Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - Ingvrath

Strony: [1]
1
Skrypty / Dialogi
« dnia: 2021-12-06, 07:58 »
Niestety ani spacer ani redefix w tej sytuacji nie pomógł, a szkoda bo narobiłem sobie już dużych nadziei. Czy ktoś ma jeszcze jakiś pomysł gdzie może tkwić problem? Jest to dziwne, bo nie są to dialogi tworzone przeze mnie, a zwyczajnie skopiowane dialogi z G1, lub przycięte fragmenty dialogów z G2.

2
Skrypty / Dialogi
« dnia: 2021-12-01, 21:11 »
Nie chcę tworzyć nowego tematu, więc zapytam w tym najbardziej ogólnym. Przepraszam za odgrzebanie dwuletniego trupa.

Podczas tworzenia dialogów, chciałem użyć kilku opcji dubbingowych z Gothic 1 w Gothic 2 NK. Niestety kwestie z G2 od innych postaci, u mojego nowo utworzonego NPC działają bez zarzutów, ale z Gothic 1 w ogóle się nie odtwarzają, a kwestia dialogowa jest przez NPC w ogóle pomijana.
Zaznaczam że przeniosłem plik .wav ze speech do speech i użyłem wywołania dubbingu w pliku dialogowym NPC.

Ciekawe jest, że jeśli zmienię nazwę zaimportowanego pliku z Gothic 1 na jakąkolwiek z Gothic 2 NK to wtedy plik ten działa i dubbing się odtwarza. Stąd moja teoria, że musi istnieć jeszcze jakiś jeden plik, w którym muszę dodać nazwy tych plików, aby gra je czytała. Tak jak jest to w przypadku dodania nowego NPC do pliku Gothic.src i Startup.d.

Czy ktoś ma podpowiedź jak sprawić by te dialogi działały? Będę bardzo wdzięczny za pomoc.

3
Ukończone modyfikacje / [G2NK] Siódmy Mag v1.0 PL
« dnia: 2021-11-22, 08:08 »
Obraz, który użyłem na startscreen miał właśnie taką rozdzielczość jaką życzy sobie Gothic. GoMan poinformował mnie, że takie mamy zasady gry. Kanału alfa w moim nie usuwałem.

Wykorzystałem zrobiony przez Ciebie obrazek i niestety, gra uruchamia się, ale modyfikacja w grze nie działa, ale tak jak napisałem wyżej, niestety problem dotyczy całej paczki. Nawet kiedy próbuję ją stworzyć jeszcze raz bez tych startscreenów i loading screenów. Po prostu wyszło raz i nie mogę tego za nic powtórzyć.

4
Ukończone modyfikacje / [G2NK] Siódmy Mag v1.0 PL
« dnia: 2021-11-19, 14:47 »
Paczka waży kilka mega. Mam teorię, że problem nie dotyczy jednak tego loadingu i startscreena, a leży gdzieś głębiej. Być może popełniam jakiś błąd podczas tworzenia paczki. Nie jestem w stanie stworzyć kolejnej, która by działała. Ta pierwsza była jakimś przypływem szczęścia.

5
Ukończone modyfikacje / [G2NK] Siódmy Mag v1.0 PL
« dnia: 2021-11-18, 19:06 »
Plik graficzny przerobiłem na plik .tga za pomocą GoMana, a następnie przemieliłem na .tex poprzez uruchomienie gry. I te skompilowane pliki wykorzystałem.

Plik .tga utworzyłem z rozszerzenia .bmp, ponieważ podczas użycia .png obrazek w grze był prawie cały różowy i przepełniony artefaktami.

Nie wiem właśnie co mogło pójść nie tak.


EDIT.:

Problem nie dotyczy tylko loading screenu, ale całej paczki. Nie wiem dlaczego pierwsze spakowanie obyło się bez problemów (to udostępnione w linku). Teraz każda próba ponownego spakowania paczki po wprowadzeniu niewielkich modyfikacji skutkuje niedziałającym modem.

6
Ukończone modyfikacje / [G2NK] Siódmy Mag v1.0 PL
« dnia: 2021-11-18, 18:12 »
Typ modyfikacji: Re-Texture, Re-Model
Platforma: Gothic 2 Noc Kruka
Aktualna wersja: 1.0 [18.11.2021]
Język: Polski
Autor: Ingvrath
________________________
OPIS MODYFIKACJI

Modyfikacja Siódmy Mag została stworzona przede wszystkim dla fanów Magów Ognia. Przy kolejnym podejściu do gry zastanowiłem się dlaczego Magowie Ognia jako jedna z trzech głównych gildii w Gothicu 2 dysponuje najmniejszą ilością pancerzy. Licząc Szatę Nowicjusza, która użyteczna jest tylko na etapie życia w klasztorze, Magowie mają tylko trzy pancerze, z czego dwa na normalny tok gry, to znaczy już po wyjściu z klasztoru. Strażnicy/Paladyni i Najemnicy/Łowcy Smoków otrzymują nowe pancerze w Górniczej Dolinie podczas pierwszej wizyty, tuż przed polowaniem na smoki i tuż przed wyruszeniem na Dwór Irdorath. Magowie są w tej kwestii ubodzy i otrzymują swój pancerz po ukończeniu Próby Ognia, a kolejny i ostatni przed walką ze smokami.

Jako fan Gothica i gatunku gier RPG, wiem że nowy wygląd bohatera, przez co rozumiem nowy pancerz i wyposażenie, oraz oglądanie konsekwencji naszych wyborów i dokonań jest tym co my gracze lubimy najbardziej.
Celem tej modyfikacji jest przede wszystkim jak najmniejsze zburzenie klimatu oryginalnego Gothica 2, przy jednoczesnej implementacji małych usprawnień, których brakowało mi podczas kolejnych podejść do tej gry, w szczególności w roli Maga Ognia.
Modyfikacja być może trochę ułatwia, przez dodanie lepszych pancerzy niż jest to przy oryginalnym podejściu do gry, ale to tylko niewielki efekt uboczny. Założeniem było właśnie połączenie wątku Magów Ognia z Gothic 1 i Gothic 2.

W intro Gothic 1 możemy zobaczyć Pyrokara w Zdobionej Szacie Ognia. Dobrze wiemy, że projekt szaty z Gothica 2 wtedy nie istniał, ale właśnie za pomocą tego moda, tego typu niedociągnięcia można wygodnie wytłumaczyć. Pyrokar był wtedy jeszcze członkiem Rady, ale być może jeszcze nie formalną głową klasztoru, gdzie ciągle wierzono że Xardas wydostanie się spod Magicznej Bariery i wróci na to miejsce.
Milten dzięki modyfikacji otrzymuje z powrotem swoją szatę z Gothica 1 (tylko teksturę, ponieważ model z G1 wydaje się być biedny i prosty przy modelu z G2). Co więcej właśnie w Górniczej Dolinie od Miltena możemy taką samą szatę zakupić, ponieważ zapewne ostała się jakaś w zamkowej świątyni.
Po przyjęciu w poczet Arcymagów otrzymujemy właśnie Zdobioną Szatę Ognia, a tą najlepszą Ciężką Szatę Maga Ognia otrzymujemy dopiero przed Dworem Irdorath.

Za pomocą małej zabawy dialogami udało mi się tak dopasować rozmowy, by sam zakup szat był udźwiękowiony.

Dodatkowo w modyfikacji funkcjonuje bardzo proste zadanie tekstowe. Pozwala nam ono przypomnieć sobie kim byliśmy w Gothicu 1 (wariant tylko dla Maga Ognia) i na tej podstawie prowadzić niewielkie i proste rozważania odnośnie poświęcenia swojego życia dla Innosa.
Screeny:
Spoiler

Lista nowości i zmian:
Nowe zbroje dla gracza:
  • Szata Ognia
  • Zdobiona Szata Ognia
  • Zmodyfikowane statystyki Ciężkiej Szaty Ognia
  • Ciężka Szata Ognia z kapturem
Spoiler
Statystyki Szat Magów Ognia po zainstalowaniu moda:


Nowe zbroje dla NPC:
  • Szata Maga Ognia z Kapturem - Isgaroth
  • Szata Ognia - Milten
  • Zdobiona Szata Ognia - Ulthar, Serpentes, Parlan, Karras
  • Ciężka Szata Ognia z Kapturem - Talamon

Inne:
  • Animacja chodzenia jak Mag po ukończeniu Próby Ognia
  • Ścieżka Dialogowa z Miltenem (zakup szaty)
  • Ścieżka Dialogowa z Pyrokarem (zakup szaty)
  • Zamiana nagrody za naprawę Oka Innosa od Pyrokara
  • Poprawiona tekstura Ciężkiej Szaty Ognia
  • Poprawiona tekstura Zdobionej Szaty Ognia
  • Poprawiona tekstura Szaty Ognia
  • Zmiana grafiki ekranu głównego + wczytywania - PROBLEM
  • QUEST pt. Siódmy Mag (szczegóły w spoilerze)
Spoiler
Siódmy Mag
Zadanie rozpoczynające się po otrzymaniu błogosławieństwa Innosa od Maga Ognia Darona w Khorinis.
Bohater ma możliwość przypomnieć sobie swoją przeszłość, a mianowicie przyjęcie przez Corristo do Kręgu Ognia.

Quest rozwija się po wstąpieniu do Klasztoru Magów Ognia i wraz z postępem fabularnym.

Quest kończy się tuż przed wypłynięciem na Dwór Irdorath. Po zakupieniu przez bohatera Ciężkiej Szaty Ognia od Pyrokara otrzymuje sugestię w dzienniku,
co należy zrobić by zakończyć zadanie, za co otrzymuje nagrodę w postaci Ciężkiej Szaty Ognia z Kapturem.

Wpisy do dziennika otrzymujemy po rozmowie z: Daronem, Parlanem, Miltenem i Pyrokarem.


Tekstury i modele szat użytych przeze mnie w modzie nie są mojego autorstwa.


__________________________________________________________________________________________

Opis planów i problemów - wołanie o pomoc:

Modyfikacja nie spełnia moich finałowych oczekiwań, ale postanowiłem ją już udostępnić z kilku powodów.
Po pierwsze, możliwe że w przypadku grywalnej modyfikacji chętniej ktoś pomoże mi rozwiązać moje problemy.
Po drugie, zawsze trafi się ktoś, kto przetestuje razem ze mną modyfikacje, co ułatwi jej optymalizację i naprawę
błędów. Do rzeczy, odnośnie problemów:


Spoiler
1. Nie działająca grafika MENU + Wczytywania.
Stworzenie paczki moda za pomocą GothicVDFS okazało się dosyć łatwe i przy stworzeniu jej pierwszej wersji, którą tutaj udostępniłem wszystko poszło bez problemu. Wystarczyło niestety tylko, że dodałem skompilowane tekstury startscreen i loading i cała modyfikacja przestała działać. Jeżeli ktoś miałby pomysł, lub w ogóle chciał podjąć dyskusję, będę wdzięczny.

2. Uboga zmiana Szaty Ognia.
W przypadku zakupu Szaty Ognia w modyfikacji mimo wszystko możemy odczuwać pewien niedosyt. Różnica jest marginalna, ponieważ szata różni się tylko teksturą usuwając płomienie i dodając srebrny otok na rękawie. Początkowym założeniem było z mojej strony dodanie szaty z kapturem dla tego wariantu. Chciałbym to zrobić, ale niestety model z kapturem, który wyciągnąłem w formacie mdm z modyfikacji L'Hiver nie pozwala mi zmienić tekstury, ponieważ używa on domyślnej tekstury Szaty Maga Ognia, a ponadto sam kaptur w tym modzie wygląda źle i mało wiarygodnie. Chciałbym uczynić tę szatę ciekawą dla oka, tak by gracz czuł satysfakcję po jej zakupie.

3. Słaba tekstura Szaty Maga Ognia.
Zrealizowane/niezaimplementowane.

4. Dopracowanie questa Siódmy Mag.
Zrealizowane/niezaimplementowane.

5. Animacja stania jak Mag (jak w Gothic 1).

6. Dodatkowy quest + przerobienie przysięgi Ognia.
 Inaczej rozegrana scena po ukończeniu Próby Ognia.

7. Jeszcze jeden quest nawiązujący do Gothic 3 (być może wycofam się z tego).

7
Ukończone modyfikacje / [G2NK] L'Hiver Edition v1.1u PL
« dnia: 2021-11-16, 09:27 »
Ok, poradziłem sobie i faktycznie, taka forma użycia szaty jak gotowego moda działa jak najbardziej. Szkoda natomiast, że nie jest ona podatna już na modyfikację nawet tekstury.

Jeżeli ktoś jednak dysponuje plikami szaty z kapturem, byłbym bardzo wdzięczny.

8
Ukończone modyfikacje / [G2NK] L'Hiver Edition v1.1u PL
« dnia: 2021-11-16, 09:03 »
Tak właśnie zrobiłem, ale dysponując .mdm nie za bardzo potrafię sobie z nim dalej poradzić. To znaczy spróbowałem wrzucić go do podfolderu _compiled w Anims, równolegle dodając skrypt szaty, ale taki zabieg wywala błędy. Nie wiem też jak podłożyć/zamienić teksturę takiego .mdm-a, bo w plikach nie mogę jej znaleźć, a bez pliku .asc nie wiem nawet jak sprawdzić podłożoną nazwę .tga. Chyba że wszystko jest bardziej proste niż myślę, a ja komplikuje na siłę.

9
Ukończone modyfikacje / [G2NK] L'Hiver Edition v1.1u PL
« dnia: 2021-11-16, 08:30 »
Czy istnieje możliwość, lub ktoś w ogóle dysponuje wyciągniętymi plikami Szat Magów Ognia i Wody w wersji z kapturami? Próbowałem wydłubać szaty za pomocą GothicVDFS i Sourcer, ale ten drugi wyrzuca mi błąd. Bardzo zależy mi na zdobyciu szat z kapturami, są bardzo dobrze zrobione.

10
Pytania i problemy / Szata Maga z Kapturem
« dnia: 2021-11-15, 13:02 »
Cześć,

Bardzo zależy mi na zdobyciu plików do Szat Magów z kapturami. Widziałem takie modele w L'Hiver, GTR 1.7.1 czy Gothic_2_Plus. Potrafię wyciągnąć taki gotowy pancerz z moda i wykorzystać go w formacie .mdm, ale mi zależy na pliku .asc, tak by można było samemu zbudować go od nowa, z własną teksturą. Widziałem różne warianty kapturów, ładniejszych i nieco mniej atrakcyjnych, dlatego bardzo zależało by mi w ogóle na jakimś systemie do wyciągania takich plików z gotowych modów, ale z braku takiej możliwości byłbym ogromnie wdzięczny za udostępnienie gotowych szat z kapturem.

Czy jest jakiś sposób by je zdobyć? Jakaś baza plików ze zbrojami? Albo jakiś sposób jak plik .mdm przerobić na .asc bez większych problemów? Próbowałem wykorzystać program Gothic Sourcer, ale przy próbie dekompilacji pliku HUMANS.MSB pojawia się błąd "File T_RUNL_2_RUN.MAN" not found or corrupted. Problem dotyczy niestety każdej paczki modów. Innego pomysłu po prostu nie mam.

Strony: [1]
Do góry