Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - UrizielX

Strony: [1] 2 3
1
Kurczę to nawet 16 letni ja próbował się uczyć skryptów, Spacera, a nawet modelowania w Blenderze (7 lat temu!), by chociaż ZACZĄĆ robić moda, a nie walnąć "mam super pomysł, a teraz potrzebuję ludzi by mi go zrobili". Wtedy też byłem na etapie "NAJLEPSZY MOD DO GOTHICA", ale nie wstawiałem postów na fora, tylko próbowałem coś upichcić sam. Nie wyszło, bo jak to u nastolatków bywa, był to słomiany zapał i wolałem grać w Gothica niż go modować.

To musi być troll. Musi. W przeciwnym wypadku tracę zgniłe resztki wiary w ludzkość.

2
Banda Quentina / Problemy z zadaniami
« dnia: 2021-03-14, 21:58 »
Ja zaś chciałbym się dowiedzieć jak wykonać zadanie "Wsparcie dla Quentina". W Opuszczonej Kopalni wszystko wyczyszczone, strony z pamiętnika zebrane, rejestr wydobycia jest, ale Jarvis przed Kopalnią nic mi nie mówi. W ogóle nikt nic mi nie mówi, mogę oddać Kamień nekromanty do Corristo i nic, zadanie stoi.

3
Ukończone modyfikacje / [G2NK] Gothic 2 Plus
« dnia: 2020-10-26, 16:00 »
Gothic 2 Plus sugerował mi usprawnienia podstawowej wersji gry, tymczasem dostaję popłuczyny po L'Hiverach czy Returnach. Jak zobaczyłem 20 nowych pancerzy i modele z wyżej wymienionych modyfikacji to od razu stwierdziłem, że nie warto się modyfikacją interesować. Te modele i tekstury po prostu nie pasują do reszty gry, a tarcze uważam za zbędny bajer, który powinien być opcjonalny. Szkoda.

4
Gry / Seria Dark Souls
« dnia: 2020-07-21, 14:30 »
Ja zaś mogę się pochwalić, że jako pierwsze Soulsy przeszedłem część trzecią, przynajmniej podstawkę z AoA, TRC zostawiam sobie na później, troszkę zmęczenie samą grą, a i chciałem najpierw ograć DS1, bo TRC to podobno masa smaczków z pierwszych Soulsów właśnie.
Generalnie DS3 było przyjemne i nie stanowiło wielkiego problemu. Większość bossów zaciukałem za pierwszym, albo drugim razem, choć zdarzyli się tacy, co zabili mnie troszkę więcej razy (NK, Friede [w drugiej fazie dodam], Lorian i Lothric). Jako że nie lubię patrzeć na poradniki, mój build na początku był typowym "na siłę", z tarczą i Broadswordem, potem przerzuciłem się na Refined Lothric Knight Sword pakując punkty na równi w STR i DEX. Przy takim Pontiffie nauczyłem się w końcu parowania, co też mocno pomogło w grze, zapewne bez tej umiejętności byłoby trudniej, w szczególności z takim Pontiffem właśnie czy Champion Gundyrem. Jeśli chodzi o zbroję to latałem sobie w tym, co mi się podobało, ale po zdobyciu Faraama głównie w tej. Niestety (a może na szczęście?) to gra, w której zbroja pomaga nieznacznie, więc jeśli jesteś dobry, to możesz równie dobrze latać nawet nago.
Potem zabrałem się za jedynkę i po doświadczeniu zdobytym w DS3, gra była jeszcze prostsza. Jedyny problem jaki miałem, to o wiele większy nacisk na obciążenie postaci, przez co całą grę jechałem na Ring of FaP i Havela, żeby mieć chociaż mid-rolla. Nie był to jakiś wielki problem, ale gra przez to wydaje się jeszcze mniej dynamiczna, bo i tak już taka jest. Jedynie Manus, Artorias, Kalameet czy Gwyn dają podobne wyzwanie/dynamizm co większość bossów w DS3, ale biorąc pod uwagę taką "ociężałość i toporność" postaci i systemu walki, są bardziej wymagający niż być powinni, jeśli zjadłeś zęby na trójce. Ogólnie jednak gra bardziej do mnie przemówiła, więcej jest eksploracji, dialogów (ciekawych w szczególności), fajnych historii czy lokacji. No i sam klimat. Grę ukończyłem oczywiście ponownie z tarczą, a że parowanie jest łatwiejsze niż w DS3, to wiele rodzajów przeciwników jest niczym więcej niż niuansem. Broń to halabarda +15 przy "środkowym końcu", tak jak w DS3 postarałem się pakować w STR i DEX po równo, mimo że dopiero przy końcówce się to udało, bo wracając do gry, widać było że wcześniej próbowałem pójść w czystą siłę.
No i teraz zostało mi DS2, od którego zacząłem. Ogólnie kolejność to: 30h w DS2, 30h w DS3, 30h w DS1, dokańczam DS3 z AoA, ostatnio dokańczam DS1 i teraz wracam do DS2.
Wrażenia raczej mniej pozytywne niż przy pierwszym kontakcie. Z tego co widzę leciałem ponownie czysto w siłę, a że DEX mam naprawdę mało, to już będę tak leciał dalej. Gra nie jest trudna jako tako z moim specyficznym sposobem grania (czyli powoli, wyciągając wrogów pojedynczo jeśli się da i sprawdzając jakie mają ataki, choć DS2 lubi rzucić w ciebie następną 3 wrogów z tyłka jak już walczysz z jednym). Mam jednak wrażenie z tyłu głowy, że czegoś po prostu brakuje. Co nie znaczy, że bawię się źle, po prostu.. Inaczej, takie mam wrażenie.

5
Banda Quentina / Problemy z zadaniami
« dnia: 2020-06-04, 06:41 »
Witam, mam problem z zadaniem "Zaginiony szpieg Gor Na Lin". Chciałbym się w końcu dowiedzieć, czy to zadanie jest ostro pobugowane i da się to jakoś obejść, czy dać sobie z nim spokój. Otóż wszystkie dialogi do niego wymagane są, mam herbatkę w ekwipunku, ale koleś się nie rusza z karczmy. W dodatku mogłem pogadać z Senyanem po raz drugi. Mazin dał odpowiednie info, są wpisy w dzienniku. Zepsuło się czy da się naprawić? Zapasowego save'a nie ma (10h temu nie liczę).

6
Offtopic / OTO POLSKA
« dnia: 2020-05-03, 15:05 »
Śmierć CDA była nieunikniona, w kwietniu, maju, pod koniec roku... I tak by umarli, od dawna się na to zanosiło.

7
Offtopic / Gothic Srekłel - Zapomniana Kontynuacja
« dnia: 2020-04-19, 00:44 »
Cytuj
Prosiłeś i byłeś najwiekszym atencjuszem na czacie. W ogóle to dlaczego ogladasz streamerów 20 letniej gry?  Rozumiem Psimek , że  wolisz siedzieć u streamerow jak przechodzą trzydziesty raz gothica albo grają w '' przygody Martina '' xD
Nie chcę nic mówić, ale

Cytuj
Ale co to za ad personam? Co cie obchodzi co ogladam i co robie w wolnym czasie?
Kolega mógłby użyć twojego poprzedniego postu.  :lol2:

8
Projekty zawieszone i porzucone / Gothic ll NK: Addon
« dnia: 2020-04-18, 02:12 »
Przede wszystkim to co mi się najbardziej rzuca w oczy po przejrzeniu forum, to to, że przed zapowiedzią autor założył wiele tematów w dziale "Pytania i problemy", wiele z nich o rzeczach wręcz trywialnych, które 16 letni ja był w stanie ogarnąć czytając błędy, które wyskakiwały.
I rozumiem, że jest początkującym i sam to podkreśla, ale zapowiedź moda, który w założeniach niczym się nie wyróżnia, a wręcz powiela schemat stosowany przez lata nie napawa optymizmem. Niestety modding rozwinął się tak bardzo, że zapowiedź o "niczym" nie będzie filtrowana przez okulary "bo jestem początkujący". Proponuję następnym razem doprowadzić moda prawie do końca, podkreślić czym będzie (praktyką w tym przypadku) i uświadomić sobie, że najprawdopodobniej nie będzie dobrze przyjęty. Bo z tych tematów, które wyczytałem, to takie rzeczy dodawał do gry 16 letni ja kiedy jeszcze moddingiem Gothica się jarał, a i tak żadna zapowiedź czy mod nie wyszedł.

9
Offtopic / Studia
« dnia: 2020-04-09, 02:11 »
Polska edukacja to żart. Nie bez powodu jesteśmy na szarym końcu w jakichkolwiek rankingach uczelni na świecie. I tylko parę w Polsce ma jakąś renomę i próbuje uczyć.

Sam jestem w tym momencie po rzuceniu w pizdu filologii angielskiej, na którą poszedłem, bo dorośli klasycznie mówili "znajdziesz pracę po studiach". Gówno a nie pracę, a już na pewno nie po takich. Papierek dla papierka, "może się przydać"... Po technikum informatycznym też miała być praca, wszystkie egzaminy zdane, dodatkowe kursy porobione i co? I przykro mi, ale jeśli w moim mieście nie ma pracy dla informatyka, to co mi dają te papiery... To znaczy jest - programista - a niestety moje technikum ani mnie nie nauczyło, ani nawet nie zachęciło do nauki tegoż - ale tutaj potrzebne są studia i najlepiej doświadczenie. Informatyka w moim mieście to też żart, mam dwóch znajomych co je rzucili, a trzeciego który zalicza wszystko na minimum dla papierka i sam nie poleca.
Generalnie jedyne co mi dały te studia to depresja i stany lękowe, sam nie wiem z jakiego powodu. Zbliżając się pewnego dnia do uczelni czułem obrzydzenie i przygnębienie, które się pogłębiało kiedy tam przebywałem. A najgorsze jest to, że wiem że bym wszystko zdał, gdybym się pomęczył... Tylko po co?

10
Offtopic / Jebać pis
« dnia: 2020-04-09, 02:03 »
I będzie jebał jeszcze długo, bo nie sądzę, żeby wybory w tym roku dały nam inny wynik. 500+ i inne gówna robią swoje, młodzi wyjeżdżają bo państwo ich jebie, zostają stare baby, a ci nie patrzą ile im się zabiera, tylko ile im się "daje" w teorii. A wiele głosuje na PiS z przyzwyczajenia. I w taki sposób państwo dalej jebie młodych, którzy dalej będą wyjeżdżać...
Nadal uważam, że potrzebna jest nam nowa krew, jakieś świeże podejście. Dopóki w Polsce będzie walka PiS vs PO, a reszta to będzie margines, nic się nie zmieni.

11
Gry / Gothic Remake
« dnia: 2020-03-01, 20:52 »
Oby też nie brali ZA BARDZO zdania takich ludzi jak Werewolf, bo tacy plusują rzeczy, które kompletnie do Gothica nie pasują i w Teaserze sprawiają, że wystarczy zabrać tytuł "Gothic" i może to równie dobrze być jakiś losowy, niskobudżetowy RPG.

12
Gry / Gothic Remake
« dnia: 2019-12-31, 02:19 »
Demko ograne i cóż...

Przede wszystkim to co rzuca się w oczy, to że nie jest to podejście do "remake'u" Gothica, a "rebootu". I to jest mój główny zarzut w stosunku do całości - zbyt wiele jest tutaj nowej "interpretacji" twórców, aniżeli faktycznego poszanowania materiału źródłowego.
Na początek postacie. Żadna z tutaj przedstawionych nie przypomina - ani wyglądem, ani charakterem - te z oryginalnego Gothica. A już chyba najbardziej oberwał Bezimienny - nie jest to, jak pisze @Werewolf, "po prostu człowiek", wręcz przeciwnie - to jakiś wymoczek rodem z filmów superbohaterskich pokroju Spider-mana. "Najgorsze więzienie na świecie", no prośba, kto w około-średniowiecznych czasach by tak powiedział? W dodatku po minucie przebywania tam?
Samo intro nie jest wcale lepsze. Nie ma ikonicznego prowadzenia nad urwisko, nie ma wyroku, nie ma Pyrokara, który daje bohaterowi list i tym samym nadaje temu jakieś znaczenie, bo w końcu będzie mógł wybrać sobie nagrodę, jakiej tylko zapragnie. Nie, tutaj po prostu losowy strażnik daje ci list, nie tłumaczy dlaczego i po co, a i sam fakt tego, że Bezimienny jest więźniem... Nie istnieje. Nawet jego fatałaszki są zbyt "czyste" jak na kolejnego skazańca, jakby dosłownie był szpiegiem "wywiadu Myrtany", zsyłanym do Kolonii. Gdzie strażnicy, gdzie "Witamy w Kolonii" z pięścią w twarz? Tutaj tego nie ma, za to mamy wejście rodem ze Szklanej pułapki, czy innych Szybkich i wybuchowych.
Później zaś "Diego" - bo nie jestem w stanie nazwać go TYM Diegiem - ratuje go przed byciem pożartym przez... Zębacze. Na początku gry. Pomijam fakt, że kompletnie Zębaczy nie przypominają, co jest powtarzającym się motywem całego dema, ale tak niebezpieczne stworzenia, które do tej pory były zarezerwowane na jakąś połowę gry (w G1 i G2/G2NK), radośnie hasają sobie nie tylko na samym początku rozgrywki - bo potem mamy okazję jednego nawet ubić - ale w pobliżu Miejsca Wymiany. Ciekawą robotę odwalają ci strażnicy, zezwalając takim bestiom się tam pałętać.
Same lokacje są całkiem w porządku. O ile wydaje mi się, że Miejsce Wymiany dostało trochę zbyt odjechany lifting - naprawdę, port w Novigradzie w trzecim Wieśku może mu co najwyżej buty lizać - to reszta w miarę dobrze odwzorowana im dalej idziemy. A rozbudowanie ich o dodatkowe tereny? No kurła, tutaj z @Werewolf mogę się zgodzić, czułem się jak dziecko eksplorując znów nowe tereny.
I co do samych nowych rzeczy - jestem jak najbardziej na tak, o ile nie koliduje to z podstawową zawartością. Jasne, przyda się gdzieniegdzie lifting starych dialogów i zadań, bo wiele było niesatysfakcjonujących, szczególnie już po dołączeniu do jakiegoś obozu. Jednak całkowita zmiana zadań i dialogów to lekka przesada, tym bardziej że pod tym względem demo przedstawiło żałośnie niski poziom - żadnej postaci nie polubiłem, a wręcz wszystkie oprócz Bloodwyna (no, poza tym że w sumie to spoko ziomek z niego teraz, tylko na sekundę musi przypomnieć, że jednak jest silniejszy) mnie irytowały, na tyle że chętnie bym im przyłożył, a samego Bezimiennego zrzucił z urwiska.
Nowe zadania raczej do wybitnych nie należą i nie chciałbym ich zobaczyć w pełnej wersji - szczególnie wspomnianej przez @Dennerks walki ze strażnikiem. Przez dłuższy czas walka z jakimkolwiek kopaczem to prawie samobójstwo, nie mówiąc o strażniku - rannym czy nie. Któremu też chciałem przyłożyć zaraz po tym jak go oszczędziłem, tak na marginesie. Jedynie drugi etap ze znalezieniem skrzynki był całkiem przyjemny, ale to pewnie dlatego, że wiązał się z eksploracją nowych terenów.
No i... Tutorial. W Gothicu. Nie chodzi mi już o te wyskakujące okienka, które przerywają grę, ale całe zadanie z Diego to jeden wielki tutorial, w którym nie czujesz się, jakby Diego faktycznie dawał ci wybór - nie, on jest twoim mentorem, to widać od początku, a by dotrzeć do Starego Obozu MUSISZ z nim iść. Innej opcji po prostu nie ma. Z tym też wiąże się oczywiście kolejne zadanie, które tak pasuje do początków skazańca w kolonii, jak pięść do nosa. Co tam, zabij grupkę wilków, parę ścierwojadów i zębacza, nie ma sprawy. A na koniec i tak jesteś "świeżakiem", co to musi udowodnić swoją wartość. W G1 po zabiciu zębacza chyba od razu by się mianowali strażnikiem, gdybyś ledwo co się tam znalazł. W takim tempie spodziewam się po trzech godzinach radosnego ubijania Cieniostworów, bo co tam, jak szaleć to szaleć.
Z tym też wiąże się system walki i jest to naprawdę przyjemny element dema. Naprawdę fajnie się walczyło, była satysfakcja, jednak... Nie pasuje to do dynamicznego RPG, jakim jest Gothic, czy do jakiegokolwiek dynamicznego RPG. Walka z trzema wilkami na raz to była katorga, ten system po prostu nie działa z grupą przeciwników, nawet jeśli 1v1 jest naprawdę przyjemny.
Przyznam za to, że widok na Stary Obóz pod koniec i ta muzyka tytułowa w tle sprawiła, że moje serduszko zabiło mocniej. Może dlatego, że to najbliższe Gothicowi co mnie spotkało po tych dwóch godzinach gry. Co do samej muzyki, to oprócz tego jednego momentu, coś tam brzdąkało w tle, ale nic co by zapadało w pamięć. Może poza utworem w trakcie walki, który nawiasem mówiąc, bardziej przypominał mi jakiegoś Wiedźmina.

Generalnie zrozumienia materiału źródłowego jest tutaj zero, to nie jest "remake" Gothica - to czysty reboot, zapożyczający jednie uniwersum. Praktycznie wszystko jest tutaj zbudowane od zera i po swojemu. Gdyby nie znany tytuł gry i imiona, mógłbym to wziąć za kolejnego RPG od jakiegoś mało znanego studia. Nic się tu nie wybija (a przynajmniej nie pozytywnie). Wszystko jest średnie, poprawne, bo po prostu działa, tworzy w miarę spójną całość.
Problem polega chyba na tym, że sami twórcy nie wiedzą, do kogo chcą tym celować. Z jednej strony wzięli znany tytuł, wiedząc (i to na pewno), że fani od lat chcą remake'u. Z drugiej strony boją się, że tych będzie zbyt mało, by projekt się zwrócił - i mają po części rację - i chcą stworzyć coś kompletnie nowego, próbując zachęcić nowych graczy. Kolejnym problemem jednak jest to, że w początkowych napisach zarzekają się, iż chcą przywrócić kultowego Gothica i zapoznać go z nowymi graczami właśnie - ale modyfikując grę całkowicie (czyli ponownie - fabuła, postaci, dialogi) nie zapoznają ich z Gothiciem, tylko co najwyżej z jego uniwersum, a to też częściowo.
Jestem jak najbardziej za remakiem, ale tylko jeśli odwzorują główną historię oraz postacie prawie 1:1 (bo jak już wspomniałem, tu i ówdzie przyda się trochę poprawek) i dodadzą coś od siebie. Bo to niewiarygodna okazja, by Kolonię wypełnić nową zawartością, której tak brakowało od 3 rozdziału, gdzie Dolina staje się prawie pusta pod tym względem. I tak jestem wdzięczny, że coś w tym kierunku robią, no i mamy ankietę - to jakiś start.

13
Ukończone modyfikacje / [G2NK] Die Garde/Gwardia PL
« dnia: 2019-03-17, 20:56 »
W modzie widać sporo niedoróbek, a szkoda, bo prezentuje się nieźle od strony fabularnej.
1. Widać, że dobór tekstur jest zły. W wielu miejscach jest kontrast starych tekstur z G1, czyli o niższej rozdzielczości, a zaraz obok z G2. Rozumiem, że zamysłem było stworzenie klimatu G1, ale wolałbym tekstury i voby tylko z tej części. Poza tym, na samym początku po wejściu na górę da się przeniknąć przez kopiec rudy i mam problem z wodospadem przy zniszczonym moście kawałek dalej. Nie dość, że wygląda jakby wypływał z litej skały, to jeszcze woda w rzece nie płynie - tekstura użyta do zrobienia jej, jest "tą stojącą", przez co rzeka sprawia wrażenie jakby miała się napełniać, ale tak się nie dzieje.
2. Ilość i wykorzystanie vobów jest złe. Już na samym początku gry przy pierwszej rozmowie, gra przy skupieniu perspektywy na strażniku klatkuje i to wyraźnie widać, za to gdy przechodzi ona na bohatera, FPSy wracają do normy. Nie wiem czy to wina zbyt dużej ilości vobów, czy ich złego ustawienia, ale w tych bardziej gęstych rejonach klatki spadają na łeb na szyję.
3. Dialogi (pominę jakość samego skryptu, bo być może z biegiem czasu będzie lepiej). Nie wiem jakim cudem ktoś był w stanie pomyśleć, albo po prostu tak zepsuć skrypty, że po wybraniu opcji dialogowej i jej zakończeniu, automatycznie kończy się rozmowa, pomimo tego, że tych opcji dialogowych jest więcej. W rezultacie gdy mamy 5 opcji do wyboru, musimy 5 razy wchodzić w interakcję z NPC.
A to tylko pierwsze 5 minut z modem.

14
Mod z tego co widzę jest ostro pobugowany, w szczególności jeśli chodzi o zadania. Sporo z nich nie da się ukończyć, jeśli dialogi odbędą się w złej kolejności, inne się blokują już na starcie, jeśli zabiliśmy bądź znaleźliśmy coś przed rozpoczęciem zadania. Przykładem niech będzie zadanie "Zbuntowani kopacze", bo jeśli są to rozbójnicy nad rzeką, niedaleko Cavalorna i na ziemiach Orków, to w tym momencie nie mogę wykonać zdania, gdyż zabiłem ich zanim Blizna zlecił mi zadanie.

15
Gry / ELEX
« dnia: 2017-10-21, 19:04 »
Po pięciu godzinach spędzonych z Elexem, mogę tylko powiedzieć, że jest zajebisty i jednocześnie widać sporo błędów. Jednak tak wciąga, że zapominam o karabinach kontra łukach i innym tego typu bzdurom.
Ale żeby nie było, to co najbardziej irytuje to system walki, poziom trudności i dialogi. System walki został o tyle dziwnie zrobiony, że wytrzymałość pozwalająca na wyprowadzanie ciosów wygląda jakby działała tylko na nas i w dodatku niezwykle irytuje. Generalnie często dobre kombo jest przerwane bo "brak wytrzymałości", a do tego nie dasz z tego samego powodu rady zrobić uniku i obskakujesz przysłowiowy wpier*ol. I tutaj też ukazuje się poziom trudności. Praktycznie każdy zwierzaczek, nawet taki, którego mamy na jedno dobrze wyprowadzone kombo, jednym-dwoma ciosami potrafi nam zjechać połowę HP. Eksploracja jest przez to mocno ograniczona, ale mam nadzieję, że po zdobyciu jako takiego pancerza będę miał większą swobodę. Do tego czasu pozostaje partyzantka z łukiem.
Jeśli chodzi o dialogi to raczej kwestia tłumaczenia. Generalnie fajnie się słucha większości i czuć podobny Gothicowy klimat, ale czasem postacie mówią (niczym w drugim Risenie) co innego niż to, co jest napisane. Ale to w zasadzie tyle.
Ogólnie bardzo dobrze mi się gra i naprawdę da się wsiąknąć.

16
Forum / Postulaty
« dnia: 2017-07-10, 08:40 »
level na forum
Do tego odznaki, karty kolekcjonerskie i gabloty xD

No ale jak inaczej ma działać procentowy system propsów xD

17
Sprzęt, oprogramowanie / Przejściówka MOLEX ---> SATA
« dnia: 2017-07-09, 13:21 »
Proponuję po prostu przejść się do sklepu typowo komputerowego, ceny niższe a i zapytać się można, spokojnie doradzą.

18
Forum / Postulaty
« dnia: 2017-07-09, 11:55 »
W sumie procentowe propsy + level na forum, minusy czy tam warny odejmują od levla i wiesz czy ktoś jest pomocny czy nie xd

19
Pytania i problemy / Blender zmniejsza model
« dnia: 2016-09-13, 08:25 »
Do modelowania w Blenderze warto zaimportować sobie model poglądowy z Kerrax Import/Export, żebyś mógł sobie spokojnie skalować. Blender automatycznie nie skaluje modeli do gier.

20
Witam.

Wczoraj zacząłem zabawę z Blenderem. Zacząłem tworzyć ścieżkę, więc utworzyłem Mesh-Plane, dałem mu teksturę i postanowiłem wydłużyć jedną z krawędzi. I tu pojawia się problem, bo tekstura nieprzyjemnie się rozciąga i zamiast dróżki mam kolorowe paski. Wie ktoś jak to naprawić? Używam Blendera 2.66.

Strony: [1] 2 3
Do góry