Spacer nie nakłada tekstur,tylko kolory. 3975 18

O temacie

Autor Drake

Zaczęty 2.11.2009 roku

Wyświetleń 3975

Odpowiedzi 18

Drake

Drake

Użytkownicy
posty93
Propsy3
  • Użytkownicy
Witam.Mam straszny problem,nie moge przez to mojego moda zrobić.Był już taki temat,niestety tamte sposoby nie działają u mnie.Rzecz w tym,że zrobiłem model świata do mojego moda,wszystko fajnie,otwieram w Spacerze,wybieram teksture np.trawy,nakładam teksture i spacer nakłada nie teksture a kolor(w przypadku trawy ciemno zielony).A jak nałoże teksture np.skały to kolor taki szary.Próbowałem wszystkiego,w tamtym temacie pisało że trzeba w programie do 3D nałożyć teksture,mi nie pomogło.Nawet reinstal Gothica nie pomógł,a problem naprawde jest irytujący,bo wstrzymuje wszystkie moje plany odnośnie zrobienia i wydania moda.Prosze o pomoc.


Z góry dzięki!
 

Althar

Althar

Użytkownicy
posty307
Propsy44
  • Użytkownicy
Nałożyłeś teksturę czy wybrałeś kolor Mesha ? Jak nałożysz np. texturę trawy na całość powinno pomóc. A potem tylko w Sapcerze. Chyba, ze umiesz teksturować w programie do 3D, to w tedy sobie tam wszystko robisz.
 

Drake

Drake

Użytkownicy
posty93
Propsy3
  • Użytkownicy
Ja moj świat robilem w blenderze,i tam nałożylem na model kolor taki ciemny,a w spacerze chciałem już normalnie nałożyć Gothicową teksture.Ale chodzi Ci o to żebym wyciągnął teksture trawy GoManem a oteksturował tą trawą w blenderze?
 

Althar

Althar

Użytkownicy
posty307
Propsy44
  • Użytkownicy
Tak. możesz też jakąś inną. Ty pewnie w Blenderze wybrałeś kolor modelu, nie teksturę. Najlepiej to sobie nałóż teksturę "default" - taka ciemno-szara, ziemia.
 

Drake

Drake

Użytkownicy
posty93
Propsy3
  • Użytkownicy
Może to głupio zabrzmi,ale jak dać tą teksture default?Ja w blenderze dawałem nowy materiał,i wybierałem z tej skali kolorów kolor.O to chodzi?bo ja już próbowałem nałożyć nie kolor tylko teksture,wyciągnołem ją GoManem,ale po exporcie do 3DS nie ma już tej tekstury.
 

Althar

Althar

Użytkownicy
posty307
Propsy44
  • Użytkownicy
Cytuj
dawałem nowy materiał,i wybierałem z tej skali kolorów kolor.
I tu jest błąd. weź sobie byle jaki plik, jakiś obrazek, i nałóż go na model (w gmax'ie wystarczy przeciagnąć obrazek z folderu do programu, nie wiem jak w Blenderze, bo tam nie teksturowałem)
 

Drake

Drake

Użytkownicy
posty93
Propsy3
  • Użytkownicy
Ok,spróbuje.I jeszcze chciałbym zapytać o jedną rzecz.Mianowicie jak się otwiera nowy świat w spacerze,jeszcze nie oteksturowany,to na liście tekstur jest tylko jedna,ta którą nałożyliśmy w programie 3D.Jest taka możliwość żeby nie zaznaczać mozolnie wszystkich polygonów i nakładać podstawową trawe,tylko żeby jakby zastąpić tą teksture teksturą trawy?i wtedy na całym modelu pojawiła by się trawa,i jak pisałem wcześniej nie trzeba by zaznaczać każdego polygonu.
 

Althar

Althar

Użytkownicy
posty307
Propsy44
  • Użytkownicy
Otwierasz Spacer>Open Mesh>czekasz>compile-editormode>i edytujesz. Żeby mieć inne tekstury musisz wczytać inne modele lub mieć materialfilter. Niestety trzeba zaznaczać polygony. Możesz też oteksturować model w prgoramie do 3D jeśli wiesz jak.
 

Drake

Drake

Użytkownicy
posty93
Propsy3
  • Użytkownicy
Nałożyłem na model zamiast koloru obrazek i nie pomogło :roll:  kurde,przedtem tak nie było,przedtem to wystarczyło że nałożyłem kolor,dopiero potem,tak nagle to się zaczeło,a nic nie zrobiłem!samo z siebie.


Dodam jeszcze że po exporcie z blend do 3ds ten obrazek znikł,i został tylko kolor.
 

Drake

Drake

Użytkownicy
posty93
Propsy3
  • Użytkownicy
No proszę was!nikt nie wie jak można temu zaradzić? :D
 

Althar

Althar

Użytkownicy
posty307
Propsy44
  • Użytkownicy
ściagnij darmowego Gmax'a otwórz w nim plik .3ds i tma nałóż teksturę zapisz i powinno działać.
 

Drake

Drake

Użytkownicy
posty93
Propsy3
  • Użytkownicy
 

Kelten

Kelten

Gry (themodders@telegram)
posty639
Propsy514
ProfesjaKompozytor
  • Gry (themodders@telegram)
Moze tekstury z blendera nie wrzuciles do katalogu (nie znam sie za bardzo ale proste rozwiazania sa najlepsze)
 

Drake

Drake

Użytkownicy
posty93
Propsy3
  • Użytkownicy
Ściągnołem tego Gmaxa i zainstalowałem.Zarejestrowałem się na tej stronie żeby otrzymać ten klucz wymagany przy instalacji,i nic.Myślałem że przyjdzie emailem albo co,ale nigdzie go nie podali.
 

Althar

Althar

Użytkownicy
posty307
Propsy44
  • Użytkownicy
Kliknąłeś OK i wyłączyłeś ? Bo to sie wyświetli na stronie zaraz po kliknięciu przycisku. (spróbuj odświerzyć)
 

Drake

Drake

Użytkownicy
posty93
Propsy3
  • Użytkownicy
Zarejestrowałem się i wyszedł ten panel kontrolny z moim avatarem itp.ale żadnego klucza tam nie było.
 

Althar

Althar

Użytkownicy
posty307
Propsy44
  • Użytkownicy
To zrobiłeś konto, teraz musisz zarejestrować program, kliknij jeszcze raz w link, wpisz nawe i hasło itp. i powinno ci sie pojawić kod.
 

Drake

Drake

Użytkownicy
posty93
Propsy3
  • Użytkownicy
Nie,nie ma nigdzie tego kodu.Spróbuje to zrobić jakoś inaczej,bez Gmaxa.
 

Drake

Drake

Użytkownicy
posty93
Propsy3
  • Użytkownicy
Udało się!otekturowałem model w blenderze metodą UV i to pomogło!Dzięki Altharowi i Keltenowi za pomoc.


Temat do zamknięcia.

Zamykam,
Adanos
 


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry