Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - GaMBiD

Strony: [1]
1
Zrobiłem tak jak napisałeś, coś mi nie pasowało i znalazłem poradnik "Jak spolszczać mody", w którym było napisane, że trzeba wcisnąć F8 (chyba zapomniałeś to napisać). W każdym razie dzięki. Teraz mam 2 pytanie: Czym różnią się te pliki, które wypakowałem przez GothicVDFS (widzę, że zawierają .zen moda i modele i jakieś skrypty) od tego, co zdekompilowałem GothicSourcerem?

2
Witam, rzecz pewnie znana wielu z was, lecz ja nie do końca znam na nie odpowiedź ;(. Jak wypakować całkowicie skrypty z danego moda? Wypakowałem przez GothicVDFS, ale nie wiem czy w ten sposób będę miał WSZYSTKIE skrypty, modele itp, które zawiera mod. Słyszałem coś o GothicSourcerze, ale jakoś nie potrafie go opanować. Z góry dzięki za każdą odpowiedź :D

3
Archiwum / [G2NK] Velen DE
« dnia: 2019-08-03, 12:45 »
Jakość tłumaczenia wg. mnie dość przeciętna. Nie narzekam na rzeczy takie jak brak kropki, czy wyraz kończący się na "e" a nie na "ę". Dobre tłumaczenie to nie takie, w którym wszystko jest 1:1 z oryginałem, a takie, które zawiera sens z oryginału, ale też pasuje i dobrze brzmi po polsku. Przykładem jest ten "gaduła" do którego odniósł się Fabiosek. Brzmi to po prostu źle i bezsensownie, lepszy byłby np. szaleniec - sens jest zachowany i zdanie brzmi dobrze :)

4
Działa. Leci props :D

5
Problem w tym, że plik był zapisany i tylko otwarty w blenderze. Odpaliłem sobie gothica, po jakimś czasie scrashował, zresetowałem, włączyłem blendera i wcześniejszy plik, a tam różowo...

6
Witam. Tak jak w temacie - tekstury są różowe, a materiały w okienku "preview" są czarne. Mam porobione ścieżki, wszystko mi wcześniej działało. Nic nie przenosiłem, po prostu zrobiłem restart komputera po tym, jak gothic mi się scrashował i menadżer zadań nie podołał. Mam kopie zapasową pliku która działa, ale jest sprzed kilku godzin. Da się jakoś przywrócić te tekstury do normalności?
PS: Sorki, że tekst trochę chaotyczny ale jestem LEKKO poddenerwowany tym, że chyba straciłem kilka godzin pracy :angry:

7
Projekty zawieszone i porzucone / [G1] Uczeń Nekromanty
« dnia: 2019-07-11, 20:32 »

Na górze zrobiła się dyskusja na temat hełmów, to ja napiszę coś na temat moda.
Tak jak napisał Simen, nie powinieneś publikować zapowiedzi gdy masz ukończone 28%.
Jak już mówili moi przedmówcy - świat jest zbyt płaski. Szczerze, lepiej teraz przysiąść do blendera czy 3d maxa (nie wiem w czym robisz) i poddać świat edycji, niż później tego żałować.  I nie chodzi tu tylko o pagórki i tym podobne.

Widzę, że nie dodałeś w meshu świata budynków, korzystasz z tych 3 chatek na krzyż jako VOBy. Przez to świat bardzo szybko się znudzi grającemu. W końcu wyobraź sobie grać w Gothica tylko z tymi trzeba chatkami. Nierealne, co?
Jeśli masz jakieś problemy z budynkami, to zawsze możesz napisać, jest tu wiele osób które ci z tym pomogą.

Co do fabuły, to jest ona prosta, ale kto powiedział że z takiej prostej podstawy nie da się zrobić czegoś dobrego?
Fabuła takiego Baldur's gate: Dark Alliance na początku to dosłownie: Bohater przybywa o Wrót Baldura w poszukiwaniu przygód, okradają go złodzieje, a on musi ich odnaleźć. Proste? Tak. A Gra jest uznawana za najlepszego RPGa na PS2.

Musimy odszukać magiczny amulet z doliny. Co to za amulet? Kim jest nekromanta, który powierzył nam to zadanie? Po co mu ten amulet? Co to za dolina? Widzisz ile można wyciągnąć z jednego zdania? Nie rób wszystkiego takim tajemniczym i nieznanym, pare informacji na początek przyda się graczowi i zmotywuje go do dalszej rozgrywki.

Do tego można wpleść różne wątki. W końcu jesteśmy uczniem nekromanty - może on sam pojawi się na naszej drodze?

Oczywiście nie jest powiedziane, że musisz wszystko przedstawić w temacie na forum. Możesz zgrabnie przedstawić aspekty fabuły w formie np. Opowieści niezwiązanej ściśle z czynami głównego bohatera, ale nawiązującą do niego. Jak sam napisałeś - fabuła może się zmienić, jeśli chcesz, możesz ją zmienić na coś bardziej złożonego, nikt w ci w tym nie przeszkodzi. Moją radą jest zatrzymanie prac nad vobowaniem czy pisaniem skryptów, tylko skupienie się nad dopracowaniem fabuły na ostatni szlif.

Co do wypowiedzi @Anonimus14 - po części się z tobą zgadzam, nic na siłę, warto trochę dłużej popracować nad modem, niż wydawać go jak najszybciej, zresztą Benku zrobił tak przy swoim pierwszym modzie, mam nadzieję, że nie będzie powtarzać swoich błędów. Co do nowych, niespotykanych form w Gothicu, to zgadzam się, warto eksperymentować, ale wszystko z umiarem!
Ale wg mnie nie trzeba nowych mechanik, stylów czy innych tego typu rzeczy, by opowiedzieć ciekawą historię. Według mnie w dzisiejszych czasach można zrobić arcydzieło nie używając nawet ikarusa.

Przykładem może być Diccuric, który fajne bajery skryptowe miał, ale to co urzekło mnie (i chyba większość), to różnorodność zadań (i to, na ile sposobów można je wykonać), ciekawy świat pełen sekretów, oraz dobrze przedstawiona fabuła.

Jednym słowem - nie rób nic na siłę, posiedź więcej przy modzie a nie publikuj go od razu i zadbaj o fabułę. Aha, jeszcze zmień świat!

8
Projekty zawieszone i porzucone / [G2NK] Aetherna v2.0
« dnia: 2019-07-11, 19:21 »
I to się szanuje. Lepiej zrobić 3-4 godziny trzymającej w napięciu rozgrywki niż 4 - 5 na siłę.

9
Archiwum / [G2NK] Ucieczka
« dnia: 2019-07-01, 15:01 »
Krótka piłka. Nie mam folderu Sound w _work/data. Mam go stworzyć?


Edit. Dobra, pytanie nieważne

10
Projekty zawieszone i porzucone / [G1] Życie w Kolonii
« dnia: 2019-06-27, 12:08 »
Na początku byłem trochę sceptycznie nastawiony do projektu, ale autor pokazał, że nie robi kolejnego bezsensownego addona. Jest tu kilka fajnych pomysłów, które na prawdę mi się podobają. Szczególnie moją uwagę przykuło miasto orków. Od razu na myśl przychodzi "osada" (nie wiem jak to nazwać) Lizardmanów i uczenie się (dosłownie) ich języka w Ultimie Uderworld. " 'Click-iriass thesh tosa, Yeshor'click "

11
Skrypty / [ZenGine] Union
« dnia: 2019-06-08, 19:09 »
Spoko, choć nie sądze by przyczyniło się to do modów tak bardzo jak ikarus i lego. Chociaż dowolna modyfikacja silnika brzmi fajnie, to nie spodziewam się wiele modów wykorzystujących uniona. Pożyjemy, zo aczymy

12
Ukończone modyfikacje / [G2NK] Aetherna v1.2.1
« dnia: 2019-04-07, 20:52 »
Ogólnie mod bardzo fajny. Soundtrack, udźwiękowienie i lokacje dodają bardzo dużo klimatu. Fabuła też niczego sobie. Najbardziej jednak boli mnie brak zadań i postaci pobocznych. Do powiedzenia mają coś tylko postaci związane z wątkiem głównym. To całe przerażenie mieszkańców (wyrażone chociażby w krótkich dialogach lub zadaniach pobocznych) wg mnie jest priorytetem do dodania w wersji 2.0 - zwiększyłoby tę "nutkę grozy". Dialogi są niezłe (jakby porównywać do twoich wcześniejszych modów to są cudne). Mod jest zdecydowanie za trudny - grałem w pierwszą wersję to był za łatwy ale to podkręcenie statystyk jest zdecydowanie za wysokie. Walka pod koniec gry przy dobrym zakończeniu to jakiś żart. Giniesz 3 sekundy po skończeniu dialogu przez co musiałem skończyć na kodach. Wnerwiał mnie brak runy w okolice świątyni np. na plażę bo bieganie w te i wewte do świątyni. Brakuje mi tu zwykłego nauczyciela siły czy walki bronią 1h/2h (bo nikt raczej nie pójdzie w drogę łuków z jednym krótkim łukiem na cały mod czy w magię). Występują nieliczne literówki.

W skrócie:
Gdyby ktoś się spytał, czy warto zagrać powiedziałbym:
Możesz zagrać, ale przygotuj się na dużo biegania i niewykorzystany potencjał. Lepiej poczekać na wersję 2.0

Pozdrawiam

13
Archiwum / [G2NK] Aetherna - klątwa diamentu
« dnia: 2019-03-30, 18:35 »
Pół godziny spóźnienia... Oby to czekanie nie poszło na marne

14
Dyskusje / Polecajka modów
« dnia: 2019-03-09, 10:11 »
Witam, mam pytanie czy istnieje mod do gothic 1 w stylu l'hivera zmieniający świat ale nie dodający żadnych questów? Nie chodzi tu o texture packi i inne dx11 tylko zmiana modelu świata. :cool:

15
Błędy podczas parsowania / Czu jest taki program
« dnia: 2019-02-09, 09:19 »
Chodzi o coś takiego? https://imgur.com/a/TxZ9Z0L

Słyszałem, że skrypty sprawdzane są w kolejności określonej w gothic.src
Mogło by się to zgadzać bo w gothic.src po linijce "Story\Events\EVT_TELEPORTSTATION_FUNC.d" (ostatniej sprawdzonej w zSpy przed błędem) sprawdzane są pliki TA.d i ZS*.d (które edytowałem), lecz w tych plikach nie widzę żadnego błedu w szóstej linijce (w tych plikach w orginale 6 linijka była pusta albo była tam tylko klamra)

16
Błędy podczas parsowania / Czu jest taki program
« dnia: 2019-02-08, 20:30 »
Czy istnieje program do parsowania, który wyświetla w którym pliku jest błąd, a nie tylko w której linijce?

17
Spacer / Spacer wyświetla sie tylko 1 tekstura
« dnia: 2019-01-12, 15:40 »
Witam, powie ktoś jak naprawić to, że spacer po włączeniu mesha jest on oteksturowany tylko 1 teksturą?

Strony: [1]
Do góry