Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - 0judge0

Strony: [1]
1
Narzędzia / Gothic Dubbing Generator
« dnia: 2018-03-05, 14:18 »
Wstęp:
Po paru ładnych latach postanowiłem pograć sobie w gothica itd. i po przejściu kilku modów wpadłem na ciekawy (przynajmniej w moim mniemaniu) pomysł napisania programu który analizował by skrypty postaci i na podstawie zawartych tam informacji generował pliki audio z kwestiami dialogowymi. Program jest w dość prymitywnej formie (działa z konsoli) ale zrobiłem go dla zabawy i postanowiłem się nim po prosu podzielić.

Zasada działania:
Program generuje dialogi używając opcji text to speech systemu windows, więc do poprawnego działania musi być zainstalowany jakiś polski głos w systemie. Ja dla celów testowych zainstalowałem sobie jakiś jeden z głosów ivony 2 ale po internetach są dostępne inne opcje również. Myślę że najlepszy efekt można osiągnąć mając kilka głosów tak by się zbytnio nie powtarzały ale program zawiera też prymitywną opcję modulacji głosu by można było osiągnąć kilka różnych brzmień.

Podstawy:
Program jest napisany w javie więc wiadomo że JVM będzie wymagana.
Program korzysta też z kilku zewnętrznych programów (zawarte w paczce):
- Voice - generuje pliki audio z tekstu używając systemowego głosu
- ffmpeg - konwersja wygenerowanych plików audio tak by działały w gothicu
- Sounder - odtwarzanie audio (przydatne do testowania ustawień)

Skrypty postaci muszą znajdować się w tym samym folderze co program, po zakończeniu działania otrzymamy folder w którym będą znajdować się pliki audio już z odpowiednimi nazwami itd. wystarczy wrzucić je do paczki i powinny działać.

Aby uruchomić program wymagane jest wsianie pewnych komend.
java -jar GDG.jaruruchamia program ale oczywiście trzeba podać jeszcze parametry, takie jak nazwa pliku czy wybrany głos.

java -jar GDG.jar -n DIA_vlk_120_NPCNAME.d -g "NAZWA GŁOSU"po -n podajemy nazwę pliku z jakiego chcemy wygenerować dubbing, a po -g podajemy nazwę głosu. Aby dowiedzieć się jakie mamy głosy w systemie wpisujemy:
voice -l
Opcje dodatkowe:
Jak już wspomniałem posiadanie jednego głosu może nie wystarczyć aby osiągną coś sensownego więc jest możliwość małej modulacji głosu:
java -jar GDG.jar -n DIA_vlk_120_NPCNAME.d -g "NAZWA GŁOSU" -r 1 -p 0.8 -h 1.1-r, zmienia szybkość z jaką się mówi (przedział od -10 do 10).
-p, zmienia pitch npc (przedział od 0.5 do 1.5)
-h, to samo co -p tylko że dla bohatera

Te opcje nie są wymagane, można ich nie podawać, można podać tylko 1,2 lub 3. Jeśli się ich nie poda to zostaną zastosowane ustawienie standardowe -r 0 -p 1.1 -h 1

Oczywiście ustawienia można przetestować zanim rozpocznie się generację plików, wystarczy zamiast nazwy pliku wpisać test.
java -jar GDG.jar -n test -g "NAZWA GŁOSU"
Wyjątki:
Jak wiadomo text to speech czasem czyta coś czego nie powinien albo czyta to źle więc dodałem możliwość dodawania wyjątków czyli jakiś tekst zostanie zastąpiony czymś innym.

java -jar GDG.jar -e Rhobar@RobarDo listy zostanie dodany wyjątek Rhobar@Robar, czyli jeśli program napotka w skryptach słowo Rhobar to zostanie to przeczytane jako  Robar

java -jar GDG.jar -d Rhobar@RobarTen wyjątek zostanie usunięty z listy

java -jar GDG.jar -lWyświetla listę wyjątków

Linki:
Krótki klip przedstawiający działanie programu, moment w którym pokazane są % jest przyspieszony, program działa nieco wolniej niż to jest pokazane.

Clip
Program (program jest mały większość jego wagi to zewnętrzny program ffmpeg)

Mam nadzieję że wszystko w miarę wyjaśniłem i nigdzie się nie pomyliłem, jeśli komuś się to przyda to super a jak nie to trudno, przynajmniej ja miałem zabawę go tworząc. Jakby coś nie działało to piszcie.

2
Narzędzia / GothicDialogGetter
« dnia: 2012-09-08, 16:01 »
Ok, miałem chwile czasu i dodałem GUI do programu link w pierwszym poście.

3
Narzędzia / GothicDialogGetter
« dnia: 2012-09-02, 20:52 »
pisałem Ci zrazu wiadomość prywatną, czyli nie pokazują Ci się komunikaty o nowych wiadomościach czy jak?  ;p

Nie po prostu loguje się tu raz na rok.

Co do programu to spróbuj odpalić go ręcznie tzn. Uruchom systemowy cmd i zmień lokalizacje na folder gdzie znajduje się plik .jar, a następnie wpisz "java -jar GothicDialogGetter.jar -decomp" (bez ""). jak kompilacja to zamiast -decomp to -comp. W tym wypadku coś ci się musi wyświetlić nawet jeśli to będzie błąd. Mam nadzieję że znasz komendy cmd :)

4
Narzędzia / GothicDialogGetter
« dnia: 2012-08-31, 06:57 »
Ja testowałem :)  zapewniam że działa. Jakie masz objawy z tą wersją? Jakiś opis Screen? Nie wiem jak się ze mną kontaktowałeś, ale ja tylko odpowiadam na gg ewentualnie mail. Możliwe że będzie nowa wersja programu (graficzna), ale dopiero po wydaniu spolszczenia do TDS. Tymczasem może będę mógł pomóc ci z obecnym problemem.

5
Narzędzia / GothicDialogGetter
« dnia: 2012-03-02, 12:59 »
Cytuj
GDG służy do wydobywania kwestii dialogowych, nazw itemów, etc, bez potrzeby dekompilacji skryptów, dzięki temu ewentualni tłumacze nie muszą znać się na skryptach Gothica, po wypakowaniu dostają czysty (oprócz Items.txt gdzie czasem wkrada się trochę danych skryptowych) tekst który wystarczy przetłumaczyć, a następnie zaimportować z powrotem do plików binarnych.

Program powstał na potrzeby tłumaczenia rosyjskiej modyfikacji Dark Saga, gdyż jak wiadomo owa modyfikacja ma zabezpieczenia przeciw dekompilacji Gothic sourcerem :) . Moim zdaniem prosta obsługa programu i bardzo ułatwiająca pracę tłumaczy. Bardzo dokładny opis działania i posługiwania się programem jest w paczce w pliku ReadMe.

Edit: Nowa wersja (graficzna) programu w linku poniżej.

Edit2: Kolejna wersja programu (prawdopodobnie ostatnia lub przed ostatnia), dokładny opis posługiwania się programem w katalogu help lub poprzez przycisk "Plik Pomocy".

Download

6
Archiwum / Der Pakt des Bösen - Die Vorgeschichte
« dnia: 2012-02-11, 10:53 »
Witam, mam nadzieję że piszę w dobrym dziale. Otóż parę lat temu rozpocząłem pracę nad lokalizacją niemieckiej modyfikacji Der Pakt des Bösen - Die Vorgeschichte, jednak prace zostały zarzucone z powodu rozpoczęcia prac nad lokalizacją rosyjskiej modyfikacji :)  (Podróżnik - Za liniami wroga). Po wydaniu podróżnika zapomniałem o PDB, a teraz już mi się nie chce jej dokańczać. Ale do rzeczy, spolszczenie jest gotowe w mniej więcej 90% tzn. wszystko jest przetłumaczone (no może parę monologów zostało przeoczonych, typu spanie czy alchemia), jednak wymaga dogłębnych beta testów i korekty ortograficznej. W paczce znajdują się skrypty do GS (Gothic i Menu *.Dat), oraz screeny z wstępnych beta testów z zaznaczonymi błędami. Daję to tu bo siedziałem trochę nad tym, a szkoda by było to tak po prostu wyrzucić. Jeśli ktoś się podejmie dokończenia polonizacji, miło by było gdyby pamiętano o mnie w creditsach, oraz o tysonie90 który przeprowadził wstępne beta testy :) . Nie wyrażam zgody na wydanie spolszczenia w takim stanie jakim je tu wrzucam bo z tymi ortami to nie bardzo nadaje się na publiczny użytek.

Download

7
Cytuj
    * Nazwa:  Bruderschaft Geburtstagsmod
    * Nazwa polska: Braterstwo, mod urodzinowy
    * Gatunek: totalna konwersja, nowy świat
    * Twórca: Blackstar Studio i przyjaciele

    * Produkcja: niemiecka
    * Wersja polska: jest
    * Tłumaczył: - 0judge0
    * Dubbing: niemiecki

    * Platforma: Gothic II: NK
    * Długość: krótki
    * Trudność: ???
    * Premiera: czerwiec 2006
    * Premiera polska: czerwiec 2010

Jest to modyfikacja powstała na rocznicę działalności grupy Blackstar-studio zajmującej się modyfikacją "Kampf um die Bruderschaft". Taka mała niespodzianka dla innych członków grupy, dzięki której możemy poznać trochę bliżej jej członków.

Przedstawiona tu historia nie ma nic wspólnego z typowymi standardami, uświadczymy śmieszne a czasami dziwne zadania nad którymi (z powodu braku wtajemniczenia) nie należy się zastanawiać.
WYMAGANY JEST NIEMIECKI MOD!

Niemiecki mod
Polska łatka

8
Cytuj
    * Nazwa:  Battle of the Kings 2
    * Nazwa polska: Bitwa królów 2
    * Gatunek: action mod, totalna konwersja
    * Twórca: Milgo

    * Produkcja: niemiecka
    * Wersja polska: jest
    * Tłumaczył: 0judge0
    * Dubbing: niemiecki

    * Platforma: Gothic II: NK
    * Długość: krótki
    * Trudność: średni
    * Premiera: sierpień 2008
    * Premiera polska: maj 2010

Battle of the Kings jest mieszanką gry fabularnej, strategii czasu rzeczywistego oraz gry menadżerskiej. Dwa obozy paladyni i łowcy smoków a dokładnie ich królowie walczą między sobą za pośrednictwem swoich żołnierzy, a cel gry sprowadza się do pewnego znanego hasła: "Niech wygra silniejszy".

Wcielamy się w rolę członka obozu paladynów ale nie bierzemy bezpośredniego udziału w walce. Zajmujemy się dyspozycją nagromadzonych podczas walki funduszy. Możemy inwestować w kopalnie, kuĽnie lub gildię magów, możliwości jest dość sporo.

Trzeba też nadmienić, iż modyfikacja wykonana jest bardzo prosto, znajduje się w niej minimalna liczba elementów. Nie znaczy to jednak, że nie potrafi przykuć na kilka ładnych chwil do monitora :)  Myślę, że stanowi ona świetną bazę dla jakiegoś większego projektu.

Zapraszam do zapoznania się...
Wymagany jest niemiecki mod.

Battle of the Kings 2:
> https://mega.nz/#!p9wAlIxK!H5Ne6myzSccIErT3Awx1jleEshpjVxaiCgVNKPhMGFY
> https://chomikuj.pl/gothicwarrior/Gothic+-+Modyfikacje/Gothic+II+NK/Battle+of+the+Kings+2+-+Bitwa+Kr*c3*b3l*c3*b3w+2+PL

9
Cytuj
    * Nazwa:  Battle of the Kings
    * Nazwa polska: Bitwa królów
    * Gatunek: action mod, totalna konwersja
    * Twórca: Milgo

    * Produkcja: niemiecka
    * Wersja polska: jest
    * Tłumaczył: 0judge0
    * Dubbing: brak

    * Platforma: Gothic II: NK
    * Długość: krótki
    * Trudność: średni
    * Premiera: kwiecień 2008
    * Premiera polska: wrzesień 2009

Battle of the Kings jest mieszanką gry fabularnej, strategii czasu rzeczywistego oraz gry menadżerskiej. Dwa obozy paladyni i łowcy smoków a dokładnie ich królowie walczą między sobą za pośrednictwem swoich żołnierzy, a cel gry sprowadza się do pewnego znanego hasła: "Niech wygra silniejszy".

Wcielamy się w rolę członka obozu paladynów ale nie bierzemy bezpośredniego udziału w walce. Zajmujemy się dyspozycją nagromadzonych podczas walki funduszy. Możemy inwestować w kopalnie, kuĽnie lub gildię magów, możliwości jest dość sporo.

Trzeba też nadmienić, iż modyfikacja wykonana jest bardzo prosto, znajduje się w niej minimalna liczba elementów. Nie znaczy to jednak, że nie potrafi przykuć na kilka ładnych chwil do monitora :)  Myślę, że stanowi ona świetną bazę dla jakiegoś większego projektu.

Zapraszam do zapoznania się...
Wymagany jest niemiecki mod.

Battle of the Kings:
>https://mega.nz/#!M04gkIiD!rDw7K4-7-_HDuwGDaviAHZWp7gB5xEvE8vU8mZcH5mc
> https://chomikuj.pl/gothicwarrior/Gothic+-+Modyfikacje/Gothic+II+NK/Battle+of+the+Kings+-+Bitwa+Kr*c3*b3l*c3*b3w+PL

10
Ukończone modyfikacje / [G1] The Mine (2009)
« dnia: 2011-03-01, 12:37 »
Cytuj
* Nazwa: The Mine
* Nazwa polska: Kopalnia
* Gatunek: totalna konwersja, stary świat
* Twórca: 0judge0

* Produkcja: Polska
* Wersja językowa: Polska
* Tłumaczył: -
* Dubbing: brak

* Platforma: Gothic I
* Długość: krótki
* Trudność: łatwy
* Premiera: maj 2009

Wcielamy się w zwykłego szarego górnika który za wszelką cenę chce wymigać się od uczciwej pracy i opuścić kopalnie, może nie jest to zbyt oryginalne ale sądziłem że kolejne ratowanie świata przed nieznanym złem będzie jeszcze gorsze. Starałem się wpleść też śmieszne sytuacje ale czy mi się to udało oceńcie sami.
Najpierw należy zainstalować wersję 1.0 a dopiero potem łatkę 1.1

The mine v.1.0

The mine v.1.1

Strony: [1]
Do góry