonanymi.

5660
Pytania i problemy / Problem z teksturowaniem
« dnia: 2011-04-27, 18:28 »
Po prostu ją zeskaluj a nie przesuwaj robi się to klawiaturą numeryczną
A przesuwa się page upem page downem itp... nie tak jak powiedział ten pan wcześniej.
Robiłem i tak jestem początkujący ale nie zupełnie zielony, znów próbowałem i wcześniej i teraz nic mi to nie dało. :(
Zrobiłem mały test zniekształciłem jedną z poprawnie nałożonych tekstur i udało mi się osiągnąć taki sam efekt oraz go odwrócić ale tylko za pierwszym razem gdy spróbowałem tego na innym polygonie nie udało sie przywrócić do wcześniejszego stanu  :|

Strony: 1 ... 281 282 [283] 284
Do góry