Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Pokaż wątki - Sawik

Strony: [1] 2 3 4
1
Platforma .NET / Różnica pomiędzy Abstract a Virtual
« dnia: 2016-04-05, 00:09 »
Ostatnio znajduję coraz więcej wolnego czasu dlatego powoli wracam do programowania żeby go sobie czymś wypełnić.
Generalnie do tej pory jak muł bawiłem się w pisanie tysięcy wyjątków i wielokrotne edytowanie kodu z przed paru miesięcy w celu dodania kolejnego wyjątku, w większości wypadków powinny pomóc mi metody virtual/abstract, jednak mam lekki problem z wyobrażeniem sobie sytuacji w której kiedykolwiek chciałbym użyć abstract.

Załóżmy że mam dwie klasy:
Wersja virtual
public class BaseClass
{
public void SayHello()
{
print("Hello");
}


public void SayGoodbye ()
{
print("Goodbye");
}


}
public class DerivedClass : BaseClass
{
public new void SayHello()
{

print("Hi There");
}


public new void SayGoodbye()
{
base.SayGoodbye();
EndProgram(); // Raczej oczywiste, ale - metoda kończąca program
}
}
wersja abstract
public abstract class BaseClass
{
public void SayHello()
{
print("Hello");
}


public abstract void SayGoodbye ();

}
public class DerivedClass : BaseClass
{
public new void SayHello()
{
print("Hi There");
}


public override void SayGoodbye()
{
print("Goodbye");
}
}
 


Nie rozumiem dlaczego chciałbym pozbawiać się podstawowej definicji metody biorąc pod uwagę fakt że używając virtual otrzymuję to samo, jednocześnie zachowując możliwość wywołania wersji bazowej, czyli nie muszę pisać części wspólnych ponownie. Jeżeli klasy dziedziczące nie miałyby cech wspólnych dlaczego chciałbym tę metodę deklarować w klasie podstawowej?

2
Jak w temacie, jeszcze w sierpniu Gothic 1&2 przechodzi na opensource, takie informacje ktoś rozsyła i powołuje się na mnie, przez co mam lekki spam na GG.
Nic o tym  nie wiem, dlatego nie piszcie do mnie w tej sprawie.
A ten kto to rozsyła niech się cmoknie tam gdzie słońce nie dochodzi.

3
Grafika 3D / ZBrush darmowe brushe
« dnia: 2015-08-13, 23:09 »
Ostatnio raz w czas na fejsie wyskakują mi różne brushe, pomyślałem że na forum przyda się parę odnośników do nich. Kto chce niech się dołącza, zaczynam z jednym linkiem bo akurat teraz mi wyskoczył, później dodam więcej:
Mecha Brushes
Marble Damage

4
Offtopic / Aliexpress - ciekawe zakupy internetowe
« dnia: 2015-06-22, 12:51 »
Aliexpress
Bezpieczne to? Są jedyną stroną (no i AliBaba która jest pochodną) sprzedającą touch digitizery do Ainoli. Tylko opinie nie są zbyt pochlebne.

5
Offtopic / Oto Nauka
« dnia: 2015-05-20, 23:55 »
Zakładam temat bo któryś raz odpisywałem w temacie zupełnie do tego nieprzeznaczonym, a po co skoro parę osób na forum lubi powymieniać swoje teorie na różne naukowe tematy, dlatego skoro mamy temat chociażby o historii, to czemu miałoby nie być i o ogólnie pojętej nauce?

pogłębiać efekt cieplarniany (lol).
Że co? Oficjalnie zakończony, rozpoczynamy trzydzieści pięć lat z globalnym oziębieniem.




http://naukaoklimacie.pl/fakty-i-mity/mit-nadchodzi-globalne-ochlodzenie-77
Popatrz na trendy w okresach maunder minimum, dalton minimum i obecnych, chodzi o aktywność słońca w dużej mierze określanej poprzez plamy solarne (ciemne plamy na słońcu spowodowane polem magnetycznym), słońce ostatnio (gdzie ostatnio oznacza parę lat) bardzo dziwnie się zachowuje.
Oczywiście może to być spowodowane obecną fazą cykliczną i na chwilę obecną nie ma jednoznacznych przekazów, jednak coraz więcej wskazuje że zbliża się "mała epoka lodowcowa" (Mini/Little Ice Age).
Oczywiście nie jest to wyłącznie moja opinia, spotkałem się z nią czytając o Johnie L. Caseyu, który ma powiązania z Białym Domem i jest konsultantem NASA, jeden z najlepszych amerykańskich badaczy zmian klimatu. Część innych badaczy się z nim zgadza, natomiast reszta podchodzi do tego dość sceptycznie, jednak zaznaczając że jest ku temu możliwość.
Jest on też założycielem GCAP, w wolnym tłumaczeniu "Projekt uświadomienia o globalnym oziębieniu".

List Johna L. Caseya do Obamy:
Cytuj
President Barack H. Obama
The White House
1600 Pennsylvania Ave. NW
Washington, D.C.  20500

April 28, 2014

SUBJECT: Request to Prepare the USA for Dangerous Cold Climate.

Dear Mr. President,
                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                        Good morning.
             
This letter is sent to you as a heartfelt request that you take immediate action to ensure that the United States of America is fully prepared for the historic, potentially dangerous, new cold climate that has begun.
This request is backed up by research over the past decades into the causes of climate change along with the real status of the Earth’s climate. Key findings of that research are provided here in a partial list of what is either widely accepted or can be easily validated:
1. The past period of global warming, a natural phenomenon produced primarily by the Sun, has ended. We have now had over seventeen years without any effective growth in global atmospheric temperatures in the troposphere. Ironically, this means that for the majority of the time the international community has been dealing with global warming, there wasn’t any! It is therefore important to accept that global warming has ended. There is no global warming!
2. The Earth is actually cooling and has been for years.The world’s oceans have been cooling for eleven years as has the atmosphere for most of that time. Of the twenty-four climate parameters monitored by the Space and Science Research Corporation (SSRC) and recorded in its quarterly Global Climate Status Report (GCSR), eighteen of them show global cooling as the dominant trend. The remaining six are expected to convert to ‘cooling’ status within the next five years. Sea levels have already started to drop where some ocean areas are getting colder. The SSRC has predicted a global sea level reduction lasting thirty years to begin at any time between this year and the 2020’s. If these trends change, the SSRC will be the first to report it. However, based on actual global temperatures and the most reliable climate models, there is only one conclusion to be made about the Earth’s current climate status – a new cold climate has arrived!
3. If this new cold epoch proceeds as past episodes (roughly 200 and 400 years ago), we should expect to see substantial global crop damage, social and political upheaval, and loss of life. These ill-effects are expected to start soon and last at least three decades. We have little time left to prepare. Respected Russian scientists have even gone so far as to say a new “Little Ice Age” will start this year! This means the advancing cold climate is a serious threat to our people!
4. The new cold climate is being brought to the Earth by a repeating 206 year cycle of the Sun. I independently discovered this cycle and announced it in 2007. Though many other researchers have discovered this cycle or predicted a coming cold climate, they have been ignored. The cold phase of this two-century-long cycle is produced by the Sun making dramatic reductions in the energy by which it warms the planet. This Sun-driven cold period is called a “solar hibernation,” by the SSRC. It is important to note that NASA, the US Air Force, and the National Solar Observatory have confirmed the on-going decline in solar activity. This has happened as I predicted. It is also necessary to know that this natural, repeating, and ominous change in the Sun is unstoppable!
5. Research related to these solar hibernations, also shows they occur concurrently with the most destructive earthquakes and volcanic eruptions, the latter of which can add dramatically to an already colder climate.
In addition, I believe African Americans, other minorities, and the poor will suffer the most because of the new cold era and your climate policies. This assertion is supported by the fact that a large percentage of these citizens are largely dependent on the US government for food, which we will start to run short of as the cold starts to damage crops. This means as a result of your climate policies, they may be both unprepared and unable to get food routinely during the worst years of the coming cold climate. Further, your climate policies include making energy costs “skyrocket” to quote you. These energy cost increases will hit minorities and the poor the most.
In summary, the lives of many Americans may be in jeopardy as a consequence of the arrival of the new cold climate, your continued support for the flawed, unreliable manmade global warming theory, and your lack of action to prepare the United States for the next climate change.
Regardless of your stated belief in “accelerating” global warming, (something that does not exist), as President of the United States, you still remain fully responsible and accountable for the welfare of our approximately 317 million citizens.
You therefore deserve to receive this genuine warning about the new cold climate if nothing else, for the record.
Sincerely,
John L. Casey
President

Oczywiście skoro mówimy o 206 letnim cyklu, nie możemy mieć stuprocentowej pewności, jednak osobiście uważam że warto przynajmniej rozważyć taką opcję.
Osobiście nie wierzę w propagandę medialną że mamy zimniejsze zimy z powodu globalnego ocieplenia, to się kupy nie trzyma, dlatego bardziej jestem skłonny uwierzyć Johnowi.
Dodatkowo, jeżeli prześledzimy ostatnie wydarzenia na skali globalnej, zauważymy że ostatnio jest również coraz więcej erupcji wulkanów. Od 1980 do 2008 było odnotowanych 140 erupcji wulkanów (od jednej do dwunastu na rok), w ostatnich latach liczby utrzymują się powyżej 50 na rok, gdzie tylko w 2010 było 82 i w 2013 było ich 83, co daje nam łącznie 165. Oczywiście pozostałe lata nie były spokojne, 2015 chociażby też już teraz jest uznany za realne zagrożenie obecnego rekordu z 2013 roku. Jeżeli przeczytaliście list Johna, to wiecie że zwiększona aktywność wulkaniczna również jest jednym z objawów globalnego oziębienia, gdzie pył wulkaniczny dodatkowo potęguje działanie małej epoki lodowcowej.

Zapraszam do dyskusji na ten temat, jednocześnie prosząc by osoby które nawet nie mają ochoty zapoznać się z tematem o trzymanie się z daleka.

6
Dzień Screena 2015 / Dzień Screena 2015
« dnia: 2015-05-08, 02:30 »
Wbrew początkowemu sceptycyzmu większej części forum,  wszystko wskazuje na to że Dzień Screen'a w tym roku jednak się odbędzie.

Tegoroczną organizacją wydarzenia zajmuję się ja oraz @Simen dawniej znany jako Gothicman.

W tym roku zgłosił się dość różnorodny wachlarz projektów, mamy amatorskie projekty oraz modyfikacje do różnych gier.

Jak to wszystko ocenić?

Głosowanie odbędzie się w dwóch etapach.
Pierwszy, głosowanie ogólne - wszystkie projekty, bez względu na to czy jest to modyfikacja czy gra.
Drugi, głosowanie podzielone na kategorie - Tutaj każda grupa projektów gdzie samodzielna rywalizacja ma sens (cztery i więcej projektów) dostaje osobną kategorię w której spiera się tylko z projektami na tym samym silniku. Wyjątkiem będą amatorskie projekty gier, gdzie wszystkie będą określone kategorią "Gry".

W poprzednich edycjach, ocenialiśmy projekty indywidualnie w danym przedziale np. od 1 do 6, system ten miał swoje wady dlatego w tym roku, zgodnie z opinią publiki, zdecydowaliśmy że głosować będziemy przez wybranie najlepszego naszym zdaniem projektu z listy. Przypomnę że pierwszym który pomysł ten przedstawił na forum był @Werewolf .

Ponieważ część projektów w poprzednich latach miała problem z nadesłaniem określonej ilości zrzutów ekranu, w tym roku zamiast ustalać konkretnie ile grupa musi nadesłać, ustalona została granica górna w postaci siedmiu zrzutów.


Wydarzenie odbędzie się tradycyjnie w sierpniu, a najprawdopodobniejszą datą jest 15 sierpnia.


Osoby i grupy które chciałyby się przyłączyć do rywalizacji mogą to zrobić w tym temacie, poprzez prywatną wiadomość do mnie lub @Simen lub też poprzez skontaktowanie się z nami na GG.
Sawik - 24180766
Simen - 15763775

Podobnie jest z osobami które już się zgłosiły i chciałyby zaproponować zmiany, lub dopytać się na wypadek gdyby coś było niezbyt jasno wyjaśnione.

7
Offtopic / nepal earthquake
« dnia: 2015-04-25, 19:30 »
Ktoś inny dostaje notyfikacje na fejsie że znajomi są bezpieczni? :|
Wygląda to tak:
Imię Nazwisko oznaczony jako osoba bezpieczna podczas Nepal Earthquake.

8
Oferty pracy i pomocy / Ogłoszenia z innych stron
« dnia: 2015-04-24, 19:54 »
Kogoś może w sumie zainteresować to podrzucę. Nie jestem w żaden sposób powiązany z Techlandem, dlatego też nie biorę za nic odpowiedzialności, ani nie mam żadnych odpowiedzi na jakiekolwiek pytania.
Cytat: Techland
Techland to największy w Polsce producent gier komputerowych. Nasze gry, w tym Dying Light, serie Dead Island oraz Call of Juarez, zostały wydane niemal na całym świecie i zdobyły rzesze wiernych fanów. Międzynarodowy sukces Dead Island (ponad 9 milionów sprzedanych egzemplarzy) umocnił pozycję naszej Firmy jako twórcy światowej klasy rozrywki. W roku 2015 wydaliśmy Dying Light, największy tytuł w historii Techlandu, który z miejsca stał się światowym best-sellerem. Obecnie pracujemy nad naszą kolejną ważną produkcją – grą Hellraid osadzoną w klimatach dark fantasy. Dzięki użyciu najnowszych technologii i zatrudnianiu najlepszych specjalistów w branży od ponad 20 lat dostarczamy niezapomnianych przeżyć graczom na całym świecie.

Obecnie poszukujemy:
PRAKTYKANTÓW PROGRAMISTÓW W DZIALE GAMEPLAY
(miejsce praktyki: Wrocław)

Główne zadania:
•   prototypowanie mechanik i elementów grywalnościowych gry
•   wsparcie zespołu w realizacji bieżących projektów

Poszukujemy: kreatywnych i zaangażowanych studentów lub absolwentów kierunków informatycznych/matematycznych, którzy:
•   nie tylko lubią grać w gry, ale i dobrze znają rynek gier komputerowych i zainteresowani są technologią ich produkcji
•   dobrze znają technologię języków programowania, tj. programowanie obiektowe, C++ (mile widziana znajomość języków skryptowych)
•   znają język angielski w stopniu umożliwiającym czytanie/pisanie dokumentacji technicznej
•   posiadają chęci ciągłego uczenia i rozwijania się

Oferujemy:

•   możliwość zapoznania się z warunkami pracy oraz procesami wykorzystywanymi w firmie produkującej gry video znane na całym świecie
•   możliwość zapoznania się i pracy przy technologiach stosowanych w produkcji gier komputerowych
•   okazję zapoznania się z naszymi przyszłymi hitami na etapie produkcji,
•   prawdziwie przyjazną atmosferę,
•   dla najlepszych – możliwość zatrudnienia przy produkcji gier komputerowych.

Wszystkich zainteresowanych zapraszamy do przesyłania swoich dokumentów aplikacyjnych (CV, LM) na adres: praca@techland.pl w treści maila umieszczając nr ref.: PRAK_GAMEPLAY
Prosimy o zamieszczenie następującej klauzuli we wszystkich przesyłanych nam dokumentach aplikacyjnych: „Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych dla potrzeb realizacji procesu tej oraz kolejnych rekrutacji zgodnie z obowiązującą Ustawą o ochronie danych osobowych (Dz. U. Nr 133, poz. 833) aż do pisemnego wycofania zgody.”

Techland sp. z o.o.
ul. Jana Szczyrki 12   
54-426 Wrocław
http://www.techland.pl/praca
Informujemy, że skontaktujemy się tylko z wybranymi kandydatami

9
Offtopic / Wesołego jajka
« dnia: 2015-04-05, 10:38 »
Jak w temacie wesołego alleluja etc. etc.

10
Silniki graficzne / Silniki
« dnia: 2015-03-30, 22:26 »
No więc taki luźny temacik do wrzucania silników zbyt mało popularnych żeby osobny temat miał sens (patrz ten silniczek od Pagana)
Paradox Game Engine
https://www.youtube.com/watch?v=5gHKp9t4lms


Zdaje mi się że próbuje udawać Unity, jak będę w domu mam zamiar dłużej się nim pobawić, głównie chodzi mi o sprawdzenie build'a, bo nawet małe gry na Unity ważą więcej niż mogłyby. (chyba że ktoś zna jakiś lekki silniczek).

11
Dyskusje / Żale na mody
« dnia: 2015-03-14, 05:24 »
Nie chcę spamować już u Outlandera, to stwierdziłem że temat do hejtowania i odradzania modów się przyjmie.
A ja nigdy nie grałem w MT i nie zamierzam. Wolę grać w podstawkę niż z dodatkową zawartością z tego moda.
A ja grałem i to był jedyny mod który uruchomiłem na G1, mimo grania na późnej wersji (przedostatniej chyba) stwierdziłem że granie sprawdzając cały czas czy nie zablokuję sobie gry to nie dla mnie.
Podobnie zresztą miałem z Returnem, ale tam nawet nie uruchomiłem - zlepek modów który jedyną formę balansu wprowadził w formie zawyżenia statystyk i upchania pierdyliona umiejętności żeby było na co PN wydawać - to też nie dla mnie.
Naprawdę, jest tyle fajnych sposobów na Rebalance gry, a oni akurat taki skurwiały wybrali.
Tyle ode mnie na dziś, część dalsza nastąpi jak mi się zachce.

12
Gry / Gry godne polecenia
« dnia: 2015-03-13, 03:06 »
Nigdy nie widziałem tu takiego tematu, a to aż dziwne. Ogólnie idea tematu jest prosta, jeśli gramy lub skończyliśmy jakąś naprawdę dobrą grę, to ją tu przedstawiamy, najlepiej z krótkim opisem.

Ostatnio mnie naszło by ponownie przejść Metro 2033 i w końcu mi się udało zdobyć zakończenie Enlighted (co okazało się prostsze niż się wydaje i internety kłamią).
Jeżeli ktoś jeszcze nie rozpierdalał hord mutantów i niemców w post apokaliptycznej Moskwie, pozycja obowiązkowa. Oczywiście jest jeszcze Metro Last Light, które również jest pozycją godną uwagi.

Company of Heroes - Zapomnij o single, ta gra jest stworzona praktycznie wyłącznie do rozgrywek sieciowych. 310 zarejestrowanych godzin na steamie, a grałem jeszcze przed przeniesieniem na steam. Gra w którą swego czasu mała grupka osób z forum grała prawie fanatycznie. Dobrze wykonany RTS w realiach drugiej wojny światowej, trzeba kogoś dalej zachęcać? Na chwilę obecną gra kosztuje 10 funtów na steamie, jednak podejrzewam że znajdzie się gdzieś taniej :ok:


No i oczywiście Dark Souls!
A tak naprawdę to Dark Soulsy zostawię dla @Żyda Pospolitego

13
Ostatnio na innym forum dostałem PW z pytaniem jak dodać własną funkcję do OnClick przycisku z poziomu kodu, nic prostszego. Jest to bardziej quicktip, ale nie mamy tutaj odpowiedniego działu na to.
using UnityEngine;
using System.Collections;
using UnityEngine.UI;
public class UIclicktest : MonoBehaviour {
public Button EndGameButton;
void EndGame()
{
Application.Quit ();
}
void Start () {
EndGameButton = GameObject.Find("EndGame").GetComponent<Button>();
EndGameButton.onClick.AddListener(()=>{EndGame();});
}
}
Po kolei.
using UnityEngine.UI; Musimy dodać ten namespace żeby mieć dostęp do metod i klas opisujących UI.
public Button EndGameButton; Tworzymy zmienną w której będziemy przechowywali odnośnik do naszego przycisku.
void EngGame() - Prosta metoda zamykająca aplikację. Warto wspomnieć że działa tylko po skompilowaniu do pliku wykonywalnego. 
EndGameButton = GameObject.Find("EndGame").GetComponent<Button>(); Wyszukujemy obiekt w scenie, ja swój nazwałem EndGame, znaleziony obiekt będzie GameObject'em, dlatego też od razu pobieramy jego komponent "Button".
EndGameButton.onClick.AddListener(()=>{EndGame();}); W końcu dodajemy swoją metodę do listy.

14
Sprzęt, oprogramowanie / YouTube odmawia buforowania
« dnia: 2015-02-26, 01:17 »
Od kilku miesięcy mam dziwny problem z YouTube. Często odtwarzacz "zapomina" buforować wideo, po prostu czeka aż dojdzie do końca zbuforowanego fragmentu, po czym się zatrzymuje i zaczyna buforować, jednak czasami zajmuje to strasznie długo. Zauważyłem nawet że zwiększenie jakości wbrew logice czasami przyśpiesza buforowanie.
Na innych serwisach (vimeo, sibnet, vk, etc.) takiego problemu nie mam, często oglądam filmy w HD z zerowym, w każdym razie niezauważalnym, czasem oczekiwania na uruchomienie filmu.
Opera 27.0 z pluginów wyłącznie adblock.

15
Pytania i problemy / Gothic 2 zawiesza się
« dnia: 2015-02-22, 23:43 »
No to mam problem.
Postanowiłem sobie odświeżyć podstawkę Gothiczka, no i co się okazuje? Że średnio co pół godziny do godziny Gothic się po prostu zawiesza. Kiedyś miałem takie coś, ale po paru sekundach ustępowało, więc tyle tego było że mnie chwilę zdenerwowało.
Jak z tym walczyć? Bo tryb zgodności nic mi nie dał. Z tego co czytam po internetach, to jest to dość popularny problem dla użytkowników win7, ale rozwiązania nigdzie nie widziałem.

16
Offtopic / Nowinki i ciekawostki technologiczne
« dnia: 2015-02-21, 21:01 »
Ponieważ stosunkowo często ktoś zakłada temat o jakiś nowych gadżetach, pomyślałem że temat zbiorczy może się przydać.

Na start - Wearable banana!
https://www.youtube.com/watch?v=tzCrsuTRfmo

To nie fejk.

17
Bitwy game artowe / [Bitwa] Skrzynka
« dnia: 2015-02-15, 12:29 »
Bitwa 3D - Skrzynia


Wymagania techniczne oraz odnośnie prezentacji
  • Triscount - 2000 trójkątów
  • Tekstury - Dowolne, o łącznej powierzchni 2048x2048
  • Termin składania prac- 1 Marca godzina 20
  • Preferowana prezentacja - Link do modelu na p3d 
  • Alternatywna prezentacja - Render, siatka oraz tekstury.
Zachęcam do wstawiania wipów, nie jest to wymagane, aczkolwiek miło jest zobaczyć jak model ewoluował.

18
Gry / Xbox 360 Polecane gry
« dnia: 2014-12-22, 02:15 »
No dobra, prosta piłka.
W środę dostaję bonus świąteczny, a jako iż prezenty i wszystko w ogół świąt już zakupione, mam zamiar zaopatrzyć się w mały zapasik gierek na xklocka i teraz pytanie, co brać?

Riseny 1&2 już posiadam i przeszedłem (znowu z nudów gram w 1), trójeczka już na liście.
Fable Anniversary mam, trójkę przeszedłem na PC, dwójka na liście.
Dragon Age Origins, leży obok mnie, mam nadzieję że się nie zawiodę.
Nawet Arcanię mam (a raczej miałem bo XBox zrobił ładne kółeczko na płytce, chyba kupię jeszcze raz by dokończyć).

No, to tak jakby ktoś nie zauważył, chodzi o RPGi.
Porządną przygodówką, hack&slashem, czy od biedy nawet DOBRĄ "strzelanką" - wszystkie cody, mohy i inne takie to se w cztery litery wsadźcie, bardziej mi chodzi o gry typu Metro czy FarCry.

19
Gry / VN
« dnia: 2014-10-14, 09:14 »
Temat kategorycznie nie-dla-większości-forum.

Polecacie jakieś VN?
Najlepiej coś z podobnym layoutem historii jak w Katawa Shoujo chociaż niekoniecznie ta tematyka, acz pomijając pewne aspekty postaci, może być.

Raczej mało mnie interesuje coś pokroju Corpse Party (ale komicznie interesuje mnie ta tematyka najbardziej), gdzie mamy połączenie VN z czymś co chyba chciało być grą na GBA.


Z polskiego na nasze, szukam VN w której będę mógł wybierać decydujące kwestie za bohatera, jednak w innym wypadku mam do czynienia ze zwykłą "książką". Najchętniej jakiś horror czy inny coś psychologicznego, acz dobrym romansem nie pogardzę.


EDIT: Paser, nie polecaj żadnych galge.

20
Game Art / Modeluje ktoś tu humanoidy?
« dnia: 2014-09-29, 06:56 »
Modeluje ktoś tu humanoidy? Zawsze mam dwa problemy przy modelowaniu i pomyślałem że może ktoś tutaj da mi jakąś radę.
Ogólnie rozchodzi się o uszy i dłonie, co raczej nikogo nie dziwi.
Jak Wy się do tego zabieracie? Z dłońmi problem mam na edgeflow - nie wiem jak rozłożyć poprawnie siatkę, by nadgarstek nie miał wielu edge'y, z kolei z uszami... jeśli zrobię je w miarę poprawnie anatomicznie, nie mogę go połączyć z głową bez robienia trójkątów lub zbędnych edge loopów.

Strony: [1] 2 3 4
Do góry