Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Pokaż wątki - UrizielX

Strony: [1]
1
Witam.

Wczoraj zacząłem zabawę z Blenderem. Zacząłem tworzyć ścieżkę, więc utworzyłem Mesh-Plane, dałem mu teksturę i postanowiłem wydłużyć jedną z krawędzi. I tu pojawia się problem, bo tekstura nieprzyjemnie się rozciąga i zamiast dróżki mam kolorowe paski. Wie ktoś jak to naprawić? Używam Blendera 2.66.

2
Unity / Parę pytań odnośnie Unity
« dnia: 2014-07-24, 11:36 »
 :redface: No więc mam parę takich śmiesznych pytań...
*Uwaga! Mam Unity w wersji 3.5.0f5, a nie mam jak zaktualizować!

1. Jak zablokować kamerę podczas pauzy? Bo nie mogę poruszać postacią, a kamerą tak...
2. Proste menu główne? Tzn. mam takowe menu, jednak po naciśnięciu "Play" wyskakuje drugie okno z wyborem poziomu, ale zaraz staruje gra. Chodzi mi o menu typu: "Nowa gra", "Wczytaj", "Opcje", "Wyjdź".
3. Skrypt strzelania.

Na razie to tyle, jak będę miał jeszcze pytania/prośby napiszę.  :P

3
W tym poradniku opiszę, jak przypisać dany teren do Gildii. Czyli, abyśmy nie mogli wchodzić do cudzej chaty.

Wbrew pozorom, jest to niezwykle proste. Wystarczy jedna linijka kodu.

W pliku Startup.d(Gothic/_Work/Data/Scripts/Content/Story) pod FUNC VOID INIT_nazwazena wpisujemy tę linijkę:

Wld_AssignRoomToGuild("waypoint",gildia);

I tak oto mamy teren wyznaczony dla konkretnej gildi.
Minus jest taki, że każdy waypoint musi być wpisany osobno. Np. Jeśli mam 20 chat, musimy wpisać 20 linijek.
Oczywiście waypoint DUŻYMI LITERAMI.
Potem pozostaje parsowanie skryptów.

Piszcie jak działa i propsujcie, jeśli tak. :D
By kaczka:
Zapomniałeś dodać, że każda
taka linijka w startup musi mieć
też swoją matkę-portal w
spacerze, do którego można ją
przypisać.

4
Spacer / Dodawanie muzyki do Spacera - G2NK
« dnia: 2013-11-17, 00:24 »
Ten tutek opiera się na innym, lecz jest poprawiony. Tamten zawiera wskazówki TYLKO dotyczące wstawiania VOB'a "oCZoneMusicDefault", za to ten
opiera się na Obozie Piratów. Jeśli chodzi o ścisłość, zanalizowałem muzykę z Obozu Piratów.
Nie będe tłumaczył rzeczy typu: "Jak wstawić VOB'a do świata i co to wogóle jest?". Uważam, że jeżli chcesz kombinować z muzyką, to powinieneś znać podstawy Spacera.

1.Na początek:
Rozróżniamy dwa typy muzyki: oCZoneMusicDefault i oCZoneMusic. Jaka to różnica? A taka, że oCZoneMusicDefault to muzyka przygrywająca nam ogólnie,
czyli jeżeli nie jesteśmy w żadnym miejscu zdefiniowanym oCZoneMusic. Jeszcze nie jasne? Wyobraźmy sobie, że ustalamy JEDNĄ muzykę za pomocą oCZoneMusicDefault. Ta będzie grać bez względu na to, czy wejdziemy do jaskini, czy miasta. Ale pomyśleliśmy sobie, że dobrze by było, gdyby miasto
miało jakąś inną muzykę. Tu wkracza oCZoneMusic. Dzięki niej "zaznaczamy" teren, w którym gra muzyka np. Khorinis. Można powiedzieć, że
 oCZoneMusicDefault "zaznacza" cały świat, a oCZoneMusic tylko wybrany przez nas teren.

2.Dodajemy muzykę:
W oknie "Create" szukamy "oCZone(Abstract)", rozwijamy go i zaznaczamy oCZoneMusic. Tak. To było w Obozie Piratów, więc z tym będziemy pracować.
Dajemy "insert(oCZoneMusic)". W "vobName" wpisujemy nazwę muzyki, czyli co będzie nam grać. :D Lecz to nie wszystko. W Obozie Piratów widzimy
czerwoną obwódkę wokół VOB'a: jest to granica grania muzyki.
 
Tego w innym tutku nie było więc:
W oknie "Modify", na samym dole okna, widzimy "Edit the Bbox".
I to jest ustawienie naszej granicy. Klikamy w to i wybieramy "Define". Mamy trzy wartości: "X", "Y" i "Z". Możemy pobawić się i wpisywać różne wartości,
ale osobiście polecam proporcje zaznaczać w Spacerze: na naszym VOB'ie pojawią się dwa sześciany. Wciskamy F3 i celownikiem zaznaczamy je, a na
pionowym pasku wybieramy "Move selected vob". Strzałkami i klawiszami "A" i "Y" kierujemy owe sześciany.
a)Przykładowe muzyki(oCZoneMusic):
PIRATES_PIR;
KHORINIS_KHO;
ALTAR_GHO;
HOEHLE_XAR;
NEWCAMP_SNOW_NCO;
ADANOSTEMPLE_ADT;
SHOWDOWN_SHO;
OBERSTADT_OBS;
LOBARTSHOF_LOB;
ONARSHOF_HOF;
b)Muzyka dla oCZoneMusicDefault:
DEFAULT_DEF;

5
Skrypty / Gotowanie
« dnia: 2013-04-01, 17:10 »
Witam!
Mam problem z nowym monologiem. Wiem, że był podobny temat. Ale mam też pytania. Jak określić w monologu obiekt, który będzie posiadać monolog? Próbowałem w Spacerze, ale w kotle są opcje spania... Czy robi się nowy dialog? Prosiłbym o wytłumaczenie jak dodać monolog do konkretnego obiektu. Jak zrobić monolog to wiem, więc z tym nie będzie problemu.

6
No więc mam pytanie. Czy wie ktoś jak ustawić, aby gra identyfikowała na jakim terenie chodzimy i odtwarzała konkretny dźwięk? Np. jak chodzimy po trawie to jest taki dźwięk. Chodzi oczywiście o nowy świat. Gdzie to skonfigurować, dodać, zmienić, etc.

7
Pytania i problemy / Blokada wejścia
« dnia: 2013-03-22, 14:07 »
Taki trochę dziwny tytuł, ale do rzeczy.
Chcę zrobić w Spacerze blokadę, aby nie można było wejść do jakiegoś domu. My wchodzimy, a ktoś krzyczy "Straż!". Jak to zrobić?

[mod=Adanos]Poprawiłem kodowanie.[/mod]

8
Pytania i problemy / Modelowanie światów w Blenderze
« dnia: 2013-02-20, 19:00 »
Witam!
Chcę stworzyć nowy świat do Gothic 1. Nie znam się ani trochę na Blenderze, więc proszę o pisemne tutoriale ze screenami, jak zrobić świat od prostych wzniesień do potężnych gór.
Mam za mały transfer na filmiki buforujące się co pięć sekund.
Najlepiej, aby były one po polsku.
Z góry dzięki.

9
Witam, jestem zielony w modowaniu i mam pytanie. Jak zrobić paczkę np. Worlds.vdf? Bo chciałem tam wsadzić mój zedytowany świat. Z góry dzięki za pomoc.

Strony: [1]
Do góry