Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - Woad

Strony: [1] 2 3 ... 5
1
Faktycznie, zapisywanie ownera nie działa po wczytaniu gry.

Ja to mam wszystko zrobione w jednej funkcji, eksperymentowałem tylko z kilkoma wariantami.

Chyba będę musiał zrobić jakąś kolekcję tych itemów, containerów i liczby. Chociaż nie jest to duży problem. Możemy uznać, że jeśli coś komuś wrzuciliśmy do prywatnej skrzyni i minął jakiś czas, to ten przedmiot należy już do niego.

EDIT:

Nie chciało mi się bawić w robienie tych kolekcji, przynajmniej na razie. Po prostu jeśli ktoś odłoży itemy o równej wartości, to kara jest z niego zdejmowana, bo trackuję łączną wartość kradzionych dóbr. Istnieje szansa, że ktoś nakradnie złotych talerz, a pooddaje miecze, ale trudno. W sumie co do wartości okradana osoba i tak musi wyjść na 0, więc nie jest tak źle.

2
To prawda, chociaż mogę zrobić, że odstawienie przedmiotu na miejsce w przypadku już istniejącej "kary" do czyjejś prywatnej skrzyni nam tą karę cofnie, bo trackuję łączną wartość itemów. Mógłbym też trzymać ich listę. Wtedy problemem pozostanie to, że gracz może sobie poprzekładać itemy do różnych prywatnych skrzyń po mieście i nie będzie ukarany.

Jeszcze pokombinuję nad różnymi rozwiązaniami. Generalnie i tak karam gracza tylko za ruszanie skrzyń przy których ktoś nazwałby go złodziejem.

Problem z EDITa rozwiązałem callując oCItemContainer::GetTransferCount. Uciążliwa rzecz, bo zwracany short, więc musiałem się trochę pobawić stosem, żeby to ściągnąć, ale w końcu się udało i liczy sumę w złocie poprawnie nawet przy przyspieszonym transferze.

Jak ktoś ma jakieś sugestie, to śmiało. Od strony technicznej jest to raczej ogarnięte.

EDIT:

Albo wsadzanym do skrzyń itemom ustawię ownera na hero. Przy kradzieży będę sprawdzał, czy przypadkiem ownerem itemu nie jest już gracz. Nie wiem, czy wypali, ale zaraz sprawdzę. Teoretycznie nie powinno naliczać ani kradzieży dwa razy ani wsadzonych itemów jako kradzież.

EDIT2:

Dobra, wszystko działa i to nawet elegancko. W momencie wkładania przez nas itemów do skrzyni PC_Hero staje się ich ownerem. Wtedy wyciągając nasz item z obcego kufra nie jesteśmy już złodziejem. Podobnie zrobiłem z ciuchami od Lobarta. Będziemy mogli wyjąć ubranie ze skrzyni po zakupie, ale nic więcej.

Równie dobrze mógłbym zrobić, że podnosząc itemy od razu jesteśmy już ich ownerem, ale musiałbym lekko przebudować kilka rzeczy. To się zobaczy. Dzięki za sugestię.

3
Skrypty / Hookowanie wzięcia przedmiotu z oCMobContainer
« dnia: 2021-05-31, 16:16 »
Hej Wszystkim,

Mam mały problem, z którym pewnie prędzej czy później sobie poradzę, ale może ktoś akurat ma większe doświadczenie albo robił coś podobnego. Szukałem tego pobieżnie, ale informacje są tak porozrzucane, że ciężko znaleźć gotowe rozwiązanie na forach.

Robię z użyciem LeGo i Ikarusa system, w którym wszechwiedzący Innos ocenia nasze czyny. I nie jak jakiś tam NPC, tylko widzi nawet to, czego nikt inny nie będzie w stanie dostrzec. W skrócie - globalnie. Podobne systemy są na pewno w innych modach.

Mam praktycznie wszystko gotowe - morderstwa npc i kradzieże vobów, z wyjątkiem jednej rzeczy - kradzieży ze skrzyń. Zdefiniowałem już condition, który będzie sprawdzał, czy dany oCMobContainer jest przez kogoś posiadany i nawet w celu debugowania podświetlam ich nazwy na czerwono. Wszystko śmiga.

Problemem jest to, że ni jak nie mogę znaleźć dobrej funkcji do zhookowania. Kombinowałem z oboma oCMobContainer::Remove i oCMobContainer::Insert i jeszcze parę innych, ale w ogóle się nie triggerują z tego co widzę podczas zwykłego wyciągania przedmiotu. Myślałem, że coś nie tak robię podczas hookowania, że jest gdzieś problem w kodzie, ale wszystko wskazuje na to, że używane przeze mnie funkcje po prostu się akurat wtedy nie wywołują. Żadne debugi na ekranie, nic nie przechodzi, a ten sam kod podpięty do DoTakeVob daje zadowalajace rezultaty.

To próbki hooków, które nic mi nie dają. Oczywiście zostały umieszczone w init itp.

func void Hook_oCMobContainer__Remove()
{
const int oCMobContainer__Remove = 7495808; //0x0726080
HookEngineF (oCMobContainer__Remove, 10, EVT_MobContainerRemove);
};

func void Hook_oCMobContainer__Remove()
{
const int oCMobContainer__Remove = 7495664; //0x0725FF0
HookEngineF (oCMobContainer__Remove, 6, EVT_MobContainerRemove);

};

Ma ktoś jakiś pomysł, co warto by zhookować? Potrzebuję na pewno dostępu do oCItem i oCMobContainer. Dostęp do podnoszącego oCNpc byłby na duży plus.

EDIT:

Dobra, sprawa częściowo rozwiązana. Chyba do zamknięcia. Jakby ktoś był ciekawy, to użyłem oCItemContainer::Remove. Wada jest taka, że nie miałem w ten sposób dostępu do oCMobContainer. Ominąłem to pobierając focus gracza jako container.

Jedynym problemem jest teraz tylko to, że przy przyspieszonym zabieraniu funkcja Remove jest wywoływana mniejszą liczbę razy i jak przytrzymamy mysz, to źle oblicza wartość skradzionych dóbr, bo przerzuca kilka itemów na raz. Poszukam, czy da się temu zaradzić.

4
Skrypty / [G2NK] Quickloot zdejmuje zbroje z NPC
« dnia: 2021-05-30, 14:34 »
To może w ramach debugowania wyświetl na ekran kategorie podniesionych itemów podczas podnoszenia. Wtedy zobaczysz, czy problem jest z kategorią podniesionej zbroi, czy z kodem.

5
@tedddy_bear Tylko wiesz, na starszej wersji nie miałem tego, wszystko było dobrze widoczne. Kajma coś mówił, że ten błąd został naprawiony, więc może to kwestia wersji z 05.05

6
@tedddy_bear A to może dlatego, że mam ją wyłączoną. Ale to jest niegrywalne, bo moby zaczynam widzieć dopiero, jak już mnie atakują. Dopiero wtedy się "pojawiają".

7
Czy wie ktoś, dlaczego na nowych terenach za farmą Onara mam krytycznie niski zasięg widzenia i żółte niebo? Nigdzie indziej nie mam tego problemu, ale w ten sposób nie da się grać w tamtych rejonach.

8
Ukończone modyfikacje / [G2NK] L'Hiver Edition v1.1u PL
« dnia: 2019-06-24, 17:13 »
Też mam pytanie co do kowalstwa. Ktoś poza Haradem uczy podstaw? Czy jak zostałem czeladnikiem u Bospera, to już nie mogę liczyć na cokolwiek związanego z kowadłem?

EDIT:
Dobra, rozumiem, że po dołączeniu do gildii. Chyba rozwiązane.

9
Ukończone modyfikacje / [G2NK] L'Hiver Edition v1.1u PL
« dnia: 2019-06-24, 12:44 »
Jest szansa, że naprawicie błąd ze smażeniem całego mięsa? Jeśli to zrobimy, to potwory nawet po wczytaniu save'a nie będą nas atakować. Obstawiam, że to problem polskiej wersji, bo to tu dodano opcję smażenia wszystkiego na raz.

10
@kamiss90 Obrażenia są takie małe, bo potwory mają duże odporności na broń białą. A że obrażenia minimalne wynoszą 5, to tyle zadawałeś. Jak tylko przebijesz się przez próg "pancerza" potwora, to obrażenia zaczną szybko rosnąć. Po prostu musisz mieć lepszą broń albo lepsze staty. Na początek zacznij walczyć z pochodnią, sporo ci da.

11
@JDOrka Ja ci polecam zagrać na Slash&Craft. Może to niepopularna opinia, ale dzięki temu nie będziesz się musiał przejmować rozwojem postaci. Na początku normalnie będziesz walczył czym popadnie, a od 2 rozdziału już w większości zabijał magią i bez problemu z grą sobie poradzisz. Jak zobaczysz, jakie staty były ci potrzebne do przejścia gry, to najwyżej zagrasz sobie ponownie po Gothicowemu.

12
@Sorfarius Możesz eliksirem mgły, ja to zrobiłem przemianą. Mgłę możesz zdobyć z któregoś z zadań opiekunów ciemności. Zwoje otwierania zamków jakie pamiętam to u Xardasa i jeden gdzieś na klifie obok portu, gdybyśmy chcieli wbić do Khorinis od strony morza.

13
hmm jak pokonam kamiennego golema? jakies rady? muszę zdobyć serce oraz jajo pełzacza o ile się nie mylę jest tam gdzie wcześniej była próba ognia język jest u lutero więc luzik

Serce golema masz w skrzyni w innej odnodze jaskini niż królowa pełzaczy obok piramidy. A u królowej będzie też jajo. W skrzyni obok królowej będzie młotek Tarakota.

14
@Subuki Ostrzenia nauczy cię też pomocnik Benneta. Grabarz czasami bywa na cmentarzu, czasami też śpi w gospodzie.

15
@tedddy_bear U mnie działa normalnie klawiszem Print Screen.

16
Ktoś już obejrzał ostatnie zmiany? Dali coś ciekawego do świata? Słyszałem tylko o Wieży Mgieł i zmienionym sanktuarium Innosa.

17
@Darant Jak masz napisy po rosyjsku w interfejsie, to nie wgrałeś nowego pliku ast albo jego pliku spolszczającego. Na poziomie Gothic możesz sobie wszystko skonfigurować pod łatwy albo trudny, a Koszmar jest już ustalony.

18
@ZdzislawPetarda Przeniesiony do jaskini.

19
@BAc Jeśli jesteś strażnikiem miejskim, to jeszcze da się to naprawić.

20
Nie wiem, czy to błąd spolszczenia, czy nie, ale w aktualnej wersji występuje. W zadaniu z czarnym wilkiem od Isgarotha nie musimy zabijać czarnego wilka. Od razu możemy powiedzieć, że go zabiliśmy i zadanie zalicza, a wilk dalej sobie będzie tam stał.

Strony: [1] 2 3 ... 5
Do góry