Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - DawidT

Strony: [1] 2 3 ... 6
1
Dyskusje / Gothic 1 i 2 mody z PL dubbingiem
« dnia: 2023-12-21, 23:38 »
L'Hiver 2.0 (i inne wersje chyba też choć w mniejszym stopniu), Atariar Edition, Gothic 2 Plus, Varus Biker Edition i jeszcze jakieś inne do NK. Co do G1: ER+, Świat Skazańców Hardcore Edition i z tego co wiem też Definitive Edition na przykład.

2
Ukończone modyfikacje / [G2NK] Atariar Graphics Addon
« dnia: 2023-12-06, 16:01 »
Dziwne. Mnie działają z tym że razem z teksturami z L'Hivera.

3
Pytania i problemy / Orkowe miasto
« dnia: 2023-12-04, 18:07 »
Mi tam dzialalo. Poza tym na stronie golden master na vk sam autor linkowal wczesne wersje kiedys.
Mnie też działa. Tylko tego nikt prawdopodobnie nie spolszczy ponieważ jeszcze jest robiony Nemesis.

4
Pytania i problemy / Golden Master beta
« dnia: 2023-11-28, 22:09 »
Ja mogę potwierdzić że mod się uruchamia u mnie. Prawdopodobnie dzięki GMDK. Niemniej niewiele to zmienia, bo mod nie jest przetłumaczony.

5
Ukończone modyfikacje / [G2NK] Gothic 2 Plus v1.1G
« dnia: 2023-11-19, 16:40 »
Czyli jak rozumiem, zmiany w modzie sprawiają że Simon dziś lepiej ocenia moda niż w czasie pisania recenzji dzięki uwzględnieniu jego zastrzeżeń?

6
Zapowiedzi modyfikacji / [G2NK] Requiem
« dnia: 2023-09-17, 16:05 »
Nieźle. Aczkolwiek szkoda że nie ma muzyki z G1.

7
Dzieje Khorinis / Historia Dziejów Khorinis
« dnia: 2023-09-11, 08:18 »
Tak w ogóle swoją drogą, dlaczego ten temat nie zalicza się do projektów zawieszonych i porzuconych? Pytam, bo z tego co się zorientowałem takie przesłanki występują.

Post połączony: 2023-09-11, 08:19
Chodzi mi ogólnie o temat DK, nie ten post Gothera.

Post połączony: 2023-09-11, 12:31
Narodziny Dziejów Khorinis
Dzieje Khorinis wyrosły ze wspomnianych już autorskich projektów. Odtąd jako platformy mieliśmy używać Gothica 2. Chyba najpierw była wyspa Anion w królestwie Kation (a może Kation w Anionie?). Mod tworzony na modelu wyspy z bazy niemieckiego WOGa, której wybrzeże mieli zamieszkiwać prymitywni kanibale.


Dowód, że potrafiłem dodawać obiekty w Spacerze.

Gdy pojawił się grafik postawiliśmy na oryginalny świat moda.


Różne wersje miasta dla nowej krainy.

Wreszcie wyłoniła się wizja wyspy Khorinis w czasach świetności. Mieliśmy cieszyć się odnowionym i tętniącym życiem miastem oraz asystować przy tworzeniu magicznej bariery w Górniczej Dolinie (wraz z jej powstaniem kończyła się akcja moda). Odnowione Khorinis obejmowało odtworzenie uszkodzonych murów, dodanie wnętrz do budynków które ich nie miały (np. piętro w koszarach), schodów na mury w wieżach strażniczych, czy wewnętrzengo balkonu do karczmy (żeby zmieścić więcej ludzi). Ogółem bez szału w porównaniu do dzisiejszych modyfikacji graficznych.

Na przeszkodzie stanęła nam chyba zbyt duża liczba grafików, którzy realizowali się tworząc zupełnie nowe lokacje. Stanęło na tym, że zrobimy nową wyspę gdzie zaczniemy grę, a potem popłyniemy z magami na odrestaurowane Khorinis, aby wyczarować barierę.

W tym miejscu na arenę zdarzeń ponownie wkracza Dark. Zaproponował, że wyspa będzie się nazywać Vaduz, bohater będzie Lars-syn, wiejskiego kowala. W przyszłości "jego" krótki i mało rozbudowany opis fabuły miał być dowodem, że jest on głównym (a wręcz jedynym prawdziwym) pomysłodawcą moda i tym samym właścicielem praw do marki Dzieje Khorinis. Znaczy Dark sugerował, że to on wymyślił nazwę moda, samego moda, założył team... no, praktycznie wszystko, ale tylko to z pomysłodawstwem naprawdę siadło. Chciałbym oznajmić, że pomysły to była rzecz wspólna, działanie grupowe. Często nim ktoś wrzucił propozycję na forum to obgadywał temat z pozostałymi kolegami na Gadu Gadu. Druga sprawa to fakt, że Dark w tym czasie miał (w sumie później też, choć chyba nie aż tak) problem z formułowaniem własnych myśli. Jakby to ująć?
Powtarzał to co powiedział ktoś inny. Czasem wplatał w swe posty całe cudze zdania. W pewnym momencie ludziom wydawało się, że Gother i Dark to jedna osoba. Taki miał gest.
Ciekawe, że spośród tony kitu ludzie łyknęli to, że Dark jest pomysłodawcą, a przez to, w ich mniemaniu, praktycznie właścicielem projektu. Można to zrozumieć przeglądając ogłoszenia o pomoc przy modach:

Potrzebne osoby do moda rozszerzającego G1:
[...]
Moje zadanie to scenariusz i opracowywanie questów przede wszystkim. Ja jestem ponadto pomysłodawcą moda jakby co - tzn. opracowuję wizję jak ma on wyglądać.

Witam wszystkich zainteresowanych nowym modem [...]
Najpierw napisze coś o sobie jestem scenarzystą mam super plan do modingu gothica fajna fabułe i trzymającą w napięciu historie.
Z serii: Mam wizję, zróbcie mi moda!

Takie ogłoszenia powstają od zarania moddingu. Ich autorzy przeważnie nie mają zielonego pojęcia o tworzeniu modów. Za to chcieliby kierować ludźmi, którzy je robią. Scenariusz? Dziwna treść pozbawiona sensu i logiki. Pomysł? Gramy bohaterem X w krainie Y zagrożonej ze strony Z lub inna kalka czegoś co było. Kierowanie zespołem? No, ja kieruję, o co chodzi?

Pomysł czyni takiego szefem. Nie musi się na niczym znać. Po prostu jest ważny. Najistotniejszy. Jak macie coś do pomysłodawców to macie do niego. Wtedy musi bronić swego interesu. Te kilka(naście) zdań robi za symbol władzy.

Możecie twierdzić, że podane przeze mnie przykłady nie są reprezentatywne, że na pierwszy rzut oka widać, że ci ludzie są "dziwni". Zgodzę się tylko, że powyższe przypadki są jaskrawe, ale przedstawione tu myślenie to norma. Po prostu niektórzy nieco lepiej się kamuflują: A to nagrywają jakieś filmy z Gothica co ma ich czynić bardziej wyjątkowymi dawcami pomysła, to znowu twierdzą, że moddingu się uczą i potrzebują waszej... Nie! Konretnie twojej pomocy. Często deklarują, że każdego wysłuchają, przypominają, że to wy, a nie oni, się znacie na robocie. Mówią: razem, my, , współnie, nasz team, nasz projekt czy nawet kochani, ale naprawdę jest to jedynie ja, ja i ja.

Drodzy miłośnicy idei pomysłu. Możecie skrzyknąć kilku ludzi, namówić ich do wspólnej pracy, ale potem już robicie za hamulcowych projektu. Przestańcie nimi rządzić. Sprawujcie opiekę i dawajcie wsparcie. Uczyńcie waszą wizję ich wizją. Oddajcie swój projekt w ich ręce. Nie tylko na poziomie deklaracji. Oznaczać to będzie, że gdy pojawi się ktoś o lepszych umiejętnościach niż wasze to ustąpicie mu miejsca i udzielicie pomocy aby dobrze się tu czuł. Nawet jeśli ta pomoc będzie polegała na daniu mu wolnej ręki, a samemu zajęciu się czymś innym.

-Ale Gother, on zmienia nasze założenia! To już nie będzie mój... nasz mod!

W grach czy modach finalny projekt zawsze odbiega od pierwotnego planu. Jeśli ten człowiek ma swoje założenia i jest fachowcem w tej dziedzinie to w czym problem? Ma potrzebę, ty ją spełniasz. I oducz się wreszcie tego ukrywanego ja, ja, ja.

O wadach i zaletach autokratycznych rządów nad projektem napiszę jeszcze w przyszłości, a w następnym odcinku:

"Od szczegółu do ogółu, czyli jak wydłużać produkcję w nieskończoność."
Nie mieszaj mnie w waszą porażkę zwaną DK. To wy się reklamowaliście na lewo i prawo jak wiedzieliście że nic z tego nie będzie.

8
Oferty pracy i pomocy / Poszukiwana ekipa do nowego moda
« dnia: 2023-06-22, 23:36 »
Nawet jeśli, coś w tym dziwnego? Wszystko zależy od sprzętu i nie każdy musi mieć taki żeby majstrować przy skryptach czy grafice.

Post połączony: 2023-06-22, 23:39
I nie każdy to doświadczony skrypter czy grafik.

9
Oferty pracy i pomocy / Poszukiwana ekipa do nowego moda
« dnia: 2023-06-22, 10:58 »
Moje zadanie to scenariusz i opracowywanie questów przede wszystkim. Ja jestem ponadto pomysłodawcą moda jakby co - tzn. opracowuję wizję jak ma on wyglądać.

10
Oferty pracy i pomocy / Poszukiwana ekipa do nowego moda
« dnia: 2023-06-21, 23:40 »
Potrzebne osoby do moda rozszerzającego G1:
Grafik 3D
Modelowanie low-poly;
Mapowanie UV;
Tworzenie prostych modeli 3d - Pancerze, miecze, łuki, kusze, tarcze
Tworzenie prostych tekstur oraz korzystanie z gotowych, generycznych;
Eksport modeli za pomocą wtyczki Kerrax (wspierają to Blender, 3DS Max i Wings3D, ale modelować można w innej aplikacji);
Tworzenie zarówno obiektów jak i lokacji.
(niekoniecznie wszystko będzie wymagane ale przede wszystkim obiekty i lokacje).
Grafik 2D
Projektowanie i wykonywanie grafik na potrzeby interfejsu gry;
Tworzenie szkiców konceptualnych na potrzeby grafików 3D;
Tworzenie grafik promocyjnych.
Skrypter.
Moje dane kontaktowe (Discord): dawidtasak#7339

11
Skrypty / Przedmioty z kategorii pozostałe
« dnia: 2023-06-17, 18:25 »
Nie wiem ale chciałbym spytać, czy można wykorzystać materiały z Pańskiego submoda do Mrocznych Tajemnic. Z góry dziękuję za odpowiedź.

12
Dzięki za wsparcie.

13
Witam wszystkich!
Chciałbym spytać o możliwość kontaktu z twórcami MT. Otóż zainstalowałem sobie tego moda i naturalnie mam skrypty do niego. Chciałbym je potencjalnie wykorzystać na własną koncepcję moda, niemniej wymagana jest zgoda twórców. Problem jest taki, że grupa ThePoziomkaz już nie istnieje, zaś kwestia czy któryś z twórców MT się pojawi na themodders jest niepewna tym bardziej że już się nie zajmują modyfikacjami.
Z góry dzięki za odpowiedź.

14
Ukończone modyfikacje / [G1] Golden Mod PL
« dnia: 2023-06-07, 16:37 »
Hej, zauważyłem że ponoć poprawiono tego Golden Moda. Myślicie, że warto w niego pograć? Czy raczej już Ludzie z Górniczej Doliny to jedyne słuszne rozszerzenie (obecnie)?

15
Dyskusje / Golden Master i Nemesis
« dnia: 2023-06-07, 13:48 »
Witam wszystkich ponownie!
Chciałbym spytać o następujące kwestie. Wiem że miały powstać takie mody jak Golden Master czy Nemesis. Oba miały być kontynuacją Golden Moda. Co o nich byście napisali? Z góry dzięki za odpowiedź.
Z wyrazami szacunku,
DawidT

16
Ukończone modyfikacje / [G1] Content Mod
« dnia: 2023-05-30, 15:36 »
A w ogóle tak scharakteryzujcie - czym CM różni się od ER (obecnie ER+)? Pytam bo może i ja w niego kiedyś zagram. I dzięki za skrypty projektu Outlander!

17
A jak byście odnieśli się do Content Moda?

18
Cześć,
Jestem forumowym dinozaurem, który przed wczoraj obronił doktorat z nauk biologicznych i chciał podziękować tej społeczności.
Pewnie większość i tak mnie nie pamięta, ale kilkanaście lat temu, z grupą innych zapaleńców miałem szczęście tworzyć Mroczne Tajemnice. Oglądając ostatnio Let's Play'e stwierdzam, że może fabuła tego moda nie zestarzała się dość dobrze, ale jednak skoro są ludzie, którzy ciągle chcą w niego grać, to znaczy, że był on jakimś istotnym elementem moddingu Gothica.
Praca przy nim była też ważna dla mnie. Rozkminianie jako nastolatek piraniowych skryptów oraz tworzenie własnych nauczyło mnie pisania algorytmów jako takich. Uczyło też systematyczności i umiejętności poszukiwania własnych błędów w rozumowaniu.
To wszystko zaowocowało w mojej późniejszej pracy eksperymentatora, gdzie musiałem zaplanować cały proces jak hodować mikroorganizmy, izolować z nich genetycznie modyfikowane cząsteczki, a potem analizować ich parametry, by na końcu móc oceniać co można odnieść do człowieka. Pisanie skryptów za dzieciaka, pozwoliło mi nawet potem o wiele łatwiej i szybciej uczyć się jak wizualizować dane, by w formie graficznej przedstawiać to co najistotniejsze.
A to wszystko zaczęło się tutaj, jeszcze w roku 2004, gdy moim największym sukcesem była umiejętność dodania nowego NPCa do gry, nie rozumiejąc jeszcze za bardzo co sam robię. I jeśli są tu jeszcze jacyś ludzie na początku swojej zabawy z modowaniem. Mogę być przykładem, że nawet nie zostając programistą czy idąć w game dev, to co robicie tutaj, może być świetną przygodą, która zaowocuje w przyszłości!
Dziękuję jeszcze raz.


dr Michał "Fenix" Marcinkowski
Też serdecznie gratuluję Szanownemu Panu Doktorowi. Tak, zgadza się - Mroczne Tajemnice to nadal znakomity mod. Przyjemnie się go ogrywało i dziękuję Panu oraz pozostałym z ThePoziomkaz za to dzieło.

19
Swoją drogą, czy za taki mod jak powyższe przyjęlibyście choćby teoretycznie MT (aktualnie z submodem Graveira)? Wiem, może to być przekombinowanie, niemniej:
- jest tam Szantażysta;
- pewne niewykorzystane dialogi np. z Ur - Shakiem dającym nam zwój teleportacji czy tym wysłannikiem Cor Kaloma;
- wątek obozu przed kopalnią (aczkolwiek w innych modach też wiem, niemniej PB nie sprecyzowała nigdy szczegółów takiego obozu według mojej wiedzy);
- wątek obozu na plaży (?) - choć PB zakładała obóz piratów, Przemytnicy stanowią świetne nawiązanie do tej koncepcji niezależnie od tego czy Poziomkaz znali materiały PB.
Co sądzicie?

20
Prawda, ale się o tym dowiedziałem zatem oznajmiam jako ogłoszenie. Możesz tak to zinterpretować jak chcesz.

Strony: [1] 2 3 ... 6
Do góry