Znikające poligony 4180 10

O temacie

Autor muttley

Zaczęty 31.01.2010 roku

Wyświetleń 4180

Odpowiedzi 10

muttley

muttley

Użytkownicy
posty567
Propsy381
  • Użytkownicy

muttley

Znikające poligony
2010-01-31, 11:32(Ostatnia zmiana: 2010-01-31, 11:34)
Siema,

mam dziwny problem - mianowicie robię świat w Maxie 2010 (do spacka eksportuję używając Kerraxa [z 6 stycznia]).

W Maxie mam normalnie górkę, żadnych błędów:



A w Spacerze jakieś dziury ...



Dodam, że to nie jest źle nałożony materiał, bo gdy wejdę w ów przestrzeń spadam w dół (skompilowałem świat do ZENa i dałem startpoint).

Czy może jest to wina wielkości świata (sama górka ma wymiary 2 miast portowych Khorinis)?

Pozdrawiam
Muttley

P.S. Takich błędów mam około 3-4 na cały świat. Raczej to nie jest wina Kerraxa, bo jak wyeksportowałem Kerraxem, a potem zaimportowałem Kerraxem też było dobrze.
 

Buła

Buła

Użytkownicy
wyłącz komputer i wyjdź z domu
posty2402
Propsy3163
NagrodyV
Profesjabrak
  • Użytkownicy
  • wyłącz komputer i wyjdź z domu

Buła

Znikające poligony
#1 2010-01-31, 11:41(Ostatnia zmiana: 2010-01-31, 11:42)
Pokaż siatkę.
Ogólnie to pewnie masz poodwracane polygony. Zjedź kamerą pod teren i zobacz czy z pod spodem jest teren.
Możliwe też że dałeś za dużo poly i gothic nie daje rady.
 

muttley

muttley

Użytkownicy
posty567
Propsy381
  • Użytkownicy
Zjechałem kamerą w dół, odwróciłem się, jest pusto, ani śladu odwróconego poligonu.



W prawym górnym rogu jest ilosć poly i vertexów (zaznaczyłem plane tego lądu i klik CTRL+A).
 

Mark56

Mark56

Moderator
som veľký magič
posty1632
Propsy1846
ProfesjaAnimator
  • Moderator
  • som veľký magič
no to zrob face na tym kdzie nema
 


muttley

muttley

Użytkownicy
posty567
Propsy381
  • Użytkownicy
@Up
Problem w tym, że zależnie od exportu dziury są gdzie indziej.

@Topic
Zainstalowałem Maxa 8 i mam to samo :D
 

muttley

muttley

Użytkownicy
posty567
Propsy381
  • Użytkownicy
Problem musi być z Maxem lub jego eksporterem - w Cinema 4D zrobiłem podobny świat i zero dziur.
 

Orzech

Orzech

Użytkownicy
posty24
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Spróbuj to wyexportować za pomocą zwykłego 3D Studio, a nie Kerrax 3D Studio. U mnie te moje exportery i importery przy modelach w formacie .3DS nie działają często poprawnie(zniekształcają, powiększają i przesuwają modele). Więc może coś to da.
 

muttley

muttley

Użytkownicy
posty567
Propsy381
  • Użytkownicy
Hmm, potestowałem troszkę i okazało się, że błędy mają związek z "współczynnikiem skali" eksportu Kerraxa.


Zeskalowałem w Maxie świat 1000x i potem dałem eksport maxem (nie kerrax) i było OK.
Potem eksport bez skalowania (już było 1000x) w Kerraxie, zero błędów.

Na końcu zeskalowałem kolejne 1000x (łącznie 100 000x) i było pełno dziur.
 

emace

emace

Użytkownicy
czy ktoś napełnia wkłady do długopisów ?
posty404
Propsy297
Profesjabrak
  • Użytkownicy
  • czy ktoś napełnia wkłady do długopisów ?
witam, mam ten sam problem. czy to oznacza, że nie można zrobć świata dowolnej wielkości, zbyt dużego ? bo mam ten sam problem, świat własnie mam bardzo ogromny, dziur jest masa...

Przy okazji zapytam o pewną rzecz dot. 3DSMax - nie mogę w tym moim wielkim świecie maksymalnie podjechać kamerą do terenu. tak jakby świat już byl na prawdę tak duży gdzie kamera ma w związku z tym jakieś ograniczenia. Przy maksymalnym przybliżeniu, również bardzo spowalnia przesuwanie kamery. Prawie nie można się poruszać, wtedy pomagam sobie ctrl + kierunki
 





Podobno pewien nekromanta znany pod pseudonimem Xardas jako jedyny poznał imię niejakiego Bezia. Rzekomo za tę informację zobowiązał się ożywiać zabitych przez niego NPC-ów do kolejnych części gry.

mikserland

mikserland

Użytkownicy
posty63
  • Użytkownicy
Siemka.

Mam ten sam problem. Tyle, że ja nie używam 3dsmaxa, tylko blendera......... I dzieje mi się tak tylko gdy mam duży świat. Gdy zrobię coś typu starego obozu to wszystko jest git. Najczęściej mam dziury, gdy dodaję nową płaszczyznę jako wodę.... Mój kolega miał tak samo, ale gdy ostatnio się go pytałem jak sobie z tym poradził, to mi napisał, że jakoś "samo" mu się to usunęło i, że mu się już tak nie robi.
 

muttley

muttley

Użytkownicy
posty567
Propsy381
  • Użytkownicy
Tak jak pisałem, musicie zeskalować bezpośrednio w Maxie, a nie w Kerraxie - jak skalowałem w Kerraxie są dziury, czytajcie.
 


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry