Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - Draquer

Strony: [1] 2 3 ... 19
1
Program pyta użytkownika o wartość kupowanej rzeczy, o ilość rat w których ma zostać spłacona ta rzecz, a na końcu podaje ile wynosi jedna rata wraz z oprocentowaniem. Na przykładnie ostatniego ifa: zmienna "oprocentowanie" zawsze wynosi 0.0, np. dla wartości cena = 100, raty = 25, zmienna ta powinna wynosić 0.4, jednak zawsze podaje wartość 0.0. Co zrobiłem źle w działaniu zmiennej "oprocentowanie"?
Spoiler
import java.util.Scanner;

public class Raty {
    public static void main(String[] args){

        float cena;
        float raty;

        Scanner scanner = new Scanner(System.in);
        do {
            System.out.println("Podaj cenę towaru od 100zł do 10000zł: ");
            cena = scanner.nextFloat();
        }while(cena < 100 || cena > 10000);

        do {
            System.out.println("Podaj w ilu ratach chcesz spłacić towar(6-48): ");
            raty = scanner.nextFloat();
        }while(raty < 6 || raty > 48);

        if(raty >= 6 && raty <= 12){
            float rata = cena / raty;
            float oprocentowanie = (float) ((2.5/100) * rata);
            float outcome = rata + oprocentowanie;
            System.out.println("Twoje oprocentowanie wynosi 2,5%. Jedna rata + odsetki wynosi: " + outcome);
        }
        if(raty >= 13 && raty <= 24){
            float rata = cena / raty;
            float oprocentowanie = (float) ((5/100) * rata);
            float outcome = rata + oprocentowanie;
            System.out.println("Twoje oprocentowanie wynosi 5%. Jedna rata + odsetki wynosi: " + outcome);
        }
        if(raty >= 25 && raty <= 48){
            float rata = cena / raty;
            float oprocentowanie = (float) ((10/100) * rata);
            System.out.println("Oprocentowanie: " + oprocentowanie);
            float outcome = rata + oprocentowanie;
            System.out.println("Twoje oprocentowanie wynosi 10%. Jedna rata + odsetki wynosi: " + outcome);
        }
    }
}

2
W panelu nVidia mam ustawioną domyślnie kartę graficzną, jednak w ustawieniach grafiki w Gothicu było napisane "Intel(R) Graphic HD 4600", próbowałem uruchomić program na procesorze graficznym o dużej wydajności, nic to nie dało, wyłączyłem zintegrowaną grafikę w menadzerze urządzeń, to Gothic uruchomił się na Microsoft Basic Driver czy coś w tym stylu. Sterowniki do karty aktualne. Jak mogę wymusić używanie karty graficznej?

3
Programowanie / [Java]Math.pow(a, b) nie działa.
« dnia: 2020-09-25, 19:49 »
Próbuję zrobić opcję potęgowania w kalkulatorze,  x oraz y są zadeklarowane jako double, podkreśla mi na czerwono ostatnią linijkę kodu, nie rozumiem dlaczego.
Spoiler
case 5:
                    System.out.println("Podaj liczbę potęgowaną: ");
                    x = scanner.nextDouble();
                    System.out.println("Podaj wykładnik:");
                    y = scanner.nextDouble();
                    outcome = Math.pow(x, y);
EDIT: usuńcie to błagam XD
         Powinno być "outcome = (int) Math.pow(x,y);" :facepalm:
         1.Ale skoro i tak już ktoś tu pewnie wpadnie, to zapytam - można jakoś uzyskać opcję pierwiastkowania x stopnia? Math.sqrt(); jest tylko drugiego stopnia jeśli się nie mylę?
         2. Która zmienna sprawi że przy pierwiastkowani "2" wyjdzie liczba z resztą po przecinku a nie "1" lub "1.0"?

4
Szczerze mówiąc, światło jest dla mnie lekką magią  :F
Pobawiłem się, ustawiłem tak:
Spoiler
Render:
Spoiler
Area na górze ma kolor niebieski, żeby był efekt nocny, a reszta to białe światło. Co o tym myślicie? Co powinienem poprawić, co robię dobrze?

5
Spoiler
Co mogę zrobić aby było lepiej widoczne to że jelec jest na końcach wykręcony albo żeby bardziej widoczne były elementy na rękojeści? Zakładam że to kwestia odpowiedniego shadingu? A może powinienem użyć innego HDRa, jeśli tak, to jakiego? Model nie posiada żadnych materiałów, nie chcę nakładać tekstury, ani żadnych efektów, chcę zwykły biały model, jednak żeby się lepiej prezentował.

6
Z tego co widzę, to ta pomarańczowa kropka (pivot point) jest dokładnie tam gdzie jest 3D kursor, a ja chcę żeby ona była w środku objektu. Mógłbym to zrobić ustawiając w środku 3D kursor, ale to będzie niedokładne, więc chciałem zastosować opcję "set origin to geometry".
Próbowałem najpierw ustawić pivot point tam gdzie jest 3D kursor opcją "set origin to 3D cursor", a potem "set origin to geometry", ale wtedy pivot point nie ustawia się w środku objektu, zostaje dalej tam gdzie jest 3D kursor, jednak objekt nie przesuwa się tak jak to miało miejsce w pierwszym poście.
Simple Deform został zaaplikowany zanim chciałem przeskalować okrąg.

EDIT: Problem rozwiązany, nie użyłem "apply" przy modyfikatorze, nie można przestawić origina jeśli jest aktywny jakiś modyfikator, w moim przypadku Simple Deform.
Do zamknięcia.

7
Potrzebuję przeskalować tego torusa, ale nie mogę tego zrobić, ponieważ origin jest tam gdzie 3D Cursor i nie mogę go ustawić względem geometrii modelu:
https://zapodaj.net/1887994e66277.png.html
A to się dzieje po Object -> Set Origin -> Origin to Geometry
https://zapodaj.net/77971cf540e32.png.html
Jak widać po prawej, użyłem modyfikatora Simple Deform. Torus składa się z kilku kostek.

8
Pytania i problemy / Wiedźmin 1 spadki klatek
« dnia: 2020-09-06, 19:52 »
Podgrodzie, wnętrze Kaer Morhen, idzie się do tego przyzwyczaić.

9
Pytania i problemy / Wiedźmin 1 spadki klatek
« dnia: 2020-09-06, 12:21 »
Procesor: Intel Core i5-4210M 2.6GHz
RAM: 8GB
Karta graficzna: NVIDIA GTX 840M
OS: Windows 8.1 Pro
Klatki spadają mi bez znaczenia na co mam ustawioną kamerę, raz działa płynnie, raz dropi. Bez znaczenia jest również na jakich gram ustawieniach graficznych, ponieważ spadki występują i na najniższych i na najwyższych.
Program na pewno uruchamiany jest na karcie graficznej, a nie zintegrowanej. Ponadto na zintegrowanej chodzi tak samo. Próbowałem uruchamiać jako administrator i w trybie zgodności z Windowsem XP Service Pack 3.

To normalne że gra tak chodzi bo jest stara, a ja ją odpalam na Windowsie 8.1, czy o czymś nie wiem?

10
Pytania i problemy / Gothic I, Szafot
« dnia: 2020-02-24, 19:56 »
Nie jestem pewien na 100%, ale myślę że to ten z _work\DATA\Meshes\Level
Teraz przynajmniej masz jakiś punkt zaczepienia, próbuj, w końcu coś z tego wyjdzie.

11
Pytania i problemy / Gothic I, Szafot
« dnia: 2020-02-23, 20:24 »
A próbowałeś podmienić oryginalny plik OldCamp.mesh z tym zedytowanym?
Możesz jeszcze spróbować otworzyć ZEN całego świata i w nim usunąć tą ścianę, następnie zrobić z nim to co napisałem wyżej.

12
Pytania i problemy / Gothic I, Szafot
« dnia: 2020-02-22, 22:49 »
Jest specjalny plugin do Blendera:
http://krximpexp.sourceforge.net/
EDIT: Wait, zapisujesz to jako .mesh, nie .ZEN, ale plugin i tak Ci się pewnie przyda.

13
Pytania i problemy / Gothic I, Szafot
« dnia: 2020-02-22, 09:48 »
Poszukaj w folderze Meshes pliku o nazwie OldCamp.
Otwórz go w jakimś programie graficznym, np. Blender
Usuń ścianę.
EDIT: Tylko zrób sobie kopię tego mesha przed edycją.

14
Zapowiedzi modyfikacji / [G1] Reloaded Mod
« dnia: 2019-04-22, 01:34 »
Zgadzam się z poprzednikiem, futerko też kozak.

15
Ok, to by się zgadzało z tym co pisałeś o zmiennych lokalnych.
Wszystko działa, temat można zamknąć.

16
Mam wrażenie że w G1 również są zmienne globalne, a przynajmniej tak mi się wydaje z powodu nazwy pliku Story_Globals.d
A więc dodałem takie dwie linijki w Story_Globals.d
Spoiler
var C_NPC wache6002.aivar[AIV_PASSGATE];
wache6002.aivar[AIV_PASSGATE] = Hlp_GetNpc(HNT_6002_Guard);
i z powodu 2 linijki pojawia się błąd
Spoiler
U:PAR: Syntax error: WACHE6002.AIVAR

17
W G1 jest jedynie Story_Globals.d, nie ma tam aivarów, ale postanowiłem dodać taką zmienna "var int wache6002.aivar [AIV_PASSGATE]", taką samą wpisałem w dialogu strażnika i niestety kompilator wyrzuca błąd "Unknow indentifier: AIVAR"

18
A skoro już o tym mowa to zapytam:
Moja znajomość C++ jest na poziomie znajomości typów danych (int, float, bool itd), warunku if, switch ... case, pętli do ... while, funkcji (podstawy podstaw, argumenty średnio kumam) i tablic jednowymiarowych, czy to wystarczy do zapoznania się z Ikarusem i LeGo czy lepiej żebym jeszcze lepiej zapoznał się z C++ i dopiero potem brał się za takie rzeczy?

A co do waypointu, to ustawiłem swojego NPC na waypoincie starego NPC, który stał poprawnie, popatrzę jeszcze w Spacerze, w każdym razie dzięki za zainteresowanie tematem. :D

EDIT: Dzięki @Fabio, problem rozwiązany

EDIT2: Jak zmienić wartość "self.aivar[AIV_PASSGATE]" na TRUE?
           W skrypcie Thorusa, zmienia się ta wartość dla strażnika o ID 212 w taki sposób:          wache212.aivar[AIV_PASSGATE] = TRUE;
Jednak mój strażnik ma ID 6002 i nie pomógł zapis "wache6002.aivar[AIV_PASSGATE] = TRUE;"

19
Ok, dzięki za objaśnienie, a co oznacza "Print Globals (PD_MISSION)"?

EDIT: Jak ustawić zwrot NPC? Dodałem NPC strażnika i stoi plecami do wejścia.

20
Potrzebuję żeby ktoś wytłumaczył mi co się dzieje w takich warunkach jak np. tutaj:
Spoiler
FUNC INT Info_Grd_212_FirstWarn_Condition()
{
   if ((hero.aivar[AIV_GUARDPASSAGE_STATUS]== AIV_GPS_BEGIN)
   &&  (self.aivar[AIV_PASSGATE]         == FALSE      )
   &&   (Npc_GetAttitude(self,hero)         != ATT_FRIENDLY   )
   &&   (Hlp_StrCmp(Npc_GetNearestWP(self), self.wp)      ))
   {
      return TRUE;
   };
};

albo tutaj:

Spoiler
   &&  (Npc_GetDistToWP(hero,Grd_212_CHECKPOINT)   < (hero.aivar[AIV_LASTDISTTOWP]-100))
   &&   (Hlp_StrCmp(Npc_GetNearestWP(self),self.wp)                              ))

Czym jest "aivar"? Nie znalazłem ich nazw w Story_Globals.d, więc zakładam że to nie zmienne?
Czy można zrobić dialog na zwykłych zmiennych, czy trzeba robić to tak jak Piranie w powyższych przykładach?
W czym "aivar" jest lepszy od zwykłych zmiennych?

Strony: [1] 2 3 ... 19
Do góry