Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - Macfly

Strony: [1]
1
Chyba nie chodź spróbuję to oszukać i ten tekst jakoś podzielić . To niestety nie da się tego tak pisać jak w wordzie  trzeba bedzie pokombinować . Z tego co zauważyłem prawdopodbnie jestem w stanie naprawić ten tekst lecz będzie trzeba dla każdej rodzielczości musiałbym zrobić osobny plik Gothic.Dat ;/

Post połączony: 2017-02-14, 13:49
Więcej nic nie da się zrobić niestety . Mogłem tylko nagłówki poprawić ;/

2
Hmm ciekawe jutro spróbuje odpalić demo  z zwykłym hero zobaczymy . A co do innych modyfikacji to pożyjemy zobaczymy na razie jest w planie spolszczenie 1.04 a potem zangielszczenie

Update . Miałeś rację zmieniłem postać na Zwykłego Hero i zadziałało . Do tego pojawił się też list którego nie mogłem przywołać kodem . Chyba w tej wersji gry jest on po prostu pod inną komendą . Niestety tekst z polskiej wersji w liście mi się rozjeżdża ;/ Im wyższa rozdzielczość tym mniej ale się rozjeżdża ;/



Tak wiem zjadłem W muszę to poprawić ;)

List


Tekst  ;/ Nie wiem czy to wina tekstury samego pergaminu że jest za mała czy jak :E


3
Skoro różnice są kosmetyczne to po co naprawiać to demo?

Bo sprawia mi to fun  :trollface:

BTW czy zna ktoś komendę na przywołanie listu od magów ognia nie otwartego ? Kurde nie mogę znaleźć jej w necie a właśnie go przetłumaczyłem i chciałem sprawdzić czy tłumaczenie działa :E

A  i powiem wam pewną ciekawostkę którą zauważyłem tłumacząc skrypty . W wersji 1.04d jest normalnie cykl dnia i nocy ale sen jest zablokowany (jest animacja na wyrze ) ale nie odpala się okienko . Co najciekawsze wszystkie dialogi odpowiedzialne za to są w pliku ze skryptami . Hmm ciekawe że pirani chciało się specjalnie to blokować jak to i tak były takie lenie że tylko zeny wycinani z  Dem .

Z resztą jak zakończę projekt tłumaczenia na polski mam zamiar też dla fanu przerzucić to demo na język angielski :D . O wiele łatwiej mi się to już będzie robiło jak będe miał polską podstawę którą rozumiem niż niemiecki gdzie się posługuje tralanslatorem by wyłapać mniej więcej sens a potem znaleźć dialog w polskiej wersji skryptów .

4
Kolejny proggres przetłumaczyłem wszystkie roślinki , zbroje ,  teraz zabieram się za bronie których jest od cholery .

A co do Lisa nie ma do niego żadnych skryptów więc nie jestem w stanie przywrócić nic . W ogóle nie wiem czy dało by radę skompilować skrypty programem do officjalnego wydania Gothica



A tak wygląda zabawa z tłumaczeniem . Niestety trwa to długo bo co kilkanaście linijek muszę zapisywać i sprawdzać czy gra się nie wykrzacza po edycji . Już raz jak zacząłem odwaliłem taką lipę z dialogami i większość tłumaczenia poszła się gwizdać przez to .


5
Za dużo tych zmian nie ma jedynie parę kosmetycznych ;) . Nie mam za bardzo co nagrywać i nie mam drygu do sklejania filmików  co najwyżej mogę nakręcić kawałek działającej starej zawalonej kopalni . Niestety w 1.04d już nie ostały do niej żadne skrypty ;/

Co do samego tłumaczenia przydała by mi się pomoc  w tłumaczeniu . Dokładniej to ktoś kto zna dobrze niemiecki bo obecna praca którą zrobiłem to tłumaczenie w tlaranslatorze a potem porównywałem to  do pełnej wersji o ile się to zgadało to usuwałem polskie znaki i wstawiałem to do gry . Ewentualnie jak translator przetłumaczył w miarę logicznie tylko nie składnie to przerabiałem tekst by miał sens ;)

Co do samego spolszczenia aktualnie wziąłem się za tłumaczenie przedmiotów w ekwipunku .


taka mała zajawka z  ekwipunku  :)


6
Wiesz co nie wiem niestety . Demo ma zbugowane zapisy zadań i nie wszystkie dodaje do dziennika . Z tego co wiem to na 90% da się je przejść ale trzeba by zadania ręcznie na kartce zapisywać myślę że  pewnie im dalej w fabulę by się drążyło to by pewnie się okazało co to za umiejętność

7
Do tego pzregrzebalem różne dema i jeszcze różni się tekstura talerza która jest niebieska zamiast białej jak to ma w pełnej wersji miejsce .

Wracając do tematu udało mi się w końcu zmusić do działania edytor skryptów w którym  edytuję tekst w grze .

na próbę taka mała pierdółka z dema ;)




8
Z góry dziękuje adminom za odblokowanie tematu .  Miałem dość konkretną przerwę przy owym Fixie do dema jak ja go już przechrzciłem .  Wiem że to jest walka z wiatrakami ale przez to udaje mi się poznawać struktury plików gdzie sa pozapisywane za co odpowiadają itd .

Co do samego mojego Fixa do 1.04d

Przywrócone głosy Mobków
-Ścierwojad
-Jaszczur
-Gobliny
-Golemy
-Troll
-Zombie
-Krwiopicjy
-Harpie
-Topielce
-Demony
-Chrząszcze
-Cieniostwory
-Wilki
-Kretoszczury

Inne dźwięki:
- Dźwięki obrażeń NPC
- Dźwięki ataku mieczami
- Dźwięki łuku
- Naprawa dźwięków koncertu In Extremo

Tekstury:
-Przywrócona oryginalna tekstura drzwi która nie występuje w oficjalnej wersji gothica którą znalazłem spakowaną w innym demie gothica które było nowsze o dziwo datowanie owego pliku jest starsze  niż w officjalu i to dużo ;)

Świat :

Przywrócony lvl starej zwalonej kopali (ale muszę jeszcze uzyskać zgodę na użycie mapy gdyż wycięta została z 1 modyfikacji gdyż ta która była w plikach gry dosłownie z oświetleniem to mnie doprowadza o mdłości )

In extremo :

https://www.youtube.com/watch?v=Yn0jnDqDHTI


Drzwi : :P



Co do samego fixa . Jak na razie staram się naprawić błędy związane z samą rozgrywką typu braki dźwięków .  Do tłumaczenia na pewno mam zamiar powrócić ale muszę sobie skołować XPka bo na 7 nie chce mi za żadne skarby działać edytor skryptów a innaczej tekstu nie zmienię .

9
Forum / Odblokowanie tematu
« dnia: 2017-02-06, 20:21 »
Witam czy któryś z adminów mógłby odwiesić mój temat modyfikacji Gothic Beta Edition  [1.04d ] Temat został przeniesiony do porzuconych projektów a ja nad nim pracuje dalej i chcę opublikować aktualizację ale nie mogę się skontaktować z żadnym z adminów  a nie chcę specjalnie zakładać nowego tematu .

Z góry pozdrawiam .

10
Prace zostały wstrzymane z powodow technicznynch .  Sformatowalem pc gdyz dziele go z matka i go zawirusowala . Postawilem windows serwer 2010 by moc maksymalnie ograniczyć konto 2 użytkownika . Niestety na owym systemie za cholerne nie uruchamia się gothic 1 i 2 gdyż od razu łapie crasha. jednakże na swoim dysku google posiadam wersje alpha WiP która udostępniłem użytkownikowi z Yt Archi i zastanawiam się czy jej nie udostępnić publicznie . Wszystkie błędy związane z modelami oraz teksturami zostały naprawione .Niestety na  skryptach się nie znam więc przeportowanie skryptów skończyło się tylko na planie. Tłumaczenie niestety jest bardzo czasochłonne i teksty odnoszą się do inych linijek do tego co każdą tłumaczona linijkę tekstu trzeba było sprawdzać czy gra się odpali czy scrashuje :/

11
Dla mnie jest czegoś nowego chcę się nauczyć ;) Błędy z oświetleniem są tylko na początku gdy się zacznie grę na mapie z pełnej wersji na demówce po dojściu pod obóz wszytko działa jak należy . Przynajmniej u mnie  tak jest ;) . Cóż w każdym bądź razie i tak będę kontynułował temat i proszę o nie blokowanie obecnie przeportowuje spolszcenie z pełnej wersji do Demka (niestety bez polskich znaków bo po zrobieniu nowej czcionki gra jej w ogóle nie odczytuje ) Ale trudno :)


Czy znasz modding Gothica? :|  Każdy modder musi w taki sposób pracować i ogarniać te ścieżki.
Finalna wersja Gothica używa narzędzia VDFS, które odczytuje pliki .vdf i na ich podstawie "pokazuje" zawartość katalogu _work. W tym demie tej technologii jeszcze nie użyto, być może nie działała albo jej nie było. Musiałbyś rozpakować pliki .vdf z Gothic I/data i umieścić je w Gothic I demo 1.04k/data/_work.

No tyle to ja wiem innaczej bym nie zmusił dema do działania przecież na mapie z pełnej wersji w tym problem że pełna wersja w innych katalogach miała upchane te pliki niż 1.04 i dochodziłem metodą prób i błędów co jest od czego . Katalog Data w Demie był pusty a w katalogu _Work kilka folderów pustych gdzie po dodaniu plików (nie zastępowaniu) ruszyły pewne rzeczy i  chodź by po kombinowaniu z texturami pozbyłem się w 100% bugów graficznych ;) z ciekawości powrzucałem vdfy odpowiadające za dzwięk do katalogu data nic zero reakcji w katalogu _work od razu ruszyła muzyka w obozach .

Tłumaczenie  coś w końcu ruszyło zacząłem tłumaczyć Questy z Nowego Obozu ;)



Dalej powiecie że to bezsens co robię ale sprawia mi to frajdę i tyle ;) Co do dekompilacji skryptów możesz coś o tym konkretniejszego napisać ? Chętnie bym coś z pełnej spróbował przerzucić do Demka ;)

12
Aż tak nie ogarniam z resztą nie chcą one działać z pliku exe pewne sekwencje zostały usunięte odpowiadające za nie bo wrzucając je do pełnej gry wywala Crasha odwołującego się do tych sekwencji skryptów . W tej wersji zauważyłem że wszystko jest jest chyba zaprogramowane tylko cholera jasna pliki są poumieszczane w jakiś innych katalogach w folderze _work dlatego nie wszystkie się pokrywają i nie wszystko mogę uruchomić . Zdaje mi się że gdybym jakoś w skryptach doszedł gdzie zapisana jest ścieżka do odtwarzanego pliku dźwiękowego to owe efekty i rozmowy by zadziałały bez problemowo

13

Witam chciałem wam dziś przedstawić modyfikację nad którą pracuję w wolnym czasie . Na pomysł jej wpadłem całkiem przypadkiem oglądając na Youtubie  film pod tytułem Gothic - Nieznane ciekawostki DEMO v1.04d użytkownika A R C H I .  Wersja 1.04b jak wiadomo jest najstarszą wersją gothica jaka była wypuszczona do publiki , Posiadała ona tylko mapę 1 kopalni lecz dzięki pomysłowi owego użytkownika A R C H I udało mi się uruchomić oryginalną mapę z pełnej wersji lecz z błędami (w demie brakowało textur ) okazało się że gra działa stabilnie oraz większość skryptów  dla mapy świata jest zakodowana w plikach tego dema więc zacząłem działać . Czym się różni wersia 1.04b od pełnej ? Posiada wiele postaci ,animacji, skryptów które zostały usunięte w późniejszej wersji gry . W owej modyfikacji staram w jak największym stopniu naprawić błędy oraz sprawić aby była ona jak najbardziej grywalna .

Poszukuję kogoś do pomocy najbardziej skrypterów którzy pomogą przeportować niektóre skrypty brakujące z pełnej wersji których brakuje w tej wersji . Rozgryźć jak w owym bulidzie działają pliki dźwiękowe ponieważ brakuje dźwięków przy rozmowach , niektórych efektów broni , zwierząt  itd

Screeny











Co zostało zrobione :

-Naprawione braki textur : 100%
-Dodane brakujące filmiki Intro, Outro , Autorzy : 100%
-Spolszczenie (Bazowo demo jest po niemiecku )  :32 %
-Dodana muzyka w obozach
-Odblokowana Konsola (Normalnie w Demie nie działa )

Co zostało do zrobienia :

-Przeportowanie skryptu dla snu
-Przeportowanie skryptów dla niektórych NPC (handel  , rozmowy itd. )
-Rozgryzienie efektów dzwiękowych oraz rozmów z NPC
-Rozgryzienie polskiej czcionki do spolszczenia

Postępy z modyfikacją będę aktualizował jak tylko będę miał chwilkę ponieważ pracuję przy modyfikacji  w wolnym czasie od pracy ;)

Strony: [1]
Do góry