kim jest typowy gracz... 20319 42

O temacie

Autor

Zaczęty 8.10.2009 roku

Wyświetleń 20319

Odpowiedzi 42

Kazzmir
  • Gość
kim jest typowy gracz w odniesieniu do rynku komputerowego? czym się cechuje, jakie gry lubi, czemu kupuje gry, itp

jakie jest wasze zdanie...
 

Thoro

Thoro

The Modders
Kondominium rosyjsko-niemieckie pod żydowskim zarządem powierniczym władzy warszawskiej zwanej dla zmylenia przeciwnika polską
posty3323
Propsy3560
Profesjabrak
  • The Modders
  • Kondominium rosyjsko-niemieckie pod żydowskim zarządem powierniczym władzy warszawskiej zwanej dla zmylenia przeciwnika polską
Cytuj
czym się cechuje, jakie gry lubi

kazz nie uważasz że to zbyt szerokie spektrum aby stwierdzić to jednoznacznie?
 

Kazzmir
  • Gość
kazz nie uważasz że to zbyt szerokie spektrum aby stwierdzić to jednoznacznie?

póki każdy może się wypowiedzieć to nie. w pojedynkę to faktycznie ciężkie do określenia.
 

Retsked

Retsked

Użytkownicy
Jam jest 444
posty1533
Propsy61
  • Użytkownicy
  • Jam jest 444
Niezbyt wymagający, z dobrym komputerem (przeważnie kupionym przez rodziców na komunię), ceniący przede wszystkim grafikę. Gry... Myślę, że głównie coś, co nie wymaga myślenia, np. NFS, bądź banalne w konstrukcji cRPG, np. Tibia.

Może zbyt stereotypowo przedstawiłem, ale z moich obserwacji wynika mniej więcej coś takiego.
 

muttley

muttley

Użytkownicy
posty567
Propsy381
  • Użytkownicy
Niezbyt wymagający, z dobrym komputerem (przeważnie kupionym przez rodziców na komunię), ceniący przede wszystkim grafikę. Gry... Myślę, że głównie coś, co nie wymaga myślenia, np. NFS, bądź banalne w konstrukcji cRPG, np. Tibia.

Może zbyt stereotypowo przedstawiłem, ale z moich obserwacji wynika mniej więcej coś takiego.
Powiem to co powiedział Dekster + gry oceniane jako bardzo łatwe, najczęściej typowy gracz jest dosyć tępy, mniejsza zagadka powoduje u niego słowa w stylu "ja pier**** co za poje**** gra kur** mać wyje*** to c***ostwo"
 

Zdunek

Zdunek

Administrator
Ken'Udz mistrz stali i runy
posty671
Propsy132
Profesjabrak
  • Administrator
  • Ken'Udz mistrz stali i runy
moim zdaniem gra musi po prostu wciągać, takim najlepszym motywem na grę jest to że to co robi, czym steruje itp. jest na początku do dupy i w czasie gry się zwiększa, pozornie ciężkimi trudami, ale tak na prawdę bez trudu i liniowo, czyli taka trochę iluzja trudnej gry

+ jeszcze ładna i co ważne klimatyczna grafika
+ udźwiękowienie, może być banalne, ale nie może wkurzać i być zbyt monotonne
 
Po co utrudniać coś co jest proste?

Agencja Interaktywna - CreaWeb.

V3Q

V3Q

Złote Wrota
Kiedy mogę, to pomogę.
posty1256
Propsy410
  • Złote Wrota
  • Kiedy mogę, to pomogę.

V3Q
Złote Wrota

kim jest typowy gracz...
#6 2009-10-08, 17:09(Ostatnia zmiana: 2009-10-08, 17:10)
Albo gry w stylu GTA, gdzie można jeździć, rozjeżdżać, strzelać i zabijać.

Często misje są sprawą drugorzędną.


No i oczywiście multi, gdzie można się spotkać z kumplami.
 

Zkirtaem

Zkirtaem

Moderator
Mięso
posty2171
Propsy1689
ProfesjaGracz
  • Moderator
  • Mięso

Zkirtaem
Moderator

kim jest typowy gracz...
#7 2009-10-08, 17:12(Ostatnia zmiana: 2009-10-08, 17:17)
Jako człowiek całkiem niedawno doświadczony możliwością złożenia nowego, mocnego PC, mogę powiedzieć tak: Mając słaby PC, ceniłem grywalność i było miło, jak na moim złomie szło coś z ładną grafą. Mając mocny PC, cenię grywalność i sram na każdą grę z grafiką odbiegającą bardzo mocno od tych najładniejszych, a najgorsze, jak gra jest praktycznie bez fizyki. Jak dla mnie fizyka to jedna z ważniejszych części gry, przykładowo demko crysisa mogę przechodzić i tysiąc razy (demko!) i mi się nie znudzi, bo za każdym razem mogę rzucić w wroga czym innym, czy sklecić z kilku beczek i dwóch samochodów ładunek wybuchowy, który pięknie rozsadza jakąś szopkę chinoli. Naturalnie, równie ważna jest swoboda, możliwość przejścia wszystkiego na tysiące różnych metod, w czym dużo pomaga fizyka.

Więc, szybko podsumowując, w grach jest dla mnie ważna grafika, fizyka, i grywalność, że o klimacie nie wspomnę. A że klimat jest budowany często muzyką, to...
 

GeneralLee

GeneralLee

Użytkownicy
posty169
  • Użytkownicy
Moim zdaniem typowy gracz to taki dla którego liczy się głównie grafika i jara się np. seria GTA ale nie dla misji czy historii ukazanej w grze, tylko po prostu może się wyżyć.
 

Thoro

Thoro

The Modders
Kondominium rosyjsko-niemieckie pod żydowskim zarządem powierniczym władzy warszawskiej zwanej dla zmylenia przeciwnika polską
posty3323
Propsy3560
Profesjabrak
  • The Modders
  • Kondominium rosyjsko-niemieckie pod żydowskim zarządem powierniczym władzy warszawskiej zwanej dla zmylenia przeciwnika polską
Powiem to co powiedział Dekster + gry oceniane jako bardzo łatwe, najczęściej typowy gracz jest dosyć tępy, mniejsza zagadka powoduje u niego słowa w stylu "ja pier**** co za poje**** gra kur** mać wyje*** to c***ostwo"

rozumiem, że ten barwny opis i charakterystykę zachowań zawdzięczamy bogatym doświadczeniom własnym autora?
 

Axel

Axel

Użytkownicy
Król Mount & Blade
posty244
Propsy2
  • Użytkownicy
  • Król Mount & Blade
Na ten temat mam podobne zdanie co GeneralLee , większość graczy chce się wyżyć na grach przez co lubią gry w których się zabija i można dosłownie wszystko rozp********
 
Mount & Blade i Dofus wymiatają :D

Jeżeli ktoś gra w Dofusa niech napisze do mnie na pw !



Wie is ezel? Ik.

Item editor - M&B

Thoro

Thoro

The Modders
Kondominium rosyjsko-niemieckie pod żydowskim zarządem powierniczym władzy warszawskiej zwanej dla zmylenia przeciwnika polską
posty3323
Propsy3560
Profesjabrak
  • The Modders
  • Kondominium rosyjsko-niemieckie pod żydowskim zarządem powierniczym władzy warszawskiej zwanej dla zmylenia przeciwnika polską

Thoro
The Modders

kim jest typowy gracz...
#11 2009-10-08, 18:20(Ostatnia zmiana: 2009-10-08, 18:38)
Starczy pierdolenia. Jako, że jestem typowym graczem to opiszę po prostu moje oczekiwania bez silenia się na jakieś mało trafne wnioski socjologiczne w stylu "oni są mało wymagający i w ogóle głupi i chcą...". Tak więc:

- Gra ma bujać
- Mieć ładną grafikę
- Dużą intreakcje z otoczeniem
- Dynamiczne, żywe środowisko, podatność na zmiany, zniszczenia
- Mieć ładną grafikę
- Mieć bajery
- Kilka fajnych motywów pobocznych bądź jakieś pierdoły pozwalające się czymś zając w przerwami nad głównym wątkiem
- Mieć ładną grafikę
- Cechować się możliwie małym poziomem umowności za to skrupulatnym podejściem do tematu i względnym realizmem tak aby gospoda czy kuźnia wyglądała jak kuźnia (bród i bałagan) a nie jak pomieszczenie z piecem, kowadłem i wiadrem wody
- Mieć otwarty, ogromny świat gdzie odległości pomiędzy miastami liczone są przynajmniej w kilku kilometrach. Świat powinien być otwarty i zbliżony do realnego bez natłoku lokacji typu "tam jaskinia a dwa kroki dalej farma a pół metra za farmą druga jaskinia i miasto". Głównym środkiem transportu powinien być koń bez inspirowania skłonności do zaglądania pod każdy kamień
- Mieć dobrze dobraną muzykę do lokacji
- Mieć wpizdu drobnych pierdół, pfxów i małych, durnych efektów które budują otoczenia i nadają mu charakter.
- Posiadać klimatyczne i charakterystyczne lokacje wyróżniające się od reszty, pełniące istotne role w gameplayu bądź fabule gry.
- Mordy, gwałty, gówno i rozpierdol
- Ma się odbywać bez wyraźnego podziału typu "mam czerwoną zbroję, jestem pedałem a on ma zieloną i jest leśnikiem. dołącz do jego gildii to dostaniesz kij a gdy dołączysz do naszej zaoramy ci odbyt".
- ma mieć pierdolnięcie, nie być zamulaczem jak risen
- Mieć REALISTYCZNE taczki i WIKLINIARZY aby nie zabrać głosów krytyki od wiadomo kogo :D
- Nie posiadać żadnych debilnych stworów typu "ćma grobowa" czy szczuro-jeż (pozdro risen)
- Muszą być marines i muszą rozpierdalać ;]
- Mieć niebanalne i niekiedy odważne a nawet kontrowersyjne i bezkompromisowe rozwiązania bez pierdolenia typu zrywanie rzepy za zupę a następnie cieciowanie u jakiegoś buraka od łuków w mieście.



Lubie gry:

Stalker - za niesamowity klimat, w praktyce banalną fabułę, która w istocie jest niesamowicie ciekawa i złożona, za surowość i koszerność tej produkcji, za grę wyobraźni która ma tu rację bytu jak nigdzie indziej. mogę zostać wyznawcą tej gry.
Call of duty - za akcje, dynamikę rozgrywki, korpus i g36c
Mount & blade - za szerokie spektrum działania gracza, swobodę rozgrywki, za z pozoru błahe decyzje które mają nieodwołalny wpływ na dalszy los bohatera, dobre realia bez pierdolonych wróżek, brokatowych słoni i goblinów
Arma, Operation Flashpoint - za bezkompromisowy realizm
Mirrors edge - za ciekawe podejście do tematu, świetny i całkiem oryginalny design świata, klimat związany z tym poprzednim
Assasinss Creed - za to że mimo fatalnego gameplaya jest jedyną grą w której realistycznie odwzorowano środowisko miejskie tematyki, która Cię najbardziej interesuje
Crysis - za realistycznie odwzorowane środowisko, zachowania przeciwników i możliwość wykonania jednej misji na milion sposobów z jakąśtam namiastką jakiejśtam taktyki.
Tzar - za klasyczne realia fantasty, które we współczesnych produkcjach są jedynie wymoczkiem, ciekawą prostą muzykę
GTA - za kinowe podejście do sposobu przedstawiania kluczowych momentów gry i fabuły



Elo Bażyński.
 

Zkirtaem

Zkirtaem

Moderator
Mięso
posty2171
Propsy1689
ProfesjaGracz
  • Moderator
  • Mięso

Zkirtaem
Moderator

kim jest typowy gracz...
#12 2009-10-08, 18:37(Ostatnia zmiana: 2009-10-08, 18:37)
Aha, jedno: Crysis ma duży błąd. Rozumiem, że na najlatwiejszym poziomie gra jest bajecznie prosta, wytrzymuję, jak na normal jest dalej prosta, ale jak niedawno przeszedłem <po raz kolejny> demko crysisa, na najwyższym poziomie trudności, używając tylko pięści i róznorakich rzeczy zdatnych do rzucania, to zacząłem troszkę chcieć poziomu jeszcze wyższego. Dobra gra ma być zrobiona tak, żeby najłatwiejszy był najłatwiejszy, a najtrudniejszy najtrudniejszy.
 

Thoro

Thoro

The Modders
Kondominium rosyjsko-niemieckie pod żydowskim zarządem powierniczym władzy warszawskiej zwanej dla zmylenia przeciwnika polską
posty3323
Propsy3560
Profesjabrak
  • The Modders
  • Kondominium rosyjsko-niemieckie pod żydowskim zarządem powierniczym władzy warszawskiej zwanej dla zmylenia przeciwnika polską
W nowym flashpoint na najniższym poziomie masz porady, respawn komanów co checkpoint, rozwinięte gui a na najwyższym do bólu obcięte gui, brak odradzania oraz bezkompromisowe podejście do kwestii oberwania kulą itd.

to jest dobre wyjście
 

Adanos

Adanos

Administrator
Szara eminencja
posty5204
Propsy3870
ProfesjaProgramista
  • Administrator
  • Szara eminencja
Cytuj
kim jest typowy gracz w odniesieniu do rynku komputerowego? czym się cechuje, jakie gry lubi, czemu kupuje gry, itp
Gracz komputerowy jest człowiekiem, płci męskiej, płeć żeńska preferuje głównie The Sims. Jakie gry lubi? Trudno powiedzieć jeśli chodzi o gatunek. Czemu kupuje? Nie ma dziewczyny i nie ma nic lepszego do roboty. :D  Poważniej to dla zabicia czasu, nudy, oderwania się od rzeczywistości, chęci spełnienia marzeń (przynajmniej wirtualnie), zostanie wielkim bohaterem ratującym księżniczki i świat od zła, albo bycie kimś, kim nigdy by nie był (np. seryjnym mordercą, władcą świata etc.). Poza tym chęć odnoszenia sukcesów, zwycięstw, bycia lepszym w czymś, pokazanie siły komuś (głównie raczej multi). Wizualnie i dźwiękowo musi się prezentować na poziomie, tzn. nie może zarówno grafika jak i dźwięk odstraszać. Ergonomiczne sterowanie, nikt przecież nie lubi szukać jednego klawisza ze stu. W zależności od gry (np. RPG, przygodówki, strategie) fabuła musi wciągać, tzn. gracz musi chcieć w to grać i zgłębiać sekrety wirtualnego świata, świat musi być klimatyczny (właściwie co rozumieć pod pojęciem klimat?), gra musi zawierać różne tajemnice i smaczki, które nie dadzą graczowi spokoju i będzie zadawał sobie pytania co to znaczy (patrz zakończenie Assassin's Creed). Poza tym gra musi być w miarę stabilna, bez bugów, które utrudniają grę, nie wywalać się co jakiś czas. To chyba tyle...

Gother

Gother

Użytkownicy
Nieskromny Mistrz Gothica
posty457
Propsy260
ProfesjaScenarzysta
  • Użytkownicy
  • Nieskromny Mistrz Gothica

Gother

kim jest typowy gracz...
#15 2009-10-08, 19:40(Ostatnia zmiana: 2009-10-08, 19:40)
Przeciętny gracz lubi gry z dużą ilością ciekawych i pomysłowych kodów, ponieważ grę chce przejść maksymalnie szybko i mieć radochę ze stosowania niestandardowych roziwązań. Przede wszystkim cheat mode, ghost mode, fly, o (Gothic 1 i 2, przejmowanie kontroli nad każdą istotą w grze), spawn npc/item, goto waypoint, kill npc. Obowiązkowo musi mieć też story i character helpera.
 

Kazzmir
  • Gość
Elo Bażyński.

faktycznie, nie trudno było się domyśleć o co chodzi :D  thx.
a teraz drugie pytanie, co sądzicie konkretnie o połączeniu gry w realiach historycznych, z konkretnym wątkiem wpelcionym w prawdziwe wydażenia z czasów wojny z krzyżakami. grę z elementami rpg, ale jednak będącą grą akcji. gra którą można zaliczyć do gier z kategorii skradanek z kilkunastoma rozbudowanymi i wielowątkowymi misjami, tak typowymi dla gier akcji, ale nietypowymi bo jednak wymagającymi większej ilości czasu liczonej w dniach na wykonanie.
 

Gother

Gother

Użytkownicy
Nieskromny Mistrz Gothica
posty457
Propsy260
ProfesjaScenarzysta
  • Użytkownicy
  • Nieskromny Mistrz Gothica

Gother

kim jest typowy gracz...
#17 2009-10-08, 19:55(Ostatnia zmiana: 2009-10-08, 20:06)
Cytuj
ale nietypowymi bo jednak wymagającymi większej ilości czasu liczonej w dniach na wykonanie.
Dni w grze, czy czas rzeczywisty?

rzeczywisty.
 

Zkirtaem

Zkirtaem

Moderator
Mięso
posty2171
Propsy1689
ProfesjaGracz
  • Moderator
  • Mięso

Zkirtaem
Moderator

kim jest typowy gracz...
#18 2009-10-08, 20:04(Ostatnia zmiana: 2009-10-08, 20:05)
Cytuj
gra którą można zaliczyć do gier z kategorii skradanek

Dobrze by było, jakby ludzie stojący tyłem nie widzieli przeciwnika, żeby można było się skradać i po cichu zabijać, ale nie tak, żeby skradanie było obowiązkiem. Reszta opisu, w zasadzie tak, jak i cytowana część, jak ulał pasuje do Gothica, no, poza realiami, czyli ciekawie.
 

GeneralLee

GeneralLee

Użytkownicy
posty169
  • Użytkownicy
Cytuj
co sądzicie konkretnie o połączeniu gry w realiach historycznych, z konkretnym wątkiem wpelcionym w prawdziwe wydażenia z czasów wojny z krzyżakami. grę z elementami rpg, ale jednak będącą grą akcji. gra którą można zaliczyć do gier z kategorii skradanek z kilkunastoma rozbudowanymi i wielowątkowymi misjami, tak typowymi dla gier akcji, ale nietypowymi bo jednak wymagającymi większej ilości czasu liczonej w dniach na wykonanie.

Jeśli to wszystko było by dobrze wykonane to gra była by bliska ideału, dlaczego bliska ? Bo ideałów nie ma :P  Ale w taka grę zagrałbym na pewno.
 


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry