sześć pytań do... 1551 3

O temacie

Autor emace

Zaczęty 21.04.2010 roku

Wyświetleń 1551

Odpowiedzi 3

emace

emace

Użytkownicy
czy ktoś napełnia wkłady do długopisów ?
posty404
Propsy297
Profesjabrak
  • Użytkownicy
  • czy ktoś napełnia wkłady do długopisów ?
witam mam pare pytań, na które odpowiedzi, uważam że przybliżą mnie do podstawowej już znajomości zagadnień modera, nie licząc kodowania :)


1) czy mape w 3dstudio muszę narysować całą w psosób przemyślany, bo potem, kiedy już ją wsadzę do spacera i naniosę voby, nie bedzie mozliwości aktualizacji ?

2) bardzo frustrująca sprawa. nie wiem od czego to zalezy, a leraz przygotowaną powierzchnię w 3dstudio po zaimportowaniu w spacerze widać a raz nie... wydaje mi się ze nie zdarza się tak, ze pomijam jakiś krok. Zawsze to jest plane, convert to poly, nałozenie tekstury i eksport do 3DS... potem open mesh w spacerze kompilacja świata i swiatła.... i tutaj własnie róznie, raz widac mape raz nie. Od razu podpowiem, ze rozglądam się w poszukiwaniu mapy, i jej nie zdnajduję (na marginesie, dla czego mi tak haczy i zacina niemiłosiernie spacer - patrz punkt 6)

3) pływanie w wodzie będzie mozliwe dopiero wtedy, jak zrobię odbitke w 3DStudio obiektu wody i obracając ją umieszczę pod tym obiektem ? tak to mam rozumieć ?

4) teraz taki szczegół: wczoraj umieściłem płotek sobie w spacerze obok skrzynki, szkatułki i itemu rybki... rybka była widoczna, podniosłem ją, szkatułka była widoczna, skrzynka też, otworzyłem sobie ją i nawet było w niej to co celowo umieściłem. ale nie wiem czemu płotek był nie widoczny.

5) teksturowanie: nie mozna "wylać" zaznaczenia, tylko trzeba polegać na tym cząstkowym "malowaniu" czerwonym kolorem i wreszcie... czy mazanie zaznaczenia tez musi polegać na cząstkowym mazaniu a nie można go wyłączyć kiedy przez przypadek zastosuje się "zachowaj" a nie "zachowaj i odznacz"

6) i temat wydajnościowy: strasznie haczy mi spacer. tzn kiedy "wyjadę" poza mapę, spojrzę gdzieś w dół, to spacer blokuje się na pół minuty. Praktycznie musze załadowąc mapę jeszcze raz i spokojnie "podpłynąć" gdzieś w centrum mapy by nie spojrzeć w niepowołane miejsce by to się nie stało znowu.
 





Podobno pewien nekromanta znany pod pseudonimem Xardas jako jedyny poznał imię niejakiego Bezia. Rzekomo za tę informację zobowiązał się ożywiać zabitych przez niego NPC-ów do kolejnych części gry.

wietrzyk

wietrzyk

Użytkownicy
Black Eye Games
posty435
Propsy390
ProfesjaGrafik 3D
  • Użytkownicy
  • Black Eye Games

wietrzyk

sześć pytań do...
#1 2010-04-21, 11:32(Ostatnia zmiana: 2010-04-21, 11:34)
1. Można ją modyfikować, w maxie jest opcja import zen ( jeśli ma się plugin kerrax). Można także używać opcji macro w spacerze, wtedy nadal mamy 3ds i nieskompilowany zen z vobami.

2. W spacerze jest taki problem, gdy obiekt ma za mało trisów czasem nie wyświetla ich, lub bardziej prawdopodobne masz face'y odwrócone, skorzystaj z opcji flip normals mode

3. tworzysz płaszczyznę która mabyć wodą, dajesz modyfikator shell i z tego co pamiętam  outer amount na 0

4. Możliwe, że otworzyłeś inny plik, nie zapisałeś lub zmieniłeś jakąś opcję w spacerze.

5. Gdy zaznaczysz to co chcesz oteksturować i wybierzesz teksturę to dajesz PPM oraz "zastosuj i odznacz"

6. Nie mam pojęcia, spacer to dziwny program
 

mikserland

mikserland

Użytkownicy
posty63
  • Użytkownicy
6.) Spróbuj wcisnąc F3 gdy spacer ci się zatnie. Mi to pomaga.
 

emace

emace

Użytkownicy
czy ktoś napełnia wkłady do długopisów ?
posty404
Propsy297
Profesjabrak
  • Użytkownicy
  • czy ktoś napełnia wkłady do długopisów ?
dziękuję za odpowiedzi. Ale mam zbyt małe jednak doświadczenie by zrozumieć wszsytko co napisałeś :)

1) Zaimportowałem zen do 3DsMax, ale co potem ? jak podmienić zmodyfikowany teren na miejsce starego ?

2) w tym punkcie nie rozumiem żargonu o_o

3) tutaj domyślam się, że w spacerze już mam to porobić ?

5) to tak, rozumiem, ale mi bardziej chodziło o odpowiednik wiaderka w photoshopie...żeby "rozlać" czerwone zaznaczenie, bo na razie to widze tylko "malowanie" czerwonym zaznaczeniem
 





Podobno pewien nekromanta znany pod pseudonimem Xardas jako jedyny poznał imię niejakiego Bezia. Rzekomo za tę informację zobowiązał się ożywiać zabitych przez niego NPC-ów do kolejnych części gry.


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry