Brak SDK Risen 10729 24

O temacie

Autor Adanos

Zaczęty 20.11.2009 roku

Wyświetleń 10729

Odpowiedzi 24

Adanos

Adanos

Administrator
Szara eminencja
posty5204
Propsy3870
ProfesjaProgramista
  • Administrator
  • Szara eminencja
Wczoraj ogłoszono, że nie pojawi się SDK do Risen. Powodem jest...(jeśli się nie pomyliłem w tłumaczeniu) trudność zrobienia takiego SDK z jakiegoś tam powodu (trudność z wyodrębnieniem takiego kodu i ze stworzeniem stosunkowo prostego SDK). Modderom pozostają więc narzędzia, jakie są obecnie dostępne, czyli nic ciekawego...

Źródło:
http://forum.worldofplayers.de/forum/showp...mp;postcount=16
http://forum.worldofplayers.de/forum/showt...90#post11248090

Thoro

Thoro

The Modders
Kondominium rosyjsko-niemieckie pod żydowskim zarządem powierniczym władzy warszawskiej zwanej dla zmylenia przeciwnika polską
posty3323
Propsy3560
Profesjabrak
  • The Modders
  • Kondominium rosyjsko-niemieckie pod żydowskim zarządem powierniczym władzy warszawskiej zwanej dla zmylenia przeciwnika polską

Thoro
The Modders

Brak SDK Risen
#1 2009-11-20, 17:07(Ostatnia zmiana: 2009-11-20, 17:09)
A kto racjonalnie myślący chciałby tykać to GÓWNO? Zrobili budżetówkę, grę płytką i jednorazową to wcale mnie nie dziwi, że nie chcą tego w jaki kolwiek sposób rozwijać i wspierać ani tym bardziej oddawać w ręce graczy skoro w planach jest już nowa, niezależna "gra".
 

Okrutny

Okrutny

Użytkownicy
posty120
  • Użytkownicy
Mi sie tam gra podoba i bardzo żałuje że nie będzie zbytnio ciekawych modów do niej...
 

Zkirtaem

Zkirtaem

Moderator
Mięso
posty2171
Propsy1689
ProfesjaGracz
  • Moderator
  • Mięso
Thoro, po to się daje narzędzia, żeby modderzy zrobili z gówna ananasa.
 

muttley

muttley

Użytkownicy
posty567
Propsy381
  • Użytkownicy

muttley

Brak SDK Risen
#4 2009-11-21, 16:36(Ostatnia zmiana: 2009-11-22, 13:09)
KURWA!

Niestety, tak tylko da się to określić.
 

heniu

heniu

Użytkownicy
posty143
Propsy1
  • Użytkownicy

heniu

Brak SDK Risen
#5 2009-11-21, 17:36(Ostatnia zmiana: 2009-11-21, 20:51)
NO TAK KURCZĘ!

popieram
 
gmpa.com.pl

feodaron.pl

Thoro

Thoro

The Modders
Kondominium rosyjsko-niemieckie pod żydowskim zarządem powierniczym władzy warszawskiej zwanej dla zmylenia przeciwnika polską
posty3323
Propsy3560
Profesjabrak
  • The Modders
  • Kondominium rosyjsko-niemieckie pod żydowskim zarządem powierniczym władzy warszawskiej zwanej dla zmylenia przeciwnika polską

Thoro
The Modders

Brak SDK Risen
#6 2009-11-21, 19:53(Ostatnia zmiana: 2009-11-21, 19:55)
A tak w zasadzie to czego się spodziewaliście? To bardzo rozsądny krok a developer w sprytny sposób oszczędza sobie hańby i kompromitacji, bo w końcu coś jest na rzeczy skoro amatorscy modderzy są w stanie stworzyć coś co jest bardziej grywalne i lepsze niemal pod każdym względem od ostatnich trzech "dzieł" studia Piranii Bytes.
 

Adanos

Adanos

Administrator
Szara eminencja
posty5204
Propsy3870
ProfesjaProgramista
  • Administrator
  • Szara eminencja
Więk1258831601t Kit. Und das ist kein Mod Development Kit sondern ein SOFTWARE Development Kit.[/quote]
co znaczy:
Cytuj
Kto potrzebuje już Risen Modkit? Od 5 listopada jest UDK.(...)
Powyższe zdanie chyba wszystko wyjaśnia ;)

Thoro

Thoro

The Modders
Kondominium rosyjsko-niemieckie pod żydowskim zarządem powierniczym władzy warszawskiej zwanej dla zmylenia przeciwnika polską
posty3323
Propsy3560
Profesjabrak
  • The Modders
  • Kondominium rosyjsko-niemieckie pod żydowskim zarządem powierniczym władzy warszawskiej zwanej dla zmylenia przeciwnika polską
No taka prawda a tu u nas większość ludzi kieruje się jakąś dziwną przesłanką, że nie pójdą modyfikować innej gry bo cośtam. Rzecz w tym, że takiego Crysisa czy właśnie ostatnio unreala nie tyka się bo jest zajebisty tylko, że jest niesamowicie przyjazny i stanowi jakość za którą w innym przypadku trzeba zapłacić ergo jest niedostępna dla amatorskich twórców. Zrobić można na tym wszystko.
 

Zkirtaem

Zkirtaem

Moderator
Mięso
posty2171
Propsy1689
ProfesjaGracz
  • Moderator
  • Mięso

Zkirtaem
Moderator

Brak SDK Risen
#9 2009-11-22, 01:04(Ostatnia zmiana: 2009-11-22, 01:05)
Cytuj
przyjazny i stanowi jakość za którą w innym przypadku trzeba zapłacić ergo jest niedostępna dla amatorskich twórców. Zrobić można na tym wszystko.

Ta przyjazność jest okupiona pewnymi ograniczeniami - zresztą, cholernie lubiłem moddować G1 właśnie z powodu trudności - tego typu wyzwania to dla mnie świetna zabawa, jakby teraz ktoś wydał nową grę, którą się podobnie modduje, rzuciłbym się na nią bez namysłu. Stalkera podobno się mniej więcej tak robi, nawet alphę "moddowałem". W przyjaznym Unrealu się bawiłem i doszedłem do wniosku, że będę pisał własne pierdoły w c++ - większa frajda.




Ale to mnie zmiażdżyło:
Cytuj
Większy żal co poniektórych niż u Niemców biggrin.gif
Najlepiej przytoczyć pierwszy komentarz na niemieckim forum:
CYTAT(Schattenlord34)
Wer braucht schon ein Risen Modkit. Seit dem 5. November gibt es das Unreal Development Kit. Und das ist kein Mod Development Kit sondern ein SOFTWARE Development Kit.

co znaczy:
CYTAT
Kto potrzebuje już Risen Modkit? Od 5 listopada jest UDK.(...)

Powyższe zdanie chyba wszystko wyjaśnia biggrin.gif

"Po co chcecie moddować naszą grę, przecież są inne!" :lol2:
Nic, tylko czekać, aż tak samo zaczną reklamować gry - po co to kupujesz, obok masz przecież grę z innej firmy!
 

Thoro

Thoro

The Modders
Kondominium rosyjsko-niemieckie pod żydowskim zarządem powierniczym władzy warszawskiej zwanej dla zmylenia przeciwnika polską
posty3323
Propsy3560
Profesjabrak
  • The Modders
  • Kondominium rosyjsko-niemieckie pod żydowskim zarządem powierniczym władzy warszawskiej zwanej dla zmylenia przeciwnika polską
Cytuj
akby teraz ktoś wydał nową grę, którą się podobnie modduje, rzuciłbym się na nią bez namysłu.

No to na to nie licz. Stalker technicznie jest takim samym gównem co gothic, które powstawało długo i w zasadzie nie wiadomo jak i po co a teraz chodzi jak stary ursus zbudowany z łady i malucha. Dodatkowo twórcy nie udostępnili żadnych narzędzi ani też nie zapewniają żadnego wsparcia modderom a ponadto są zwykłymi szujami. Nie ma co się dziwić skoro chyba każda długogrająca modyfikacja ryje w dupę i przebija się na wylot przez całe czyste niebo a sami twórcy co fajniejsze pomysły modderom zwyczajnie podpieprzają mimo, że oficjalnie w wywiadach jadą ich jak leci zaprzeczając jakim kolwiek powiązaniom. Z resztą już niedługo wyjdzie lost alpha, która zmiecie te ich wszystkie ochłapy nazywane stalkerami. Przez takie właśnie podejście, hipokryzje, krętactwo, opieszałość przy wydawaniu, brak rzetelności, kłamstwa a nawet kradzież nie tyle co pomysłów fanowskich a plików z innych gier NIGDY nie kupie żadnego stalkera choćby był grą doskonałą.

A wracając do risen to przecież było oczywiste. Ta gra to bilet w jedną stronę, takie zjedz, wysraj i zapomnij więc po co płakać nad grą o której za rok wszyscy zapomną? Tak naprawdę opłaca się moddować jedynie platofrmy takie jak Crysis, UT3, Mount & Blade, HL i inne bo nie dość, że mają ogromne możliwości dzięki czemu można zrobić na tym praktycznie wszystko to jeszcze ogromną, międzynarodową społeczność modderską i bezpośrednie wsparcie techniczne samych twórców gry nawet nie w formie doraźnej a stałego elementu polityki firmy. Przy tym, kultowe już niektórych kręgach posłowie piranii "jesteśmy niesamowicie podekscytowani, że pamiętacie i chcecie moddować nasze gry. nara." jest zwykłą pomyłką w naturze.
 

Adanos

Adanos

Administrator
Szara eminencja
posty5204
Propsy3870
ProfesjaProgramista
  • Administrator
  • Szara eminencja
Cytuj
"Po co chcecie moddować naszą grę, przecież są inne!" old_lol.gif
Nic, tylko czekać, aż tak samo zaczną reklamować gry - po co to kupujesz, obok masz przecież grę z innej firmy!
To nie jest zdanie PB :lol2:  Niektórzy widzą i mają alternatywę, co jest dobre... Naprawdę dobrze jest mieć alternatywę. :D

Zkirtaem

Zkirtaem

Moderator
Mięso
posty2171
Propsy1689
ProfesjaGracz
  • Moderator
  • Mięso

Zkirtaem
Moderator

Brak SDK Risen
#12 2009-11-22, 13:01(Ostatnia zmiana: 2009-11-22, 13:01)
Cytuj
Dodatkowo twórcy nie udostępnili żadnych narzędzi

Stalker miał swoje SDK, ale nie pamiętam, co w nim było. Chyba jednak coś do map tam siedziało.

Cytuj
To nie jest zdanie PB biggrin.gif

A, to inna sprawa. Myślałem, że PB sami się tak reklamują :lol2:
 

Caesum

Caesum

Użytkownicy
posty1727
Propsy2215
NagrodyV
Profesjabrak
  • Użytkownicy

Caesum

Brak SDK Risen
#13 2009-11-29, 20:06(Ostatnia zmiana: 2009-11-29, 20:07)
Nie wiem czemu, ale wydaje mi się, że polskie fora(forum?) o moddingu Unreala podupadły. Szkoda.

Co do SDK, to też jestem lekko zawiedziony, jednak gra i tak nie oferowała niczego ciekawego poza ładną(a i tak miejscami) grafiką. Wszystko było na chama zerżnięte z G3, do którego możliwe, że niedługo dostaniemy edytor(choć wątpię).
 

Thoro

Thoro

The Modders
Kondominium rosyjsko-niemieckie pod żydowskim zarządem powierniczym władzy warszawskiej zwanej dla zmylenia przeciwnika polską
posty3323
Propsy3560
Profesjabrak
  • The Modders
  • Kondominium rosyjsko-niemieckie pod żydowskim zarządem powierniczym władzy warszawskiej zwanej dla zmylenia przeciwnika polską
Cytuj
Wszystko było na chama zerżnięte z G3, do którego możliwe, że niedługo dostaniemy edytor(choć wątpię).


trzeba być skończonym idiotą, aby choć mieć przebłyski na temat chęci modyfikowania tej gry.
 

Caesum

Caesum

Użytkownicy
posty1727
Propsy2215
NagrodyV
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Wątpię, żeby ktokolwiek tknął edytor do gry, która potrafi mieć wyjątkowo mało fps w menu.
 

SoMe

SoMe

Użytkownicy
posty267
Propsy93
Profesjabrak
  • Użytkownicy
ostatnich trzech "dzieł" studia Piranii Bytes.
Risen, Gothic 3 i...?
 
Spoiler



WAH WAH WAH.




Thoro

Thoro

The Modders
Kondominium rosyjsko-niemieckie pod żydowskim zarządem powierniczym władzy warszawskiej zwanej dla zmylenia przeciwnika polską
posty3323
Propsy3560
Profesjabrak
  • The Modders
  • Kondominium rosyjsko-niemieckie pod żydowskim zarządem powierniczym władzy warszawskiej zwanej dla zmylenia przeciwnika polską
i fg, w który też mieli wkład.
 

Jason525PL

Jason525PL

Użytkownicy
posty116
Propsy6
  • Użytkownicy
Wkład?...oni nic tam nie robili ,Przecież zostali zmuszeni do oddania Gothica tym psom z JW...PB zależało aby ich gry były w miarę bez błędów...co prawda 3 miała sporo błędów ale to jest tylko i wyłącznie wina JW...
 

Thoro

Thoro

The Modders
Kondominium rosyjsko-niemieckie pod żydowskim zarządem powierniczym władzy warszawskiej zwanej dla zmylenia przeciwnika polską
posty3323
Propsy3560
Profesjabrak
  • The Modders
  • Kondominium rosyjsko-niemieckie pod żydowskim zarządem powierniczym władzy warszawskiej zwanej dla zmylenia przeciwnika polską

Thoro
The Modders

Brak SDK Risen
#19 2009-12-19, 17:21(Ostatnia zmiana: 2009-12-19, 19:07)
Brawo.
 

Jason525PL

Jason525PL

Użytkownicy
posty116
Propsy6
  • Użytkownicy
Odpisał bym coś na twojego posta ale nie będę się zniżał do twojego poziomu...normalnie żal :P
 

Thoro

Thoro

The Modders
Kondominium rosyjsko-niemieckie pod żydowskim zarządem powierniczym władzy warszawskiej zwanej dla zmylenia przeciwnika polską
posty3323
Propsy3560
Profesjabrak
  • The Modders
  • Kondominium rosyjsko-niemieckie pod żydowskim zarządem powierniczym władzy warszawskiej zwanej dla zmylenia przeciwnika polską

Thoro
The Modders

Brak SDK Risen
#21 2009-12-19, 22:07(Ostatnia zmiana: 2009-12-20, 09:48)
A jak można konstruktywnie dyskutować z człowiekiem, który operuje jakimiś propagandowymi banialukami próbującymi tłumaczyć niekompetencje piranii? Skąd w ogóle te informacje, że "wina joowoodu", z idiotycznych for dyskusyjnych gdzie sami fani próbowali sobie usprawiedliwić tą porażkę? Winę za jakość produktu ponosi jego bezpośredni twórca a nie wydawca czy inne podmioty. Pirania w przypadku gothic 3 wykazała się brakiem kompetencji i wyobraźni, gdyż produkt jest spieprzony z każdej możliwej strony i niby na jakiej podstawie można to usprawiedliwić zrzucając tym samym winę na dystrybutora? Od kiedy to wydawca ma ponosić winę nie będąc nawet podwykonawcą projektu? Chyba śmiesz sobie żartować.

Cytuj
,Przecież zostali zmuszeni do oddania Gothica tym psom z JW

Wymagasz dyskusji na poziomie samemu operując inwektywami nie mając ku temu żadnych podstaw. Przede wszystkim nikt nikogo do niczego nie zmuszał; to pirania dobrowolnie podpisała umowę z joowood, tym samym zrzekając się zapewne praw majątkowych do marki Gothic. Mogą mieć pretensje co najwyżej do siebie, za głupotę się płaci. Wydawnictwo to nie jest instytucja charytatywna i skoro wykonawca (PB) nie wywiązał się z umowy to nie widzę podstaw dlaczego właściciel marki ma inwestować kolejne pieniądze w czyjeś partactwo.
Rozumiem, że to trudne do zrozumienia dla nastolatków, osób które nie mają pojęcia o biznesie i zarabianiu pieniędzy ale nie popadajmy w infantylne skrajności.

Cytuj
PB zależało aby ich gry były w miarę bez błędów

Czy ty w ogóle czytasz co piszesz? Cały silnik gry jest cholernie niestabilny, dziurawy a dodatkowo źle zoptymalizowany (g2) a ty tu mówisz o poprawnym działaniu. Pod jakim względem?
 

Caesum

Caesum

Użytkownicy
posty1727
Propsy2215
NagrodyV
Profesjabrak
  • Użytkownicy

Caesum

Brak SDK Risen
#22 2009-12-22, 14:00(Ostatnia zmiana: 2009-12-22, 14:06)
To prawda, akurat pod względem stabilności Gothic już od samego początku prezentował wyjątkowo niski poziom. O ile grafika była dobra, to min. toporne działanie bohatera, przechodzenie przez ściany, skaczące animacje, wyrzucanie do windowsa i nie zauważanie własnych plików, które ciągle były na dysku nie świadczy o dopracowaniu silnika.
Tak samo w przypadku fabuły i świata. Piranie nigdy nie potrafili stworzyć w 100% tego, co zapowiadali. Już w przypadku pierwszej części Gothica spartaczyli robotę. Zapowiadali gigantyczny świat, wielkością przypominający te z TES oraz multum questów. Niestety, skończyło się to na odizolowanej Górniczej Dolinie, otoczonej magiczną barierą. Questy też, niestety, ucierpiały. Dobrym przykładem jest obóz Quentina, którego questy zostały wycięte z Gothica, a jego obecna rola polega na zabijaniu wszystkiego, co się rusza.
Tak naprawdę G1 uratowała dobra fabuła i klimat.
Podobnie też było w przypadku Gothica 3. Piranie chyba zawsze chciały zrobić coś wielkości świata w TES, jednak ani razu im się to nie udało. Co się dziwić, skoro w TES1-2 było wszystko praktycznie płaskie, zaś w 3 już mogli tworzyć świat od podstaw we własnym edytorze, do tego z o wiele lepszym teksturowaniem, podczas gdy Gothic oferował, co prawda, dość szczegółowy świat, jednak tworzony od podstaw w tnącym się 3ds maxie, do tego z kiepskim teksturowaniem, który nie dawał możliwości tworzenia "łagodnych przejść" tekstur.
Myrtana też miała być o wiele większa, do tego miała mieć więcej questów i tak dalej. Stara śpiewka. Oczywiście świat znowu drastycznie zmniejszono, co widać, kiedy ogląda się mapkę świata obecną, a tą, którą dali przed premierą gry. Do tego znowu spieprzyli optymalizację gry. O ile można by ostatecznie wmówić, że obecny stan techniczny Gothica 3 jest spowodowany presją, to już nie ma sensu opowiadanie głupot, że fabuła, która w G3 była żałosna, też była winą Jowood.

Zresztą, Risen też jest zrobiony na odwal. Może i świat ładny, a system walki też dobry. Jednak fabuła jest kiepska i wyraźnie próbuje wmówić, że jest kontynuacją G3. Questów też jest wyjątkowo mało, gdyż od 2 rozdziału gra się skupia na wątku głównym. Grafika to już temat do dyskusji. Choć osobiście uważam, że spierdolili na całej linii. Z początku wyglądało to mrocznie, ładnie. Jednak z czasem zrobili z tego jakieś połączenie G2 oraz Fable.
Powiedzmy sobie prawdę; Piranha robi gry na odwal, byle tylko zdobyć trochę kasy.
 

Mark56

Mark56

Moderator
som veľký magič
posty1632
Propsy1846
ProfesjaAnimator
  • Moderator
  • som veľký magič
mam jeden sprzeciv
Cytuj
Questy też, niestety, ucierpiały. Dobrym przykładem jest obóz Quentina, którego questy zostały wycięte z Gothica, a jego obecna rola polega na zabijaniu wszystkiego, co się rusza.
nasza czesko-slovakca strona zrobila interwiev z mikem miesac temu i podano pytanie na ten oboz

....
Cytuj
Gothicz.net: What were your intensions with the bandit camp near the troll's canyon in G1?
Mike: It should have increased the variety of opponents. You were always fighting against monsters, so I thouhgt it would be nice to fight against some bandits as well. Moreover, the whole new camp intenal comflct came too short imho and I thought there should be independent bandits who do not give a damn about what Lee says. Applying a quest to it would have been nice, though.
 




0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry