problem ze spolszczeniem moda 5647 16

O temacie

Autor Pawciow

Zaczęty 28.12.2009 roku

Wyświetleń 5647

Odpowiedzi 16

Pawciow

Pawciow

Użytkownicy
posty533
Propsy70
ProfesjaTłumacz
  • Użytkownicy
otóż mam problemy ze spolszczeniem tego małego moda manareload ; problem tkwi w tym, że podczas uruchamiania gry mod zmienia wszystkie teksty w grze na niemieckie..da się coś z tym zrobić, aby nic nie zmieniał? w manareload dochodzi tylko parę dialogów i nauczenia się regeneracji many/życia( w klasztorze u 2 magów); jak je spolszczyć, aby nie trzeba było tłumaczyć wszystkich tekstów w grze?

maciejG

maciejG

Użytkownicy
posty450
Propsy1
  • Użytkownicy
Musisz chyba mieć polskie skrypty do gmdk, są w dziale download.
 
Spoiler

Pawciow

Pawciow

Użytkownicy
posty533
Propsy70
ProfesjaTłumacz
  • Użytkownicy
ale ja nie mam gmdk zainstalowanego, to przy instalacji moda wyskakuje komunikat, że wszystkie teksty w grze zostaną zmienione na niemieckie i gdy się anuluje to nie można tego moda zainstalować...czyli muszę mieć gmdk zainstalowane?

maciejG

maciejG

Użytkownicy
posty450
Propsy1
  • Użytkownicy

maciejG

problem ze spolszczeniem moda
#3 2009-12-29, 12:46(Ostatnia zmiana: 2009-12-29, 12:47)
No to musisz wyciągnąć wszystkie skrypty z moda Gothic Sourcerem, następnie scalić te dodane pliki (przez mod) i dialogi z polskim G2MDK, tylko trzeba uważać z plikami dialogów, bo były pewnie dopisane na końcu  po kawałku. No i do tego skrypty tej umiejętności.
 
Spoiler

Pawciow

Pawciow

Użytkownicy
posty533
Propsy70
ProfesjaTłumacz
  • Użytkownicy
tak się składa, że są pliczki dialogów i innych plików, które dochodzą w folderze work oprócz instalki moda w archiwum, to dialogi przetłumaczyć i scalić?; czyli przetłumaczyłem pliki z folderu   manareload\_work - Source\Data\Scripts\Content\Story\Dialoge DIA_KDF_512_Jarek.d, manareload\_work - Source\Data\Scripts\Content\Story\NPC PC_Hero.d(NONE_999_Recharger.d i KDF_512_Jarek.d bez zmian), manareload\_work - Source\Data\Scripts\Content\Story\B_Story B_TeachPlayerTalentRegenerate.d(B_GetLearnCostTalent.d bez zmian), manareload\_work - Source\Data\Scripts\Content\_intern Constants.d, manareload\_work - Source\Data\Scripts\System\Menu Menu_Status.d (reszta dodatkowych plików typu ta_human.d nie wymagała tłumaczenia) i te pliki przetłumaczone wrzucić do polskich foledrów skryptów i wszystko skompilować? w jakie pliki? jak stworzyć plik ou.bin, gothic.dat i menu.dat?

Adanos

Adanos

Administrator
Szara eminencja
posty5204
Propsy3870
ProfesjaProgramista
  • Administrator
  • Szara eminencja
Mniej więcej tak ma to wyglądać.

Tu masz opis: http://themodders.org/index.php?showtopic=1070

Poszukaj jeszcze tutorialu o kompilacji skryptów/tworzeniu dialogów.

Pawciow

Pawciow

Użytkownicy
posty533
Propsy70
ProfesjaTłumacz
  • Użytkownicy

Pawciow

problem ze spolszczeniem moda
#6 2009-12-30, 00:53(Ostatnia zmiana: 2009-12-30, 00:57)
czytałem ten temat wczesniej, co podałeś mi teraz ; otwieram spacera, wybieram world i reparse scripts i wybieram gothic.src(on pochodzi dekompilacji gothic.dat z pliku oryginalnego moda i wrzuciłem go do folderów z plikami przetłumaczonymi) klikam ok i po pewnym czasie wielki błąd wyskakuje


już nie wiem, co robić

Adanos

Adanos

Administrator
Szara eminencja
posty5204
Propsy3870
ProfesjaProgramista
  • Administrator
  • Szara eminencja
Te wszystkie pliki masz w G:\Program Files\JoWood\Gothic II\mojmod?

Pawciow

Pawciow

Użytkownicy
posty533
Propsy70
ProfesjaTłumacz
  • Użytkownicy
nie, te pliki są w folderze gothicprj z programu gothicsourcer(po dekompilacji gothic.dat z folderu manareload.mod na dysku i skopiowałem je w inny zupełnie folder na pulpit), potem zamieniłem ze spolszczonymi i polskimi skryptami(wszystko jest w folderze na pulpicie)...to muszę utworzyć folder na moda9w folderze gry) i tam wrzucić pliki i posiłkować się zmodyfikowanym gothic.src z moda czy tym z gothica?

Adanos

Adanos

Administrator
Szara eminencja
posty5204
Propsy3870
ProfesjaProgramista
  • Administrator
  • Szara eminencja
Tak. Wrzuć wszystko do G:\Program Files\JoWood\Gothic II\mojmod i zachowaj odpowiednią strukturę folderów, czyli od _work\

Pawciow

Pawciow

Użytkownicy
posty533
Propsy70
ProfesjaTłumacz
  • Użytkownicy

Pawciow

problem ze spolszczeniem moda
#10 2009-12-30, 23:32(Ostatnia zmiana: 2009-12-30, 23:48)
zrobiłem tak iw spacerze podczas reparsowania skryptów wyskakują mi inne błędy(podane linijki bez plików), a próbując kompilować w gothic sourcerze wyskakują inne(tyle, że podane gdzie są-25 errors, 87 warnings) porównałem z polskimi skryptami i jest w porządku, nie wiem dlaczego pokazuje błędy, co usunę jeden, pojawia się inny ...;/

ps. może to ważne, ale ja tego moda w wersji niemieckiej nie zainstalowałem jeszcze, ja pracuję na plikach wyciągniętych z niego

Adanos

Adanos

Administrator
Szara eminencja
posty5204
Propsy3870
ProfesjaProgramista
  • Administrator
  • Szara eminencja
Nie musisz mieć zainstalowanego moda w wersji niemieckiej. Musisz jedynie wszystkie pliki wpakować do tego folderu jak powyżej. Możliwe, że podczas tłumaczenia zrobiłeś jakieś błędy. Najlepiej pokaż te błędy.

Pawciow

Pawciow

Użytkownicy
posty533
Propsy70
ProfesjaTłumacz
  • Użytkownicy

Pawciow

problem ze spolszczeniem moda
#12 2010-01-01, 15:20(Ostatnia zmiana: 2010-01-02, 13:01)
jednak chcę być pewny pliki wrzucamy do folderu ..._work\ itd. głównego folderu gothica czyli Gothic II\_WORK\ itd. czy gdzie?bo nie chce się pomylić(ja dopiero zaczynam przygodę z modowaniem- wolałem zacząć od tłumaczeń); 2gie pytanie: tzn. jak zreparsować najpierw skrypty i potem dialogi(oddzielnie)? ja robiłem tak: z gothic.dat(wybrałem z pliku .mod) w gothicsourcerze te pliki wyciągnąłem powrzucałem i za te niemieckie pliki wstawiłem te przetłumaczone i polskie skrypty, później komplilować próbowałem wybierając gothic.src(i w spacerze i w gothicsourcerze) i błędy powychodziły ; i jakim programem jak reparsować; gpthicstarterem z opcja reparse? spacerem? gothicsourcem?

reparsowałem w spacerze(później chyba wziąłem w takim okienku aktualizuj i zapisz wziąłem), zrobiłem paczkę odpalam moda, i jest tak: wszystko ładnie spolszczone oprócz: dialogów(czyli lernepunkte, te opcje dialogowe itp.) z characterhelperem, gdy coś otrzymuję od npca(jakiś przedmiot np. to jest po niemiecku ten komunikat), nowa postać która uczy regeneracji many i życia-Jarek-jest w bibliotece klasztornej i opcje naucz mnie tego lub tamtego są spolszczone(nie pojawia się "chmurka", gdy go o coś zapytam, ani głos też nie, a pliki .wav wrzuciłem do moda)

może coś źle w tym pliku(tłumaczenie muszę poprawić jednak :)  ):


instance DIA_JAREK_EXIT(C_Info)
{
npc = kdf_512_jarek;
nr = 999;
condition = dia_jarek_exit_condition;
information = dia_jarek_exit_info;
permanent = TRUE;
description = Dialog_Ende;
};


func int dia_jarek_exit_condition()
{
return TRUE;
};

func void dia_jarek_exit_info()
{
AI_StopProcessInfos(self);
};


instance DIA_JAREK_HELLO(C_Info)
{
npc = kdf_512_jarek;
nr = 1;
condition = dia_jarek_hello_condition;
information = dia_jarek_hello_info;
permanent = TRUE;
important = TRUE;
};


func int dia_jarek_hello_condition()
{
if(Npc_IsInState(self,ZS_Talk))
{
return TRUE;
};
};

func void dia_jarek_hello_info()
{
if(hero.guild == GIL_NOV)
{
AI_Output(self,other,"DIA_Jarek_Hello_10_00"); //
}
else if(hero.guild == GIL_KDF)
{
AI_Output(self,other,"DIA_Jarek_Hello_10_01"); //
}
else if(hero.guild == GIL_PAL)
{
AI_Output(self,other,"DIA_Jarek_Hello_10_02"); //
AI_Output(self,other,"DIA_Jarek_Hello_10_03"); //
}
else
{
AI_Output(self,other,"DIA_Jarek_Hello_10_04"); //
};
};


instance DIA_JAREK_ARBEIT(C_Info)
{
npc = kdf_512_jarek;
nr = 2;
condition = dia_jarek_arbeit_condition;
information = dia_jarek_arbeit_info;
important = FALSE;
permanent = FALSE;
description = "Jakie jest Twoje zadanie tu w klasztorze?";
};


func int dia_jarek_arbeit_condition()
{
if((other.guild == GIL_KDF) || (other.guild == GIL_NOV))
{
return TRUE;
};
};

func void dia_jarek_arbeit_info()
{
AI_Output(self,other,"DIA_Jarek_Arbeit_10_00"); //
AI_Output(self,other,"DIA_Jarek_Arbeit_10_01"); //
AI_Output(other,self,"DIA_Jarek_Arbeit_10_02"); //
AI_Output(self,other,"DIA_Jarek_Arbeit_10_03"); //
AI_Output(self,other,"DIA_Jarek_Arbeit_10_04"); //
AI_Output(self,other,"DIA_Jarek_Arbeit_10_05"); //
AI_Output(self,other,"DIA_Jarek_Arbeit_10_06"); //
AI_Output(self,other,"DIA_Jarek_Arbeit_10_07"); //
Log_CreateTopic(Topic_KlosterTeacher,LOG_NOTE);
B_LogEntry(Topic_KlosterTeacher,"Mistrz Jarek może pokazać mi, jak się lepiej koncentrować przy czarowaniu.");
};


instance DIA_JAREK_TEACHER(C_Info)
{
npc = kdf_512_jarek;
nr = 3;
condition = dia_jarek_teacher_condition;
information = dia_jarek_teacher_info;
important = FALSE;
permanent = TRUE;
description = "Możesz mi coś przynieść. ";
};


func int dia_jarek_teacher_condition()
{
if((other.guild == GIL_KDF) && (other.attribute[ATR_REGENERATEMANA] != REGENERATE_TIME_GRAD_1))
{
return TRUE;
};
};

func void dia_jarek_teacher_info()
{
AI_Output(self,other,"DIA_Jarek_Teacher_10_00"); //
Info_ClearChoices(dia_jarek_teacher);
Info_AddChoice(dia_jarek_teacher,Dialog_Back,dia_jarek_teacher_back);
Info_AddChoice(dia_jarek_teacher,B_BuildLearnString("Lepsza regeneracja many",B_GetLearnCostTalent(other,NPC_TALENT_REGENERATE,1)),dia_jarek_teacher_reg
enerate_1);
if(other.attribute[ATR_REGENERATEMANA] != REGENERATE_TIME_GRAD_0)
{
Info_AddChoice(dia_jarek_teacher,B_BuildLearnString("Regeneracja many",B_GetLearnCostTalent(other,NPC_TALENT_REGENERATE,0)),dia_jarek_teacher_reg
enerate_0);
};
};

func void dia_jarek_teacher_regenerate_0()
{
b_teachplayertalentregenerate(self,other,0);
Info_ClearChoices(dia_jarek_teacher);
};

func void dia_jarek_teacher_regenerate_1()
{
b_teachplayertalentregenerate(self,other,1);
Info_ClearChoices(dia_jarek_teacher);
};

func void dia_jarek_teacher_back()
{
Info_ClearChoices(dia_jarek_teacher);
};

Adanos

Adanos

Administrator
Szara eminencja
posty5204
Propsy3870
ProfesjaProgramista
  • Administrator
  • Szara eminencja
Cytuj
jednak chcę być pewny pliki wrzucamy do folderu ..._work\ itd. głównego folderu gothica czyli Gothic II\_WORK\ itd. czy gdzie?
Nie. Taka jak napisałem:
G:\Program Files\JoWood\Gothic II\mojmod\_work
Cytuj
tzn. jak zreparsować najpierw skrypty i potem dialogi(oddzielnie)? ja robiłem tak: z gothic.dat(wybrałem z pliku .mod) w gothicsourcerze te pliki wyciągnąłem powrzucałem i za te niemieckie pliki wstawiłem te przetłumaczone i polskie skrypty, później komplilować próbowałem wybierając gothic.src(i w spacerze i w gothicsourcerze) i błędy powychodziły ; i jakim programem jak reparsować; gpthicstarterem z opcja reparse? spacerem? gothicsourcem?
Kompilujesz spacerem wg tutków. Są gdzieś na forum.

Cytuj
reparsowałem w spacerze(później chyba wziąłem w takim okienku aktualizuj i zapisz wziąłem), zrobiłem paczkę odpalam moda, i jest tak: wszystko ładnie spolszczone oprócz: dialogów(czyli lernepunkte, te opcje dialogowe itp.) z characterhelperem, gdy coś otrzymuję od npca(jakiś przedmiot np. to jest po niemiecku ten komunikat), nowa postać która uczy regeneracji many i życia-Jarek-jest w bibliotece klasztornej i opcje naucz mnie tego lub tamtego są spolszczone(nie pojawia się "chmurka", gdy go o coś zapytam, ani głos też nie, a pliki .wav wrzuciłem do moda)
Nic dziwnego, jak po komentarzu nic nie ma. Jakiś tekst na końcu powinien być.AI_Output(self,other,"DIA_Jarek_Hello_10_00"); //

Pawciow

Pawciow

Użytkownicy
posty533
Propsy70
ProfesjaTłumacz
  • Użytkownicy
teraz to mam problem;/, spolszczyłem wszystkie pliki, pozmieniałem nazwy (bo niektóre dialogi były wciąż niemieckie, czego powodem były inne nazwy z gothic.src z moda, a inne z polskich skryptów gothica), dodałem tekst w dia_jarek_512.d, żeby było słychać dialog i... za każdym razem w spacerze wyskakuje błąd access violation(nawet, gdy wyciągnę plik gothic.dat z tego moda co działa, a jest częściowo spolszczony, zdekompiluję i spróbuję zreparsować pliki w spacerze te "dobre", to nadal wyskakuje ten sam błąd); nie wiem już, co na to poradzić

Adanos

Adanos

Administrator
Szara eminencja
posty5204
Propsy3870
ProfesjaProgramista
  • Administrator
  • Szara eminencja
Ale w spacerze parsujesz gothic.src z moda? Mam nadzieję, że tak...

Pawciow

Pawciow

Użytkownicy
posty533
Propsy70
ProfesjaTłumacz
  • Użytkownicy

Pawciow

problem ze spolszczeniem moda
#16 2010-01-02, 13:17(Ostatnia zmiana: 2010-01-04, 19:30)
no tak plik ten sam(zresztą porównywałem pliki ten z oryginalnym z moda i są identyczne) ; używam spacera 2.6.1pl

te pliki różnią się tylko tym, że niemieckie są skompresowane(tekst jest maksymalnie pościskany), a polskie nie(są bardziej przejrzyste) no i jest różnica w nazewnictwie plików w obu gothic.src, co już naprawiłem, aby pasowało do gothic.src z niemieckiego moda; czytałem, że jest spacer starter taki patch spróbuję go użyć ; usunąłem też wszystkie niepotrzebne pliki, których których nie było w niemieckim gothic.src i dziś znów popróbuję, może się uda...

rozwiązałem problem kompilowania i wyświetla się nowa umiejętność w karcie postaci(regeneracja many) :lol2:  ; została ostatnia kwestia




nazwa poziom i 0 nakładają się na siebie..nie wiem jak to zlikwidować i to, że nie pojawiają się napisy w jednej linijce w grze(natomiast plik dźwiękowy działa)

func void dia_jarek_arbeit_info()
{
   AI_Output(other,self,"DIA_Jarek_Arbeit_15_00"); //Jakie jest Twoje zadanie tu w klasztorze?
   AI_Output(self,other,"DIA_Jarek_Arbeit_10_00");   //Studiuję święte pisma Innosa.
   AI_Output(self,other,"DIA_Jarek_Arbeit_10_01");   //-->>Nadal pomagam sługom Innosa, rozwinąć lepszą koncentrację.<<-- ta linijka
   AI_Output(other,self,"DIA_Jarek_Arbeit_10_02");   //Do czego potrzebuję lepszej koncentracji?
   AI_Output(self,other,"DIA_Jarek_Arbeit_10_03");   //Z przysięgą ognia i pierwszą runą  spoczywa jeszcze daleka droga przed początkującym magiem.
   AI_Output(self,other,"DIA_Jarek_Arbeit_10_04");   //Kto wykorzystuje swoje runy prosto bez planu, nie musi dziwić się, kiedy ma po dwóch kulach ognistych bóle głowy i  dopiero po spokojnej nocy może znowu czarować.
   AI_Output(self,other,"DIA_Jarek_Arbeit_10_05");   //Zachowuje się wprawdzie ze wzrastającym doświadczeniem, jednak wybadam możliwości uniknięcia nadmiernego wysiłku już przy czarowaniu.
   AI_Output(self,other,"DIA_Jarek_Arbeit_10_06");   //Osiągnie się to, przez lepszą koncentrację na stosowanej runie.
   AI_Output(self,other,"DIA_Jarek_Arbeit_10_07");   //Kiedy sobie zażyczysz, mogę pokazać Ci kilka podstaw.

nie wiem czemu nie kompiluje mi jej w ou.bin ;/ otworzyłem plik gothic.dat moda w gothic.src i plik dialogu i za każdym razem  nie ma tej linijki dialogowej w skompilowanym pliku...jaki może być powód?


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry