Sądząc po tym jak często na forum przewijały się prośby o pomoc w tej sprawie domyślam się, że wiele osób próbowało samemu dodać do Gothic 1 skrypt zabijania wrogów bez potrzeby ich dobicia. Przydatne na wypadek wprowadzenia do modyfikacji bandytów lub jakiejś większej wrogo nastawionej grupy ludzi. Mając wolną chwilę napisałem taki skrypt, działa tak samo jak C_DropUnconscious z Gothic 2.
Spotkałem się z różnymi metodami na zabijanie wrogich npc jak np. wyzerowanie punktów życia w momencie wyprowadzenia ostatniego ciosu, jednak jest to moim zdaniem mało efektowne, gdyż taka postać będzie leżeć na ziemi jak zwyczajnie pobita, jedyne co to się już nie podniesie.
Poniższy kod należy wkleić do pliku ZS_Unconscious.d wewnątrz funkcji o tej samej nazwie (nie w ZS_Unconscious_Loop, czy ZS_Unconscious_End tylko ZS_Unconscious). Dla zainteresowanych obok są wyjaśnienia.
if (self.npctype == NpcType_ROGUE) //NpcType_ROGUE od razu nas atakuje. Są to np. bandyci z kanionu trolli
|| ((self.guild == GIL_GRD) //Gildia: strażnik
&& (Npc_GetPermAttitude(self, other) == ATT_HOSTILE) //Nastawienie: agresywne
&& (Kapitel >= 4)) /Rozdział 4 lub późniejszy
{
AI_PlayAniBS (self,"S_DEADB", BS_DEAD); //S_DEADB to animacja upadania na ziemię, BS_DEAD to BodyState w który npc przejdzie po upadku
self.attribute[ATR_HITPOINTS] = 0; //zmiana PŻ na 0 = śmierć
};
Czasem może się zdarzyć, że postać padnie jakby utraciła jedynie przytomność, ale po chwili będzie leżeć w odpowiedni sposób.
Może nieco chaotycznie, ale pierwszy raz piszę taki tutorial