Animacja z Gothica1 do Gothica2 7162 25

O temacie

Autor Kino

Zaczęty 24.01.2010 roku

Wyświetleń 7162

Odpowiedzi 25

Kino

Kino

Użytkownicy
No co ty?
posty105
Propsy95
  • Użytkownicy
  • No co ty?
Witam,
Otóż mam kolejne pytanie.
W Gothicu1 po wpisaniu kodów t_psi_victim, t_conshoot_2_stand i s_con_victim (oczywiście przed każdym kodem play ani), NPC zrobi "jakieś coś"; jakąś czynność, animację.
Niestety, w Gothicu2 nie ma już tych animacji, tj. kody nie działają. Próbowałem na różne sposoby, niestety nie da rady.
Ja chcę zrobić tak, żebym mógł te trzy kody wpisać w Gothicu2 by działały tak, jak w Gothicu1.
-Co muszę w takim razie zrobić?
 

inż. Avallach

inż. Avallach

Administrator
posty7662
Propsy5238
NagrodyV
ProfesjaProgramista
  • Administrator
Obejrzyj w humans.mds listę animek w g2, niestety będziesz musiał kierować się samymi nazwami.
Ponieważ animki które wymieniłeś występują przy czarach których w g2 po prostu nie ma, musiałbyś zdekompilować mds'a, skopiować pliki asc, dodać odpowiednie sekcje w humans.mds z g2 i skompilować ponownie - sporo roboty.

Kaaz

Kaaz

Użytkownicy
posty101
  • Użytkownicy
A możesz dokładnie powiedzieć co robią te kody ? Tzn. po wpisaniu ich jaką czynność wykonuję postać ?
Bo nie pamiętam dokładnie. A w G2 są inne kody niż w G1,
 
Life Is Brutal....



Kino

Kino

Użytkownicy
No co ty?
posty105
Propsy95
  • Użytkownicy
  • No co ty?

Kino

Animacja z Gothica1 do Gothica2
#4 2010-01-24, 17:08(Ostatnia zmiana: 2010-01-24, 17:10)
T_psi_victim widzisz w tym filmiku, dokładniej - czas w filmie od 0:35 do 0:39.
S_con_victim widzisz w tym samym filmiku, co podałem - czas od 1:29 do 1:30 i od 1:31 do 1:34.

Zrobiłem też w Gothicu1 screen t_conshoot_2_stand'a, czyli używania czaru Kontrola:



Spróbuję zrobić tak, jak mówiłeś, Avallach. Zobaczymy co to z tego będzie ;p
 

Kino

Kino

Użytkownicy
No co ty?
posty105
Propsy95
  • Użytkownicy
  • No co ty?
Chciałem wyciągnąć te animki z Gothica1, ale... W folderze Anims jest tylko pusty folder _compiled i asc_anims z folderem Meatbug, w którym jest z kolei pusty plik tekstowy o nazwie ,,hier müssen die ASC-Files aus dem Animations-Tutorial rein".
Co jest? 0.o
 

maciejG

maciejG

Użytkownicy
posty450
Propsy1
  • Użytkownicy
Wypakuj Anims.vdf...
 
Spoiler

Kino

Kino

Użytkownicy
No co ty?
posty105
Propsy95
  • Użytkownicy
  • No co ty?
Ach tak, mój błąd.

No cóż, wypakowałem najpierw Anims.vdf, a potem GothicSourcer'em Humans.mds, mam owe pliki .asc, o które się rozchodzi.
Natomiast w Humans.mds w pewnym momencie jest to, czego szukam:
// Control
ani ("t_MagRun_2_ConShoot" 1 "s_ConShoot" 0.1 0.0 M. "Hum_MagCastCon_M01.asc" F 1 19)
ani ("s_ConShoot" 1 "s_ConShoot" 0.0 0.0 M. "Hum_MagCastCon_M01.asc" F 20 59)
ani ("t_ConShoot_2_Stand" 1 "" 0.0 0.1 M. "Hum_MagCastCon_M01.asc" F 131 139)

ani ("t_ConShoot_2_ConActive" 1 "s_ConActive" 0.0 0.0 M. "Hum_MagCastCon_M01.asc" F 60 79)
ani ("s_ConActive" 1 "s_ConActive" 0.0 0.0 M. "Hum_MagCastCon_M01.asc" F 80 119 FPS:10)
ani ("t_ConActive_2_Stand" 1 "" 0.0 0.1 M. "Hum_MagCastCon_M01.asc" F 120 139)

Okazuje się chyba, że te animki, które chcę włożyć do Gothica2 są jedynymi, których z Gothica1 do dwójki nie włożono :P
Ale nie o tym mowa. Więc to, co jest w 'code', mam wpakować do Humans.mds z dwójki, a do jakiego folderu odpowiednie pliki .asc?
 

paladinho

paladinho

Użytkownicy
posty59
  • Użytkownicy
Byle gdzie byle by było w pliku _work\data\anims
 

Kino

Kino

Użytkownicy
No co ty?
posty105
Propsy95
  • Użytkownicy
  • No co ty?

Kino

Animacja z Gothica1 do Gothica2
#9 2010-01-25, 18:58(Ostatnia zmiana: 2010-01-25, 20:40)
Nie działa. Powiem od początku, jak zrobiłem (nie licząc wypakowania tego wszystkiego na pulpit).

Z pliku HUMANS.mds z Gothica1 wkleiłem to do pliku HumanS.mds z Gothica2, wygląda to tak:




Zrobiłem też nowy folder w _Work/data/Anims o nazwie asc_humans (bo podobno jeśli jest w odpowiednim miejscu, ,,Gothic odczyta nawet folder /KURWAJAPIERDOLE", że pozwoliłem sobie zacytować) i tam wrzuciłem te pliki .asc, o których jest mowa w tym, co wkleiłem do HumanS.mds:


Wchodzę w grę, wbijam wszystkie z kodów, które są wymienione. Nie działa żaden. Co zrobiłem nie tak? A może coś ominąłem?
 

maciejG

maciejG

Użytkownicy
posty450
Propsy1
  • Użytkownicy
Wypakuj gothic sourcerem compiled/humans.msb do asc_anims i skompiluj humans.mds.
 
Spoiler

Kino

Kino

Użytkownicy
No co ty?
posty105
Propsy95
  • Użytkownicy
  • No co ty?
Nie wiem, nie daję rady... Wypakowałem GothicSourcer'em Humans.msb na pulpit, bo nigdzie nie mam pliku asc_anims. Jest tam plik Humans.mds, nie ma w nim tych kodów, które wpisałem do HumanS.mds, który jest w folderze data/Anims. Mam je dopisać?
Na podstawie jednego zdania trudno jest coś wykombinować.
 

paladinho

paladinho

Użytkownicy
posty59
  • Użytkownicy
Plik asc_anims powinien sam się utworzyć. Jeśli go nie masz to stwórz go w pliku anims. A mdsa nie musisz podmieniać (chyba), wystarczy ten ktory przerabiałeś.
 

Kino

Kino

Użytkownicy
No co ty?
posty105
Propsy95
  • Użytkownicy
  • No co ty?

Kino

Animacja z Gothica1 do Gothica2
#13 2010-01-26, 15:17(Ostatnia zmiana: 2010-01-26, 15:32)
Z tym, że w Humans.msb jest tylko przy Gothicu2, a przecież tam nie ma tych animek.

Z pliku HUMANS.mds z Gothica1 wkleiłem to do pliku HumanS.mds z Gothica2. Zrobiłem też nowy folder w _Work/data/Anims o nazwie asc_humans i tam wrzuciłem te pliki .asc, o których jest mowa w tym, co wkleiłem do HumanS.mds'a.
-To mam JUŻ zrobione. Co teraz, bo nadal nie wiem...?
 

maciejG

maciejG

Użytkownicy
posty450
Propsy1
  • Użytkownicy
Czyli masz już wypakowane animki z Gothica I i przeniesione do Anims/asc_humans w Gothic II?
Teraz musisz wypakować compiled/humans.msb z Gothica II, aby w asc_humans były wszystkie - te z Gothica II i przeniesione i potem skompiluj Anims/Humans.mds - ten z dodanymi tekstowymi animacjami.
 
Spoiler

Kino

Kino

Użytkownicy
No co ty?
posty105
Propsy95
  • Użytkownicy
  • No co ty?

Kino

Animacja z Gothica1 do Gothica2
#15 2010-01-26, 15:49(Ostatnia zmiana: 2010-01-26, 15:50)
Czyli masz już wypakowane animki z Gothica I i przeniesione do Anims/asc_humans w Gothic II?
Tak, mam.

Zrobiłem tak, jak mówiłeś, czyli humans.msb do asc_humans. Tak to wyglądało:

Ale po wciśnięniu OK wyskoczył mi na dole taki oto komunikat:


W folderze asc_humans pozostały tylko te trzy animki z Gothica1, które były wcześniej; czyli nic się nie zmieniło.
Ale nie do końca. Otóż wszedłem tam GoManem i...:


Jest tam coś takiego.
 

maciejG

maciejG

Użytkownicy
posty450
Propsy1
  • Użytkownicy
Jako Working Directory ustaw _Work/Data, nie _Work/Data/Anims/asc_humans.
 
Spoiler

Kino

Kino

Użytkownicy
No co ty?
posty105
Propsy95
  • Użytkownicy
  • No co ty?

Kino

Animacja z Gothica1 do Gothica2
#17 2010-01-26, 18:42(Ostatnia zmiana: 2010-01-26, 18:43)
Hmmm... Ten błąd:

Znów się pojawił. Ale mam teraz już coś takiego:

To 'HUMANS.MDS' widzę tylko w GoManie niestety. Nie wiem dlaczego.

Teraz mam skompilować Humans.mds? Jeśli tak, to do jakiego folderu (bo rozumiem, że GothicSourcer'em w Compiler Models)?
 

Mark56

Mark56

Moderator
som veľký magič
posty1632
Propsy1846
ProfesjaAnimator
  • Moderator
  • som veľký magič

Mark56
Moderator

Animacja z Gothica1 do Gothica2
#18 2010-01-26, 22:21(Ostatnia zmiana: 2010-01-26, 22:23)
Poprostu rozpakuj anims.vdf daj sobie do anims i potem dodaj tvoja animke utvorz ja v mds i skompiluj
1. gothic sourcererem
2 lub gothiciem (anims.vdf vylonczasz dodaniem . disabled) i vlanczasz gothic v marvin vpysujesz np play ani ... i gothic kompiuje tvoja animke i mds i cale gothic/_work/data/anims/_compiled zakompiluj do novych anims.vdf
:)  netrzeba tvorzycz novy vdf jezeli to nie do moda
edit // brakuje tzi s_run.man - to jest skompilovany plik znajdujonci sie v anims/_compiled czili rozpakuj raz jescze anims.vdf
 


Kino

Kino

Użytkownicy
No co ty?
posty105
Propsy95
  • Użytkownicy
  • No co ty?
Jak mam tą całą animkę utworzyć w .mds, skoro wszystkie trzy mam w .asc?
 

Mark56

Mark56

Moderator
som veľký magič
posty1632
Propsy1846
ProfesjaAnimator
  • Moderator
  • som veľký magič
OMG v MDS vpysujesz skript ( nieviem jak to nazvacz ) svojej animki - co robi , nazve , klatki ...
 


Kino

Kino

Użytkownicy
No co ty?
posty105
Propsy95
  • Użytkownicy
  • No co ty?

Kino

Animacja z Gothica1 do Gothica2
#21 2010-01-27, 17:08(Ostatnia zmiana: 2010-01-27, 17:08)
No to już miałem przecież wpisany ten ,,skrypt":


To screeny z mojego HumanS.mds, natomiast te pliki .asc, o których mówią te ,,skrypty" są w asc_humans w _Work/data/Anims.

I teraz wiem, że mam coś skompilować, chyba ten plik HumanS.mds. Czy tak? Jeśli tak, to w Gothic Sourcerze?
 

Mark56

Mark56

Moderator
som veľký magič
posty1632
Propsy1846
ProfesjaAnimator
  • Moderator
  • som veľký magič
nietrzeba jescze vyvali errora :lol2:
najlepiej to teraz ( tylko jezeli masz anims.vdf rozpakovane i vrzucone v gothicu) to przesz gomana zmien nazve na anims.vdf.disabled i vlancz gothica z respare skripts i jakosz vlancz tvoja animke
  - gothic ja sam zakompiluje
 


Kino

Kino

Użytkownicy
No co ty?
posty105
Propsy95
  • Użytkownicy
  • No co ty?

Kino

Animacja z Gothica1 do Gothica2
#23 2010-01-28, 19:18(Ostatnia zmiana: 2010-01-28, 19:22)
Zmieniłem nazwę na Anims.vdf.disabled, ale w Gothicu nadal nie ma tej animki. Na dodatek, przy wczytywaniu save'a na Irdorath mnie wywala i mam taki oto komunikat:


Ale po dwukrotnym wciśnięciu OK gra działa, tylko jest w małym oknie (tj. tak, jakbym wcisnął F3).

Gothic chyba jej nie zakompilował...
 

Mark56

Mark56

Moderator
som veľký magič
posty1632
Propsy1846
ProfesjaAnimator
  • Moderator
  • som veľký magič
jestes pevny ze masz vszystkie animki vypakovane i vrzucone do gothica  ???
i jestesz pevien ze nezmienalesz human_body... ??
bo jest uszkodzona hierarchia meshandtree - jest na poczontku mds'a
 


Kino

Kino

Użytkownicy
No co ty?
posty105
Propsy95
  • Użytkownicy
  • No co ty?

Kino

Animacja z Gothica1 do Gothica2
#25 2010-02-01, 12:38(Ostatnia zmiana: 2010-02-01, 12:41)
Problem rozwiązany, brakujące animki z Gothica1 mam już w Gothicu2. Podziękowania dla wszystkich, którzy tu napisali, ale szczególne kieruję do Avallach'a, na GG wszystko tłumaczył mi krok po kroku :D

nmzc, zamykam
Avallach
 


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry