Witam, w nawiązaniu do poprzedniego tematu:
http://themodders.org/index.php?topic=23100.msg1172970#msg1172970 rozpoczynam nowy wątek.
P01- Unreal Engine 4 powered cRPG - kontynuacja Project Gothic
Z wielką radością nasza grupa chciała by zaprezentować postępy prac nad nową grą budowaną w oparciu o nowoczesny silnik graficzny : Unreal Engine 4.
"PO1R" ( nazwa robocza ) nawiązuje bezpośrednio do projektu "Project Gothic" realizowanego przez moddera Zagłoba i jest jego rozwinięciem, zdecydowaliśmy się jednak obudować projekt praktycznie od podstaw, tak aby dokładnie odpowiadał naszym oczekiwaniom.
Silnik Unreal Engine 4.6 został wybrany z wielu przyczyn, jednak główną przyczyną zmiany silnika były duże ograniczenia Creation Engine ( zasilającego Skyrima ) , które wyszły na światło dzienne w trakcie pracy nad projektem. Obejście wspomnianych ograniczeń wymagałoby ogromnego nakładu prac programistów, co okazało się nieopłacalne pod względem czasowym.
Wraz ze zmianą silnika graficznego, pomysł na stworzenie "Total Conversion" przemienił się w działania mające na celu zbudowanie autonomicznej gry w klimacie Gothic. Ułomność Creation Engine wynikała z jego konstrukcji - miało być to rozbudowane narzędzie dla amatorów, którzy za pomocą gotowych i dostępnych z poziomu edytora nielicznych skryptów będą mogli w pewnym stopniu zmodyfikować działanie silnika Creation Engine, niestety w trakcie czasu możliwości te okazały się dla nas niewystarczające. Przy nowym Unreal Engine 4 takie ryzyko nie występuje, nie ma tu z góry narzuconych blokad i jest to bardzo zaawansowane narzędzie stworzone specjalnie by umożliwić zbudowanie dowolnego rodzaju gry. Prace nad P01R trwają na razie od dwóch miesięcy, jednak w najbliższym czasie planujemy przeprowadzić nabór do grupy, aby przyspieszyć tempo.
Tworzenie gry ( jak zresztą doskonale wiecie ) jest procesem żmudnym i wieloetapowym, ale liczymy że wiele godzin naszej pracy spędzonych przed monitorem przyniesie w końcu efekt w postaci klimatycznej, wciągającej i dającej dużo frajdy "oldshoolowej" gry.
Niestety z powodu praw autorskich do marki akcja gry nie będzie mogła się dziać w uniwersum Gothic , jednakże tworząc nasz produkt od samego początku inspirujemy się oryginalną serią.
Chcielibyśmy przedstawić Wam rozwiązania, którymi będzie cechował się nasz projekt PO1R ( nazwa robocza ):
* klasyczna mechanika rozgrywki cRPG w stylu "od zera do bohatera"
* brak skalowania trudności świata do lvlu naszej postaci, to będzie prawdziwe RPG, nie produkt dla 8-śmiolatków
* ciekawa, zaskakująca i nieliniowa fabuła
* świat gry podobnych rozmiarów do tego z Gothic3, wypełniony po brzegi questami, przeciwnikami, loot'em i ciekawostkami, każda lokacja na mapie będzie opowiadać graczowi własną historię
* wysokiej klasy grafika 3d nie odbiegająca od dzisiejszych standardów
* zaawansowane, destruktywne otoczenie ( mogące służyć także walce z przeciwnikami ) dzięki fizyce działającej w oparciu o Nvidia PhysX 3.3
* realistyczne animacje tworzone w oparciu o oprogramowanie motion-capture
* randomowy wygląd świata przy każdym rozpoczęciu gry od nowa ( np. tam gdzie poprzednim razem stały potwory z levelem 1 np. ścierwojady teraz będą inne potwory z levelem 1 np. kretoszczury itp. ) a zawartość skrzyń z ekwipunkiem zmieni się. Gra nie będzie nudziła tym samym układem przy każdym jej rozpoczęciu.
*Trzy rodzaje kamery:
-klasyczna, trzecioosobowa
-kamera trzecioosobowa "akcji" ( aka Lords of Fallen )
-Kamera z oczu postaci bez widocznych rąk i reszty ciała
-Realistyczna kamera z oczy postaci, czyli widzimy swoje dłonie, łokcie, kolana itp. w momecie, gdy spojrzymy w dół. Planujemy także dodać opcjonalny widok z hełmów, np. po założeniu hełmu z osłoną twarzy poczujemy się jak prawdziwy wojownik, czyli będziemy widzieć naprawdę mało ) .
* Bagienne środki "odurzające" znane z pierwszych odsłon "serii"
* wsparcie dla Occulusa Rift oraz innych googli Virtual Reality.
* spanie w łóżkach, jedzenie, pieczenie mięsa oraz wiele innych nawiązań do klasycznej serii.
Nasza gra powstaje na zasadach projektu komercyjnego. Pod koniec roku ruszymy ze zbiórką finansów na rozwój projektu, jeśli zbiórka powiedzie się, wtedy zatrudnimy profesjonalistów do dalszego rozwoju projektu. Jeśli zbiórka się nie powiedzie, ukończymy grę własnymi siłami.
Liczymy na wasze wsparcie w projekcie. Jeżeli znacie się na projektowaniu gier ( grafika 2D, 3D, animacje, scenariusz, level designing - zgłoście się do nas ). Jesteśmy pełni nadziei, że pomimo kilku zmian w naszym projekcie stworzymy z tego dobrą grę! Pod koniec 2015 roku planujemy wydać grywalne demo z w pełni gotowym i działającym kodem gry, pragniemy zaoferować wam wersję rozwojową P01R już w końcówce 2015 roku na zasadzie "wczesnego dostępu" STEAM.
Pozdrawiamy
AKTUALIZACJA 21 MARCA 2015
Pracę nad naszą grą nadal trwają, mieliśmy trochę problemów ze stabilnością edytora, jednak 3 dni temu wyszliśmy na prostą i obecnie pracę na projektem idą pełną parą.
Obecny status:
Etap 1: ( trwające )
-Prace nad konstrukcją demo mapy świata
Etap 2: ( trwające )
-Bazowe funkcję kodu służące zaimplementowaniu systemu ekwipunku i systemu grabieży [ loot ]
( wykonane, w przygotowaniu do wprowadzenia do silnika )
-Bazowe funkcję kodu służące zaimplementowaniu systemu statystyk bohatera i npc - zdrowie, obrażenia, mana, system doświadczenia i poziomowania ( wykonane, obecnie w przygotowaniu do wprowadzenia do silnika )
-Bazowe funkcje kodu służące zaimplementowaniu systemu czarów ( wykonane, obecnie w przygotowaniu do wprowadzenia do silnika )
NOWE SCREENY DEMONSTRUJĄCE GRAFIKĘ ZNAJDUJĄ SIĘ NA STRONIE CZWARTEJ TEMATU
[/size]