Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - Jaskot

Strony: [1] 2 3 4
1
Ukończone modyfikacje / [G2NK] Klasztor
« dnia: 2018-05-21, 10:28 »
Ostatni etap był naprawdę trudny ale w końcu się udało. Przeszedłem całość w nieco ponad 11h.
Jak już pisałem wcześniej, mod jest świetny i zdecydowanie polecam.
Gratulujemy. :)
Liczymy na recenzje.

2
Ukończone modyfikacje / [G2NK] Klasztor
« dnia: 2018-05-20, 21:32 »
Wczytaj się w książkę, o której pisał Tituf. Masz tam podane dokładnie wszystko, czego potrzebujesz. :)

Po więcej podpowiedzi zapraszam do mojego podpisiku. :D


3
Ukończone modyfikacje / [G2NK] Klasztor
« dnia: 2018-05-19, 22:25 »
Czego tam nie wiesz? :) Pytam serio, opisz (najlepiej w spoilerze :D) na czym utknąłeś. :) Jeśli chodzi o kombinacje- w jaskini są sprytnie ukryte wskazówki. :)

4
Ukończone modyfikacje / [G2NK] Klasztor
« dnia: 2018-05-19, 10:52 »
Dzięki za opinię. :)

Spoiler
Zręczność jest niezbędna do rozwinięcia do pewnego (niezbyt wysokiego) poziomu. Alchemia zaś może ułatwić życie w przyszłości. :) Polecam zostawić trochę PN na przyszłość.

5
Spoiler
Tu rozchodzi się o kwestię samych celów, jak i tego, jak się do tych celów dochodzi. Nigdy w życiu nie miałem potrzeby (dalej nie mam) rozprawiania się z "Gothicowym Cthulhu", poznawania przepotężnych istot kierujących czasem i przestrzenią, które muszę załatwić. "Muzyka" Opiekunów to powtarzająca się fałszywa nuta o przeogromnej potędze i siłach o których nie mamy pojęcia. O ile sam koncept nie jest zły, tak jego wykonanie, jak i "odcięcie" od tego, co Gothic sobą reprezentuje dla mnie zupełnie dyskwalifikuje go jako "fajny". Przeznaczenie też tutaj nie odkrywa Ameryki, ale przynajmniej nie mam tutaj wrażenia, że całość fabuły i rozgrywki sprowadzona jest do coraz potężniejszych sił, które "tym razem za wszystkim stoją, ale tym razem to już na serio".
Sam wątek Apogeona bardzo lubię, choćby ze względu na to, że nie jest to wszechmocna istota, demon z innego wymiaru. Jest go silny gościu, który spotkał na drodze silniejszego, którego wkurwił. To my wprowadzamy w jego działania pewną irracjonalność, nerwowość.
Jak przejdę Returninga 2.0 i będę na świeżo to pewnie będę w stanie wyrazić swoje opinie znacznie składniej. :D

Mechanikę Gothica bardzo lubię, ze względu na jego prostotę, w której dostrzegam nawet pewną elegancję. Kiedy jednak zaczniemy dodawać badziewia, to kończymy z prymitywnym silnikiem bez stylu, który po prostu nie wyrabia.

6
Spoiler
To jest dla mnie kwestia skali. W Przeznaczeniu mówimy o pewnej Starożytnej Organizacji, która jednak jakieś tam pobudki ma, kieruje się jakimiś celami, a do tego jest manipulowana (oczywiście ten wątek, jak już pisałem, nie pasuje mi w 100%. Później mamy Apogeona, który nie działa jawnie, manipuluje nami, prowadzi jakąś dziwną rozgrywkę.
W Returningu mamy Potężnego Demona, który Jest Potężny i organizację, która ni mniej więcej równa się bogom i do tego sprawia, że cała reszta przestaje mieć znaczenie. Pachnie mi tu nastolatkiem piszącym pierwszą powieść fantasy, który pragnie jak największej ilości Wielkich Złych
Systemy teleportów to niby ok sprawa, ale z drugiej mają już wpływ na klimat. Cóś jak z systemami fast travel, niby nie trzeba używać, ale gry są na nich po prostu oparte.
Co do bossów- dla mnie Gothic nigdy nie będzie grą, która nadaje się do walk z bossami. Muszą istnieć silniejsi przeciwnicy, coś w stylu smoków, ale to nie jest i nie będzie Dark Souls. Sama mechanika walki, a także klimat rozgrywki, dla mnie po prostu na to nie pozwalają.
Jak chcę czegoś mechanicznie doskonalszego to odpalę sobie coś z serii TES, siła Gothica tkwi w zdecydowanie czymś innym, a Returning jest dla mnie tworem, który tej prostej rzeczy po prostu nie potrafi przyjąć.

7
Cóż, nie łykam Przeznaczenia bezkrytycznie jak Wietnamczyk sajgonki, jestem w stanie dostrzec wady tego moda.

Jeśli chodzi o kwestię Stonnosa w porównaniu do Starych Bogów. Hmm... Ogólnie co do obu rozwiązań nie jestem w 100% przekonany, aczkolwiek to, jak to zostało opisane i w jaki sposób bardziej pasowało mi w Przeznaczeniu. Chociaż samo spotkanie z "Bogiem" było co najwyżej średnie.
W kwestii Lore, jeżeli chodzi o takiego Returninga, zdecydowanie bardziej przeszkadzało mi to, jak to zostało wplecione w samą rozgrywkę. Wielki Zły, po którym następuje Większy Zły, za którym tak naprawdę stoi W Kurwe Wielki Zły, Taki Że O Ja Pierdole, a do tego Opiekunowie... Kurwa, Opiekunowie... Nigdy w moim życiu nic mnie tak w Gothicu nie zawiodło jak ta supcio uber organizacja.

CHODZENIE w Przeznaczeniu jest irytujące, to fakt, ale to się da zniwelować miksturami i teleportami, a poza tym jest jedynie wkurwiającą pierdołą, która może przetestować co najwyżej cierpliwość gracza.

Co do zakończenia:
Nie wiem jak to wygląda z innymi gildiami, ale zakończenie podczas grania po stronie Mrocznego Zakonu było jak dla mnie rewelacyjne. Dawno nie byłem tak wkurwiony jak po zakończeniu Przeznaczenia, w pozytywnym tego stwierdzenia znaczeniu.
Zakończenia Returninga nie pamiętam zbyt dokładnie, przychodzi mi ino na myśl kilka momentów tak sztampowych, że aż śmiesznych.

Wszystko co oczywiście jest kwestią gustu, nie przedstawiam tutaj faktów objawionych, ale nigdy nikomu z czystym sumieniem Returninga nie polecę, zaś Przeznaczenie wychwalam zupełnie otwarcie, jako ogromny fan serii.

Edit. To serio offtop, jak to modów wkurwia to proszę o wyjebanie. :D

8
Nie bardzo rozumiem, po co w ogóle to pytanie, no ale odpowiem:

Po 1. Napisałem "podobne", a nie "identyczne".
Po 2. W mojej opinii Przeznaczenie niszczy Returninga pod absolutnie każdym względem.
Po 3. Gothicowe "Lore" tworzone jest prawie tylko i wyłącznie przez dwie i pół części gry (Gothica 3 i innych tego typu rzeczy nie liczę), i jest w sumie niezwykle mało rozbudowane. Byłoby niezwykle ciężko zamknąć się w 100% w ramach tego "Lore", nie naruszając go w żaden sposób, zważywszy na to, jak słabo rozbudowany jest materiał źródłowy. Gdyby powstał mod, który osiąga coś takiego to bardzo chętnie bym w niego zagrał, ale o takim nie słyszałem.
Po 4. Siadając do modyfikacji jestem przygotowany na to, że będę miał do czynienia z wizją stosunkowo wąskiej grupy osób, spoza oficjalnego grona twórców gry. To oznacza, że muszę zaakceptować fakt, iż każdy mod będzie miał swoje własne "smaczki", inne niż te w podstawowej wersji gry. ALE moja tolerancja dla tego rzeczy jest ograniczona. Przeznaczenie zmieściło się w tym zakresie tolerancji. I nawet grając w wątki stworzone od zera przez modderów, czułem mw. Gothicowy klimat, a to dla mnie ważne.

9
Grałem w tego moda dość dawno, ale co nieco mogę powiedzieć.

Mam podobne wymagania co do modów jak Ty, a w ER grało mi się bardzo przyjemnie. Dodane wątki fajnie wpasowały się do tych już istniejących, nie dodawano rzeczy "na chama", tylko tylko raczej w dosyć organiczny sposób rozbudowano istniejący świat. Kilka rzeczy mnie zirytowało, parę nie pasowało do końca, no ale nie ma możliwości, by powstał mod, który każdego zadowoli w 100%.
Ogólnie polecam spróbować, na pewno nie będziesz miał do czynienia z gównem typu MT czy Returning, podejście autorów było zauważalnie inne.
Żadnych szczegółów nie podam, zwyczajnie nie pamiętam, przedstawiam tylko odczucia jakie miałem w czasie i po rozgrywce.

10
Przeznaczenie / Pytania odnośnie zadań i rozgrywki
« dnia: 2018-05-18, 07:33 »
1. W Jarkendarze są pewne miejsca, gdzie zakopano różne skarby. ;) Znajdziesz i prawdziwe i fałszywe urny, niestety nie mam pojęcia, w których lokalizacjach były te prawdziwe, ale w końcu od czego mamy mapę do skarbów. ;)
2. Jeśli nie grasz po stronie Mrocznego Zakonu to możesz oddać miecz. Podobno w późniejszym etapie gry czeka nas dzięki temu jakaś "niespodzianka". <- powtarzam informacje zasłyszane. :D

11
Ukończone modyfikacje / [G2NK] Klasztor
« dnia: 2018-05-17, 07:26 »
Dzięki za opinię. :)

Jakie tekstury Ci się nie wgrywają? U żadnego z nas ten problem nie występuje.
Zaś szczelność drzwi nie miała dla nas żadnego znaczenia. :)
Co do odbieranych przez Normiciusa broni- nikt nam nie zabroni nosić na plecach miotły, czy też patelni u pasa. ;)

12
Przeznaczenie / Pytania odnośnie zadań i rozgrywki
« dnia: 2018-05-16, 12:37 »
Spróbuj użyć kodów, wydaje mi się, że to nie powinno mieć miejsca.

Wczytaj zapis, gdzie Nefarius i Myxir jeszcze nie zniknęli. Włącz Marvina (klikasz b, wpisujesz "marvin" i ponownie b, w lewym górnym rogu powinien się pojawić napis), ustaw sobie NPC w polu widzenia a następnie kliknij F2 i w konsoli wpisz "edit focus", po czym pojawi się ramka, z której będziesz mógł spisać ID postaci.
Po spisaniu tych id znowu kliknij F2 i wpisz "insert "ID POSTACI". Sprawdź i napisz czy jest ok. :)
Nie zapomnij również wyłączyć Marvina (b, "42", b)

13
Ukończone modyfikacje / [G2NK] Klasztor
« dnia: 2018-05-15, 19:52 »
Co tak dużo ten mod waży? :D
Nowa muzyka, króciutkie intro i outro, sam modzik też aż tak mikry nie jest.
Zebrało się. :)

14
Przeznaczenie / Pytania odnośnie zadań i rozgrywki
« dnia: 2018-05-11, 21:46 »
Taran. :)

15
Przeznaczenie / Pytania odnośnie zadań i rozgrywki
« dnia: 2018-05-11, 14:53 »
A tam marnować, tutaj PN nie trzeba liczyć co do sztuki. :)

Można chyba kupić w GD, znaleźć też.

16
Archiwum / [G2NK] Klasztor
« dnia: 2018-05-09, 12:05 »
"Klasztor" znajduje się już w fazie beta testów.
Rzeczy do poprawienia/dodania pozostało bardzo niewiele, premiera zbliża się wielkimi krokami.

17
Odstawiając prywatną opinię na temat samego Returninga na bok:

Ogromne gratulacje! Mogę się tylko domyślać, jaki ogrom pracy został włożony w realizację takiego projektu.

18
Ukończone modyfikacje / [G2NK] Przebudzenie
« dnia: 2018-04-30, 15:04 »
A byłeś na samej górze? W G1 był tam sympatyczny koleś, który chciał od nas żarełko. :D

19
Przeznaczenie / Pytania odnośnie zadań i rozgrywki
« dnia: 2018-04-29, 14:44 »
Znajdziesz ino Klejnoty Lorda, rozsiane po Khorinis.

20
Przeznaczenie / Pytania odnośnie zadań i rozgrywki
« dnia: 2018-04-29, 13:54 »
Tak, aczkolwiek Gildia Zlodziei i Czarne Jastrzębie sie wykluczają.

Strony: [1] 2 3 4
Do góry