Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - Centuris

Strony: [1] 2
1
Prace 2D / Logo forum
« dnia: 2020-08-10, 03:36 »
Jako iż Aztek podjął temat kiczu, to nie mógłbym przejść obojętnie i nie stanąć w szranki. Przy okazji odświeżyłem sobie kilka rzeczy, bo dawno nic nie robiłem.
Po namyśle stwierdziłem, że część grafik wygląda jak coś między Allegro a PornHubem :F Ale to już najwyraźniej zasługa tej kolorystyki :hmmm:

Prace obiektywnie dość chujowe, więc dałem w spoiler:

Spoiler




I na koniec mała "awangarda", bardziej na luźno :P Pomysł z kodem kreskowym zaczerpnięty ze starego logo by Kazzmir.

Spoiler

2
Zagadka Orków / G2NK - Zagadka Orków
« dnia: 2020-06-08, 10:45 »
Witam też chciałbym to wiedzieć czy owa modyfikacja ujawni  światło dzienne

Słusznie, codzienne życie w tych wszechobecnych ciemnościach staje się niezwykle uciążliwe. Trzymam kciuki za ekipę

3
Zapowiedzi modyfikacji / [G2NK] Outfaith
« dnia: 2019-06-21, 23:28 »
Właśnie - dopiero co chwalili się tym, że część starych modeli przeszło gruntowne optymalizacje, a teraz wstawiają nowe, z których część znowu wygląda na high-poly. Gdzie tu sens? :hmmm:

Jak już wspomniał Fabio, modele odstają od siebie estetyką, nie trzymają się jednego stylu graficznego jak to miało miejsce w oryginale. Niemniej jednak, efekt końcowy nie prezentuje się najgorzej.

Kaptury istotnie wyglądają idiotycznie - Rada Ognia prezentuje się w nich jak jakaś tajna banda mistyków. Co do tronów - jestem jednym z tych, którzy nieszczególnie chętnie widzą symbol krzyża w uniwersum Gothic jako czegoś, co jest użyte lub ma sugerować użycie jako symbol religijny. I nie, nie uraża mnie to w żaden sposób na tle religijnym etc. - po prostu moim zdaniem wybija nieco z immersji, nie pasuje do świata. To uniwersum posiada już własną symbolikę, której moim zdaniem warto pozostać wiernym (jak chociażby użyte na drugim screenie symbole Innosa).

Nowy statek robi wrażenie, jednak miejscami, jak i na pozostałych screenach, widać zbędny "przepych" trójkątów.

4
U mnie problem również występuje - Windows 10 Home tak samo, z najnowszymi aktualizacjami.

Istnieje jednak prosty "fix" na to: wchodzimy do menu głównego => "Opcje" => "Sterowanie" => "Układ klawiszy" zmieniamy na "Własny" => w ukazanym oknie szukamy wartości "Działanie 1" i obok domyślnego ustawienia "Przycisk myszy 1" (niedziałający LPM) dodajemy jakiś klawisz jako drugi działający (polecam np. Enter na klawiaturze numerycznej).

Z takim configiem, aby użyć/założyć/zdjąć przedmiot w ekwipunku wystarczy najechać na niego kursorem i nacisnąć ustawiony drugi klawisz, i voilla, można normalnie grać :ok:

Problem, jak już wcześniej było wspomniane, jest najprawdopodobniej spowodowany przez którąś aktualizację do Windowsa, stąd ewentualnego fixa na niego nie spodziewałbym się prędko.

5
Ukończone modyfikacje / [G2NK] Gothic v0.8.1
« dnia: 2019-05-16, 21:52 »
Poprawcie mnie, jeśli jestem w błędzie, ale wydaje mi się, że gdyby zrobić odpowiedni instalator do tego moda, który wymaga od użytkownika podania ścieżki do gry Gothic jak i Gothic II i weryfikuje pliki pod tymi ścieżkami, co byłoby warunkiem koniecznym do jego instalacji, nie byłoby problemu z legalnością. O ile mi wiadomo, treść licencji GMDK nie zabrania jednoznacznie przenoszenia zasobów z G1 do G2 i odwrotnie, korzystamy w końcu z gier na tym samym silniku i z tych samych licencjonowanych narzędzi modderskich. Jeśli więc użytkownik moda jest w posiadaniu obydwu gier, jaki problem?

6
Archiwum / [G2NK] Gothic I
« dnia: 2018-12-30, 11:53 »
A modyfikacje do G1 na silniku G2 będą działały?

Bez żadnej ingerencji w ich pliki - nie ma szans. Niemniej jednak wybrane perełki można by dostosować pod ten produkt, takie jak np. Świat Skazańców. Wtedy jednak paczka z modem musiałaby zawierać wszystkie pliki Gothic I od Siemka, a także zmodyfikowane odpowiednio pliki ŚS do poprawnego działania, nie jesteś bowiem w stanie odpalić moda od moda :P

Ewentualnie taką konwersję trzeba by przygotować w taki sposób, by pliki dostosowywanej modyfikacji "nadpisywały" pliki z Gothic I, a paczka z modem od Siemka byłaby jedynie wpisana do pliku konfiguracyjnego *.ini. Wtedy wystarczyłoby pobrać tego moda tylko raz, a dostosowywane pod niego inne mody z oryginalnego G1 ważyłyby mniej :hmmm:

7
Archiwum / [G2NK] Gothic I
« dnia: 2018-08-04, 19:37 »
Szczerze mówiąc to niekoniecznie. Prawo pięści prawem pięści, ale jak widać, w kolonii zorganizowano 3 obozy. Aby takie społeczności funkcjonowały, muszą istnieć pewne zasady, których przestrzeganie zapewni stabilność takowego obozu.

Dokładnie, w związku z czym byłoby dobrze taki system kar zaimplementować. Bardzo mnie wkurzało podczas gry w G1, że już podczas pierwszej wizyty w Starym Obozie, mając 2 lvl i 10 pkt. zręczności, nie mając pojęcia na temat skradania czy otwierania zamków, mogłem w zasadzie opędzlować cały Zewnętrzny Pierścień z wszystkich itemów z chat i skrzyń (co już na starcie gry dawało mi ponad 1K rudy do wydania), bez absolutnie żadnych konsekwencji. Nawet jak ktoś was nakryje na grzebaniu w cudzej chacie, to jedynie stoi nad wami z wyciągniętym kilofem/innym mocarnym orężem przez kilkanaście sekund, jak się uwiniemy i wyjdziemy szybko z chaty to ekwipunek zostaje a sprawa idzie w zapomnienie :D Jedyny problem sprawiała chata i magazyn Fiska, bo tam były drzwi na zamek i strażnik zaraz obok, który nas atakował - poza tym jednym przypadkiem można było kraść do woli bez przeszkód. Taki stan rzeczy niestety daje bardzo nierealistyczny feeling podczas rozgrywki :|

Oczywiście opisany problem nie dotyczy jedynie tego systemu kar ale także AI, natomiast skoro to drugie jest już gotowe (bo mod jest do G2), to kary byłyby dobrym uzupełnieniem.

8
Archiwum / [G2NK] Gothic I
« dnia: 2018-07-31, 20:33 »
O właśnie, dobre spostrzeżenie. Ponadto magowie wody mogli w życiu nie zagłębiać się w bagna Kolonii (bo i po co), więc mogliby nie widzieć niektórych stworzeń tam występujących. A występowanie bagiennych szczurów w pobliżu Pandrodora jest dowodem, że szczury bagienne nie są gatunkiem endemicznym Jarkendaru. ;) Oczywiście rozumiem, że twórcy moda po prostu nie widzi się/nie chce się dodawać niektórych rzeczy, chodzi mi w tym momencie jedynie o obronę klimatyczności występowania danych stworzeń na danym obszarze.

No cóż, fani Gothica mają tendencję do dorabiania filozofii i wiarygodnie brzmiących historii pod wszystkie dziury w lore i niedociągnięcia z gry :P Jak znam życie to po prostu osoba odpowiedzialna za wstawianie mobków w Spacerze uznała sobie: "tak coś tu pusto, a wrzucę kilka szczurów i będzie git, w końcu nowy asset to trzeba wykorzystać" :ok:
A takich rzeczy w Gothicu jest więcej. I to tylko na przestrzeni dwóch pierwszych części, bo między światem z 1 & 2 a Gothic 3 to już jest przepaść głęboka jak Rów Mariański.

Też wolałbym raczej nie wstawiać na siłę potworów z G2, lepiej żeby "Gothic I" zachował jak najwięcej ducha oryginału. Natomiast obecność tych potworów w skryptach byłaby fajną sprawą, zwłaszcza, jeżeli Twój mod w wersji deweloperskiej ma stanowić bazę do jakichś autorskich addonów (wszyscy je uwielbiamy :F), czy projektów typu Mroczne Tajemnice 2.0.

9
Archiwum / [G2NK] Gothic I
« dnia: 2018-07-30, 15:48 »
Jak dla mnie pomysł z tymi zamkami genialny, to była jedna z rzeczy które mi się właśnie w Risenie podobały.
Spokojnie mógłbyś coś takiego zaimplementować, jednak ikony muszą się fajnie wpisywać w estetykę Gothica - a to wcale nie jest łatwe zadanie :P Korzystając z assetów z oryginalnej gry ugniotłem coś takiego w Gimpie w 2-3 min:



Górnych lotów to oczywiście nie jest, ale chciałem tylko pokazać, o co mi chodzi. Te oryginalne strzałki z Risen raczej nie pasują imho

10
Forum / Postulaty
« dnia: 2017-09-25, 20:38 »
Uprzejmie zwracam się z prośbą o zmianę nicka z dotychczas używanego na "Centuris".

Z góry dziękuję.

11
Pytania i problemy / Problem z zbrojami (deformacja)
« dnia: 2017-05-02, 22:00 »
U mnie ten problem zniknął po wyłączeniu teselacji w szczegółowych ustawieniach renderera DX11 (Ctrl + F11).

13
Gry / ELEX
« dnia: 2016-10-21, 12:15 »
PB od czasu gothica 2 nie potrafi stworzyć dobrego systemu walki, dam tutaj przykład R3.

System walki w pierwszej części Risena też był spoko (zwłaszcza po tej walce à la hack'n'slash z G3 stanowił on miłą odmianę), niestety w R2 i R3 to już lipa na kaczych łapach.

14
Łatki / Gothic: nieoficjalny patch (wersja polska)
« dnia: 2016-10-15, 19:14 »
Nie do końca wiem, jaki problem jest z teksturą Drake'a, chodzi o przenikanie głowy przez zbroję? Bo jeśli tak, to tego też nie uda się zmienić. :(
Spoiler

 :P

15
Jest ciężko powiedziałbym że nawet irytująco ciężko. Mam 60siły 45%walki. Zainwestowałem trochę PN w kowalstwo i łowiectwo no i oczywiście włamywanie.

Męczyłem się strasznie z przejściem od karczmy Orlana do farm.

Nie wiem, gram aby się bawić  a tutaj każda walka z każdym kończy się wymianą 100hitów za jeden. Bo jeden hit powala Ciebie na ziemię.

Śmierdzi patchem 1.3.2, graj na 1.2 :)

16
A co z tymi crashami gry?  :|

Tutaj nie ma uniwersalnego remedium na problem - u mnie też co jakiś czas jest Access Violation i trzeba z tym żyć. Na szczęście występuje dosyć rzadko :P

Ale może spróbuj na Gothicu z zainstalowanym GMDK.

17
Banda Quentina / Problemy z zadaniami
« dnia: 2016-10-01, 23:49 »
krew białego wilka
Spoiler
Białego wilka na pewno można znaleźć na wzgórzu koło Starego Obozu (tam, gdzie w Gothic II jest szaman Hosh-Pak).

18
Mam problem z oknem statystyk. Cyferki i liczby zlewają się na siebie i ciężko cokolwiek odczytać. Zmiana rozdzielczości nie pomaga.

Sprawdź, czy czasem nie jest włączone autoskalowanie interfejsu w ustawieniach SystemPacka - wejdź w folder z G2NK, a następnie w System, tam odszukaj plik SystemPack.ini. W dziale [INTERFACE] należy zmienić linijkę:

Scale=1
na:

Scale=0
i będzie OK :)

19
Forum / Leinnan skin- SMF 2.0
« dnia: 2016-09-27, 17:27 »
@Leinnan skoro zmieniłeś avki na kwadratowe przy postach, to może zmienisz też w podglądzie profilu i w indeksie działów forum? Takie to jakieś niespójne i niekonsekwentne teraz jest :v

20
Zapowiedzi modyfikacji / Gothic Reloaded Mod
« dnia: 2016-09-26, 14:41 »
Latka lecą, a Drake w Starej Kopalni wciąż jest Murzynem z białą głową :lol:

Poza tym ciekawi mnie, czy te dłonie są zrobione jako animowane z nowymi kośćmi, czy tylko tak dla picu :hmmm:

Strony: [1] 2
Do góry